Strona 1 z 9

205 CTi Kamkiler-a

: 03 cze wt, 2014 9:11 pm
autor: Kamkiler
Witam wszystkich,

nie raz już mówiłem, że powstanie tego tematu jest tak samo prawdopodobne co bezawaryjna jazda tym autem .Jedyne co zmieniło się przez ostatnie lata w moim podejściu to postępująca skleroza i chęć dokumentowania prac, a nie zapowiada się by skończyły się zbyt szybko....

Zacznę od przedstawienia głównego powodu wejścia do tego tematu....
Peugeot 205 CTi 1.9 102KM xu9j1
kolor Atlantic Blue
rocznik 1992
przebieg przy zakupie 191 200km
centralny zamek
Elektryczne szyby
Wspomaganie kierownicy
elektryczny dach z poszyciem w złym stanie
Hydrauliczne sterowanie wysokością świateł przednich
podświetlany schowek pasażera
skórzana kierownica w idealnym stanie
czerwona wykładzina



Auto zakupione zostało w marcu 2009 r, tuż po tym jak rozebrane do blachy CT było przygotowywane do EuroTripu z okazji 25-lecia GTi .
CT poszło na złom, a pod garażem stanął mocniejszy brat.

Droga powrotna nowym nabytkiem nie obyła się bez przygód,począwszy od tego, że auto nie posiadało przeglądu rejestracyjnego i ważnego OC aż do walącej jak młot półosi i wyjącej skrzyni biegów.
Przy pomocy ekstra eskorty powrót okazał się przyjemnością.

tak prezentował się w czasie zakupu :
567141457_2.jpg
567141457_2.jpg (21.04 KiB) Przejrzano 25846 razy
567141457_1.jpg
567141457_1.jpg (19.86 KiB) Przejrzano 25846 razy
567141457.jpg
567141457.jpg (18.88 KiB) Przejrzano 25846 razy

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 03 cze wt, 2014 10:08 pm
autor: Kamkiler
Tuż po przyjeździe, auto zostało rozebrane i oczyszczone zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.
Podłoga, ściana grodziowa, i drzwi zostały wygłuszone matą dekarską, idealną wg.mnie do taniego wygłuszenia auta.
Do auta trafiły czerwone pasy z rallye

Czerwono czarne fotele pseudo skóra z obciachowym wzorkiem, zamienione zostały na kpl z CT- czarny welur,takiego syfu już dawno nie widziałem, nawet foty się nie zachowały... choć może to i lepiej ...

Brak oznak rdzy tylko mnie ucieszył, elektryczny dach ze słabym poszyciem zastąpiony jest nowym obszytym dach manualny z materiału sonnenland- sprawny elektryk czeka w garażu na lepsze czasy.
Felgi z auta zostały sprzedane, na ich miejsce wleciały 7" exipy -użyte później w Walentynce.

Niespodzianka pojawiła się przy kontroli płynów eksploatacyjnych,skrzynia biegów okazała się całkowicie pusta, po nalaniu i jeździe próbnej plama oleju metrowej szerokości nie pozostawiła najmniejszych złudzeń,do zdjęcia.
Powodem była 3 centymetrowa dziura od strony sprzęgła.
Skrzynia została rozebrana, dzwon skrzyni wymieniony, wleciało też nowe sprzęgło.
Mimo ilości opiłków znalezionych na magnesie to skrzynia jeździ nadal w aucie .
DSC00248.JPG
DSC00247.JPG
DSC00495.JPG
IMG_0613.JPG
Auto przed Borkowym zlotem w 2009 roku dostało koła 17" z oponami Nankang 205/40 z CT
DSC00513.JPG
DSC00514 (1).jpg
DSC00623.JPG
11.jpg
12.jpg

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 03 cze wt, 2014 11:58 pm
autor: Florek2b
nawet nie wiedziałem, że macie takie foty z pod mojego domu 8)7

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 04 cze śr, 2014 8:06 am
autor: DJPreZes
No wreszcie temat o naprawdę pięknym samochodzie ;) No, ale dorobienie Florka samochodu w photoshopie to przesada 8)7 8)7 8)7

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 04 cze śr, 2014 11:06 am
autor: Kamkiler
DJPreZes pisze:No wreszcie temat o naprawdę pięknym samochodzie ;) No, ale dorobienie Florka samochodu w photoshopie to przesada 8)7 8)7 8)7
heh , w 2009 roku Florek mógł podstawić jeszcze kobyłki pod progi w tym będzie już ciężko :p
Florek2b pisze:nawet nie wiedziałem, że macie takie foty z pod mojego domu 8)7
Nie przyszła góra do Mahometa, przyszedł Mahomet do góry

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 04 cze śr, 2014 1:45 pm
autor: Florek2b
Teraz nawet nie będę ryzykował z podkładaniem czegokolwiek pod progi :)

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 04 cze śr, 2014 9:51 pm
autor: Kamkiler
Wkleję trochę fotek 205-tki z borek 2009 gdzie auto prezentowało się..... nijak, rozsypane halogeny i dwururka wystającą pół metra za obrys auta, w weekend zlotu jedyną nagrodę jaką mogłem dostać za ten samochód był mandat w drodze do domu za wymienione wyżej rzeczy...
Jak to ze świeżymi nabytkami jest, nie obyło się bez przygód. Na miejscu(strzelił przewód wodny), prowizorycznie później naprawiony oraz podczas powrotu posłuszeństwa odmówił alternator.
Na szczęście szybka zamiana akumulatora z haczykiem co 30km i bezpiecznie wróciliśmy do domu.
7.jpg
DSC_0385.JPG
DSC_0544.JPG
DSC_0628.JPG
Pewnego pieknego dnia podczas intensywnych prac nad Walentynką w Cti płyn chłodniczy wybrał najefektowniejszą drogę wyjścia po za obrys auta, przez cylindry i wydech.Konkretnie była to końcówka lipca,więc śmiało można powiedzieć, że długo nie pocieszyłem się ładną pogodą.
IMGP6287.JPG
1dk1ov1g (1).jpg
Padła decyzja, kompletny remont silnika wraz ze zmianą komputera sterującego i bebechów silnika tak by odpalić go jako Motronica 1.3, 1.9 xu9jaz
_IGP9237.JPG
_IGP9239.JPG
Wyjmowanie silnika
078.jpg
086.jpg
095.jpg
Blok został z xu9j1 wał też korby także, wleciały tłoki JAZ, głowica JAZ , wiązka komputer aparat zapłonowy, koło zamahowe, nowe sprzęgło, rozrząd, pompa wody, wałek rozrządu xu9ja 128KM itp
podczas demontażu silnika okazało się, że pompa oleju jest pęknięta w pół. W obu blokach sruba głowicy ukręciła się podczas demontażu, także blok poszedł do naprawy.
_IGP6540.JPG
_IGP6538.JPG
_IGP6528.JPG
Do silnika wleciały wszystkie uszczelki nowe, pompa oleju złożona na nowych częsciach
_IGP6485.JPG
_IGP6488.JPG
_IGP6494.JPG
_IGP6543.JPG
Przednie zawieszenie na pojedynczych wahaczach wyleciało i w jego miejsce wpadł zawias z GTi

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 04 cze śr, 2014 10:42 pm
autor: Kamkiler
_IGP6509.JPG
_IGP6573.JPG
Foto z 2010 roku ,pierwszy raz dwa auta obok siebie na zdjęciu.Następne takie zdjęcie dopiero w roku 2014.
159.jpg
05-2010 rok
Prace nad innymi autami wstrzymywały trochę zakończenie remontu, a w ostatnim tygodniu przed kolejnym wyjazdem do borek 2010 (wyznaczonym finiszem) pojawiły się problemy z dotrzymaniem terminu obróbki głowicy przez zaklad szlifierski.

Dzień przed wyjazdem ok. godziny 16 otrzymałem obrobioną glowicę do auta, samozaparcie i chyba głupota kazały mi skończyć to auto i pojechać nim na zlot.

o godzinie 4 nad ranem zapowietrzona pompa oleju która nie chciała zassać oleju pokrzyżowała założone wcześniej plany.

Na zlot pojechaliśmy walnetynką :)

wrzucam parę fotek już z końcówki 2010 roku
po remoncie silnika przednia maska w kolorze Atlantic Blue wleciała do walentynki przed malowaniem auta, a z niej biała z garbem pomalowana na czarny mat do Cabrio.Kolor czarny na masce jest tymczasowy.
zakupione zostały nowe halogeny SIEM i zamontowane przed jesienną sesją zdjęciową
_IGP9272.JPG
_IGP9283.JPG
_IGP9319.JPG
_IGP9320.JPG
_IGP9322.JPG
_IGP9343.JPG
_IGP9345.JPG
_IGP9362.JPG
_IGP9369.JPG
_IGP9376.JPG
_IGP9380.JPG
_IGP9400.JPG

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 6:55 pm
autor: Kamkiler
206.jpg
242.jpg
po drodze doszło parę nowych fantów :
Czujnik ciśnienia oleju na wskazówkę
_IGP9580.JPG
_IGP9575.JPG
_IGP9653.JPG
_IGP9654.JPG
_IGP9658.JPG
_IGP9655.JPG
_IGP9663.JPG
_IGP9659.JPG
Nowy wydech Bosal od GTi
_IGP9863.JPG
nowe fanty do cabrio
_IGP9699.JPG
Jedno z ostatnich zdjęć jeżdżącego CTi na felgach kupionych z myślą o zimowych oponach
_IGP9833.JPG
_IGP9812.JPG
_IGP9869.JPG
04-2011 rok:
po 10 000 km bezawaryjnej jazdy obróciło panewkę korbową, prawdopodobnie powodem tego mogło być przytarcie się jej podczas pierwszego rozruchu gdy doszło do zapowietrzenie się pompy oleju
A tak wygląda wał po obróceniu panewki
_IGP0039.JPG

Przygód co niemiara,
od tamtej pory Cti nosi nazwę "Zgred"


Oczywiście podjąłem decyzję o remoncie jednostki. Powiedziałem sobie, że nie może być tak, że wszystkie wyremontowane przeze mnie silniki jeżdżą bezawaryjnie a z moim jest inaczej.
Trzeba zerwać ze stereotypami i powiedzieć NIE przysłowiu "szewc bez butów chodzi"

po za standardowymi częściami jak panewki, wszystkie uszczelki doszedł wałek Gutmann stage 1,
łożyska kół SKF, kpl poduszek silnika, lożyska McPersona, poduszki itp
_IGP9885.JPG
_IGP9883.JPG

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 7:43 pm
autor: Kamkiler
Tak jak napisałem przed chwilą, nie poddając się zbyt szybko tydzień po obróceniu panewki wszystkie części były zgromadzone do kolejnego remontu łącznie z wałkiem Gutmanna by podnieść sprawność napełniania i opróżniania cylindrów.

Wał poszedł do szlifu, panewki zakupione nad wymiarowe, głowica do obróbki i spasowania z nowym wałkiem rozrządu.
ponizej kpl.nowych Górnych poduszek silnika
_IGP9932.JPG
_IGP0050.JPG
_IGP9998.JPG
_IGP0004.JPG
przy okazji wleciały do samochodu Bilstein-y B6 i sprężyny eibach - 40mm z nowymi łożyskami McPersona poduszkami i mocowaniami pomalowanymi proszkowo na kolor czarny i łożyskami kół
_IGP0044.JPG
_IGP0045.JPG
_IGP0027.JPG
_IGP0026.JPG
_IGP0030.JPG
_IGP0034.JPG
_IGP0035.JPG
Trzy tygodnie później silnik był już złożony i siedział w aucie .
Nowe płyny .

09-05-2011
Jazda próbna, ciśnienie oleju super, krótkie układanie silnika i gaz. Pierścienie dotarte więc nie widziałem przeszkód.
1...2...3....4..... strzał, walnięcie chmura dymu i plama oleju pod silnikiem po dojechaniu na luzie do pierwszego skrzyżowania.

80 km cieszyłem się jazdą nowym silnikiem k*^%@!$% Mać 8)

Sprawdzony i zamontowany( przez bardzo dobry zakład szlifierski jak do tej pory sądziłem) w głowicy wałek Gutmanna spustoszył mi resztę silnika zawory pocałowały się z tłokami, olej wywaliło pękniętą pokrywą wałka rozrządu ,zmieliło parę zębów na pasku rozrządu.

Nie robiłem zdjęć ...

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 7:56 pm
autor: woocash
80 km cieszyłem się jazdą nowym silnikiem k*^%@!$% Mać


jak to się stało że dopiero po 80 km?

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 8:01 pm
autor: Kamkiler
woocash pisze:
80 km cieszyłem się jazdą nowym silnikiem k*^%@!$% Mać


jak to się stało że dopiero po 80 km?
80km zrobiłem delikatnie jeżdżąc.

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 8:08 pm
autor: woocash
no rozumiem... tylko jednego nie rozumiem ;) jak nie ma zmiennych faz rozrządu to zawory zawsze tak samo spotykają się albo i nie z tłokami - delikatna jazda ma coś do tego?

chyba że co... panowie źle spasowali wałek i się zatarł? zatrzymał zawory walnęły i pasek ścięło?

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 8:17 pm
autor: Kamkiler
jest jedna możliwość,
wałek uszkodził jedną podporę , ta pękła, zblokowała wałek, zmieliło pasek rozrządu i tłoki spotkały się z zaworami

Re: 205 CTi Kamkiler-a

: 05 cze czw, 2014 8:22 pm
autor: woocash
ok, i teraz jasne - oczywiscie współczuję

... fachofcy...