Strona 5 z 5

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 03 paź pn, 2016 9:53 pm
autor: atul77
więc powinąłem rękawy, kupiłem zapas piwa i ruszyłem z ciężkim sprzętem.

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 03 paź pn, 2016 9:58 pm
autor: atul77
i rzeźby ciąg dalszy...

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 03 paź pn, 2016 10:04 pm
autor: atul77
coraz lepiej mi wychodziło, chyba zmienię zawód:)

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 03 paź pn, 2016 10:10 pm
autor: atul77
i powolutku do przodu!

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 03 paź pn, 2016 10:28 pm
autor: atul77
do odrdzewiania użyłem:
- kwasu fosforowego
- kwasu solnego (uwaga! niszczy również powłokę cynkową, o ile jeszcze istnieje i wymaga później zneutralizowania)
- brunox

Jako powłoki lakiernicze zostały użyte:
- podkład reaktywny: novol protect 340 (zdjęcia gdzieś zapodziałem)
- po wyschnięciu reaktywnego (latem ok 48h) poszedł epoksyd: novol 360
- na wszystko masa bitumiczna
- akryl i farba

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 03 paź pn, 2016 10:35 pm
autor: atul77
...i ostatnie lakierowanie, niestety z przyczyn konfliktowych z właścicielem warsztatu tylko pędzlem.
Samochód będzie jeszcze raz całościowo lakierowany, więc tym razem fachowca to poprawi!

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 03 paź pn, 2016 10:53 pm
autor: atul77
Walka z rdzą została zakończona, przyszedł czas na silnik.

Wszystkie przewody układu chłodzenia jak i powietrza zostały sprawdzone i odtłuszczone, następnie owinięte odporną na wysoką temperaturę i oleje taśmą samowulkanizującą.

Wiązka kabli została sprawdzona pod kątem pęknięć i owinięta w taśmę bawełnianą do wiązek.

Przy okazji wymienione zostały czujniki temperatury.

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 07 paź pt, 2016 7:44 pm
autor: nowak68
Doktorze Frankenstein, gratuluję :lol:

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 18 paź wt, 2016 7:11 pm
autor: atul77
Witam,
aktualny status: samochod zostal oddany do ponownego lakierowania od zewnatrz + komora silnika + podwozie.


Co sadziecie o nastepujacym zabezpieczeniu?:
1. Mechanicznew usuniecie rdzy + wytrawienie resztek kwasem.
2. Podklad reaktywny novol 340.
3. Po wyschnieciu reaktywnego ok 48h, epoksyd novol protect 360 - wiem na kartach technicznych jest napisane iz nie powinno sie dawac epoksydu na reaktywny als sprobowalem taki zabieg na zawieszeniu i wszystko ok, nic nie odpada i normalnie schnie.
4. Baranek

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

: 18 paź wt, 2016 7:40 pm
autor: nowak68
Wywal dłutkiem albo czymkolwiek wszystkie elastyczne uszczelnienia. Pod nimi też zwykle jest rdza. Położysz nowe w kilka godzin.
Baranek jak wyschnie, dobrze maluje się farbą karoseryjną i bezbarwnym :)
Zainwestuj w śrubki, nakrętki i podkładki z nierdzewki i wymień wszystko co się da :Y
Działaj :)