Dimma z Krakowa

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6842
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Dimma z Krakowa

Post autor: RafGentry » 18 lis ndz, 2018 2:33 pm

Zakładanie nowych tematów jest ostatnio niemodne. Ale tak sobie pomyślałem, że ten projekt zasługuje na odrobinę uwagi - już od samego początku.

Żeby nie przedłużać: Lepimy Dimmę :twisted:

Przez kilkanaście lat funkcjonowania ekipy zdobywaliśmy kolejne sprawności w pozyskiwaniu, usprawnianiu, odbudowywaniu, czy w końcu - konstruowaniu 205-tek. Były właściwie wszystkie topowe wersje seryjnych 205. Były fury ze stajni Kurta Gutmanna. Ale gdzieś tam z tyłu głowy zawsze marzył się o wiele większy projekt. W Polsce w zasadzie bezprecedensowy.

Fajną wyścigówkę zbudował Prowork. Błyszczące, ociekające bogactwem maharadży Compomotive kitrała loża szyderców z Lublina. Ale wciąż nie było nad Wisłą Dimmy jak z kolorowych folderów z końca lat 80. Dlatego postanowiliśmy ją sobie zbudować :)
Dimma Brochure.jpg
Podział ról przy projekcie jest prosty i dość naturalny biorąc pod uwagę nasze talenty i predyspozycje: po mojej stronie był zakup dawcy budy, ubłaganie Dimmy o sprzedanie nam oryginalnego pakietu i najtrudniejsze dotąd wyzwanie: zdobycie felg.

Józek ma to poskładać do kupy, więc w sumie to mu nie zazdroszczę :lol: Choć z drugiej strony - każdy przy tym projekcie robi to, co lubi.

Zaczęło się wszystko ponad półtora roku temu. Wtedy na urodziny kupiłem sobie na Mobile.de dwie 205-tki, w tym fajnego Automata. 1.9 z XU9J1, wspomaganie, szyber panorama, elektryczne szyby. 109 tysięcy przebiegu i buda zdrowa jak Dzwon Zygmunta. Chciałem mu swapować skrzynię i latać, udając że to Rallye, ale Józek przekonał mnie, żeby zostawić mu auto, bo zrobi z niego coś ciekawego.
15902624_10154860012534476_1801486484_o.jpg
15801582_10154839034399476_2066521277_n.jpg
15820214_10154839036664476_1303479392_n.jpg
15782156_10154839072869476_1711023370_n.jpg
Tak wygląda baza. Automat, gdyż ma wszystko, czego potrzebujemy pod modyfikacje. Zawias GTI, silnik XU, wspomaganie i środek w świetnej kondycji. Szara deska pasuje do koncepcji Dimmy ph 1.5 Oczywiście zegary, kierownica, fotele, wykładzina, boczki wjadą inne.

Rok 2018 nieprzypadkowo stał się początkiem projektu. Po ćwierć wieku działalność wznowiła belgijska Dimma oferując kompleksową przebudowę 205-tek. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności całkiem niedawno pracę w siedzibie firmy dostał mój kolega, prezes jednego z francuskich klubów 205. Ta znajomość okazała się cenna, gdyż udało nam się zamówić kit Dimma 3008, który właśnie się tworzy i niebawem zostanie wysłany do Polski. Było to o tyle ważne, że oszczędzamy sobie więc wycieczki z lawetą i dodatkowych kosztów dopasowywania elementów. Zostanie to zrobione na miejscu.
30821168_1049386378546666_7078221029252818334_o.jpg
Skręcane felgi. Umówmy się - bez nich nawet najładniejsza Dimma wygląda kulawo. Niby można założyć coś współczesnego, wyrzeźbić szeroką stal, ale tylko na rolce z epoki robi srogą robotę. W teorii wszystko fajnie. Mam znaleźć Compomotive albo PLS-y. Tylko jak to zrobić?

No dobra - sam nie wiem, jak to zrobiłem, ale po długich poszukiwaniach, gdy już prawie traciłem nadzieję, nagle w dwa dni udało się kupić dwa komplety. Najpierw PLS LeMans, dzień później dobiłem targu i dogadałem kupno najlepszej moim zdaniem felgi do Dimmy - PLS Indy!

Oszczędzę wam historii zakulisowych, ale trzeba było anielskiej cierpliwości, wytrawnej dyplomacji i kupy szczęścia, żeby położyć je w końcu w garażu. Oczywiście nie obyłoby się bez pomocy przyjaciół - bo z nimi wszystko jest możliwe. Ukłony dla Oliviera, Michała. Bardzo pomogli też koledzy z UK: Rob i Henry :)

Pierwszy zestaw został doręczony prosto z Francji. Przyjechał w bagażniku, a koła odebraliśmy podczas zakończenia sezonu Krakowskich Klasyków Nocą.
46373893_736038656755197_7198999189693399040_n.jpg
PLS LeMans France.jpg
46391169_251350345559138_8968525724235333632_n.jpg
46479299_713624039017323_6232690049842937856_n.jpg
Wiele gratów już zwoziliśmy do garażu przez te wszystkie lata. Ale czegoś takiego jeszcze nie mieliśmy. Spędziliśmy pół godziny oglądając je centymetr, po centymetrze.

Parę dni później kolejna okazja do radości. Kurier przywiózł pakuneczek z Wysp: PLS Indy. Odbierał je oszczędny multimedialnie Józek, dlatego tylko jedno zdjęcie :lol:
46438453_334719103984810_6964657351592771584_n.jpg
Tyle na początek. Chyba dobry, bo w zasadzie mamy wszystko, czego trzeba, żeby zacząć ten wymarzony projekt. Po drodze będzie z pewnością sporo wyzwań, bo wiele tu nowych dla nas rzeczy, ale jak to mawia Vroobel - "nie święci garnki lepią".

Temat zakładam tutaj, żeby ożywić trochę forum. Poza tym fajnie jest po czasie wracać do początków wątku, gdy wszystko było jeszcze w powijakach. Tak, jak właśnie teraz...

Awatar użytkownika
allman1
Uzalezniony
Posty: 711
Rejestracja: 04 mar ndz, 2012 6:52 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 1,9. Pod opieką: 205 XE leżak. Ex. Green. R.I.P. 205 XRD.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: allman1
Lokalizacja: Leszno

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: allman1 » 18 lis ndz, 2018 3:11 pm

A idź Pan...

A serio, wow... będę śledził z wywalonym jęzorem. :P

Awatar użytkownika
Janusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 20 kwie ndz, 2014 6:07 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI 1992
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: Janusz » 18 lis ndz, 2018 3:18 pm

Szacunek Panowie :) czekam na informacje

Awatar użytkownika
Peugeot205cabrio
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 27 gru pn, 2010 7:13 pm
Posiadany PUG: CTI 1,9 XU9J2
Numer Gadu-gadu: 8810243
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: Peugeot205cabrio » 18 lis ndz, 2018 9:33 pm

Juz myslalen ze forum umarlo na dobre:/ A tu taki zastrzyk mocy:)
Powodzenia chlopaki, czekamy na zdjecia i opisywanie projektu krok po kroku.

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: pawel » 18 lis ndz, 2018 11:14 pm

Te PLS Indy są ja cukierki. Świetny pomysł na auto i na ożywienie forum!
P205

Bigmackowski
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 27 wrz czw, 2018 6:15 pm
Posiadany PUG: KUC, BĄK, ROMPEŁ i GOLLAS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: Bigmackowski » 19 lis pn, 2018 2:37 am

Co to będzie co to będzie!
Trzymam kciuki i powodzenia! _O_

daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: daro » 21 lis śr, 2018 12:18 pm

Te fele co są na aucie pod fabryką dimma też są ładne :)

Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1164
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: jozek » 21 lis śr, 2018 8:46 pm

Akurat te Compomotive cenie najmniej poniewaz mozna kupic nowe repliki.

Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2041
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: Fox » 25 lis ndz, 2018 10:50 am

Świetny projekt. Bardzo się cieszę, że jeszcze komuś się chce i podejmuje coraz to nowe i ambitniejsze projekty, że coś idzie wciąż do przodu i przekraczane są kolejne granice. Jak złożycie ten samochód to chyba nie pozostanie wam nic innego jak złożyć T16.

PS: Mi się te felgi leMans zdecydowanie bardziej podobają. Ta złuszczona częściowo kolorowa farba sprawia, że wydaje się że rzeczywiście znaleziony został jakiś dawny skarb, że niosą za sobą jakiś kawał historii. W tych drugich nie widzę zupełnie żadnego uroku. Być może dlatego, że wyglądają po prostu jak te z 1.6 gti tylko z dokręconymi śrubkami.

PS2: Namierzyliście już jakieś wnętrze jak to z wklejonego folderu lub da się takie po prostu w tej fabryce kupić? Wydaje mi się, że jest to zdecydowanie ciekawsza sprawa, niż kit zewnętrzny. Nie wiem, czy w Polsce już ktoś coś takiego widział. Podejrzewam, że jeśli już to niewielu jest takich szczęśliwców.

Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 390
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: Vroobell205 » 17 gru pn, 2018 2:51 pm

Jest końcówka 2018 roku, więc co dla niektórych z nas to właściwie życiowo idealny czas ze względu na pewną dojrzałość co do podjęcia takiego przedsięwzięcia, której dawniej być może by brakowało, a która to nabudowała się na przestrzeni czasu kiedy udało się skończyć kilka mniejszych projektów. Mam na myśli względy estetyczne gdzie nie będzie już indywidualnych wizji ubogacenia "czymś od siebie" tylko zdyscyplinowane trzymanie się wyznaczonej ścieżki. Konsekwentne skończenie projektu, cierpliwie i bez pośpiechu ale skutecznie. Na pewno też nie można pominąć faktu, że takie zabawy nie są niskobudżetowe wiec nie powinno się porywać z myślą o tanich zamiennikach i działaniach za "flaszkę". Efekt może okazać się bowiem bardzo znaczący jeśli chodzi nie tylko o Polskę ale też skalę europejską. Szczególnie, że część zasobów do projektu będzie trzeba importować.
Rezultatu nie da się przewidzieć na tym etapie ale jestem mocno przekonany o jego znaczeniu dla klubu, właściciela i historii. Ciekawi mnie kolor, odnowione koła i składowe wnętrza. No i jak będzie wyglądała skórzana deska rozdzielcza?

Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1164
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: jozek » 25 sty pt, 2019 9:21 pm

Pierwszy komplet felg odnowiony.
Załączniki
IMG_20190125_201204_591.jpg
20190125_200356.jpg

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: fila1223 » 25 sty pt, 2019 11:01 pm

Felgi to tam kij, pokażcie co przy budzie działacie :)

Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1164
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: jozek » 25 sty pt, 2019 11:14 pm

Dimma bez tego "kija" to nie Dimma. Kto probowal kupic felgi wie o co chodzi. Tylko dzieki zasiegowi Rafala udalo sie je kupic. Przy budzie nie dzieje sie nic na razie bo przez zime koncze inny projekcik poboczny;) Zreszta wciaz czekam na przesylke z Belgii...

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4569
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: DJPreZes » 26 sty sob, 2019 1:18 pm

Te są "ok", a drugi komplet jest "urwałodupęniemampytań" :) Coś pięknego to będzie.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Struna
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 30 wrz pt, 2011 12:59 pm
Posiadany PUG: było 205 1.9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Kontakt:

Re: Dimma z Krakowa

Post autor: Struna » 28 sty pn, 2019 11:39 am

dżizas - ile szerokości mają te felgi ? 8 cali ?
www.GCS TUNING.pl
ChipTuning, FAP/DPF, Hamownia, Strojenie LPG, AFR

ODPOWIEDZ