205 Lodołamacz

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Coś dziwnie się zachowuje ostatnio mój dieselek.
Albo zawiesił mi się pływak w zbiorniku paliwa, albo przy dodatnich temperaturach auto zaczęło palić mi na mieście zatrważająco mało - ok 5 litrów na 100 kilometrów. Jeżdżę i jeżdżę i jeszcze raz jeżdżę, a paliwa niemal nie ubywa...

Dodam, że w zimie auto paliło 6-6,5 przy trzaskających mrozach.

Ja wiem, że wszyscy handlarze sprzedający Pugi z silnikiem 1,8 d piszą, że one palą 4-5 litrów, ale sam w to nigdy nie wierzyłem tak do końca.
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Martinoo »

Martinoo pisze:
RafGentry pisze:Coś dziwnie się zachowuje ostatnio mój dieselek.
Albo zawiesił mi się pływak w zbiorniku paliwa, albo przy dodatnich temperaturach auto zaczęło palić mi na mieście zatrważająco mało - ok 5 litrów na 100 kilometrów. Jeżdżę i jeżdżę i jeszcze raz jeżdżę, a paliwa niemal nie ubywa...

Dodam, że w zimie auto paliło 6-6,5 przy trzaskających mrozach.

Ja wiem, że wszyscy handlarze sprzedający Pugi z silnikiem 1,8 d piszą, że one palą 4-5 litrów, ale sam w to nigdy nie wierzyłem tak do końca.
To nie wiem jak ty to robisz ale jak ja jeszcze jeżdziłem pugiem zimą to palił 6.3 na kołkach 13' i oponkach 155 a latem pali 6.28 na kołach 15' i oponkach 175

a wszystko mam dobrze wyregulowane. Zostaje tylko problem ciezkiej nogi
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Martinoo »

205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Gentry lśni na salonach, CTI reprezentuje ekipę 205 na zlotach krakowskich klasyków, ale to nie znaczy, że zaniedbuję dieselka!
Korzystając z paru dni wolnego zabrałem go na wyprawę w góry. Co tu wiele pisać - spisał się bez zarzutu, spalił śmiesznie mało, a na autostradzie przeszedł próbę prędkości wyciągajac 140 km/h pod górkę :lol: No dobra - nie jest to demon prędkości :mrgreen:
Za to w trudnym lesistym terenie, na kamienistej drodze również wspinał się bardzo dzielnie. Trochę żałuję, że tak późno odkryłem peżotowe dieselki. One są naprawdę bardzo zdyscyplinowanymi żołnierzami.
!205 xrd 2.jpg
!205 xrd.jpg
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Przyszła pora ujawnić mroczne tajemnice dieselka.
Dziś postanowiłem dokonać przeglądu blacharskiego w poszukiwaniu korozji cichaczem trawiącej ćwierćwieczną blachę Puga.

Oprócz nalotu pod kluczem do kół - standardowym miejscem korodowania 205-tek mój dieselek ma kilka miejsc, gdzie przydałaby się interwencja blacharska.

Najpoważniej wygląda rdzewiejący próg obok lewego tylnego koła. Maleńka purchla pojawiła się też tuż powyżej - na błotniku.
Resize of 101_0044.JPG
Resize of 101_0048.JPG
Następnie zlokalizowałem rdzawy nalot przy łączeniu przedniego błotnika z progiem. Tam, gdzie są jeszcze fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne.
Resize of 101_0045.JPG
Kolejne miejsce - lewy przedni błotnik/nadkole.
Resize of 101_0046.JPG
I ostatnie. Dolny narożnik prawych drzwi. Zapewne wynik przytarcia o krawężnik.
Resize of 101_0049.JPG
Z niekłamaną trwogą zajrzałem także do bagażnika, skąd zimą dochodził mnie zapach stęchłej 25-letniej maty wygłuszającej. Jednak po jej podniesieniu oczom mym ukazał się tenże kojący widok:
Resize of 101_0042.JPG
Resize of 101_0043.JPG
Okazało się, że jednak przez zimę nic mi tam nie zgniło, ani nie skorodowało. Bagażnik jest czyściuteńki i suchuteńki :)

Teraz rozważam oddanie dieselka do blacharza. Niestety nie wiem jakie są stawki, także byłbym wdzięczny gdyby ktoś obeznany w temacie dokonał pobieżnej i wstępnej wyceny.
Podpowiedzi i sugestie również mile widziane. Z góry zaznaczam - nie mam czasu zrobić tego sam.
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: xtrack »

na drzwiach i błotniku tylko zaprawki wchodza w gre ze wzgledu na mała szkodliwosc spoleczna ubytkow.natomiast przy lewym tylnym kole trzeba prysnac cały element. do tego polerka i bedzie jeszcze zyl dlugo i szczesliwie

cena max 500zł
Załączniki
Resize of 100_9197.JPG
Resize of 100_9197.JPG (27.26 KiB) Przejrzano 4746 razy
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Kolejna pugowa podróż za mną. Wybrałem się na parę dni do Wrocławia, żeby zobaczyć mecz Grecja - Czechy. Jako środek transportu wybrałem dieselka, jako że musiałem auto zostawić na kilka dni na jakimś losowym parkingu poza centrum miasta, a bałem się porzucać CTI.
Łącznie przebyłem 555 kilometrów, głównie po autostradach. Prędkości rzędu 100-150 km/h.
Przed podróżą zastanawiałem się, jak Bananowiec ogarnął dwa poważne dalekosiężne tripy swoim 64-konnym dieselkiem. Teraz już wiem. To auto nie ma żadnych problemów z jazdą na autostradzie. Jak się juz rozbuja, to idzie niczym srebrna strzała. Kolejny raz pozytywnie zaskoczył mnie mój mały śmierdziel na ropę.

Co do spalania - mam krótką historyjkę obrazkową.

Początek podróży. Auto po raz pierwszy zatankowane pod samiuśki korek :)
Resize of 101_0110.JPG
Wrocław. Stacja docelowa. Połowa drogi za nami.
Resize of 101_0124.JPG
Powrót do domu i Diesel power. Wiatr w żagle, droga z górki, wolnossak się rozbujał - OGIEŃ! :twisted:
Resize of 101_0130.JPG
Więcej nie cisnąłem, bo padało, wszędzie dookoła TIR-y, a poza tym nie wierzę tak do końca moim zimówkom :lol:

Przystanek końcowy. Zrobione 555 km, 500 m.
Resize of 101_0133.JPG
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: bananowiec »

A widzisz na własnej skórze przekonałeś się, że dieselki to naprawdę wdzięczne silniczki w naszych Pugach. A w trasę jedziesz takim autkiem bez stresu, że może się coś zepsuć, bo tak naprawdę to nie ma co :) Co prawda dynamika z tym silnikiem nie zachwyca, ale przecież nie o to chodzi! Jedzie się dostojnie a każde spojrzenie na wskaźnik paliwa poprawia nastrój.Wszak to jedno z najoszczędniejszych autek początku lat 90-tych, a i do dzisiaj niektórych szokuje jak mały jest apetyt tego silniczka ;)
Oficjalnie Rafik chciałem Cę przeprosić, że nie znalazł się czas na przywitanie Cię, czego zresztą mocno żałuje :N Twojego "pierdziocha" widziałem kilkukrotnie na parkingu i nawet przez myśl wpadł mi pomysł aby zrobić Ci psikusa i np.podwędzić wycieraczki zostawiając przy tym informację, że są do odebrania pod danym adresem :) Dzisiaj wymyśliłem, że mogłeś odwiedzić mnie w pracy, bo z parkingu miałeś do mnie jakiś niecały kilometr.Szkoda tylko, że nie miałem nawet czasu aby do Ciebie przedzwonić :/
Cóż może następnym razem.
Pozdro
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Fox »

Też miałem kiedyś takiego dizelka i też bardzo go lubiłem. Stare dizle jeszcze sprzed ery HDI-szmelcu to były bardzo wdzięczne i rzeczywiście niezawodne samochody. Mój był z roku 85. Pomimo wycieku oleju spod każdej możliwej uszczelki objechałem tym samochodem dwa razy do Chorwacji ( rok 2001 i 2002 ). Pełny bagażnik, zawsze jacyś autostopowicze na tylnim siedzieniu ( co się stało że teraz tak rzadko spotyka się kogoś kogo możnaby podwieźć?:( ) 150kmh na autostradzie a spalanie zawsze poniżej 5. Mam nadzieję że ten będzie Ci długo służył. Co do wyceny blacharskiej to mogę Ci polecić znajomego który zajmuje się zabytkowymi samochodami. Mówi że ma za dobre serce dla właścicieli starych gratów i nie jest w stanie im powiedzieć normalnej ceny tylko zwykle robi po kosztach ( przynajmniej jeśli chodzi o stare duże fiaty ). Może mógłby Ci to zrobić, a na pewno mógłby szybko wycenić.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Tak, tak - dieselek to je ono! :D

Wreszcie dotarły do mnie nowe koła na lato. O ile spasują na zaciski z GTI, tak będzie wyglądał setup dieselka na letnie i jesienne dni.
Resize of 101_0138.JPG
Z ciekawostek: te stalówki Michelin z Rallye mają ET nie 22, ani 20, jak te z 309 na przykład, ale 18.
Załączniki
Resize of 101_0135.JPG
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: grzesiek309 »

RafGentry pisze: Z ciekawostek: te stalówki Michelin z Rallye mają ET nie 22, ani 20, jak te z 309 na przykład, ale 18.
Ale numer :shock: Wyglądają jak ory stalówki a to "imitacja" by Michelin :lol: Myślę, że na ET 18 z lekko zjechanymi klockami powinny wejść. Na ET 20 i nowych klockach brakuje dosłownie 2-3 mm :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Zimówki wreszcie poszły w kąt. Oto dieselek w edycji Summer Rallye :)
Obraz 002.jpg
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Munne »

Widze tu jeszcze nakladki z Rallye:)
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Munne pisze:Widze tu jeszcze nakladki z Rallye:)
Daj spokój - nie chcę zadzierać z Xtrackiem :D

Wygląda tak całkiem nieźle. Chudzina z niego straszna, ale jeździ się fajnie - dużo lżej chodzi kierownica. Prawie jak ze wspomaganiem :D
Resize of 100_5464.JPG
Resize of 100_5467.JPG
Resize of 100_5462.JPG
Ale najwięcej auto zyskało optycznie. Zamiana zwykłych zimówek z kołpakami na odnowione polakierowane proszkowo felgi z kapselkami naprawdę dodała Pugowi uroku.
Dziś na przykład od towarzystwa zgromadzonego wokół dieselka dowiedziałem się na przykład, że auto wygląda cytuję: "hipstersko". Cokolwiek by to miało znaczyć 8)7
Awatar użytkownika
andi_kamachi
Junior
Posty: 471
Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: andi_kamachi »

Towarzystwo ma rację..- auto wygląda hipstersko i pasuje do właściciela! :D
ODPOWIEDZ