205 Lodołamacz
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Coś dziwnie się zachowuje ostatnio mój dieselek.
Albo zawiesił mi się pływak w zbiorniku paliwa, albo przy dodatnich temperaturach auto zaczęło palić mi na mieście zatrważająco mało - ok 5 litrów na 100 kilometrów. Jeżdżę i jeżdżę i jeszcze raz jeżdżę, a paliwa niemal nie ubywa...
Dodam, że w zimie auto paliło 6-6,5 przy trzaskających mrozach.
Ja wiem, że wszyscy handlarze sprzedający Pugi z silnikiem 1,8 d piszą, że one palą 4-5 litrów, ale sam w to nigdy nie wierzyłem tak do końca.
Albo zawiesił mi się pływak w zbiorniku paliwa, albo przy dodatnich temperaturach auto zaczęło palić mi na mieście zatrważająco mało - ok 5 litrów na 100 kilometrów. Jeżdżę i jeżdżę i jeszcze raz jeżdżę, a paliwa niemal nie ubywa...
Dodam, że w zimie auto paliło 6-6,5 przy trzaskających mrozach.
Ja wiem, że wszyscy handlarze sprzedający Pugi z silnikiem 1,8 d piszą, że one palą 4-5 litrów, ale sam w to nigdy nie wierzyłem tak do końca.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
To nie wiem jak ty to robisz ale jak ja jeszcze jeżdziłem pugiem zimą to palił 6.3 na kołkach 13' i oponkach 155 a latem pali 6.28 na kołach 15' i oponkach 175Martinoo pisze:RafGentry pisze:Coś dziwnie się zachowuje ostatnio mój dieselek.
Albo zawiesił mi się pływak w zbiorniku paliwa, albo przy dodatnich temperaturach auto zaczęło palić mi na mieście zatrważająco mało - ok 5 litrów na 100 kilometrów. Jeżdżę i jeżdżę i jeszcze raz jeżdżę, a paliwa niemal nie ubywa...
Dodam, że w zimie auto paliło 6-6,5 przy trzaskających mrozach.
Ja wiem, że wszyscy handlarze sprzedający Pugi z silnikiem 1,8 d piszą, że one palą 4-5 litrów, ale sam w to nigdy nie wierzyłem tak do końca.
a wszystko mam dobrze wyregulowane. Zostaje tylko problem ciezkiej nogi
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!

307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!

307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Gentry lśni na salonach, CTI reprezentuje ekipę 205 na zlotach krakowskich klasyków, ale to nie znaczy, że zaniedbuję dieselka!
Korzystając z paru dni wolnego zabrałem go na wyprawę w góry. Co tu wiele pisać - spisał się bez zarzutu, spalił śmiesznie mało, a na autostradzie przeszedł próbę prędkości wyciągajac 140 km/h pod górkę
No dobra - nie jest to demon prędkości
Za to w trudnym lesistym terenie, na kamienistej drodze również wspinał się bardzo dzielnie. Trochę żałuję, że tak późno odkryłem peżotowe dieselki. One są naprawdę bardzo zdyscyplinowanymi żołnierzami.
Korzystając z paru dni wolnego zabrałem go na wyprawę w góry. Co tu wiele pisać - spisał się bez zarzutu, spalił śmiesznie mało, a na autostradzie przeszedł próbę prędkości wyciągajac 140 km/h pod górkę


Za to w trudnym lesistym terenie, na kamienistej drodze również wspinał się bardzo dzielnie. Trochę żałuję, że tak późno odkryłem peżotowe dieselki. One są naprawdę bardzo zdyscyplinowanymi żołnierzami.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Przyszła pora ujawnić mroczne tajemnice dieselka.
Dziś postanowiłem dokonać przeglądu blacharskiego w poszukiwaniu korozji cichaczem trawiącej ćwierćwieczną blachę Puga.
Oprócz nalotu pod kluczem do kół - standardowym miejscem korodowania 205-tek mój dieselek ma kilka miejsc, gdzie przydałaby się interwencja blacharska.
Najpoważniej wygląda rdzewiejący próg obok lewego tylnego koła. Maleńka purchla pojawiła się też tuż powyżej - na błotniku. Następnie zlokalizowałem rdzawy nalot przy łączeniu przedniego błotnika z progiem. Tam, gdzie są jeszcze fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Kolejne miejsce - lewy przedni błotnik/nadkole. I ostatnie. Dolny narożnik prawych drzwi. Zapewne wynik przytarcia o krawężnik. Z niekłamaną trwogą zajrzałem także do bagażnika, skąd zimą dochodził mnie zapach stęchłej 25-letniej maty wygłuszającej. Jednak po jej podniesieniu oczom mym ukazał się tenże kojący widok: Okazało się, że jednak przez zimę nic mi tam nie zgniło, ani nie skorodowało. Bagażnik jest czyściuteńki i suchuteńki
Teraz rozważam oddanie dieselka do blacharza. Niestety nie wiem jakie są stawki, także byłbym wdzięczny gdyby ktoś obeznany w temacie dokonał pobieżnej i wstępnej wyceny.
Podpowiedzi i sugestie również mile widziane. Z góry zaznaczam - nie mam czasu zrobić tego sam.
Dziś postanowiłem dokonać przeglądu blacharskiego w poszukiwaniu korozji cichaczem trawiącej ćwierćwieczną blachę Puga.
Oprócz nalotu pod kluczem do kół - standardowym miejscem korodowania 205-tek mój dieselek ma kilka miejsc, gdzie przydałaby się interwencja blacharska.
Najpoważniej wygląda rdzewiejący próg obok lewego tylnego koła. Maleńka purchla pojawiła się też tuż powyżej - na błotniku. Następnie zlokalizowałem rdzawy nalot przy łączeniu przedniego błotnika z progiem. Tam, gdzie są jeszcze fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Kolejne miejsce - lewy przedni błotnik/nadkole. I ostatnie. Dolny narożnik prawych drzwi. Zapewne wynik przytarcia o krawężnik. Z niekłamaną trwogą zajrzałem także do bagażnika, skąd zimą dochodził mnie zapach stęchłej 25-letniej maty wygłuszającej. Jednak po jej podniesieniu oczom mym ukazał się tenże kojący widok: Okazało się, że jednak przez zimę nic mi tam nie zgniło, ani nie skorodowało. Bagażnik jest czyściuteńki i suchuteńki

Teraz rozważam oddanie dieselka do blacharza. Niestety nie wiem jakie są stawki, także byłbym wdzięczny gdyby ktoś obeznany w temacie dokonał pobieżnej i wstępnej wyceny.
Podpowiedzi i sugestie również mile widziane. Z góry zaznaczam - nie mam czasu zrobić tego sam.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- xtrack
- Uzalezniony
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: dolnyslask
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
na drzwiach i błotniku tylko zaprawki wchodza w gre ze wzgledu na mała szkodliwosc spoleczna ubytkow.natomiast przy lewym tylnym kole trzeba prysnac cały element. do tego polerka i bedzie jeszcze zyl dlugo i szczesliwie
cena max 500zł
cena max 500zł
- Załączniki
-
- Resize of 100_9197.JPG (27.26 KiB) Przejrzano 4746 razy
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Kolejna pugowa podróż za mną. Wybrałem się na parę dni do Wrocławia, żeby zobaczyć mecz Grecja - Czechy. Jako środek transportu wybrałem dieselka, jako że musiałem auto zostawić na kilka dni na jakimś losowym parkingu poza centrum miasta, a bałem się porzucać CTI.
Łącznie przebyłem 555 kilometrów, głównie po autostradach. Prędkości rzędu 100-150 km/h.
Przed podróżą zastanawiałem się, jak Bananowiec ogarnął dwa poważne dalekosiężne tripy swoim 64-konnym dieselkiem. Teraz już wiem. To auto nie ma żadnych problemów z jazdą na autostradzie. Jak się juz rozbuja, to idzie niczym srebrna strzała. Kolejny raz pozytywnie zaskoczył mnie mój mały śmierdziel na ropę.
Co do spalania - mam krótką historyjkę obrazkową.
Początek podróży. Auto po raz pierwszy zatankowane pod samiuśki korek
Wrocław. Stacja docelowa. Połowa drogi za nami.
Powrót do domu i Diesel power. Wiatr w żagle, droga z górki, wolnossak się rozbujał - OGIEŃ!
Więcej nie cisnąłem, bo padało, wszędzie dookoła TIR-y, a poza tym nie wierzę tak do końca moim zimówkom
Przystanek końcowy. Zrobione 555 km, 500 m.
Łącznie przebyłem 555 kilometrów, głównie po autostradach. Prędkości rzędu 100-150 km/h.
Przed podróżą zastanawiałem się, jak Bananowiec ogarnął dwa poważne dalekosiężne tripy swoim 64-konnym dieselkiem. Teraz już wiem. To auto nie ma żadnych problemów z jazdą na autostradzie. Jak się juz rozbuja, to idzie niczym srebrna strzała. Kolejny raz pozytywnie zaskoczył mnie mój mały śmierdziel na ropę.
Co do spalania - mam krótką historyjkę obrazkową.
Początek podróży. Auto po raz pierwszy zatankowane pod samiuśki korek



Przystanek końcowy. Zrobione 555 km, 500 m.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
A widzisz na własnej skórze przekonałeś się, że dieselki to naprawdę wdzięczne silniczki w naszych Pugach. A w trasę jedziesz takim autkiem bez stresu, że może się coś zepsuć, bo tak naprawdę to nie ma co
Co prawda dynamika z tym silnikiem nie zachwyca, ale przecież nie o to chodzi! Jedzie się dostojnie a każde spojrzenie na wskaźnik paliwa poprawia nastrój.Wszak to jedno z najoszczędniejszych autek początku lat 90-tych, a i do dzisiaj niektórych szokuje jak mały jest apetyt tego silniczka 
Oficjalnie Rafik chciałem Cę przeprosić, że nie znalazł się czas na przywitanie Cię, czego zresztą mocno żałuje
Twojego "pierdziocha" widziałem kilkukrotnie na parkingu i nawet przez myśl wpadł mi pomysł aby zrobić Ci psikusa i np.podwędzić wycieraczki zostawiając przy tym informację, że są do odebrania pod danym adresem
Dzisiaj wymyśliłem, że mogłeś odwiedzić mnie w pracy, bo z parkingu miałeś do mnie jakiś niecały kilometr.Szkoda tylko, że nie miałem nawet czasu aby do Ciebie przedzwonić :/
Cóż może następnym razem.
Pozdro


Oficjalnie Rafik chciałem Cę przeprosić, że nie znalazł się czas na przywitanie Cię, czego zresztą mocno żałuje


Cóż może następnym razem.
Pozdro
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Też miałem kiedyś takiego dizelka i też bardzo go lubiłem. Stare dizle jeszcze sprzed ery HDI-szmelcu to były bardzo wdzięczne i rzeczywiście niezawodne samochody. Mój był z roku 85. Pomimo wycieku oleju spod każdej możliwej uszczelki objechałem tym samochodem dwa razy do Chorwacji ( rok 2001 i 2002 ). Pełny bagażnik, zawsze jacyś autostopowicze na tylnim siedzieniu ( co się stało że teraz tak rzadko spotyka się kogoś kogo możnaby podwieźć?:( ) 150kmh na autostradzie a spalanie zawsze poniżej 5. Mam nadzieję że ten będzie Ci długo służył. Co do wyceny blacharskiej to mogę Ci polecić znajomego który zajmuje się zabytkowymi samochodami. Mówi że ma za dobre serce dla właścicieli starych gratów i nie jest w stanie im powiedzieć normalnej ceny tylko zwykle robi po kosztach ( przynajmniej jeśli chodzi o stare duże fiaty ). Może mógłby Ci to zrobić, a na pewno mógłby szybko wycenić.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Tak, tak - dieselek to je ono! 
Wreszcie dotarły do mnie nowe koła na lato. O ile spasują na zaciski z GTI, tak będzie wyglądał setup dieselka na letnie i jesienne dni. Z ciekawostek: te stalówki Michelin z Rallye mają ET nie 22, ani 20, jak te z 309 na przykład, ale 18.

Wreszcie dotarły do mnie nowe koła na lato. O ile spasują na zaciski z GTI, tak będzie wyglądał setup dieselka na letnie i jesienne dni. Z ciekawostek: te stalówki Michelin z Rallye mają ET nie 22, ani 20, jak te z 309 na przykład, ale 18.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Ale numerRafGentry pisze: Z ciekawostek: te stalówki Michelin z Rallye mają ET nie 22, ani 20, jak te z 309 na przykład, ale 18.



Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...

Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko

- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Zimówki wreszcie poszły w kąt. Oto dieselek w edycji Summer Rallye

Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Daj spokój - nie chcę zadzierać z XtrackiemMunne pisze:Widze tu jeszcze nakladki z Rallye:)

Wygląda tak całkiem nieźle. Chudzina z niego straszna, ale jeździ się fajnie - dużo lżej chodzi kierownica. Prawie jak ze wspomaganiem

Ale najwięcej auto zyskało optycznie. Zamiana zwykłych zimówek z kołpakami na odnowione polakierowane proszkowo felgi z kapselkami naprawdę dodała Pugowi uroku.
Dziś na przykład od towarzystwa zgromadzonego wokół dieselka dowiedziałem się na przykład, że auto wygląda cytuję: "hipstersko". Cokolwiek by to miało znaczyć

Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Towarzystwo ma rację..- auto wygląda hipstersko i pasuje do właściciela! 
