RG cabrio - drugie życie by Józek
: 27 mar sob, 2010 1:58 pm
Witajcie
Na początek krótka historia mojego RG Cabrio:
Zakupiony został dokładnie 1999.10.18 roku z przebiegiem 37 000 km
1999.04.23 - wymiana oleju, płynu w chłodnicy, filtra oleju i powietrza, paska rozrządu, płynu hamulcowego przebieg 26 000 km
1999.06.14 - diagnostyka silnika , czyszczenie gaźnika, regulacja zaworów, regulacja gaźnika, analiza spalin (wymienione świece i cewka zapłonowa) przebieg 30 079 km
1999.07.13 - wymiana oleju i filtra przez poprzedniego właściciela przebieg 37 000 km
1999.10.08 - zostały wymienione klocki i tarcze hamulcowe przez poprzedniego właściciela 37 000 km
1999.11.08 - wymiana przewodu hamulcowego 39 000 km
2000.05.19 - kontrola auta w ASO przebieg 50 500 km (później wymiana: filtr powietrza, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, mieszek zew. i wew. prawy, guma stabilizatora wahacz, łożysko prawe przód, łożysko prawy tył, klocki hamulcowe, linka ręcznego lewa
2000.05.27 - zakupienie filtra powietrza
2000.07.06 - zakupiony monogram pininfarina
2000.07.06 - zakupione klocki hamulcowe
2000.08.01 - regeneracja alternatora
2000.09.28 - badanie techniczne po uszkodzeniu przodu pojazdu
2000.10.18 - wymiana oleju i filtra
2000.11.13 - analiza spalin, pewnie z regulacją gaźnika
2001.02.12 - regeneracja rozrusznika
2001.03.30 - wymiana prawej półosi napędowej, wymiana mieszka z prawej strony przebieg 63 000 km
2001.08.14 - wymiana cylinderka hamulcowego, linki ręcznego, przetoczenie bębna hamulcowego, odpowietrzenie przebieg 67 474 km
2002.03.05 - mocowanie belki przedniego zawieszenia (wypadła śruba) 69 700 km
2002.04.04 - wymiana klocków, toczenie tarcz przebieg 70 000 km
2002.09.26 - wymiana cylinderka, linki ręcznego, szczęk 77 500 km
2003.04.30 - wymiana sprzęgła 87 000 km
2003.05.26 - wymiana krzyżaka kierownicy
2003.10.24 - ścieżka diagnostyczna hamulce
????.??.?? - wymiana paska rozrządu, napinacza, paska klinowego, regulacja zaworów i wymiana oleju
????.??.?? - wymiana prawej półosi napędowej, uszczelnienia wału korbowego, mieszków półosi, tarcz hamulcowych, simeringów półosi prawej i lewej i oleju
2005.02.01 - wymiana oleju, filtra powietrza i oleju, wymiana cylinderka hamulcowego przebieg 110 000 km
2005.07.26 - wymiana poduszki zawieszenia silnika, wahacza przedniego lewego, końcówki drążka kierowniczego, silenblocka wahacza, gumy stabilizatora, zbieżność, przebieg 114 100 km
w 2006.08.11 zakupiłem Skodę Felicję i Cabrio poszło w odstawkę - stało sobie w garażu
w wakacje 2007 odbyło swoją ostatnią podróż do obecnego miejsca garażowania, pół oś wyzionęła do końca ducha i auto stoi do dziś (prawie 3 lata)
2006-08-11 - Skoda już zaprzęgnięta do pracy

2006-08-22 - cabrio robi inspekcję

2006-08-24 - Skoda pracuje by nie musiał PUG

2007-04-15 - Cabrio znowu robi inspekcję. Nie myślałem że za kilka miesięcy później go przywiozę dokładnie w to samo miejsce i będzie stał do dziś

2007-10-01 - RG Cabrio stoi w blaszaku, pod plandeką Gentry (miało być dawcą silnika i półosi......)

25 marca 2010 ruszyła naprawa mojego RG Cabrio. Auto ma przebieg 120 008 km
Plan Generalnie jest taki by auto w pierwszej kolejności uruchomić a później dopiero myśleć o jego przerabianiu, uświetnianiu itd.
W pierwszym rzucie zostanie naprawiona głowica: generalnie robię wszystko, a do wymiany były oczywiście uszczelniacze zaworowe. Inne rzeczy wyjdą u mechanika po zrobieniu i przeglądnięciu głowicy.
Na pierwszym planie oczywiście GAD, który odrazu ochoczo zabrał się do roboty. Ja byłem od podawania śrubokrętów. Zostało mi również zlecone odkręcanie mniej ważnych śrubek i nakrętek,

Ręka GAD'a była szybsza niż migawka w moim Olympusie - dlatego się rozmazało.

To GAD był umorusany, ja asystowałem.

Po zdjęciu głowicy zastaliśmy taki oto widok:

To coś co się tam zebrało najwyraźniej spleśniało.

Po zdjęciu głowicy, w planie jest jej zamontowanie. W następnej kolejności odpalenie i półoś napędowa. RG będzie jeżdzić.
CDN
Na początek krótka historia mojego RG Cabrio:
Zakupiony został dokładnie 1999.10.18 roku z przebiegiem 37 000 km
1999.04.23 - wymiana oleju, płynu w chłodnicy, filtra oleju i powietrza, paska rozrządu, płynu hamulcowego przebieg 26 000 km
1999.06.14 - diagnostyka silnika , czyszczenie gaźnika, regulacja zaworów, regulacja gaźnika, analiza spalin (wymienione świece i cewka zapłonowa) przebieg 30 079 km
1999.07.13 - wymiana oleju i filtra przez poprzedniego właściciela przebieg 37 000 km
1999.10.08 - zostały wymienione klocki i tarcze hamulcowe przez poprzedniego właściciela 37 000 km
1999.11.08 - wymiana przewodu hamulcowego 39 000 km
2000.05.19 - kontrola auta w ASO przebieg 50 500 km (później wymiana: filtr powietrza, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, mieszek zew. i wew. prawy, guma stabilizatora wahacz, łożysko prawe przód, łożysko prawy tył, klocki hamulcowe, linka ręcznego lewa
2000.05.27 - zakupienie filtra powietrza
2000.07.06 - zakupiony monogram pininfarina
2000.07.06 - zakupione klocki hamulcowe
2000.08.01 - regeneracja alternatora
2000.09.28 - badanie techniczne po uszkodzeniu przodu pojazdu
2000.10.18 - wymiana oleju i filtra
2000.11.13 - analiza spalin, pewnie z regulacją gaźnika
2001.02.12 - regeneracja rozrusznika
2001.03.30 - wymiana prawej półosi napędowej, wymiana mieszka z prawej strony przebieg 63 000 km
2001.08.14 - wymiana cylinderka hamulcowego, linki ręcznego, przetoczenie bębna hamulcowego, odpowietrzenie przebieg 67 474 km
2002.03.05 - mocowanie belki przedniego zawieszenia (wypadła śruba) 69 700 km
2002.04.04 - wymiana klocków, toczenie tarcz przebieg 70 000 km
2002.09.26 - wymiana cylinderka, linki ręcznego, szczęk 77 500 km
2003.04.30 - wymiana sprzęgła 87 000 km
2003.05.26 - wymiana krzyżaka kierownicy
2003.10.24 - ścieżka diagnostyczna hamulce
????.??.?? - wymiana paska rozrządu, napinacza, paska klinowego, regulacja zaworów i wymiana oleju
????.??.?? - wymiana prawej półosi napędowej, uszczelnienia wału korbowego, mieszków półosi, tarcz hamulcowych, simeringów półosi prawej i lewej i oleju
2005.02.01 - wymiana oleju, filtra powietrza i oleju, wymiana cylinderka hamulcowego przebieg 110 000 km
2005.07.26 - wymiana poduszki zawieszenia silnika, wahacza przedniego lewego, końcówki drążka kierowniczego, silenblocka wahacza, gumy stabilizatora, zbieżność, przebieg 114 100 km
w 2006.08.11 zakupiłem Skodę Felicję i Cabrio poszło w odstawkę - stało sobie w garażu
w wakacje 2007 odbyło swoją ostatnią podróż do obecnego miejsca garażowania, pół oś wyzionęła do końca ducha i auto stoi do dziś (prawie 3 lata)
2006-08-11 - Skoda już zaprzęgnięta do pracy

2006-08-22 - cabrio robi inspekcję

2006-08-24 - Skoda pracuje by nie musiał PUG

2007-04-15 - Cabrio znowu robi inspekcję. Nie myślałem że za kilka miesięcy później go przywiozę dokładnie w to samo miejsce i będzie stał do dziś

2007-10-01 - RG Cabrio stoi w blaszaku, pod plandeką Gentry (miało być dawcą silnika i półosi......)

25 marca 2010 ruszyła naprawa mojego RG Cabrio. Auto ma przebieg 120 008 km
Plan Generalnie jest taki by auto w pierwszej kolejności uruchomić a później dopiero myśleć o jego przerabianiu, uświetnianiu itd.
W pierwszym rzucie zostanie naprawiona głowica: generalnie robię wszystko, a do wymiany były oczywiście uszczelniacze zaworowe. Inne rzeczy wyjdą u mechanika po zrobieniu i przeglądnięciu głowicy.
Na pierwszym planie oczywiście GAD, który odrazu ochoczo zabrał się do roboty. Ja byłem od podawania śrubokrętów. Zostało mi również zlecone odkręcanie mniej ważnych śrubek i nakrętek,

Ręka GAD'a była szybsza niż migawka w moim Olympusie - dlatego się rozmazało.

To GAD był umorusany, ja asystowałem.

Po zdjęciu głowicy zastaliśmy taki oto widok:

To coś co się tam zebrało najwyraźniej spleśniało.

Po zdjęciu głowicy, w planie jest jej zamontowanie. W następnej kolejności odpalenie i półoś napędowa. RG będzie jeżdzić.
CDN