Peugeot 205 El Charro

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3524
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Peugeot 205 El Charro

Post autor: cejot » 10 cze czw, 2010 1:51 am

Peugeot 205 El Charro
205ElCharro - brochure.jpg
205ElCharro - brochure.jpg (139.95 KiB) Przejrzano 2037 razy
O "El Charro"...
Wersja przygotowana wraz z producentem jeansów i galanterii skórzanej - firmą ElCharro. Przeznaczona na rynek Włoski i produkowana w latach 1991-1994.
Występowała jedynie w nadwoziu 3-drzwiowym i kolorze czarnym (P3XY - onyx black).

Silnik:
1.4 TU3M - w 1991 roku
1.6 XU5M - w latach 1992-1994

Wyposażenie:
Reflektory H4
Halogeny drogowe
Boczne kierunkowskazy
Chromowane listwy w zderzakach
Gumowe listwy boczne
Lotka na tylnej klapie
Przyciemniane na brązowo szyby
Elektryczne przednie szyby
Uchylne tylne szybki
Wycieraczka tylnej szyby
Spryskiwacz tylnej szyby
Podgrzewana tylna szyba
Centralny zamek z pilotem
Klimatyzacja (opcja)
Szyberdach panoramiczny (opcja)
Radio w standardzie
Aluminiowe felgi Speedline SL 189 13"

Wnętrze:
Fotele z czerwono-czarnego materiału i skórzanymi boczkami
Gałka zmiany biegów z czerwonymi symbolami
Trójramienna kierownica obszyta skórą
Zegary z obrotomierzem
Czarna deska ze środkowym tunelem
Środkowe nawiewy
Zamykany schowek
Ostatnio zmieniony 20 maja pt, 2011 12:52 am przez cejot, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3524
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: cejot » 10 cze czw, 2010 1:52 am

Mój egzemplarz - krótki opis
Rok produkcji: 1992
Silnik: 1.6 XU5M (BDY)
Komputer: Magneti Marelli G6 10
Kolor: onyx black (P3XY)

Plan względem auta - odrestaurowanie zachowując w pełni oryginalny wygląd.

Mój egzemplarz - historia
Po rozbiciu XSa i decyzji o rozebraniu go na części zacząłem szukać gołej "budy" lub taniej 205 ze zdrową blachą.
Pewnego dnia natknąłem się na Allegro na aukcje o treści:
mam do sprzedania peugeota 205, rok 1992, 1,6 benzyna 90 KM, auto w bardzo dobrym stanie , nietypowa wersja , środek pół skóra , całe wnętrze GTI, duży szyberdach, elektryczne szyby, centralny zamek , alu felgi, uchylne tylne szyby, ważny przegląd i ubezpieczenie w ciągłej eksploatacji, tel.XXXXXXXXX, pozdr.
Dołączone były zdjęcia auta, oto i one:
701143535.jpg
701143535_1.jpg
701143535_2.jpg
701143535_3.jpg
701143535_4.jpg
701143535_5.jpg
701143535_6.jpg

Początkowo odrzuciłem tą aukcję. Ewidentnie nie było to, to czego szukałem. Ja szukałem czegoś co ma budę w dobrym stanie i jest bardzo tanie, jakiejś biedy. Ponieważ samochód przez dłuższy czas się nie sprzedawał zacząłem się nad nim zastanawiać. Zadzwoniłem do właściciela i porozmawiałem. Jak powiedział co to jest za wersja to mnie zamurowało. Pierwszy raz o niej słyszałem. Wtedy pojawiła się myśl... "może by go kupić!?" I chyba przez następny tydzień marudziłem Czarkowi (Dervozailus) co powinienem zrobić - "kupić? nie kupić?". Tutaj przy okazji chciałem podziękować mu za cierpliwe znoszenie moich narzekań. _O_ _O_
Zebrałem kasę, umówiłem się i ruszyłem do Wrocławia. Po dotarciu na miejsce i obejrzeniu auta miałem nie najlepsze odczucia... Auto niestety okazało się być mocno zaniedbane. Lakier w tragicznym stanie, w środku poniszczone siedzenia, plastiki połamane. Na szczęście pozytywne wrażenie zrobiła na mnie praca silnika i przejażdżka autem. Po dłuższej chwili zastanowienia zdecydowałem... Biorę! Trzeba go uratować.

W ten sposób 04 sierpnia 2009 stałem się posiadaczem Peugeot 205 El Charro. :)

Dodane 10 Cze 2010 20:44
W drodze powrotnej do Warszawy pojawiło się coś dziwnego - przy 140 km/h samochód wpadał w poważne drgania. Przy niższych prędkościach było ok, jednak mnie to mocno zaniepokoiło. Nie było wyjścia, trzeba było jechać dalej i dowieść auto do domu. Na szczęście udało się dotrzeć bez problemów. :)
Jak się potem okazało pomogło zdjęcie i rozruszanie zacisku hamulcowego (o ile dobrze pamiętam lewego). Problem został rozwiązany (doraźnie).

Niestety dosyć szybko pojawił się następny problem. Po nagrzaniu silnika, przy dodaniu gazu strasznie nierówno pracował. Przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu słychać było głośne "uderzenie". Auto zostało zaparkowane na posesji u brata w oczekiwaniu na lepsze czasy. Tak przestało jesień i zimę 2009. Oczywiście w tym czasie odpalałem raz na jakiś czas autko i przemieszczałem się kilka metrów.

Nastała wiosna. Sól została spłukana z ulic przez deszcze. Postanowiłem ruszyć autko i się nim przejechać. Niestety problem z pracą silniką występował nadal. Jak się okazało przy gwałtownym dodaniu gazu szedł ogień w kolektor dolotowy. Moje myśli powędrowały w kierunku zapłonu i układu paliwowego.
Wymieniłem filtr paliwa, a wieczorem tego samego dnia zostałem zmuszony do wymienienia pompy paliwa. Po tych zabiegach było zdecydowanie lepiej. :) Potem wymieniłem jeszcze przewody paliwowe, bo tamte aż pękały.

Można powiedzieć, że doszliśmy do stanu obecnego... no może jeszcze jedna rzecz. ;)
Żeby auto tak bardzo nie straszyło ludzi swoim wyglądem to przepolerowałem maskę.
W tym temacie muszę się jeszcze wiele nauczyć, ale i tak pragnę podziękować kubasowi za cenne rady. _O_
przed.jpg
po.jpg
To be continued...
Ostatnio zmieniony 20 maja pt, 2011 12:51 am przez cejot, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1147
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: jozek » 10 cze czw, 2010 6:57 am

Bardzo ciekawa wersja.

Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3524
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: cejot » 10 cze czw, 2010 9:06 am

jozek pisze:Bardzo ciekawa wersja.
To właśnie było głównym powodem zakupu. :)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure

Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: Lord Devil » 10 cze czw, 2010 9:58 am

To chyba jedyny w klubie. Wytrwalosci. :W
Car Valeting, Car Detailing.

Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: Para » 10 cze czw, 2010 10:11 am

To takie połączenie kilku wersji, bardzo fajny model. Fotele z GTI, silnik 1.6 :) Chętnie bym obejrzał z bliska.
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4560
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: DJPreZes » 10 cze czw, 2010 10:43 am

Lakier masakrator 8)7 No, ale dasz radę ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6773
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: RafGentry » 10 cze czw, 2010 10:55 am

Świetna wersja! Rzadsza w Polsce niż Griffe, czy Gentry.
Przygotowana specjalnie na rynek Włoski (!) w porozumieniu z producentem jeansów. Produkowana w latach 1991-1994.

Lakierem się nie przejmuj, ważne że auto nie zburaczone i z tego co widzę z oryginalnymi detalami!
Właśnie odnalazłeś brakujące ogniwo między XS, a GTI :)

Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: Para » 10 cze czw, 2010 10:59 am

Maska z garbem to oryginalny dodatek ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4560
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: DJPreZes » 10 cze czw, 2010 11:04 am

Dla silnika 1,6 na pewno. Każde 1,6 na monowtrysku miało garba.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: dzikson » 10 cze czw, 2010 11:43 am

Czarnego pierwsze wyjście z mroku, świetnie :)

Warty docenienia w tym egzemplarzu jest fakt, że choć posiada "naturalne ślady użytkowania", wolne jest od udziwnień, nietrafionego tuningu itp. To dobrze świadczy o poprzednim właścicielu.

Wiadomo też jaką droga iść, aby przywrocić mu świetność - tu nie trzeba wracać do oryginału, auto od początku posiada fabryczny setup. Wymaga jedynie poprawek.

Fabryczna maska z garbem kryje XU5M, o którym wiem już, że potrafi pojechać :P

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: Manwe » 10 cze czw, 2010 2:21 pm

bardzo ciekawy egzemplarz, ma klimę :?:, powodzenia w przywracaniu do ideału :W
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: Sebek » 10 cze czw, 2010 6:23 pm

fajny Janek, bardzo fajny :) zrobisz cacko to wiem.

ps. sorry ze spytam, ale z tym w kolorze miami o którym kiedyś gadaliśmy..?
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5497
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: grzesiek309 » 10 cze czw, 2010 6:57 pm

Bardzo ciekawa wersja. Jak dla mnie to z tym wnętrzem jest o niebo ładniejszy od ponurego XS-a. Powodzenia w doprowadzaniu do ideału :W
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Wojtek
Uzalezniony
Posty: 642
Rejestracja: 21 sty pn, 2008 11:57 am
Posiadany PUG: 206. 1.4 XT
Numer Gadu-gadu: 2478139
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 El Charro

Post autor: Wojtek » 10 cze czw, 2010 7:05 pm

grzesiek309 pisze:Bardzo ciekawa wersja. Jak dla mnie to z tym wnętrzem jest o niebo ładniejszy od ponurego XS-a. Powodzenia w doprowadzaniu do ideału :W
Ja Ci dam ponurego XSa 8)

Co do tematu i auta to bardzo fajnie, że założyłeś temat, bo byłeś jedną z nierozkminionych osób przeze mnie :) Wiedziałem, że miałeś XSa, ale potem sie coś przewijało półsłówkami o innym aucie i w końcu nie było do konca wiadomo czym śmigasz. Auto bardzo ciekawe, szkoda, że 205 90 % osobom kojarzy się z jakimś sztruclem z silnikem 1.0, a to auto miało tyle wersji i konfguracji wyposażenia. Kawał historii motoryzacji i milowy krok dla Peugeota.

Życzę powodzenia w pracach :)

pzdr

ODPOWIEDZ