Peugeot 205 GTI Griffe 908

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: krzyska » 14 sie pt, 2015 11:06 am

Niewiele się ostatnio dzieje przy aucie. Gti dostalo nowe opaski maszety zewnętrznego przegubu, nowe ory łożysko przedniego koła, nowy drążek kierowniczy, nowe końcówki drążków kierowniczych, ustawiona zbieżność. Dodatkowo po 3kkm kolejna kontrola przerobionego wahacza, wszystko ok.
Naprawiony został również szyberdach, w końcu można go otworzyć.
Aaa i jeszcze wiązka do czujników temperatury bo stara sie rozpadła.

299885km
GTI_Efekt Masy Obrazek

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: grzesiek309 » 14 sie pt, 2015 11:32 am

Krzysiu, pokaż te przerobione wahacze :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: krzyska » 14 sie pt, 2015 12:43 pm

Juz pokazałem wcześniej
IMG_20150814_142904.jpg
Ostatnio zmieniony 14 sie pt, 2015 2:39 pm przez krzyska, łącznie zmieniany 1 raz.
GTI_Efekt Masy Obrazek

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: grzesiek309 » 14 sie pt, 2015 5:24 pm

Na ostatnim zdjęciu?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

EDIT:
Tapatalk nie wyświetlił tego zdjęcia powyżej 8)7

Sam muszę coś podobnego wykombinować, bo moje z wymienną wkładką się bardzo szybko zużywają :x
Sworznie masz te typowe z R19/megane itp?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: krzyska » 12 lis czw, 2015 10:33 pm

Wymiary starego wałka rozrządu w DKZ

Wysokośćbkrzywek kolejno od koła pasowego:
47,3mm jedyna która jest podobna kształtem do nowego wałka
45,4
45,6
44,9
43,2
43
45,1
44,2

A nowy wałek jest dużo lepsiejszy.
Nowy wałek do DKZ
Nowy wałek do DKZ
Pomalutku do przodu, swoją droga nasz forumowy guru od olejów byłby dumny na widok czystości skrzyni korbowej po prawie 70kkm.
IMG_20151112_202951.jpg
Zrobione:
-głowica + nowy wałek + nowe oringi przewodu olejowego
-pompa, napinacz paska rozrządu nowe
-total 10w50 + filtr, powietrza też nowy
-wyczyszczona, poprawiona instalacja elektryczna silnika, zaizolowanie wiązek od nowa
-przebudowana odma
-wymieniony zbiorniczek wyrównawczy na dislowski
-usunięcie "konserwacji" z przegrody czołowej i wszystkiego dookoła
-wyskrobanie/wymycie przewodów wodnych
-poprawiona wiązka od czujnika abs
-kopuła Beru, palec cośtam, przewody WN magneti marelli
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: krzyska » 21 lis sob, 2015 11:58 pm

Przygotowania do zimy, jeszcze tylko wmontować podgrzewacz.
IMG_20151121_153509.jpg
Wymieniony również na nowy przewód układu chłodzenia silnik-metalowy łącznik. Stary jest popękany i najwyższa pora było go wymienić. Zostało jeszcze podłączyć czujnik poziomu płynu.
IMG_20151121_105109.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4016
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: Martinoo » 04 gru pt, 2015 10:27 am

Gdzie taki przewód dostałeś?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: krzyska » 06 gru ndz, 2015 6:54 pm

Dostepny w necie, aż 22zł.

Wymienione uszczelnienie rozdzielacza zapłoniu. Stary uszczelniacz rozpadł się po wymontowaniu. Miałem wmontować rozdzielacz od ddz-a ale w trakcie rozbierania rozpadła się jedna z podkładek.
IMG_20151127_182838.jpg
Dotarła też nowa wydajniejsza gazownia. Problem stanowi ilość miejsca potrzebna do jego zabudowy w aucie i izolacja termiczna. Póki nie ma mrozów ogrzewania działa wystarczająco dobrze ale przy dużych mrozach i max ogrzewaniu temp. silnika potrafiła spaść w okolice 70st. Interwencji wymaga też blos ale w jego przypadku wystarczy wymiana oringów.
RGE 140.jpg
Przebudowana odma również nie sprawia problemów. Śladowy nalot pojawił się w przewodzie pomiędzy korkiem a kolankiem dolotu ale auto po nocy pod chmurką robi max 40km.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: dzikson » 07 gru pn, 2015 10:33 am

krzyska pisze:Dotarła też nowa wydajniejsza gazownia. Problem stanowi ilość miejsca potrzebna do jego zabudowy w aucie i izolacja termiczna. Póki nie ma mrozów ogrzewania działa wystarczająco dobrze ale przy dużych mrozach i max ogrzewaniu temp. silnika potrafiła spaść w okolice 70st.
Jaka jest wydajność tego parownika? Dla jakiej mocy jest przystosowany?
Co do ocieplania - możesz pokazać jak biegną węże wodne, dające ogrzewanie dla parownika? Może udałoby się obłożyć je ociepleniami z pianki? Sprawdzone, działa 8)

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: krzyska » 07 gru pn, 2015 11:17 am

Wydajność do 190km. Jeden z przewodów biegnący po delku skrzyni biegów jest już ocieplony, parownik byl tylko dolem ocieplony ale to zmiany wprowadzone w zeszłym tygodniu. Z racji pompy abs montaz przy grodzi odpada i zostaje tylko obecne miejsce montażu pomiedzy skrzynia biegów a przednim pasem. I tak trzeba przebudować cały układ pod ten parownik wlącznie z wykonaniem nowego mocowania bo cewka zaworu i śruby do regulacji sa z innej strony.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: dzikson » 07 gru pn, 2015 12:35 pm

Ocieplenie przewodów to rozsądny krok.
Jeszcze jedno - w jaki sposób parownik włączony jest w obieg? Jeśli uda się go włączyć szeregowo, najlepiej przed nagrzewnicą, to na pewno będzie miał lepszy przepływ i szybciej się nagrzeje niż włączony w węże wodne równolegle.

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: krzyska » 07 gru pn, 2015 9:55 pm

Obecnie równolegle ale szeregowe włączenie to nie problem. Prawdobodobnie wyleci z auta element w który wkręcony jest czujnik temp. do kompa, bedzie jeszcze łatwiej.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2082
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: krzyska » 20 gru ndz, 2015 5:43 pm

18 grudnia 2015 roku minęło 5 lat od zakupu GTI. Pokonałem ponad 95 tyś km.

Włożyłem 3 silnik, skrzynię biegów na Volcano, przekładnie kierowniczą, kpl. zawieszenie, układ kierowniczy, układ wydechowy, chłodnice wody i oleju, 3 kolektory wydechowe, węże powietrza, odmy, ssania, wodne częściowo, hamulcowe, czujniki, przepływomierze, zbiorniczek płynu, swap hamulców na VTSa, nowe oświetlenie przód, halogeny z ZXa, lampy tył, c. zamek, fotele, blosa i wiele innych.

Jak czytam pierwszy post w temacie śmiać mi się chce.
Czasami mam ochotę postawić go obok budynku do wyburzenia i przyjebać mu gruszką między lampy. Ale na wiosnę i tak go potnę :wink: chyba...
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: woocash » 20 gru ndz, 2015 5:47 pm

Czasami mam ochotę postawić go obok budynku do wyburzenia i przyjebać mu gruszką między lampy. Ale na wiosnę i tak go potnę chyba...


dobre :)

niestety podsumowania prac przy samochodach z rzadka napawają zadowoleniem :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Peugeot 205 GTI Griffe 908

Post autor: nowak68 » 20 gru ndz, 2015 9:21 pm

Ja pierdzielę.... :cry: Ale mam wrażenie że zmieniasz puga :lol:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

ODPOWIEDZ