Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Problem polega na tym, że w oryginalną puszkę lecą opary oleju z odmy i po ok.5 tys kilometrów filtr robi się lepki i czarny od oleju.Planuje chwilowo puścić odmę do zrobionego własnoręcznie oil catch tank, a na dolot założyć filtr stożkowy.Nie chodzi mi o polepszenie osiągów silnika, a dostarczeniu mu czystego powietrza.

Wczoraj w końcu udało mi się wymienić linkę sprzęgła, stara po wyciągnięciu rozpadła się w rękach ( pancerz się rozsypał).
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

I nastał w końcu ten piękny dzień kiedy to pod maską zamieszkał uturbiony 1,8 diesel z 205 DTurbo.Do tego pełen przelotowy wydech o średnicy 60mm i nie ma bata żeby się ktoś za autkiem nie obejrzał na mieście! Zwłaszcza przy zmianie biegów i odpuszczaniu gazu turbina wydaje z siebie piękne parsknięcie :) Swapik wykonany w rekordowym czasie niecałych dwóch dni dzięki pomocy kolegi Slavko. Ogarniętych zostało też parę innych rzeczy czyli:
- skrzynia z DTurbo została odczyszczona z syfu po czym pomalowana na srebrno, wypiaskowany i pomalowany dekielek 5 biegu, wymieniony uszczelniacz na wałku atakującym oraz nowe uszczelniacze półosi, zalana nowym olejem Mobil 75W-90
- zmieniony filtr oleju i olej w silniku na Mobil 10W-40
- obudowa termostatu i termostat przełożony z mojego poprzedniego silnika do tego nowe uszczelki
- nowe przewody paliwowe i powrotu paliwa
- nowa poduszka skrzyni biegów i tylna za silnikiem
- nowe sprzęgło i łożysko oporowe

Pozostało jeszcze wiele drobnostek do ogarnięcia typu podpięcie wskaźników doładowania i temperatury wody, ale najważniejsze jest to, że autko już jeździ i silnik jest w naprawdę dobrym stanie :)

Wkrótce zamieszczę trochę zdjęć i postaram się nagrać jakiś filmik jak to pięknie chodzi :)
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: RafGentry »

Super Tomku! Moje gratulacje. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę jak to chodzi...
Wiesz już, czy znacząco wzrosło spalanie? Skąd wziąłeś dawcę silnika?
Czekamy na filmik...
Awatar użytkownika
PIT_R
Uzalezniony
Posty: 933
Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
Numer Gadu-gadu: 3914690
Login tlen: infernal_lord_hellboy
Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: PIT_R »

Gratuluje swapa. I to wlasnie Ciebie musialem widziec i slyszec w niedziele na Bielanach :P Mielismy zlocik z PKP.
Patrze, jedzie 205, zielone, felgi gti, tylko dzwiek silnika mi nie pasowal :P Nie zwykly dzwiek diesla, tylko takie piekne parskniecie z turbiny :)

Bardzo fajnie to brzmialo musze przyznac :)
Obrazek
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url]
Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
Awatar użytkownika
helterskelter
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WP

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: helterskelter »

Wielkie gratulacje Tomek za konsekwentne dążenie do zamierzonych celów _O_
Podobnie jak Rafał jestem ciekawy, jak nowe serce pracuje oraz jak wygląda spalanie.
Pozdrawiam :W
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: xtrack »

kiedy sie widzimy? :D
musze zobaczyc co tam namodziliscie

gratki _O_
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Dzięki wszystkim za gratsy :)
Silnik zakupiony od manuel205 od nas z forum.Z tego co mi wiadomo wyciągnięty z anglika.
Spalanie...hmmmm.... cóż na razie ciężko to ocenić, bo bez przerwy mam ochotę wciskać gaz do końca i cisnąć z pod świateł nowsze autka.Taka moja mała obsesja związana z tym, że gdy w autku był oryginalny silnik to zawsze dostawałem baty w takich wyścigach ;) Jak na razie przy ciągłym butowaniu wychodzi w okolicach 8 litrów na 100 kilometrów i trzeba to podkreślić, że jest to wynik tylko i wyłącznie w cyklu miejskim.

PIT_R ---> Trzeba było zadzwonić do mnie, to bym do Was podjechał na chwilkę, akurat kręciłem się po mieście bez celu, a nie wiedziałem nic o spocie PKP :/

Podkręcona została pompa paliwa, a mianowicie zwiększona stała dawka paliwa, oraz przekręcony booster podający większą dawkę paliwa wraz ze wzrostem doładowania.Zwiększone zostało też nieco samo doładowanie przez przekręcenie zaworu wastegate na turbosprężarce i widać poprawę w przyśpieszaniu.Trza uzbierać trochę kasy na wskaźnik ciśnienia doładowania i będę działał dalej :)
Dzisiaj przyszedł dolot w postaci aluminiowej rury, stożkowego filtru powietrza Simota i filterka na odme tej samej firmy.
Jutro montaż w godzinach wieczornych i zobaczymy czy dostanie więcej powietrza.Mam nadzieję, że tak bo dolot z wolnossaka jest dużo weższy od tego w turbodieslu.
Awatar użytkownika
Slavko
Junior
Posty: 276
Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
Posiadany PUG: 205 XRD 91`
Numer Gadu-gadu: 6259259
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Slavko »

bananowiec pisze: ...bez przerwy mam ochotę wciskać gaz do końca i cisnąć z pod świateł nowsze autka.
Potwierdzam! Z auta został zrobiony mały szatan :twisted:. Moment obrotowy powala, tak samo jak wrażenia z jazdy ;)

A tutaj kit do TurboD: http://www.hiflowheads.co.uk/performance/pugtdi-kit.pdf

---------------------------------------------------------------------

Bananowiec poprosił mnie o zamieszczenie tego krotkiego filmiku.

Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Jednak dolot ze stożkiem robi robotę.Silnik zaczął ciągnąć już od niskich obrotów i równiej przyśpiesza :roll: :roll: :roll:
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Martinoo »

ale z tym silniczkiem daje rade....jestem mile zaskoczony :) gratki
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Zamontowany został wskaźnik ciśnienia doładowania, dzięki czemu wiem ile można jeszcze zwiększyć ciśnienie na turbo.W tej chwili rozkręcone do 1,0 bara gdzie fabrycznie dmuchała 0,7 czuć dosyć dużą różnicę w przyśpieszaniu.W planach dmuchnięcie 1,2 :)
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Turbo ustawione na 1,2 bara czuć różnicę zwłaszcza na 3 i 4 biegu gdzie podczas wciśnięcia gazu do oporu ciśnienie od razu wskakuje na maksymalne wartości.Przyśpieszenie na 4 biegu od 80 do 120km/h zajmuje zaledwie "chwilkę" co bardzo ułatwia wyprzedzanie.Jestem mile zaskoczony głośnością przelotowego wydechu przy jeździe autostradowe, bo okazuje się, że wcale wewnątrz auta nie jest głośno :)
Nagrałem dzisiaj filmiki swoim "kalkulatorem" mam nadzieję, że jakość nie jest zbyt tragiczna :/
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 2aBQetL3JA
http://www.youtube.com/watch?v=aGwwtRaR ... ure=relmfu
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

W końcu mogę podać jakieś konkretne informację dotyczące spalania :) Zużywając 49 litrów paliwa udało się przejechać ok. 700 kilometrów w trasie i 200 kilometrów "po mieście" czyli łącznie 900 kilometrów.Średnie spalanie zatem wyniosło 5,44 litra na 100 kilosów.Szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony z takiego wyniku _O_ Mój poprzedni silnik wolnossący palił więcej!!!
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: RafGentry »

Tomku, dodaj jeszcze, że ostatnie 900 km to nie był "rajd o kropelce" :)
Parę razy mu pocisnąłeś ostro, ja też go przegoniłem wzdłuż zapory podczas przejażdżki :twisted:
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

To prawda, że jakoś specjalnie go nie oszczędzałem ;) Dasz radę załatwić dla mnie ten znaczek DTurbo o którym rozmawialiśmy?

Czas zbierać kolejne pieniążki na wymianę rozrządu, zamierzam też w najbliższym czasie zabrać się za zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.Materiały do walki walki z rdzą już dawno zostały zakupione, a są nimi kwas fosforowy do trawienia korozji firmy Noxudol, oraz masa bitumiczna w bańce 5 litrowej Noxudol 900. Martwi mnie nieco stan blacharki w tym aucie, co prawda dziur na wylot nigdzie nie ma, ale na progach odłazi fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne i odsłania goły ocynk :/
ODPOWIEDZ