Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Problem polega na tym, że w oryginalną puszkę lecą opary oleju z odmy i po ok.5 tys kilometrów filtr robi się lepki i czarny od oleju.Planuje chwilowo puścić odmę do zrobionego własnoręcznie oil catch tank, a na dolot założyć filtr stożkowy.Nie chodzi mi o polepszenie osiągów silnika, a dostarczeniu mu czystego powietrza.
Wczoraj w końcu udało mi się wymienić linkę sprzęgła, stara po wyciągnięciu rozpadła się w rękach ( pancerz się rozsypał).
Wczoraj w końcu udało mi się wymienić linkę sprzęgła, stara po wyciągnięciu rozpadła się w rękach ( pancerz się rozsypał).
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
I nastał w końcu ten piękny dzień kiedy to pod maską zamieszkał uturbiony 1,8 diesel z 205 DTurbo.Do tego pełen przelotowy wydech o średnicy 60mm i nie ma bata żeby się ktoś za autkiem nie obejrzał na mieście! Zwłaszcza przy zmianie biegów i odpuszczaniu gazu turbina wydaje z siebie piękne parsknięcie Swapik wykonany w rekordowym czasie niecałych dwóch dni dzięki pomocy kolegi Slavko. Ogarniętych zostało też parę innych rzeczy czyli:
- skrzynia z DTurbo została odczyszczona z syfu po czym pomalowana na srebrno, wypiaskowany i pomalowany dekielek 5 biegu, wymieniony uszczelniacz na wałku atakującym oraz nowe uszczelniacze półosi, zalana nowym olejem Mobil 75W-90
- zmieniony filtr oleju i olej w silniku na Mobil 10W-40
- obudowa termostatu i termostat przełożony z mojego poprzedniego silnika do tego nowe uszczelki
- nowe przewody paliwowe i powrotu paliwa
- nowa poduszka skrzyni biegów i tylna za silnikiem
- nowe sprzęgło i łożysko oporowe
Pozostało jeszcze wiele drobnostek do ogarnięcia typu podpięcie wskaźników doładowania i temperatury wody, ale najważniejsze jest to, że autko już jeździ i silnik jest w naprawdę dobrym stanie
Wkrótce zamieszczę trochę zdjęć i postaram się nagrać jakiś filmik jak to pięknie chodzi
- skrzynia z DTurbo została odczyszczona z syfu po czym pomalowana na srebrno, wypiaskowany i pomalowany dekielek 5 biegu, wymieniony uszczelniacz na wałku atakującym oraz nowe uszczelniacze półosi, zalana nowym olejem Mobil 75W-90
- zmieniony filtr oleju i olej w silniku na Mobil 10W-40
- obudowa termostatu i termostat przełożony z mojego poprzedniego silnika do tego nowe uszczelki
- nowe przewody paliwowe i powrotu paliwa
- nowa poduszka skrzyni biegów i tylna za silnikiem
- nowe sprzęgło i łożysko oporowe
Pozostało jeszcze wiele drobnostek do ogarnięcia typu podpięcie wskaźników doładowania i temperatury wody, ale najważniejsze jest to, że autko już jeździ i silnik jest w naprawdę dobrym stanie
Wkrótce zamieszczę trochę zdjęć i postaram się nagrać jakiś filmik jak to pięknie chodzi
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Super Tomku! Moje gratulacje. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę jak to chodzi...
Wiesz już, czy znacząco wzrosło spalanie? Skąd wziąłeś dawcę silnika?
Czekamy na filmik...
Wiesz już, czy znacząco wzrosło spalanie? Skąd wziąłeś dawcę silnika?
Czekamy na filmik...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- PIT_R
- Uzalezniony
- Posty: 933
- Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
- Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
- Numer Gadu-gadu: 3914690
- Login tlen: infernal_lord_hellboy
- Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Gratuluje swapa. I to wlasnie Ciebie musialem widziec i slyszec w niedziele na Bielanach Mielismy zlocik z PKP.
Patrze, jedzie 205, zielone, felgi gti, tylko dzwiek silnika mi nie pasowal Nie zwykly dzwiek diesla, tylko takie piekne parskniecie z turbiny
Bardzo fajnie to brzmialo musze przyznac
Patrze, jedzie 205, zielone, felgi gti, tylko dzwiek silnika mi nie pasowal Nie zwykly dzwiek diesla, tylko takie piekne parskniecie z turbiny
Bardzo fajnie to brzmialo musze przyznac
- helterskelter
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
- Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WP
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Wielkie gratulacje Tomek za konsekwentne dążenie do zamierzonych celów
Podobnie jak Rafał jestem ciekawy, jak nowe serce pracuje oraz jak wygląda spalanie.
Pozdrawiam
Podobnie jak Rafał jestem ciekawy, jak nowe serce pracuje oraz jak wygląda spalanie.
Pozdrawiam
- xtrack
- Uzalezniony
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: dolnyslask
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
kiedy sie widzimy?
musze zobaczyc co tam namodziliscie
gratki
musze zobaczyc co tam namodziliscie
gratki
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Dzięki wszystkim za gratsy
Silnik zakupiony od manuel205 od nas z forum.Z tego co mi wiadomo wyciągnięty z anglika.
Spalanie...hmmmm.... cóż na razie ciężko to ocenić, bo bez przerwy mam ochotę wciskać gaz do końca i cisnąć z pod świateł nowsze autka.Taka moja mała obsesja związana z tym, że gdy w autku był oryginalny silnik to zawsze dostawałem baty w takich wyścigach Jak na razie przy ciągłym butowaniu wychodzi w okolicach 8 litrów na 100 kilometrów i trzeba to podkreślić, że jest to wynik tylko i wyłącznie w cyklu miejskim.
PIT_R ---> Trzeba było zadzwonić do mnie, to bym do Was podjechał na chwilkę, akurat kręciłem się po mieście bez celu, a nie wiedziałem nic o spocie PKP :/
Podkręcona została pompa paliwa, a mianowicie zwiększona stała dawka paliwa, oraz przekręcony booster podający większą dawkę paliwa wraz ze wzrostem doładowania.Zwiększone zostało też nieco samo doładowanie przez przekręcenie zaworu wastegate na turbosprężarce i widać poprawę w przyśpieszaniu.Trza uzbierać trochę kasy na wskaźnik ciśnienia doładowania i będę działał dalej
Dzisiaj przyszedł dolot w postaci aluminiowej rury, stożkowego filtru powietrza Simota i filterka na odme tej samej firmy.
Jutro montaż w godzinach wieczornych i zobaczymy czy dostanie więcej powietrza.Mam nadzieję, że tak bo dolot z wolnossaka jest dużo weższy od tego w turbodieslu.
Silnik zakupiony od manuel205 od nas z forum.Z tego co mi wiadomo wyciągnięty z anglika.
Spalanie...hmmmm.... cóż na razie ciężko to ocenić, bo bez przerwy mam ochotę wciskać gaz do końca i cisnąć z pod świateł nowsze autka.Taka moja mała obsesja związana z tym, że gdy w autku był oryginalny silnik to zawsze dostawałem baty w takich wyścigach Jak na razie przy ciągłym butowaniu wychodzi w okolicach 8 litrów na 100 kilometrów i trzeba to podkreślić, że jest to wynik tylko i wyłącznie w cyklu miejskim.
PIT_R ---> Trzeba było zadzwonić do mnie, to bym do Was podjechał na chwilkę, akurat kręciłem się po mieście bez celu, a nie wiedziałem nic o spocie PKP :/
Podkręcona została pompa paliwa, a mianowicie zwiększona stała dawka paliwa, oraz przekręcony booster podający większą dawkę paliwa wraz ze wzrostem doładowania.Zwiększone zostało też nieco samo doładowanie przez przekręcenie zaworu wastegate na turbosprężarce i widać poprawę w przyśpieszaniu.Trza uzbierać trochę kasy na wskaźnik ciśnienia doładowania i będę działał dalej
Dzisiaj przyszedł dolot w postaci aluminiowej rury, stożkowego filtru powietrza Simota i filterka na odme tej samej firmy.
Jutro montaż w godzinach wieczornych i zobaczymy czy dostanie więcej powietrza.Mam nadzieję, że tak bo dolot z wolnossaka jest dużo weższy od tego w turbodieslu.
- Slavko
- Junior
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
- Posiadany PUG: 205 XRD 91`
- Numer Gadu-gadu: 6259259
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Potwierdzam! Z auta został zrobiony mały szatan . Moment obrotowy powala, tak samo jak wrażenia z jazdybananowiec pisze: ...bez przerwy mam ochotę wciskać gaz do końca i cisnąć z pod świateł nowsze autka.
A tutaj kit do TurboD: http://www.hiflowheads.co.uk/performance/pugtdi-kit.pdf
---------------------------------------------------------------------
Bananowiec poprosił mnie o zamieszczenie tego krotkiego filmiku.
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Jednak dolot ze stożkiem robi robotę.Silnik zaczął ciągnąć już od niskich obrotów i równiej przyśpiesza
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
ale z tym silniczkiem daje rade....jestem mile zaskoczony gratki
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Zamontowany został wskaźnik ciśnienia doładowania, dzięki czemu wiem ile można jeszcze zwiększyć ciśnienie na turbo.W tej chwili rozkręcone do 1,0 bara gdzie fabrycznie dmuchała 0,7 czuć dosyć dużą różnicę w przyśpieszaniu.W planach dmuchnięcie 1,2
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Turbo ustawione na 1,2 bara czuć różnicę zwłaszcza na 3 i 4 biegu gdzie podczas wciśnięcia gazu do oporu ciśnienie od razu wskakuje na maksymalne wartości.Przyśpieszenie na 4 biegu od 80 do 120km/h zajmuje zaledwie "chwilkę" co bardzo ułatwia wyprzedzanie.Jestem mile zaskoczony głośnością przelotowego wydechu przy jeździe autostradowe, bo okazuje się, że wcale wewnątrz auta nie jest głośno
Nagrałem dzisiaj filmiki swoim "kalkulatorem" mam nadzieję, że jakość nie jest zbyt tragiczna :/
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 2aBQetL3JA
http://www.youtube.com/watch?v=aGwwtRaR ... ure=relmfu
Nagrałem dzisiaj filmiki swoim "kalkulatorem" mam nadzieję, że jakość nie jest zbyt tragiczna :/
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 2aBQetL3JA
http://www.youtube.com/watch?v=aGwwtRaR ... ure=relmfu
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
W końcu mogę podać jakieś konkretne informację dotyczące spalania Zużywając 49 litrów paliwa udało się przejechać ok. 700 kilometrów w trasie i 200 kilometrów "po mieście" czyli łącznie 900 kilometrów.Średnie spalanie zatem wyniosło 5,44 litra na 100 kilosów.Szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony z takiego wyniku Mój poprzedni silnik wolnossący palił więcej!!!
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
Tomku, dodaj jeszcze, że ostatnie 900 km to nie był "rajd o kropelce"
Parę razy mu pocisnąłeś ostro, ja też go przegoniłem wzdłuż zapory podczas przejażdżki
Parę razy mu pocisnąłeś ostro, ja też go przegoniłem wzdłuż zapory podczas przejażdżki
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
To prawda, że jakoś specjalnie go nie oszczędzałem Dasz radę załatwić dla mnie ten znaczek DTurbo o którym rozmawialiśmy?
Czas zbierać kolejne pieniążki na wymianę rozrządu, zamierzam też w najbliższym czasie zabrać się za zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.Materiały do walki walki z rdzą już dawno zostały zakupione, a są nimi kwas fosforowy do trawienia korozji firmy Noxudol, oraz masa bitumiczna w bańce 5 litrowej Noxudol 900. Martwi mnie nieco stan blacharki w tym aucie, co prawda dziur na wylot nigdzie nie ma, ale na progach odłazi fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne i odsłania goły ocynk :/
Czas zbierać kolejne pieniążki na wymianę rozrządu, zamierzam też w najbliższym czasie zabrać się za zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.Materiały do walki walki z rdzą już dawno zostały zakupione, a są nimi kwas fosforowy do trawienia korozji firmy Noxudol, oraz masa bitumiczna w bańce 5 litrowej Noxudol 900. Martwi mnie nieco stan blacharki w tym aucie, co prawda dziur na wylot nigdzie nie ma, ale na progach odłazi fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne i odsłania goły ocynk :/