205 CTI "stary ale jary" :)

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Serek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 03 lut sob, 2007 5:51 pm
Posiadany PUG: Forever 1,1 '95, CTI I 1,6 '86
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław/Opole

205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: Serek »

Witam,
Od kiedy mam 205tkę, a jest to od 5 lat (Forever 1,1, zielony) marzył mi się CTI... Nadarzyła się okazja, z której skorzystałem. Wpadła mi w ręce dosyć zaniedbana, czerwona 205tka CTI z 86 roku. Od początku wiedziałem, że sporo roboty przede mną. Póki co zrobione:
- wymieniony dach (dzięki Slavko!). Stary był w nie najgorszym stanie, lecz miał jeden mankament... szyba z pleksy xD.
- nie obeszło się bez zaprawek, odrobiny lakieru, no i niestety dwóch wstawek, a właściwie trzech. W bagażniku przerdzewiała dziura- wspawana wstawka i odpowiednio zabezpieczona. W nadkole także wypadła dość spora dziura, też wstawka. Pod siedzeniem pasażera przerdzewiała w jednym miejscu dziura- na tyle mała, że wyszlifowałem, zabezpieczyłem i uzupełniłem włóknem z żywicą.
- wywalona instalacja kuchenna. To, co tam było to był totalny śmietnik. Instalacja gazowa po najmniejszej linii oporu, do tego bez legalizacji i wpisu do dowodu. Porażka.
- Zaspawany pęknięty kolektor wydechowy. Póki co. Kupiłem już "nowy", ale czeka na złą pogodę, by mi się chciało go założyć ;)
- Lusterka od M3. Trochę to dziwnie wygląda w tak starym aucie, ale zdążyłem się przyzwyczaić. Nie zmieniałbym, gdyby nie fakt, że miał jedno lusterko oryginalne, lecz w słabym stanie, a drugie standardowe (nie GTI/CTI), z regulacją. No i niewiele mnie to kosztowało :)
- Felgi speedline 15". Cóż, na stalowych 13stkach to zupełnie inny samochód. Do tego Toyo Proxes 195/50 i auto trzyma się świetnie, oraz prezentuje się dużo lepiej.
- braki w plastikach uzupełnione (tutaj jeszcze raz podziękowania dla Slavko).
- Niestety przy próbie regeneracji halogenów stłukł mi się jeden... więc postanowiłem w miejsce obu włożyć diodowe lampy o podobnych rozmiarach jako dzienne. Do tego podłączyłem je tak, że włączają się w momencie przekręcenia stacyjki. Parę spraw w tym momencie trzeba przemilczeć, więc proszę nie komentować ;)
- Stary klakson po prostu się rozsypał. Na szczęście miałem na przeszczep rozbitka.
- Brakowało półki, więc takową dokupiłem. Miała już otwory pod głośniki, więc trochę je dorzeźbiłem i wylądowały tam 2 głośniki 6x9", których nota bene przy złożonym dachu w ogóle nie słychać xD.
- Podświetlenie deski czerwonymi diodami. Spodziewałem się lepszego efektu. Niestety oświetlenie jest bardzo nierównomierne i daje dobry efekt tylko w nocy.
- Silnik nie wymagał za dużo uwagi, ale jeszcze jest trochę do zrobienia. Póki co założyłem "nowy" przepływomierz, gdyż poprzedni najwyraźniej oberwał od wadliwej instalacji gazowej, oraz dorobiłem nową rurę doprowadzającą powietrze do filtra. Wszystkie filtry i płyny wymienione. Pasek klinowy także. Pasek rozrządu musi wytrzymać do następnej wypłaty ;) podobnie z regulacjami (których potrzebuje...)
- Na koniec polerka lakieru i dawka wosku koloryzującego odświeżyła świetnie lakier... choć nie ukrywam, że po bliższym przyjrzeniu się ewidentnie widać, że przydałby się mu nowy.

Do zrobienia:
- Białe kierunkowskazy, oraz tylne lampy od nowszych modeli. Tak czy inaczej prawy jest pęknięty więc kwalifikował się do wymiany, a mam już te nowe lampy z rozbitka.
- Parę szczegółów w instalacji elektrycznej... Jest gdzieś jakieś przywarcie, przez co dzieją się cuda ;)
- Alusom przydałoby się odświeżenie, ale póki co jest na tyle dobrze, że odłożyłem to na zimę.

Zapraszam do komentowania.
mua2.jpg
mua3.jpg
mua4.jpg
mua5.jpg
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: grzesiek309 »

Na zdjęciach pug prezentuje się rewelacyjnie _O_ Ciekawa tapicerka :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: 2mouse »

No ciekawie, ciekawie... To 1,6 prawda? Zrzucałeś głowicę po tym gazie? Ciekaw jestem jak to tam wygląda... 8)
Awatar użytkownika
leon
Junior
Posty: 324
Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
Posiadany PUG: biały i szybki
Lokalizacja: Częstochowa

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: leon »

Ładne CTI phase I. Ja bym na twoim miejscu zostawiłbym tak jak jest, bo to już coraz większa rzadkość (mam na myśli pomarańczowe kierunki)
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
Serek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 03 lut sob, 2007 5:51 pm
Posiadany PUG: Forever 1,1 '95, CTI I 1,6 '86
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław/Opole

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: Serek »

Tak, 1.6. Na razie chyba lepiej bym tam nie zaglądał. Niewiedza to błogosławieństwo ;)
Póki co nie planuję się zagłębiać. Pasek, regulacja luzów i tak mam nadzieje dojechać do końca sezonu. No właśnie, oczywiście do wymiany poszły też świece, bym zapomniał.

Wszystko, co oryginalne i tak zachowuję. Nawet stłuczony halogen znalazł miejsce na półce w garażu :) Kierunki mogę zostawić, ale tylne lampy chcąc nie chcąc muszę wymienić ze względu na pęknięcie.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: krzyska »

kup klosz na allegro bądz uderz do działu kupię
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: Manwe »

zdejmij z niego wieś i będzie miód, a i dołączam się do prośby o nie robienie polifta, który klosz z tylu masz pęknięty może będę miał, jeszcze jedno widział bym na nim bardziej sl201 niż poliftowe 299 pozdr
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Serek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 03 lut sob, 2007 5:51 pm
Posiadany PUG: Forever 1,1 '95, CTI I 1,6 '86
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław/Opole

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: Serek »

wieś będzie się trzymać, chyba że będę miał co za nią włożyć. Nie widzi mi się mieć 2 różne lusterka póki co :) Na razie z kasą krucho, więc muszą poczekać.

klosz prawy. Słabo, bo słabo, ale można zauważyć na trzecim zdjęciu.

sl299 są i zostaną. Nie wyobrażam sobie go teraz na sl201.
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: Florek2b »

A ja chętnie zobaczył bym tą szybę z plexy 8)7
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: RafGentry »

Wreszcie ktoś przygarnął to CTI spod Tarnowa. Długo nie mogło znaleźć swojego amatora :)

Bardzo obiecująco rozpocząłeś - szacun za ogrom włożonej pracy. Jednak, jeśli prosisz o nasze komentarze i chcesz zyskać poklask akurat na tym forum, gdzie peżotowi ortodoksi stanowią większość, to ja przychyliłbym się do stanowiska kolegi Manwe.

Masz bodajże jedyne CTI Phase I na tym forum. Chcesz je ratować i widzę, że robisz to z dużym rozmachem. Jednak zakładając mu lusterka M3 look i (w przyszłości) lampy od nowej 205-tki idziesz w zupełnie złą stronę.
Będąc właścicielem CTI z pierwszego roku produkcji powinieneś wręcz podkreślać fakt, że jest to wcześniejszy model, a nie upodabniać go na siłę do wersji poliftowych. Bądź co bądź, jest to już auto 26-letnie, a więc w świetle prawa polskiego - klasyk. I o ile felgi SL299 na lato jeszcze zrozumiem, to nowe lampy mu za cholerę nie pasują.

A co do lusterek jeszcze: nie ma takich dedykowanych do GTI/CTI. Do Twojego egzemplarza szukaj lusterek Vitaloni. Ewentualnie powinny podejść każde zwykłe lusterka z manualną regulacją, których pełno na Allegro, szrotach, stacjach demontażu, czy w garażach forumowiczów :) Gdybym miał dwa wolne lusterka, to oddałbym Ci za darmochę, bylebyś tylko ściągnął to szkaradztwo rodem z batmobila.

Powodzenia raz jeszcze i mam nadzieję, że nasze wskazówki okażą się dla Ciebie pomocne.

Pozdro :W
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: PrezesBednarz »

RafGentry pisze:Do Twojego egzemplarza szukaj lusterek Vitaloni.

+1


Zdecydowanie!
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: Florek2b »

Vitsloni wcale nie jest tak łatwo znaleźć :mrgreen: na całe szczęście ja mam dwa komplety, jeden oryginał, a drugi chałupniczo pomalowany na czerwono, ale do uratowania 8)7

Sorry za OT :P
Serek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 03 lut sob, 2007 5:51 pm
Posiadany PUG: Forever 1,1 '95, CTI I 1,6 '86
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław/Opole

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: Serek »

Dzięki za komentarze.

Amatora ten egzemplarz nie mógł znaleźć podejrzewam przez... dosyć charakterystycznego właściciela. Nie będę tego komentował, więc powiem tylko, że dobrze, że jest już u mnie :)

Niech więc tak będzie, Phase I :) A propos lusterek- czy w tej wersjii nie były przypadkiem lusterka od GTI? Z tego co widzę to właśnie są te Vitaloni. Prawe było właśnie to, ale drugie takie jak z 205ek nie-GTI z regulacją.

A o kwestii klasyka to muszę cosik poszperać. Muszę sprawdzić czy warto starać się o żółte blachy, ale nie chcę zaśmiecać tego tematu, więc koniec OT.

@Florek2b jak tylko będę mógł, zrobię zdjęcie tego wynalazku. Prawdę mówiąc, gdyby nie fakt beznadziejnej jakości wykonania i braku możliwości złożenia dachu bez odpięcia zamka od szyby, to jest to rozwiązanie nienajgorsze. Szyba z pleksy jest równiejsza i bardziej przejrzysta, ale równie łatwo się rysuje i matowieje.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: RafGentry »

Serek pisze:Amatora ten egzemplarz nie mógł znaleźć podejrzewam przez... dosyć charakterystycznego właściciela. Nie będę tego komentował
Ależ skomentuj! Lubimy takie historie :twisted:

Swoją drogą - dobrze że kupiłeś to CTI. Przez pięć lat na forum skrobnąłeś łącznie 11 postów, z czego aż 4 w tym temacie :)

P.S. Skąd jesteś? Uzupełnij dane w profilu forumowym.
Serek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 03 lut sob, 2007 5:51 pm
Posiadany PUG: Forever 1,1 '95, CTI I 1,6 '86
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław/Opole

Re: 205 CTI "stary ale jary" :)

Post autor: Serek »

Cóż, byłem aktywnym czytelnikiem od kiedy mam tego drugiego (właściwie to pierwszego) Puga :) Profil odświeżony.

Ten Pan, od którego mam tego Puga wygląda na pasjonata aut, lecz niestety o bardzo słomianym zapale. Ma podwórko pełne aut (niektóre bardzo ciekawe) i wszystkie czekają na... no właśnie nie do końca wiem na co.
W Pugu tym było mnóstwo fuszerki: szyba z pleksy, linka sprzęgła od innego auta (do tego źle zamontowana), brak rury dolotowej do filtra powietrza, nielegalna instalacja gazowa beznadziejnej jakości. Widać też, że swoje odstał pod chmurką. Podejrzewam, że jak przyjechał do Polski (2007 rok) był w dużo lepszym stanie.

Jedno co mnie miło zaskoczyło, to to, że fotele pomimo wieku prawie w ogóle nie mają śladów zużycia i w zasadzie ogólnie w środku był w dobrym stanie. O dziwo właściciel palący w trybie ciągłym z przerwami na sen.
ODPOWIEDZ