Strona 1 z 4
205 XS 1.4 z Leszna
: 21 lip sob, 2012 9:54 am
autor: szwed
Witajcie.
Chciałbym zaprezentować moją 205ke

Jest to mój pierwszy samochód, ale jak zobaczyłem to stwierdziłem że muszę kupić i w ten sposób jestem posiadaczem równolatka

rocznik 87 przebieg 195584km (jakoś nie chce mi się wieżyc że tak mało) z mankamentów jakie udało mi się do chwili obecnej znaleźć to:
-gaźnik do regulacji
-lekki wyciek tylko jeszcze nie wiem z czego
-lewy dolny halogen nie działa
-brak ,,długich" w czasie używania świateł drogowych ( na postojowych działają)
-ogumienie niedługim czasie trzeba będzie wymienić.
-gdzieniegdzie purchle
-mocowanie fotela kierowcy do podłogi się poluzowało
Dość o wadach czas na jakieś zdjęcie
Jeździ, hamuje, wzbudza zainteresowanie, czuje się w nim dobrze

czego więcej chcieć

nie planuje jakiś przeróbek ,ale kto wie co mi znów strzeli do głowy

Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 21 lip sob, 2012 10:52 am
autor: Pluto
Oo to ten XS z leżakiem pod maską
Powodzenia w doprowadzeniu do stanu zadowalającego i bezawaryjności
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 21 lip sob, 2012 12:15 pm
autor: szwed
leżak pod maską?

Pluto wprowadzisz mnie w temat?
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 21 lip sob, 2012 1:55 pm
autor: grzesiek309
Pogratulowac zakupu

Dbaj o niego
Jako "leżak" określa się pierwsze silniki montowane w 205. Miały "leżące" cylindry a silnik był zespolony ze skrzynią biegów.
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 21 lip sob, 2012 10:56 pm
autor: Manwe
bardzo mozliwe ze masz dwa gaźniki a nie jeden, pokazał byś fotkę silnika to od razu powiemy coś więcej co tam siedzi

Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 22 lip ndz, 2012 12:26 am
autor: jules
Jak XS z 87 roku to na pewno leżak i raczej dwa gaźniki. Nie martw się. Na początku też nie wiedziałem ocb, później byłem przerażony a teraz wiem, że mam wyjątkowe auto
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 22 lip ndz, 2012 1:02 am
autor: Manwe
i takie podejście mi się podoba, a fotki możesz wstawić też po to żeby można było pomoc z tym wyciekiem, poza tym lubię sobie na leżaka popatrzać a nie będę non stop w garażu siedział

Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 22 lip ndz, 2012 9:54 am
autor: szwed
OK zdjęcie niedługo zamieszczę

owszem pug posiada dwa gaźniki i szukam speca który je wyreguluje

bo to mnie przerasta.
Wczoraj wjechałem na kanał i razem ze starszymi kolegami oglądaliśmy co mu dolega

Wyciek oleju już zlokalizowany (tylko teraz wam nie powiem z czego bo normalnie nie pamiętam) ale kapie na prawą ośkę przez co rozbryzgiwało olej na pół komory silnika. Że to ,,leżak" bo silnik leży (wczoraj trochę wiedzy przyswoiłem

) to jak mechanik będzie mi wymieniał uszczelkę to i sprzęgło dostanie nowe. Silnik dostał 1,5litra oleju i trochę świeższych rurek bo stare powoli kończą swój żywot. Koła z tyłu przenieśliśmy na przód (w 5 minut

istny pit stop) bo miałem już w kiepskim stanie oponki jak na oś napędową, a na tyle naprawdę są niezłe. Do tego przepalona żarówka wymieniona, ale nadal nie wiem czemu długie mi nie działają na światłach mijania

trzeba będzie rozebrać przełącznik i zobaczyć czy wszystko styką bądź na kostce jest błąd w podpięciu.
Kilka niewiadomych jeszcze mam n.p. wiązka wychodzi z skrzyni biegów i kończy się po 20cm kostką. Za cholerę nie wiem gdzie to powinno być podłączone i czy w ogóle powinno.
Przez filtr paliwa nie płynie paliwo
kilka kabelków nie jest podłączonych
Zamieszczę zdjęcia jak tylko je zrobię.
Pozdrawiam fanów 205tek i dzięki za wsparcie
EDIT:Dla stęsknionych widoku leżaka
wtyczka od nie wiem czego
oraz kabelek bez podłączenia
i wtyczka w bezpiecznikach do rozgryzienia
Szukam książki serwisowej zdecydowanie po polsku

jak ktoś łaskawy podeśle i oszczędzi mi dalszych szukań (forum jest duże i wierze że gdzieś tu jest) będę wdzięczny
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 22 lip ndz, 2012 3:00 pm
autor: Manwe
ta trzypinowa wtyczka służy do podpięcia warsztatowego obrotomierza jak się ustawia zapłon, w oryginale była tam na nią blaszka ale niestety większość mechaników uznaje takie gadżety za zbędne i jeszcze nie widziałem leżaka który taką miał, książka która zawiera informacje o leżaku jest niestety tylko po angielsku
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 22 lip ndz, 2012 3:57 pm
autor: jules
Ja mam też kilka kabelków luźno wiszących. I nie mam takiego klaksonu (?) jak ty z lewej strony
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 22 lip ndz, 2012 9:57 pm
autor: szwed
klakson mistrzostwo świata

wpadł mi pomysł aby pneumatyczny zamontować

i może kapcie 14 wysoko profilowe, ale najpierw priorytety
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 27 lip pt, 2012 9:05 pm
autor: szwed
Kapcie wymienione

stare już pękały na bokach i jazda robiła się niebespieczna

zostałem na razie przy 13. Pug dostał też nowe blachy

z formalności zostało ubezpieczenie

i czas brać się za silnik ! ! ! poprawienie wyglądu z zewnątrz i od środka we wrześniu
P.S. księgozbiór uzupełniony o niezbędną literaturę
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 27 lip pt, 2012 9:17 pm
autor: Manwe
tak patrzam na to pierwsze zdjęcie twojego bolidu, czy ty masz założony nowy filtr paliwa na wężyk podciśnienia, czy mi się wydaje

Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 27 lip pt, 2012 9:25 pm
autor: szwed
Ten filtr to jakaś pomyłka jest

nie wiem kto go tam zamontował i po co

paliwo na pewno przez niego nie płynie więc pewnie jest tak jak już wspomniałeś Manwe że siedzi na wężykach podciśnienia.
Re: 205 XS 1.4 z Leszna
: 27 lip pt, 2012 9:29 pm
autor: Manwe
pewnie ktoś myślał, że tam ma być filtr a powinno być coś podobnego z wyglądu tyle, że z mlecznego plastiku, możesz go spokojnie stamtąd wywalić i nic nie powinno się zmienić a nawet może być poprawa zamiast tam możesz go wrzucić gdzieś pomiędzy pompka paliwa a gaźnikami bo tam jest jego miejsce a widzę, że nie masz tam nic
