205 Griffe N° 791/1652

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 600
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: Alimantado » 06 wrz wt, 2016 4:31 pm

Czyżby Chorągwica?
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6901
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: RafGentry » 06 wrz wt, 2016 5:14 pm

Alimantado pisze:Czyżby Chorągwica?
Tak, udało się wjechać pod samą wieżę telewizyjną :Y

Awatar użytkownika
SwissGarage
Nowicjusz
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze śr, 2016 11:54 am
Posiadany PUG: 1.9 GTi,Clio I 1.8 16V,Clio II Sport PH1,VW Golf mk2 Gti,Corsa B Gsi16V.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: rare-car-parts@tlen.pl
Lokalizacja: Sieraków Śląski

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: SwissGarage » 07 wrz śr, 2016 10:04 am

Ale on jest Piękny :D w pełni zasłużżżżżona ta nagroda :D :D a koła o których opowiadałeś u mnie teraz pierwszy raz widzę,piękne lubię bardzo wyczynowe koła :D RafGentry Garage Gratuluję Lwa jest naprawdę wyjatkowy :D :D

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6901
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: RafGentry » 07 wrz śr, 2016 10:31 am

SwissGarage pisze: koła o których opowiadałeś u mnie teraz pierwszy raz widzę,piękne lubię bardzo wyczynowe koła
Dla mnie są wyczynowe, bo wyczynem jest je znaleźć :)
Raczej nie planuję żadnego upalania na tym zestawie. Można powiedzieć, że będą od parady 8)

Awatar użytkownika
SwissGarage
Nowicjusz
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze śr, 2016 11:54 am
Posiadany PUG: 1.9 GTi,Clio I 1.8 16V,Clio II Sport PH1,VW Golf mk2 Gti,Corsa B Gsi16V.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: rare-car-parts@tlen.pl
Lokalizacja: Sieraków Śląski

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: SwissGarage » 07 wrz śr, 2016 11:44 am

hehe to tym bardziej wyczynowe :D :D chyle czoła nisko :D

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6901
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: RafGentry » 07 kwie wt, 2020 4:24 pm

Ja naprawdę nie wiem, jak mogłem zapomnieć o tym temacie na tak długi czas... 8)7
Faktycznie - od 2016 do 2019 niewiele się przy samochodzie działo. Podczas remontu mojego garażu trafił do wynajmowanego miejsca postojowego i tam spędził trzy lata.
Dopiero wiosną ubiegłego roku, gdy dostałem wypowiedzenie, trzeba było opuścić norkę i coś w końcu zrobić z tym problemem.
Postawiłem na rozwiązanie z gatunku tych najprostszych - zacząłem po prostu jeździć moim Griffe i to był niewątpliwie najlepszy pomysł od momentu zakupu tego fluorescencyjnego brzydala.

Zanim pojechałem na przegląd, wymieniłem olej i filtry. Zamówiłem też z muzeum Peugeota nową gałkę zmiany biegów, a bliżej lata ogarnąłem przekładkę kół i wjechały długo wyczekiwane przeze mnie SL434. Z rzeczy niespodziewanych - padł rozrusznik. Poza tym nie zanotowałem większych problemów. No, może wkurzał mnie brak działających spryskiwaczy - od lat zapominałem się za to zabrać.

Ogólnie od maja do listopada zrobiłem około 3000 kilometrów. Jeździłem sporo na co dzień, zaliczyłem premierowy spot Gablota & Śniadanie, wyprawę na Podkarpacie, Zlot Jurajski, letnie spotkanie ekipy 205 w środkowej Polsce, a także wycieczkę do stolicy. Zdarzył się też wyścig spod świateł z Renault Megane III Coupe i parę Krakowskich Klasyków Nocą. Fura parkowana była cały czas pod chmurką, ale jeździłem nią regularnie i regularnie woskowałem, więc miała lepiej, niż pod pierzyną z kurzu.

Rzucam paroma fotami, ażeby symbolicznie podsumować ten poprzedni sezon.
SL380170.JPG
DSC04714.JPG
92635978_153471752683224_801153735920189440_n.jpg
92327011_839245863247742_5122395017612099584_n.jpg
92242127_536351983946616_543812966424772608_n.jpg
92117509_237434544306247_6548177744448978944_n.jpg
92057738_212824006645247_294753984797736960_n.jpg
92046522_2648613788745567_6653998755005595648_n.jpg
69212545_404642863499274_9167023779623206912_n.jpg
64360766_879986439025049_8579708150314172416_o.jpg
I jeszcze parę fot z wiatrakami z Podkarpacia.
65145845_2059075527721495_1689189690961297408_n.jpg
64982127_2223821337671682_1689444648809922560_n.jpg
64980014_446395636139679_5605834157037977600_n.jpg
64749615_791200747943860_1642791090543132672_n.jpg
Plany na ten sezon? Jeździć dalej, ale wcześniej wykonać parę zaległych prac serwisowych, żeby w międzyczasie nic nie psuło zabawy.
Wczoraj Griffe trafiło do krakowskiego SOR Service. Szykuje się sporo pracy, ale o wszystkim opowiem jak już odbiorę samochód z warsztatu :)

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6901
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: RafGentry » 06 maja śr, 2020 11:01 pm

Gryfon stoi już miesiąc w krakowskim SOR Service. Ja myślałem, że wyciągnę go stamtąd po paru dniach, a tu oczywiście muszą się piętrzyć komplikacje.

Początkowo w planie był montaż wspomagania kierownicy, które zaginęło gdzieś pomiędzy Woocashem, Kaktusem, a Diobolem, a które skompletowałem w międzyczasie i chciałem przywrócić. No ale jak się już zaczęła rozbiórka, to okazało się, że trzeba wymienić też to i owo. Na przykład węże odmy. Do wymiany były właściwie wszystkie. Zamówiliśmy z Józkiem po komplecie do dorobienia z czarnego silikonu i tak sobie czekamy. I czekamy. I czekamy...

Dodatkowo belka coś podejrzanie zaczęła kłaść się z prawej strony. No to nie było na co czekać, skoro GTI i tak zostało unieruchomione. Skorzystaliśmy z Kamilem z usług z jednej z firm, która w internecie ogłasza się z belkami do 205.

"Jaka? Do GTI? Pewnie, że mamy! Przyślemy w przyszłym tygodniu".

Oczywiście nie mogło być aż tak pięknie. Przysłana belka okazała się co prawda belką do 205, ale Junior. I tak niepocieszony kurier musiał zabierać ją z powrotem, a do tego zapakować moją starą oś do regeneracji. Co by nie mówić - firma nie zostawiła mnie na lodzie. W ramach przeprosin zaoferowali zrobienie beleczki zgodnie z oryginalną kolorystyką.

No to belka już gotowa, tarcze kotwiczne odnowione. Z zawiasem z tyłu na dłuższy czas mam spokój. Czekamy na dalsze wieści z ostrego dyżuru. Oby tylko operacja się udała...
95648517_569676287085853_593200795361476608_n.jpg

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6901
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: RafGentry » 24 cze śr, 2020 12:19 pm

Update: Już nie stoi, a wisi. Za to w dobrym towarzystwie.
Prace idą swoim tempem, ale latem nim jeszcze polatam ;)
Poza nową belką, regenerują się regulatory hamowania. Przyszły też nowe, silikonowe przewody odmy dorabianie na zamówienie.
105988264_719188185319394_278450976729254699_n.jpg
20200623_214442.jpg
20200623_213525_HDR.jpg
20200623_213515_HDR.jpg
20200623_212328.jpg

Awatar użytkownika
MrGrzyb
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz pn, 2020 6:35 pm
Posiadany PUG: 205 Krecik
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: MrGrzyb » 28 wrz pn, 2020 7:23 pm

Ależ brudny warsztat! Gdzie to taki syf mają? :lol:

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6901
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: RafGentry » 28 wrz pn, 2020 9:02 pm

MrGrzyb pisze:
28 wrz pn, 2020 7:23 pm
Ależ brudny warsztat! Gdzie to taki syf mają? :lol:
Na mieście mówią, że ten co narobił takiego syfu za karę musiał ręcznie spisać listę wszystkich robót przy Griffe 8)

A ja zapomniałem o aktualizacji wątku, tyle się w tych moich lumpach dzieje :lol:

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6901
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: RafGentry » 02 gru śr, 2020 9:08 pm

Zapomniałem o aktualizacji wątku, a w sumie dużo się w tym dziwnym roku działo przy Griffe.

W zeszłym roku wykopałem go z hibernacji i tak po trzech latach w garażu od strzała, siłą jakiegoś rozpędu przejechałem nim 3000 kilometrów. Wiadomo - był serwis olejowo-płynowy, była wymiana rozrusznika, ale to nic przy tym, czego moje opuszczone GTI tak naprawdę wymagało.

Niestety tak to już jest, jak się ma za dużo projektów. Trzeba zabierać się za nie po kolei. Jak jeden jest na tapecie, a dochodzą kolejne, to któryś zawsze musi być na szarym końcu. No ale na własną obronę powiem tyle, że doprowadzenie do mechanicznego porządku Griffe miałem z tyłu głowy od momentu jego kupna i cały czas zbierałem jakieś tam graty.

Fajnie mieć limitowaną wersję klasycznego auta. Ale jeszcze fajniej, jeśli wszystko w nim gra. A tu nie do końca wszystko mi właśnie grało. Najbardziej przeszkadzał mi bałagan, jaki powstał pod maską, podczas zawirowań w latach 2007 i ciut późniejszych, zanim auto trafiło do mnie. A działo się tam, i to jak! Najpierw wyleciał oryginalny XU9JAZ, potem wleciał XUD9TE, następnie wóz zmienił właściciela i przeprowadził się z Katowic do Tarnowskich Gór. To wtedy miejsce diesla zastąpił fajnie przygotowany XUJAZ z ostrym wałkiem rozrządu. Z tym, że - moim zdaniem - prace przeprowadzone w opolskim K-Sport nie zostały wykonane starannie. Albo po prostu - zostały niedokończone.

Przede wszystkim brakowało wspomagania kierownicy. Co prawda została stara maglownica, ale wykastrowano ją z przewodów.
Rozrząd nie miał właściwie żadnej obudowy.
Przewody odmy były stare i popękane.
Belka - niby zregenerowana - ale wyraźnie kładło się jej prawe koło.
Dodatkowo mierziła mnie masa niedziałających detali. Ktoś usunął instalację tylnego spryskiwacza. Przedni nie działał w ogóle.
Długo by tak jeszcze wymieniać. Generalnie auto fajnie jeździło, dobrze hamowało i sprawiało frajdę, ale no kurde... to w końcu Griffe. Tu nie powinno być miejsca na niedociągnięcia.

Z Kamilem z SOR Service na roboty przy Griffe umówiliśmy się jeszcze jesienią 2019. Zanim z bratem rozkręcili swój warsztat, pojechaliśmy rozkręcić na szrocie Automata ze wspomaganiem, żeby mieć pewność że nie zabraknie części. Fura wjechała na kanał jakoś w kwietniu. I została tam do sierpnia.

Najdłużej czekaliśmy na regenerację belki i na wyprodukowanie silikonowych przewodów odmy. No ale w końcu Szpon opuścił pieczarę serwisową i ruszył na ulice miasta.

Poniżej skrócona lista prac wykonanych przy samochodzie:

- montaż kompletnego układu wspomagania kierownicy (pompa zasilająca, zbiorniczek płynu, chłodnica oleju, przekładnia kierownicza, krzyżak przekładni nowe przewody elastyczne, przewód zasilający przekładnię, płyn ATF)
- kompleksowa regeneracja belki wraz z proszkowym malowaniem rury i drążków + nowe poduszki belki
- odmalowanie tarcz kotwicznych belki
- wymiana kompletnej odmy (węże silikonowe robione na zamówienie)
- wymiana paska rozrządu, pompy wody i simeringa wałka rozrządu
- poprawny montaż elementów obudowy rozrządu
- nowa uszczelka pokrywy zaworów Reinz
- wymiana uszczelek i nakrętek kolektora ssącego, uszczelek przepustnicy i aparatu zapłonowego
- uszczelnienie i renowacja miski olejowej
- wymiana czujnika temperatury oleju + naprawa wiązki
- wymiana termostatu
- wymiana czujnika ciśnienia oleju Valeo
- regeneracja alternatora
- wymiana koła pasowego
- wymiana simeringów półosi
- wymiana dolnej poduszki silnika
- wymiana świec (Beru)
- naprawa wiązki klaksonu
- przywrócenie odpowietrzenia baku (montaż przewodów, zaworów oraz filtra węglowego)
- wymiana gumowych rur dolotu powietrza
- naprawa plastikowego króćca przepływomierza
- wymiana osłon przegubów wewnętrznych
- ogarnięcie kolektora wydechowego (nakrętki, sprężyny, złącza)
- renowacja górnych mocowań amortyzatorów przednich
- wymiana łożysk mocowań amortyzatorów
- wymiana części wydechu tuż za kolektorem, nowe wieszaki wydechu
- wymiana wszystkich sztywnych przewodów hamulcowych
- wymiana przewodów hamulcowych elastycznych
- kompleksowa regeneracja korektorów hamowania osi tylnej (oj było ciężko! Szacun chłopaki)
- naprawa i regulacja cięgien korektorów siły hamowania
- montaż elastycznych przewodów paliwowych przy baku
- przywrócenie oryginalnych kabli akumulatora wraz z fabrycznymi klemami

Plus jeszcze chyba z kilkadziesiąt pomniejszych pozycji, jak montaż oryginalnych kierunkowskazów Valeo i długo poszukiwanej prawej lampie - również Valeo, o których nie wspominam, bo już i tak chcą mi odpaść palce od pisania :lol:

Powiedzieć, że Griffe jeździ świetnie, to nic nie powiedzieć. Nadal nie schowałem go do garażu na zimę. Założyłem 14-calowe felgi z zimówkami, gumowe korytka i używam na co dzień. Dopiero jak przywiozę zarejestrowanego XS-a (albo jak zaczną solić ulice) to GTI uda się na spanko do garażu.

Poniżej trochę fotek. Jako, że prace głównie mechaniczne, a nie przeprowadzałem ich osobiście, to nie będzie za dużo bebechów.
PicMonkey Image.jpg
129126724_698509677758478_4509906377191170569_n.jpg
128885429_446248489717557_9007172875745470967_n.jpg
127806572_2744544235874887_5752528332954318477_n.jpg
128626287_711537099764357_6479125223451768602_n.jpg
128821440_4708703339171078_3188161112120493645_n.jpg
128922427_3708665855861100_1561552736225082196_n.jpg
129619081_191896179266085_4018847861548866460_n.jpg
129388337_126740049082283_3638307628915708719_n.jpg
129225155_195215282184307_6965818474626024452_n.jpg
129135432_410546406825312_7005840467891859520_n.jpg
128956488_214021026788794_2162852583515313052_n.jpg
128024325_730294821223064_4578298268117449001_n.jpg
Załączniki
129016245_1462968657232134_1772165653864984895_n.jpg

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2088
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: krzyska » 17 sty ndz, 2021 7:26 pm

Z czego dopasowaliście uszczelnienia do korektorów siły hamowania? Samo rozkręcenie to jeszcze nie problem ale próbowałem dobrać reparaturki z innych modeli i nic z tego nie pasowało.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6901
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: RafGentry » 18 sty pn, 2021 11:04 pm

To pytanie do @MrGrzyb - on przy tym dłubał osobiście

Awatar użytkownika
MrGrzyb
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz pn, 2020 6:35 pm
Posiadany PUG: 205 Krecik
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Griffe N° 791/1652

Post autor: MrGrzyb » 20 sty śr, 2021 9:17 pm

Komplet uszczelnień do korektorów został wykonany w krakowskim Vtechu (firma zajmująca się uszczelnieniami technicznymi), na wzór oryginalnych. Nic nie było kombinowane czy dopasowywane z istniejących uszczelnień.

ODPOWIEDZ