205 XS - biały leżak
: 31 paź czw, 2013 9:08 pm
Cześć, jako, że nastało parę dni wolnych od nauki przeznaczonych na uczelniane projekty, przedstawiam moją 205:P. Jest to byłe wozidło Pe-dB /wątek: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=35&t=23762/ . Przyjechało z Bełchatowa w sumie bez problemów (z wyjątkiem niedokręconego koła), acz nie było łatwo: tłumik a właściwie atrapa tłumika z Dużego Fiata oraz luzy w układzie kierowniczym skutecznie utrzymywały nas (mnie i ojca) w ciągłym stanie gotowości. Po przyjeździe do miasta docelowego, Szczecina, zostały wymienione:
-maglownica i krzyżak
-sprężyny na oryginalne(na jamexach –40 wypadały plomby z dolnych zębów)
-wahacze (w sumie nie potrzebnie – to gniazdo w zwrotnicy było wyrobione, dlatego):
-prawa zwrotnica (nie trzymająca wymiarów)
-amortyzatory
-tłumik
-stacyjka nie odbijała więc ją też wymieniłem
-przekaźnik od halogenów, w końcu działają!
Poza tym zacząłem walkę z karoserią:
-usunięcie ognisk rdzy (jeszcze nie wszystkich)
-naprawa klapy bagażnika
-porządne mycie – usunęło szary nalot pokrywający 1/3 część samochodu
Do zrobienia:
-wymiana tylnego zderzaka (nowy-używany czeka na wiosnę na malowanie)
-malowanie wszystkich plastyków
-zakup lewego lusterka, plastyku koło wlewu paliwa, dekielków felg, lewej tylnej lampy, lampki oświetlającej tablice rej.
-naprawa lewych drzwi - wgniecenie przy klamce
-polerka lakieru – to z zewnątrz
Wewnątrz:
-porządek z silnikiem:
-może generalka
(na pewno:)
-wymiana łożyska oporowego
-regulacja i regeneracja gaźników
-zredukowanie luzów na drążku zmiany biegów
-wykręcenie ułamanych odpowietrzników/wymiana zacisków
-naprawa tapicerki
I mnóstwo innych dupereli
Żeby nie było zbyt nudno dziś Peugeot strzelił focha i nie odpalił (oczywiście kiedy się spieszyłem...) – nie kręci rozrusznik. Albo nowa stacyjka padła (16zł padaka:P) albo rozrusznik. Ale żeby nie było smutno: zdjęcia na końcu:
No i od razu kilka pytań:
1) Czym pomalować zderzaki? Kolor: Szary
2) Jak jest w końcu z tym silnikiem: Pb czy non Pb?
3) Przy mocnym skręceniu kół (prawo/lewo obojętnie) przy mocniejszym przyspieszaniu słychać pukanie, przejmować się czy olać?
4) Jakiś niesforny kabelek wychodzący tuż przy sprzęgle jest nie podłączony: pomysły?
5) No i ten rozrusznik, co to może być? Auto aktualnie stoi porzucone u ojca w pracy, także termin walki przewidziany na sobotę.
6) Jak to jest z wymianą łożyska oporowego? silnik off czy da radę w samochodzie?
Na razie tyle, mam nadzieję, że nie zanudziłem...
PS. Są tu na forum pugomaniacy ze Szczecina? Mam kilka pytań odnośnie Szczecińskich serwisów i potrzebuję porad:P Trzeba byłoby się spotkać:P
-maglownica i krzyżak
-sprężyny na oryginalne(na jamexach –40 wypadały plomby z dolnych zębów)
-wahacze (w sumie nie potrzebnie – to gniazdo w zwrotnicy było wyrobione, dlatego):
-prawa zwrotnica (nie trzymająca wymiarów)
-amortyzatory
-tłumik
-stacyjka nie odbijała więc ją też wymieniłem
-przekaźnik od halogenów, w końcu działają!
Poza tym zacząłem walkę z karoserią:
-usunięcie ognisk rdzy (jeszcze nie wszystkich)
-naprawa klapy bagażnika
-porządne mycie – usunęło szary nalot pokrywający 1/3 część samochodu
Do zrobienia:
-wymiana tylnego zderzaka (nowy-używany czeka na wiosnę na malowanie)
-malowanie wszystkich plastyków
-zakup lewego lusterka, plastyku koło wlewu paliwa, dekielków felg, lewej tylnej lampy, lampki oświetlającej tablice rej.
-naprawa lewych drzwi - wgniecenie przy klamce
-polerka lakieru – to z zewnątrz
Wewnątrz:
-porządek z silnikiem:
-może generalka
(na pewno:)
-wymiana łożyska oporowego
-regulacja i regeneracja gaźników
-zredukowanie luzów na drążku zmiany biegów
-wykręcenie ułamanych odpowietrzników/wymiana zacisków
-naprawa tapicerki
I mnóstwo innych dupereli
Żeby nie było zbyt nudno dziś Peugeot strzelił focha i nie odpalił (oczywiście kiedy się spieszyłem...) – nie kręci rozrusznik. Albo nowa stacyjka padła (16zł padaka:P) albo rozrusznik. Ale żeby nie było smutno: zdjęcia na końcu:
No i od razu kilka pytań:
1) Czym pomalować zderzaki? Kolor: Szary
2) Jak jest w końcu z tym silnikiem: Pb czy non Pb?
3) Przy mocnym skręceniu kół (prawo/lewo obojętnie) przy mocniejszym przyspieszaniu słychać pukanie, przejmować się czy olać?
4) Jakiś niesforny kabelek wychodzący tuż przy sprzęgle jest nie podłączony: pomysły?
5) No i ten rozrusznik, co to może być? Auto aktualnie stoi porzucone u ojca w pracy, także termin walki przewidziany na sobotę.
6) Jak to jest z wymianą łożyska oporowego? silnik off czy da radę w samochodzie?
Na razie tyle, mam nadzieję, że nie zanudziłem...
PS. Są tu na forum pugomaniacy ze Szczecina? Mam kilka pytań odnośnie Szczecińskich serwisów i potrzebuję porad:P Trzeba byłoby się spotkać:P