Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: krzyska »

masz coś z pokładu?
GTI_Efekt Masy Obrazek
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: grzesiek309 »

Czytając Twój podpis pocieszam się, że jest jeszcze 205 3.0 i może te moje "marne" 2.0 da mu radę :lol:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: pyzio_dawca »

krzyska pisze:masz coś z pokładu?
Mam narazie tylko 0-60, i bez regulacji kata wyprzedzenia zaplonu. I wlasciwie to brakuje tylko tego i synchronizacji gaznikow. Bo teraz troche za slabo jedzie, nie chce sie wkrecac na wyzszych obr.

https://youtu.be/zZ5Zv41uOwI
grzesiek309 pisze:Czytając Twój podpis pocieszam się, że jest jeszcze 205 3.0 i może te moje "marne" 2.0 da mu radę :lol:
Hahaha :) Nie gadaj, twoj robi lepsza robote od mojego 1.4 na pewno :mrgreen:
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: mlody333 »

Wrzuć dłuższy film i poopowiadaj trochę co i jak zrobione. Będzie co oglądać jak przeróbki w TopGear. Clarksona wywalili więc jest wakat :D
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: krzyska »

krótka działka krótki filmik :twisted:
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Frogkiller
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 22 lut ndz, 2015 10:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław/Czechowice-Dz

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: Frogkiller »

Hej tak z ciekawości co trzeba zrobić żeby uruchomić taki setup? Oczywiście poza kolektorem, ustawieniem zapłonu i wymianą dysz.
Jakiej pompy paliwa używasz?

Gratulacje ciekawego i działającego projektu :)
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: pyzio_dawca »

Aktualnie kolektor wyjęty, zrobiłem krućce pod serwo oraz synchronizacje gaźników i regulatora KWZ.
_20150319_214047.JPG
Oczywiście filmik będzie, kiedy tylko poskładam. Teraz zostało tylko przefrezować płaszczyzne kolektora bo troche się zdeformował przy spawaniu.
_20150319_214022.JPG
Co do tego jak jest zrobione, i jak to odpalić na takim set up'ie :

W pierwszej kolejności polujemy na odpowiednią dla nas głowice, w moim przypadku udało się kupić głowice z 1.6 98km w super stanie za 160 zł z przesyłką. Oczywiście obowiązkowo planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz docieranie zaworów. Natomiast w moim przypadku zaczęło się od względnego czyszczenia i rozebrania głowicy. Następnie należy zaopatrzyć się w odpowiedni frezik do aluminium. W internecie jest masa informacji na temat portingu, polecam poczytać. Kiedy wypijemy już kilka zuper chmielowych z naszą nową swiecącą aluminiową kostką, i uznamy że porting został skończony, odmuchujemy głowicę z opiłków i zawozimy do planowania, warto przy okazji kupić uszczelniacze. Następnie, baaardzo dokładnie czyścimy głowice i docieramy zawory, też jakieś piwo nie zaszkodzi do tego ... :) Kiedy dotrzemy wkładamy nowe uszczelniacze. Warto pamiętać o zaślepieniu otwory po wtryskiwaczach, chyba ze planujemy przejścoe na wielopunkt ;)
Następnie zabieramy się za składanie głowicy, przy tej czynności niezwykle pomocna okazuje sie wiertarka stołowa. W głowice wkładamy rozcięty pręt i rozgięty na końcu, którym bedzięmy wciskać sprężynki zaworowe. Koniecznie zwracajcie uwage na stan talerzyków zaworowych i zapinek. Jako że większe kanały i sztywniejsze sprężynki umożliwiają wyższe kręcenie, stan talerzyków jest niezwykle istotny, bo można skończyc silnik....
Polecam kupienie najcieńszej uszczelki pod głowice, chyba że planujemy doładowanie :D
Kolejną kwestią jest kolektor wydechowy, tutaj przyda się frezik do stali, ja miałem do stali i robiłem nim normalnie aluminium. Kolektor trzeba rozfrezować na taką samą srednice jak kanaly wydechowe w głowicy. Tutaj nawet piwa nie trzeba otwierać idzie jak burza :)
Trudniejszym zadaniem jest kolektor ssący, ma szerzej rozstawione kanały ssące, co powoduje że kolektor z 1,4 nie pasuje. Tutaj juz nasza inwencja. Ja użyłem blachy 10mm na flansze, tutaj przydadzą się dość duże wiertła i wiertarka stołowa. Wiertła oczywiście na fi naszych kanałów dolotowych. U mnie poerwsza wersja kolektora to rzeźbienie, lepienie. Cóż... chciałem zostać przy jednym gaźniku...
I tu doradzam, od razu robić kolektor pod 4 gaźniki. Jest łatwiej i lepiej. Trzeba pamiętać o nachyleniu kanałów kolektora pod odpowiednim kątem, aby gaźniki były pochylone tak żeby płuwaki byly poziomo :) Przy gaźnikach z r1 potrzeba kąta 45 stopni. Dwa kolanka hamburskie po 90 stopni rozcięte na pół i już ;) Trzeba pamiętać tylko, żeby zmieścić się z łapą silnika bo jest ciaśniej niż przy 1.4.
Reszta to już pikuś. Składamy, podłączamy wsio i palimy. Nie ma najmniekszego problemu z wolnymi obrotami czy innymi pierdołami. Uważam, że zabawa warta świeczki. Co do spalania, jeszcze się nie wypowiem :)
IMG_20150316_213037.jpg
Myślę, że ory elektryczna pompa paliwa wystarczy, moja już ledwo zipiała, a do 1.6 nie założymy mechanicznej. Ja mam pompe z mondeo 2.0 16v, bo akurat taką miałem w domu... I jest super :)
_20150314_225401.JPG
Dysz nie trzeba wymieniać, na ory dyszach dawka jest ok. Ja je ciut rozwierce jeszcze zobaczymy co sie zmieni, bo delikatnie za mało z nich wypływa :P
_20150319_214903.JPG
Pozdrawiam :)
_20150319_214835.JPG
_20150319_214804.JPG
Mam kilka filmików to pewnie wrzuce w najblizszym czasie :)
Awatar użytkownika
Frogkiller
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 22 lut ndz, 2015 10:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław/Czechowice-Dz

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: Frogkiller »

Pytałem o pompę paliwa bo oglądałem kilka takich modów i często ludzie stosują jakieś regulatory ciśnienia, lub pompy 0.3-0.8 bara. Czasami wyrzucana jest pompa z zbiornika paliwa i montowane jakieś czarodziejskie układy podciśnieniowe, lub po prostu rura do baku, pompka od moto, filtr paliwa od moto i opcjonalnie układ ręcznej pompki. Ale skoro działa na standardowej pompie to chyba ok :P
Powodzenia w dalszym dłubaniu :)
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: pyzio_dawca »

Przykro
_20150401_094107.JPG
_20150401_094107.JPG (20.87 KiB) Przejrzano 4785 razy
Awatar użytkownika
GrzesiekGreen
Nowicjusz
Posty: 54
Rejestracja: 29 lip wt, 2014 10:17 pm
Posiadany PUG: Green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: GrzesiekGreen »

Jakieś nowe typy korbowodów pierwszo kwietniowych? :)

Wysłane z mojego LG-D290 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: fila1223 »

Obrazek
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: mlody333 »

Chyba przedobrzyłeś z tym tjuningiem 8)7
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: pyzio_dawca »

Prima Aprilis :shock: 8)7 :evil:
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: scaliburgreg »

skoro wyprzedajesz silnik w kawałkach i masz 3 tłoki na sprzedaż to ten obrazek tłoka wyżej chyba nie był żartem :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent

Post autor: jozek »

Pyzio jakbyś potrzebował to mam na sprzedaż sprawny silnik TU3M. Miał robioną głowice 20tys km temu. W Święta jako że trzeba pomagać ludziom w niedoli oddam tanio. Skoro z 1,1 robisz potwora co robi 100km/h w 7 sekund to na pewno zrobisz z niego dobry użytek.
ODPOWIEDZ