Color Line 1.1 1991r.

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 390
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: Vroobell205 » 24 wrz śr, 2014 8:49 pm

:D
Spokojnie nic się nie stało trzeba pamietać tylko że najtrudniejsze sprawy to te związane z najprostszymi rzeczami.

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: RafGentry » 24 wrz śr, 2014 8:53 pm

grzesiek309 pisze:Dziś auto mnie pokonało :|
Grześku, nie poddawaj się. Nie dziś, to jutro. Bardzo mnie cieszy, że również i w Białymstoku zawiązują się grupy samopomocy sztorcowniczej. Tak trzymajcie _O_

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: grzesiek309 » 24 wrz śr, 2014 9:10 pm

Spoko, już mam plan jak to jutro ogarnąć :wink:
Nawet nie wiesz jak sam się cieszę, że mam z kim się spotkać pogadać o pugach i pomóc sztorcować :D Choć na sztorcowanie ostatnio brak czasu, ale odpugać :P Garros nie strajkuje, a XS czeka do wiosny 8)7
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 390
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: Vroobell205 » 26 wrz pt, 2014 9:53 am

Wielkie dzieki dla Grzesia za wytrwałość i pomoc. Udało się mam juz nowy zestaw plazmowych amorków i atomowy alternator. Nic juz nie skrzypi poza biedą w portfelu ale czego się nie robi dla swojego pupila.
Załączniki
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: dzikson » 26 wrz pt, 2014 10:04 am

Patrzę na nowy alternator - fabrycznie świeże części pod maską zawsze wyglądają w 205 jak jakieś artefakty :)

Patrzę na zderzaki - efekt rewelacyjny! Ja chciałbym poznać jeszcze trochę technologii. Gdybyś mógł w dwóch słowach rozszerzyć pojęcie "primer do plastiku"? Jak się go stosuje, jaki efekt daje?
Dokładka finalnie poszła na czarno?

Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4017
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: Martinoo » 26 wrz pt, 2014 10:46 am

Odświeżanie zderzaków strukturą to podstawowy zabieg odmładzający

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek

Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 390
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: Vroobell205 » 26 wrz pt, 2014 11:40 am

Martinoo pisze:Odświeżanie zderzaków strukturą to podstawowy zabieg odmładzający
Martinoo o ile dobrze Ciebie rozumiem to nazywasz to farbą strukturalną, a chyba nie do końca tak jest przynajmniej z mojego punktu widzenia (niech ktoś mnie poprawi jeśli bredzę). Otóż farba strukturalna, którą pokryje się gładką powierzchnię sprawia że staje się ona mniej lub bardziej chropowata. W zależności od rodzaju i granulacji struktury. Z moich informacji też wynika, że każdy kolor do struktury można dowolnie zamówić w mieszalni z asortymentu jakim dysponuje dany punkt. Niewskazane jest stosowanie na strukturę jakichkolwiek lakierów z bardzo prostej przyczyny, zwiększa to grubość powłoki która im większa tym bardziej podatna jest na odpryski i matowienie. Na zderzaku od 205 jest wytłoczony wzorek micro rowków. Położenie struktury zmieniło by ten wzorek zakrywając go w całości i nadając inny powstały przy natrysku.

W tym wypadku użyłem detergentu do umycia z błota i innych tłustych dużych zanieczyszczeń z całego zderzaka. Potem benzyna ekstrakcyjna do dopełnienia efektu i przetarcie włókniną scierną w bardzo lekki sposób by primer (podkład do plastiku) lepiej się trzymał, ponownie benzyną i warstwa środka, który znajdziecie na zdjęciu. Jego działania nie opiszę dokładnie ale zadanie przed nim stawiane jest proste, a mianowicie ma spowodować, że farba będzie się trzymała. Dwie warstwy w odstępie 10 min. Środek ten bardzo szybko schnie i substancja lotna odparowuje. Wtedy lekkie przetarcie włókniną i nakładamy FARBĘ CZARNY PÓŁMAT (porostu nie błyszczy się ale też nie jest ponuro matowa) mokra jest świecąca i
nie wywołuje efektu WOW! Dopiero po wyschnięciu jest coś w rodzaju jedwabnej faktury.

Ta metoda pozwala zachować oryginalny wzorek rowków na zderzaku jak też gładką powierzchnię na dokładce, która jak sami wiecie w wersji "bieda" jest fabrycznie czarna, a z czasem mysio-szara.

Dałem 72 godziny na utwardzenie i pełną wytrzymałość do pierwszego mycia na myjce wysokociśnieniowej. I umyłem... czysty... nic nie odpada...

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: grzesiek309 » 26 wrz pt, 2014 12:13 pm

Wymiana amortyzatorów zajęła 2 wieczory z powodu zapieczonej śruby w tulejce lewego amortyzatora. Tulejka obracała się w gumie i to zapewne powodowało nieprzyjemne skrzypienie zawieszenia.
20140926_105730.jpg
20140926_105918.jpg
p.s. Dorzucę swoje 3 grosze w kwestii malowania. Michał użył podkładu do plastików Novola(zdjęcia wcześniej w temacie). Kiedyś nazywało się to PZP(Podkład zwiększający przyczepność).
Jest bezbarwny i kładzie się go cieniutką warstwą na goły plastik, a później można pokryć czym się chce.
Zastosowałem go kiedyś na zderzaku z 309, który później został polakierowany na srebrno i wytrzymał prawie 2 lata, a nawet po uderzeniu lakier nie łuszczył się, tylko popękał w miejscu uszkodzenia.
Ostatnio zmieniony 26 wrz pt, 2014 12:18 pm przez grzesiek309, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: RafGentry » 26 wrz pt, 2014 12:14 pm

Michał - świetny opis prac. Myślę, że paru osobom się to może przydać. Ja nie do końca jestem zwolennikiem farby strukturalnej ze względu na tą chropowatość właśnie (ory zderzaki są przecież gładkie).

Pytanie - ile wytrzyma ta piękna czerń w starciu z polskimi warunkami atmosferycznymi i czy nie trzeba będzie tego co roku poprawiać?

Drugie pytanie - czy mógłbyś zrobić zdjęcie zderzaka z bliska w trybie "makro" przy dobrym oświetleniu? Bardzo ciekawi mnie, jak wygląda w porównaniu z oryginałem uzyskany przez Ciebie efekt.

Pozdro!

Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1165
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: jozek » 26 wrz pt, 2014 7:08 pm

Świetna robotę robisz!!!

Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4017
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: Martinoo » 26 wrz pt, 2014 7:31 pm

Ja moje zderzaki najpierw potraktowałem papierem ściernym wodnym, uzyskałem gładki zderzak i na to nałozyłem strukturę czarną, wyszło jak ory (niczym nie różni się od ory) a i z wytrzymałościa jest bardzo dobrze. Jeżdzi tak już 3 lata i śladów uszkodzeń nie widać nawet po trasie na gdynia - słowacja - gdynia
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek

Awatar użytkownika
zimnaryba
Nowicjusz
Posty: 55
Rejestracja: 21 wrz ndz, 2014 1:48 am
Posiadany PUG: Null
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Toruń

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: zimnaryba » 26 wrz pt, 2014 8:23 pm

Ja też się przymierzam powoli do odświeżenia moich plastików więc super się dowiedzieć jak inni sobie radzą.
A co myślicie o zwykłych czernidłach? (nie mówię już nawet o pastach do butów:P). Czy efekt będzie ok czy nie warto wydawać na to kasy? I czy trzyma się równo dłużej niż do pierwszej myjki?:)

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: woocash » 26 wrz pt, 2014 8:38 pm

chciałeś kupić NOWE listwy... które kosztowałyby gdyby były z 2000 pln a zamierzasz się na swojego puga za 10000 z pastą do butów?

masz tu instrukcję co zrobić.. jeśli chcesz mieć dobrze, jak chcesz za każdym razem i po każdym deszczu biegać ze szczotką /do butów ;)/ to powodzenia.

jak zrobisz tak jak powyżej, to będzie trwały efekt.. no ale trzeba się narobić, listwy pozdejmować, mocowania sprawdzić i pouzupełniać..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4017
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: Martinoo » 26 wrz pt, 2014 9:31 pm

woocash pisze:chciałeś kupić NOWE listwy... które kosztowałyby gdyby były z 2000 pln a zamierzasz się na swojego puga za 10000 z pastą do butów?

masz tu instrukcję co zrobić.. jeśli chcesz mieć dobrze, jak chcesz za każdym razem i po każdym deszczu biegać ze szczotką /do butów ;)/ to powodzenia.

jak zrobisz tak jak powyżej, to będzie trwały efekt.. no ale trzeba się narobić, listwy pozdejmować, mocowania sprawdzić i pouzupełniać..
samo życie, żeby wyglądał to trzeba się poświęcić :mrgreen:
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek

Awatar użytkownika
zimnaryba
Nowicjusz
Posty: 55
Rejestracja: 21 wrz ndz, 2014 1:48 am
Posiadany PUG: Null
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Toruń

Re: Color Line 1.1 1991r.

Post autor: zimnaryba » 26 wrz pt, 2014 10:19 pm

Dzięki woocash widzę, że można liczyć na twoją pomoc i miłą odpowiedź:)
Ja po prostu pytam jaki jest efekt przy użyciu czernidła, a o paście do butów napisałem w formie ... uwaga.... ŻARTU :Y .
Faktycznie chciałem zmienić listwy, ale po waszych odpowiedziach uznałem, że po zakupie puga jestem zdecydowanie za cienki z kasą i zmienię tylko jedną najmocniej pękniętą i klejoną a całość odświeżę. Dlatego myślałem może o jakimś pigmencie typu:
http://allegro.pl/autobrite-czernidlo-d ... 61176.html

ODPOWIEDZ