205 XS "Red Rocket" Dziksona

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

Od środka też pociapałem, akurat w miejscu, gdzie poprzedni się rozerwał. Nie wiadomo ile to da, na pewno nie zaszkodzi.
Ze skroplinami masz rację, wyraźnie widziałem to przy demontażu starego tłumika.
Tam w ogóle są trudne warunki pracy. Ciekawy jestem temperatury gazów wylotowych...

Grunt że wrócił komfort i kultura podróżowania :D
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: woocash »

tam jest masakra - gorąco, skropliny mają do tego kwaśny odczyn i to pogarsza sprawę pewnie znacznie.

no ale 4 lata spokoju...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

Dwa słowa o układzie zasilania lpg, bo skoro już jest na pokładzie (XSa kupiłem z gazem w dowodzie), to o niego też trzeba zadbać.

Typowa instalacja II generacji, z mikserem otworkowym 34mm, która na przestrzeni lat przechodziła różne udoskonalenia, ale o tym kiedy indziej. Dobra znajomość z gazowym magikiem sprawia, że stale nabywam wiedzy w tej z reguły zaniedbywanej dziedzinie.

Ostatnie niedomagania: auto po przełączeniu na gaz przygasa na wolnych obrotach, do póki reduktor porządnie się nie nagrzeje.
Zalecenie: REGENERACJA REDUKTORA

Typowy reduktor (zwany też parownikiem) żyje przeciętnie 5 lat, działa sprawnie do ok.100 tys.km. Potem membrany stają się na tyle sztywne, że układ wyraźnie kuleje.
Nowy Tomasetto AT07 to koszt od 160zł. Komplet naprawczy (3 membrany, wszystkie oringi i uszczelki) można złapać za niecałe 40.
Warsztaty niechętnie bawią się w regeneracje, ale w swoim aucie można poeksperymentować, wkraczając w nieznane sfery automechaniki :wink:

Gaz, mimo filtracji jest dość zanieczyszczony, co widać w komorach reduktora.
DSC_0158.jpg
Po pięciu latach obydwie membrany gazowe, a zwłaszcza ta mniejsza, fazy ciekłej (na zdjęciu powyżej), robią się sztywne.
Z kolei membrana wodna spuchła, zmniejszając przepływ wody:
DSC_0159.jpg
Po oczyszczeniu komór i dwóch klapek (zwłaszcza osi, na których pracują), cały zestaw jest gotowy do montażu.
DSC_0162.jpg
Po udanej reanimacji wygląda jak nowy. Działa jak nowy. Wystarczy na nowo ustawić mieszankę i cieszyć się płynną jazdą w oparach ekonomii :D
DSC_0165.jpg
Przy okazji podłączyliśmy do komputera lpg brakujący sygnał z TPSu. Teraz wreszcie wie, na ile przepustnica jest otwarta i elektrozaworem przed mikserem dobiera dawkę gazu. Przy pełnym otwarciu zwiększa dawkę o 25%. Prosta instalacja, ale takie rzeczy można ustawić. Wiele bym dał za sekwencję i dowolne kształtowanie map wtrysku, ale to niestety nie przy tym silniku (monowtrysk Bosch, nie ma jak sterować czterema wtryskami lpg :cry: ).

Niedawno poprawiłem też obieg wody, nagrzewający parownik. Zamiast trójników i długich węży, dużo lepiej wprowadzić reduktor po prostu szeregowo w mały obieg, tuż za silnikiem, a przed nagrzewnicą w kabinie. Przepływ jest szybszy, membrany nagrzewają się sprawniej.
węże.jpg
Może te obrazki zachęcą kogoś do samodzielnego przeglądu własnej instalacji. Wymiana choćby papierowego filtra (3-5zł) nie jest trudna, a może wydatnie poprawić pracę.

I na pewno nie jest wstydem jazda na LiquefiedPetroleumGas - wstyd to nie wiedzieć, co się ma pod maską :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 paź sob, 2014 5:01 pm przez dzikson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: scaliburgreg »

U mnie od roku również siedzi reduktor Tomasetto. Instalacja I gen. w połączeniu z Blosem spisuje się bez kłopotów. Sterowanie paliwem przy pomocy śrubek jest banalne w ogarnięciu, a filterek gazu wymieniam co kwartał, bo to prawie nic nie kosztuje. ;)

Robiłeś sobie kiedyś porównanie osiągów na Pb i LPG?
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: krzyska »

LPG jest dobre. Dzisiaj zrobiłem Foreverem trasę do Pabianic przez Łódź i nazad, z czego prawie 180km po autostradzie i wyszło niecałe 22zł na 100km. Byłoby mniej ale wiadomo autostrada :wink:
Gazownikom nie chce się rączek brudzić przy regeneracji.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: woocash »

monowtrysk Bosch, nie ma jak sterować czterema wtryskami lpg


da się to zrobić, no ale raczej samemu, bo jak napisałeś - gazownikowi się nie opłaca :)

przecież wtryski w 205 to są fullgrupy - wielopunkt w xu i tak sika w tym samym czasie - wszystkie wtryski są otwierane jednocześnie - sygnał jest więc dokładnie taki jak w mono....

a w związku z niewielką mocą takiego TU, to spokojnie na 2 wtryskach można by to puścić.... /w sumie to może i na jednym siakimś napoleonie może też by się udało ale to rzeźba i niepotrzebna oszczędność.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

O blosie myślałem nie raz i nadal to za mną chodzi, ale taka kombinacja wymaga przebudowy dolotu, a u mnie w fabrycznej puszce siedzi teraz bawełniany wkład K&N, szkoda się go pozbywać :P

Nigdy nie robiłem porównania, bo chociaż nie raz była okazja na hamownię, to zawsze coś jeszcze pozostawało do poprawy... :wink:

Tak, jest ekonomia, przy przeciętnym spalaniu 8,5 litra, trasa 100km kosztuje poniżej 25zł.

Nie chciałbym, żeby przy sekwencji wszystkie wtryski lały w sposób ciągły. Rozważałem to ze znajomym gazownikiem. Potrzebny byłby dodatkowy emulator wtrysku. Total custom 8)
Zastanawiam się, czy swap na TU5JP nie rozwiązałby problemu...
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: grzesiek309 »

Good job Panie Konradzie _O_

Sam nie raz parownik regenerowałem, bo zaup nowego nie ma ekonomicznego uzasadnienia.
Oryginalne zestawy do BRC mają wszystkie elementy, które ulegają zużyciu, więc stara zostaje tylko obudowa.

Przeróbka obiegu płynu to bardzo dobre posunięcie. IMHO jest to najlepsze możliwe rozwiązanie.
W tym przypadku reduktor odbiera tyle ciepła ile potrzebuje. Za nagrzewnicą mógłby być niedogrzany, a w przypadku połączenia równoległego ciecz płynie po linii najmniejszego oporu. Miałem taki przypadek w jednym z 309, gdzie płyn płyną przez reduktor i nagrzewnica była permanentnie zimna 8)7

Jeśli chodzi o sekwencję, jest to do zrobienia, skoro (chyba) LPG TECH robi instalki nawet pod mechaniczny wtrysk benzyny :wink: Pytanie tylko czy koszt montażu zwróciłby się w postaci niższego spalania, albo objawił się w postaci lepszych osiągów :?

p.s. Mój RG na I gen z reduktorem (ponoć badziewnym) BRC AT90E pali w trasie przy lekkiej nodze 7,5l; but w podłodze 8-9. W mieście przy spokojnej jeździe około 9,5l; gaz używany w systemie 0-1 :lol: powoduje spalanie 10-11l. 11l jeszcze nie udało mi się przekroczyć.
W przyszły miesiącu planuję montaż blosa, bo wala mi się taki po garażu :mrgreen:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: woocash »

żeby przy sekwencji wszystkie wtryski lały w sposób ciągły. Rozważałem to ze znajomym gazownikiem. Potrzebny byłby dodatkowy emulator wtrysku. Total custom


yyy... raczej aż takiej rzeźby to nie wymaga... co ten emulator miałby robić?wiadomo, że tu wtrysk leje 4 razy cześciej, i przy złym ustawieniu /małe ciśnienie gazu i długi czas otwarcia/ zapętlałby się, ale jesli weźmie się szybkie wtryski - dajmy na to 2 czy 4, to da się to zrobić bez zapętlania bezproblemowo - bo - zobacz, śmigają ludzie 205-tkami na gazie nawet na valtekach niebieskich... i tam nie ma żarnego high endu w sterowaniu...

a czy nie byłoby większej mocy... ja wiem... nie wiem ;)


cholera... chętnie bym kupił jakiegoś XS na zawieszeniu i hamowaniu z gti :mrgreen: i popróbował.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

... i może jeszcze czerwonego? :lol:

Mój wpisuje się w krąg Twoich poszukiwań: świeży zawias z gieta i wentylowane tarcze z zaciskami Girlinga.
Do tego nowa butla 44litry, gotowa instalacja - wymarzona baza do eksperymentów z zasilaniem lpg :wink:

Przy najbliższej okazji poszerzę z moim magikiem temat sekwencji.
PS: akurat w tym tygodniu zagazowaliśmy pewne 205GTi - sekwencyjny Stag 4, złote wtryski Hana, butla Bormech 600x600x200mm, 44l. Zabawne, bo przy przejazdach testowych przełącznik nie był jeszcze na dobre zamontowany i nie widząc go nie mogliśmy zgadnąć, czy aktualnie jedziemy już na gazie, czy jeszcze na benzynie :P
Wniosek: to są już naprawdę niebylejakie układy, nie ma lipy, nie ma znaczącej różnicy.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: grzesiek309 »

To nie taka prosta sprawa. Komp od gazu musi mieć 4 wtryski podpięte, bo inaczej zgłupieje. Kiedyś sam montowałem sekwencję do omegi z full grupą. Wyszedłem z założenia, że mogę zmostkować sygnał z wszystkich wtryskiwaczy i tak to podpiąć. No i wyszła doopa, komp gazowy źle emulował pracę wtrysków benzynowych, przez co w trybie gazowym chodził na gazie+jakaś dawka benzyny. Bez odpowiednio przerobionego sterownika, albo emulatora raczej nie wyjdzie podpięcie pod mono :N
Wszelkie problemy rozwiąże montaż kompletnego wtrysku z TU3JP, albo swap TU5JP :twisted: No i nie ma problemów z aparatem zapłonowym :twisted: Można jeszcze zapodać ECU Mastera i podłubać na więcej kuniów. Achhh się rozmarzyłem...

Dobra sekwencja może lepiej chodzić od benzyny. Wtryski benzynowe po kilkudziesięciu latach na pewno nie są tak precyzyjne jak nowe :N

Ostatnio z ojcem bawiliśmy się w regulację gazu w 406 i tak na próbę podlałem gazu przy wyższych obrotach. Szedł lepiej niż na benzynie :twisted: Ciekawe tylko ile by tak pojeździł 8)7
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: woocash »

... i może jeszcze czerwonego?

Mój wpisuje się w krąg Twoich poszukiwań: świeży zawias z gieta i wentylowane tarcze z zaciskami Girlinga.
Do tego nowa butla 44litry, gotowa instalacja - wymarzona baza do eksperymentów z zasilaniem lpg


no ... wiesz... w sumie

tanio kupię!

no bo to niegłupia opcja jest no... silnik lekki, chyba jednak bardzo udany i idiotoodporny :mrgreen: w sam raz dla mnie.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: scaliburgreg »

dzikson pisze:O blosie myślałem nie raz i nadal to za mną chodzi, ale taka kombinacja wymaga przebudowy dolotu, a u mnie w fabrycznej puszce siedzi teraz bawełniany wkład K&N, szkoda się go pozbywać :P

Nigdy nie robiłem porównania, bo chociaż nie raz była okazja na hamownię, to zawsze coś jeszcze pozostawało do poprawy... :wink:
A doprowadzenie powietrza do puszki z filtrem masz seryjne czy dłubane?
Ja musiałem wyrzucić wszystko co było przed gaźnikiem i rzeźbić: m.in. puszkę filtra dałem horyzontalnie i do niej rurą elastyczną powietrze. Od wczoraj testuję rozwiązanie ze stożkiem Simota wsadzonym bezpośrednio w Blosa i tą samą rurą powietrze do filtra (wkład K&Na powędrował na półkę - zobaczymy na jak długo :P ) Ale ciekawi mnie czy macie jakieś pomysły lub sprawdzone sposoby na dostarczenie większej ilości zimnego powietrza.. :)


Woocash - a może taki odblokowany TU3S by Cię zainteresował :mrgreen: zero komputerków pod maską, działa na prawach fizyki i ma natychmiastową reakcję na gaz :D
Obrazek
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: woocash »

ciekawi mnie czy macie jakieś pomysły lub sprawdzone sposoby na dostarczenie większej ilości zimnego powietrza..



ten patent niezawodny nazywa się ZIMA :mrgreen:

a tu3s... kiedyś chciałem... no dobra, biorę - ale budę masz w komplecie?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: scaliburgreg »

woocash pisze:a tu3s... kiedyś chciałem... no dobra, biorę - ale budę masz w komplecie?
Ale ja nigdzie nie wspomniałem, że o mojego chodzi, jak zobaczę jakiego na sprzedaż to dam znać :twisted:
Obrazek
ODPOWIEDZ