Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 448
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 » 08 paź śr, 2014 11:28 pm

Witajcie,

Mam problemy z dostępem do forum, ale najwyższy czas zaprezentować auto które kupiłem tydzień temu.
Zapewne większość z Was zna to auto, część o wiele lepiej niż ja je poznam w ciągu kilku miesięcy :)

Peugeot 205 CTI
Rok produkcji: 1991
Silnik: pierwotnie 1905cm3 8V XU9J1 , obecnie wstawiony 1905cm3 16V Mi16 XU9J4 - generalny remont w latach 2010-2012.

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek

Dla tych, którzy auta nie znają przypomnę w kolejnych postach jego skróconą historię oraz co w tym aucie obecnie siedzi.

Czego auto wymaga na chwilę obecną:
- wymiana wahaczy przód
- wymiana tarcze i klocki przód
- wymiana tłumika. Ten który jest słabo wygląda i jak dla mnie - jest za głośny.
- (przepraszam Mateusz) posprzątania i dokładnego umycia :D

Co chcę zrobić w niedalekiej przyszłości (2015)
- malowanie maski, drzwi pasażera, grilla, rozważam też malowanie obu błotników przednich - są odpryski lakieru zabezpieczone przez Mateusza.
- likwidacja purchla który pojawił się w standardowym miejscu: próg na wysokości słupka środkowego od strony pasażera. Wielkości ok 1cm2.
- wymiana zderzaka tył (nieszczęsne wycięcie na tłumik)
- założenie felg Speedline SL299 (ostatnio były na allegro, ale ktoś mi je sprzątnął)
- trzymanie obrotów ok 1500 przy zdjęciu nogi z gazu. Trzeba lekko przegazować, aby obroty spadły poniżej 1000. Aczkolwiek ostatnio samoistnie spadają po około 15 sekundach.

W dalszej przyszłości (może 2015, może trochę później)
- wymiana tapicerki siedzeń (tylko czarny materiał, kolorowa kratka w środku jest w bardzo dobrym stanie)
- próba wymiany uszczelek w drzwiach (głównie chodzi o te w słupku/pałąku środkowym)

To tyle z większych rzeczy. Poza tym z duperelek:
- problematycznie działające pokrętło nawiewów (środkowe kółko)
- niedziałająca regulacja wysokości świateł (kółko do regulacji całkowicie nieruchome)
- czasem niełączący centralny zamek (przy zamykaniu)
- pióra wycieraczek do wymiany
- tylna szyba wymaga polerki

Poza tym więcej usterek (jeszcze) nie stwierdziłem.

Peugeotami jeżdżę 4 lata. W domu mam jeszcze model 407 SW z silnikiem 2.0 HDI 136KM RHR, automat 4HP20. Wcześniej miałem 307 SW z tym samym silnikiem. Oba auta bezproblemowe.

Pozdrawiam wszystkich,
Damian

[EDIT] mała aktualizacja rzeczy do zrobienia
Ostatnio zmieniony 09 paź czw, 2014 6:57 am przez pilot-84, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: dzikson » 08 paź śr, 2014 11:38 pm

Dobre polowanie, trafiony zakup :)
Auto prezentuje się zacnie (zwłaszcza czerwone listewki w poszerzeniach świetnie grają z kolorem nadwozia), a po Twoim nastawieniu wnioskuję, że nie straci formy.
Liczę, że w przyszłym sezonie dane nam będzie spotkać je na zlotach.

Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4010
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Martinoo » 09 paź czw, 2014 12:15 am

gratki fajnego zakupu
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6767
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: RafGentry » 09 paź czw, 2014 2:05 am

No stary, przejąłeś od Orfiego kawał fury. Jedna z legend tego forum. Dbaj o nią, a regulacją świateł się nie przejmuj. Nigdy nie działa :D

Awatar użytkownika
DelighT
Junior
Posty: 401
Rejestracja: 06 lut pt, 2009 7:21 pm
Posiadany PUG: 205 Indiana
Numer Gadu-gadu: 3827789
Lokalizacja: Lublin

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: DelighT » 09 paź czw, 2014 10:33 am

Zapiera dech :) Klasyk z duszą od wielbiciela, lepiej trafić chyba nie mogłeś 8)
Kiedyś 205 Indiana: http://delight.205.pl/

Obrazek

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: woocash » 09 paź czw, 2014 11:18 am

E tam, regulację da się dość łatwo naprawić, jest instrukcja na forum
Gratulacje

Niewiele brakowało, a byłby mój ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 448
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 » 11 paź sob, 2014 1:09 am

Dzięki Panowie!
Pug od przyjazdu do Łodzi zrobił już ok 150km. Aktualnie szukam wahaczy. Powiedzcie proszę czy w GTI wszystkie wachacze były takie same? Czy jak kupię wahacz do GTI to będzie na pewno pasował, czy są różnice w wahaczach?

Druga sprawa - jaki wydech jest polecany do Mi16 (szczególna prośba do użytkowników tego silnika)? Wyczytałem, że polecany jest Simons, ew Bosal. Ale większych informacji brak. Serdeczna prośba o pomoc :)

Pozdrawiam
Damian
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6767
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: RafGentry » 11 paź sob, 2014 1:43 am

Damian, spytaj Orfiego bo nie pamiętam czy wymieniał zawiechę na taką z GTI.

Jeśli nie, to potrzebujesz zwykłe wahacze, takie jak do pozostałych wersji 205. Są dostępne od ręki i dużo tańsze.

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 448
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 » 11 paź sob, 2014 4:35 am

Zawieszenie jest z GTI, szukam oczywiście wahaczy trójkątnych.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister » 11 paź sob, 2014 11:05 am

Hey, odpisze tutaj.
Wahacze od GTI były wszystkie takie same, bez różnicy...
Co do tarcz hamulcowych, z tego co pamiętam śr to 266 mm, ale nie pamiętam jaka jest grubość całkowita i odsadzenie, dowiem się.
405mi16 miał abs Boscha , ale zaciski raczej Girlinga...choć pewnie różnie to bywało...

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 448
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 » 12 paź ndz, 2014 11:17 pm

Dzisiaj CTI zostało pierwszy raz umyte i na szybko posprzątane w środku.
Zdjąłem także koło i sprawdziłem jakie hamulce są założone. Założony jest system Lucasa. Z klocków udało się spisać numery części. Pomierzyłem także tarcze.

Lista zakupów prezentuje się następująco:
- wahacz lewy Delphi TC607:
http://www.iparts.pl/czesc/wahacz-zawie ... tc607.html
- wahacz prawy Delphi TC606:
http://www.iparts.pl/czesc/wahacz-zawie ... tc606.html
- tarcze Bendix 561364B:
http://motoneo.pl/szcz/561364B/bendix_4 ... 91/all.php
- klocki TRW GDB1194 (takie jakie są obecnie, do 406)
http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... b1194.html

Czy podane części wg Was są ok?

Kilka zdjęć z dzisiaj:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 paź pn, 2014 11:35 am przez pilot-84, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: scaliburgreg » 13 paź pn, 2014 12:00 am

Zgadzałoby się ;) Jednak tarcze polecam kupić Brembo Max http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... lcowa.html Są rewelacyjne i do tego niedrogie. Na początku roku za swoje płaciłem 300 zł za komplet, teraz już za 127 zł sztuka. Uzupełnij je klockami Ferodo z serii DS Performance, a nie będziesz żałował ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 448
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 » 14 paź wt, 2014 5:34 pm

Wahacze będą jednak firmy RTS (Hiszpania). Wszędzie są droższe od Delphi czy Febi, a mogę je mieć w tych samych pieniądzach. Czy jakość w ich przypadku idzie w parze z ceną?
Tarcze i klocki będą TRW.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 669
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: szasz » 14 paź wt, 2014 5:50 pm

Piękny widok pod maską, porządek i wszystko błyszczy jak się patrzy ;) cały samochód też ładny. Gratuluję i życzę bezawaryjnego użytkowania!
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5497
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Odp: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: grzesiek309 » 14 paź wt, 2014 7:08 pm

pilot-84 pisze:Wahacze będą jednak firmy RTS (Hiszpania). Wszędzie są droższe od Delphi czy Febi, a mogę je mieć w tych samych pieniądzach. Czy jakość w ich przypadku idzie w parze z ceną?
Tarcze i klocki będą TRW.
Cześć. Chcesz się pozbyc starych wahaczy? Potrzebuję przynajmniej prawego.
pilot-84 pisze:Wahacze będą jednak firmy RTS (Hiszpania). Wszędzie są droższe od Delphi czy Febi, a mogę je mieć w tych samych pieniądzach. Czy jakość w ich przypadku idzie w parze z ceną?
Tarcze i klocki będą TRW.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

ODPOWIEDZ