Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 736
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: szasz »

grzesiek309 pisze:I jakość jak z wiadra Obrazek
Bez przesady. Może nie jestem audiofilem, ale słoń mi też na ucho nie nadepnął i jest wystarczająco spox Obrazek

205 XS
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: DJPreZes »

Próbowałem kiedyś tej kasety - noooope! Brak jakości kompletny. No chyba, że kupiłeś jakąś och ach i ech ;)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

CTI mimo coraz lepszej pogody wciąż stoi w garażu. Nie mam kiedy zająć się wymontowaniem instalacji gazowej i zrobieniem przeglądu. Za tydzień startuję w rajdzie klasyków, ale będę musiał jechać innym autem.

A tymczasem do rodziny tymczasowo dołączył najmłodszy z Peugeotów :)
IMG_2034.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 736
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: szasz »

Jaki silnik i jak się jeździ??????
Ostatnio zmieniony 31 mar sob, 2018 8:10 pm przez szasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

1.2 puretech 130km. Jeździ poprawnie. Czuć ze to 3 cylindry. Ale wygląd i wyposażenie nawet tej wersji (acitve) nieziemskie
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: fila1223 »

1.2 na takie bydle ?
troszku poroniony pomysł moim zdaniem :P
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Filipczak »

Moi rodzice mają C4 Picasso z tym silnikiem, niby 1.2, niby 3 cylindry, ale 130KM i 230Nm od 1750 obr/min i skrzynia 6 biegowa, więc auto zbiera się zaskakująco dobrze
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

No więc wreszcie, coś ruszyło się w temacie CTI. Dwa tygodnie temu wreszcie znalazłem trochę czasu wolnego w sobotę, włożyłem akumulator do auta i wyprowadziłem go z garażu. Po ponad 8 miesiącach postoju zapalił od razu. Była mała rundka po okolicy, wizyta u speca od instalacji gazowej i umówienie jej wymontowania.

CTI odstawiłem w czwartek do warsztatu, do odbioru był następnego dnia, już bez instalacji gazowej :D

Także ten etap CTI ma już za sobą. Od teraz już tylko czysta benzyna. Od razu w piątek zaplanowałem wycieczkę na SKP aby wykonać badanie techniczne, ale niestety pojawiły się problemy.
Mianowicie pod koniec powrotu do garażu, dosłownie 100m przed domem przestały działać hamulce. Stało się to przed samym przejazdem kolejowym, na szczęście jechałem wolno i jakoś udało się wyhamować.

Usterka przejawia się tym, że pedał hamulca stał się bardzo twardy, tak jak ma to miejsce przy zgaszonym silniku, a hamulce ledwo ledwo działają. Po mega mocnym wciśnięciu hamulca coś tam hamuje. Płyn hamulcowy jest w zbiorniczku, nieco powyżej max. Wygląda to jakoby pompa odmówiła posłuszeństwa.

Muszę się tą sprawą zająć w najbliższym czasie, bo jednak chciałbym w tym roku troszkę poużywać CTI.

Dodam na koniec, że jest to pierwsza awaria jaka wystąpiła w trakcie 4-letniego użytkowania CTI.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pawel »

Może jakiś problem z podciśnieniem lub nieszczelne servo?
P205
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: RafGentry »

Ja bym od razu inwestował w serwo z nowszych Francuzów (ja kupuję po 40 pln z Berlingo/Partnera) i większą pompę hamulcową (20, 22 mm).

Koszta niewielkie, a poprawa hamowania kosmiczna :)

Przy okazji przejrzyj też resztę hebli. Po 4 latach warto się nimi zainteresować...
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Obecnie siedzi tam pompa od 406.
pilot-84 pisze:
UKŁAD HAMULCOWY
Nowe przewody hamulcowe
Pompa hamulcowa: Peugeot 406
Przód:
Zaciski: Lucas 405 Mi16
Tarcze: TRW DF1220 (będą) średnica 266mm, wentylowane
Klocki: TRW GDB1194 (są i będą)
Tył:
CTI, bębny
Przednie hamulce były robione przeze mnie 4 lata temu. Tył pasowałoby przejrzeć.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Znalazł się winny niesprawnych hamulców:
IMG_4550.JPG
Zacząłem od sprawdzenia czy jest dawane podciśnienie na serwo. Okazało się że wężyk podczas wymontowania instalacji gazowej został przesunięty i niefortunnie dotykał paska napędzającego wspomaganie. Po 10km jazdy w końcu został przetarty.

Dzisiaj na szybko wyciąłem uszkodzony kawałek, połączyłem to dodatkowym wężykiem i okleiłem taśmą Pattexa.
IMG_4552.JPG
Efekt - wszystko wróciło do normy. W tygodniu spróbuję kupić nowy wężyk, odpowiednio twardy i wymienię go w następny weekend.

Oprócz tego, do naprawy jest opona:
IMG_4547.JPG
Jak widać, nieszczęścia chodzą parami :)

W przyszła sobotę planuję wykonać przegląd i będę mógł wyruszyć na drogi.
IMG_4556.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

W sobotę CTI zaliczyło bezproblemowo przegląd:
IMG_4578.JPG
Tzn bezproblemowo samo badanie, ale z papierami było już gorzej. Pracownik SKP nie wiedział jak postępować z instalacją gazową, która została wymontowana. Zadzwonił do innej stacji - tam mu kolega powiedział, że w takich przypadkach robi badanie pozytywne, ale nie wstawia pieczątki, właściciel musi się zgłosić do wydziału komunikacji w celu wykreślenia gazu, a następnie wrócić do niego po pieczątkę.
Zadzwonił do jeszcze innej stacji - tam mu podpowiedziano, że powinien zrobić badanie negatywne, ale z adnotacją że wymontowano gaz, a po wizycie w wydziale komunikacji - kolejne badanie, dodatkowe za 20zl i przegląd pozytywny.
Po ok 30minutowych dyskusjach, wspieraniu się informacjami na info-car.pl stanęło na scenariuszu uzyskanym na pierwszej stacji.
Także badanie zostało wykonane, ale chłopak na koniec powiedział „i co? Ja mam panu teraz nie wstawić pieczątki?” Pieczątka w dowodzie się pojawiła, a ja mam 30 dni na uaktualnienie tego w WK.

W niedzielę CTI zostało wreszcie umyte i posprzątane, pierwszy raz od prawie roku stania w garażu.

Zdecydowałem również, wykorzystując fakt, że żona z synkiem zostają u teściów, że 205 pojadę do Warszawy i pokażę się nią w pracy. Było to nieco ryzykowne, ponieważ prosto z garażu, auto wyjechało na zatłoczoną autostradę Stryków - Warszawa. Na szczęście wszystko działa jak należy i trasę przejechałem bezproblemowo :)

W firmie CTI prezentowało się bardzo ładnie między nowymi Peugeotami:
IMG_4615.JPG
Po pracy, wciąż wykorzystując fakt, że rodzina jest poza domem, zrobiłem małą rundkę po stolicy:
IMG_4623.JPG
IMG_4625.JPG
IMG_4628.JPG
Najlepsze na koniec: Stoję sobie na światłach i słyszę że jakiś człowiek z auta obok (nowy mercedes e-klasa) coś do mnie krzyczy. Odwracam się a on pyta mnie czy sprzedam mu CTI bo jego syn ma jutro 18 urodziny i chciałby mu kupić moje auto :D
Oczywiście odpowiedziałem że nie jest na sprzedaż.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

CTI dzielnie radzi sobie w warszawskich korkach. Korzystam z pogody i codziennie jeżdżę bez dachu :)
IMG_4640.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Zaraz gaz z CTI zniknie również w papierach :)
IMG_4962.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
ODPOWIEDZ