205 GT 1992 Filipczaka

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 13 lut sob, 2016 6:06 pm

FRodo pisze:a ta kostka od światła wstecznego gdzie jest?
Jedna masz na skrzyni biegow, jak sciagniesz dolot, to ja zobaczysz, jest biala (i brudna), a druga jest przy samym swietle, w dokladce tylnego zderzaka

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 20 lut pn, 2017 11:38 pm

To dziwne, ale...

Stara miłość nie rdzewieje, bo ma ocynk, czy jakoś tak :)

PS. Felgi tylko do "przetaczania"
Załączniki
16833593_1520282544667031_1408528756_o.jpg

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1880
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: nowak68 » 20 lut pn, 2017 11:44 pm

I to mie sie podoba :D Ty wiesz jak o to auto dbać :wink:
Bezawaryjnego użytkowania :D

Ps.Zmień jeszcze avatar :)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 21 lut wt, 2017 12:00 am

nowak68 pisze:I to mie sie podoba :D Ty wiesz jak o to auto dbać :wink:
Bezawaryjnego użytkowania :D

Ps.Zmień jeszcze avatar :)
CTI jeszcze stoi u mnie, wiec jeszcze aktualny :) Obrazek

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 684
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: szasz » 21 lut wt, 2017 12:39 am

Filip, ale to ten sam wóz? Nie gadaj!!! Obrazek Obrazek Obrazek

205 XS rulez :-)
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Indjana
Uzalezniony
Posty: 504
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Indjana » 21 lut wt, 2017 2:58 am

Syn marnotrawny powrócił. Musisz się cieszyć tym TU3S :)

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 22 lut śr, 2017 3:18 pm

Obrazek

Maly update:
Kiedy kupilem samochod, to nie odpalal, przegrzewal sie i nie mial przegladu. Przez ostatnie dwa dni wynienilem filtr paliwa i wlalem troche benzyny do gaznika, co zaowocowalo ozywieniem silnika, pozniej odpowietrzylem uklad chlodzenia, wymienilem dwie zarowki i pojechalem na przeglad, przeszedl go bez problemu :)

Felgi, to nadal nie jest finalna opcja Obrazek

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1083
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: simon3 » 22 lut śr, 2017 3:42 pm

Filipczak pisze:Kiedy kupilem samochod, to nie odpalal, przegrzewal sie i nie mial przegladu.
Komuś Ty go sprzedał? :P
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 20 mar pn, 2017 12:26 pm

"Mały" update:

Po przejechaniu niecałych 200km od kupna wypluło uszczelkę pod głowicą, bez dłuższego zastanowienia pojechałem do najbliższego mechanika zostawiając za sobą wielką chmurę glikolu dostającego się do 4 cylindra.

Zakres prac objął:
- planowanie głowicy
- nowa uszczelka pod głowicą
- nowe uszczelki kolektorów
- nowe uszczelniacze zaworowe
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana uszczelki pod termostatem
- płukanie silnika
- olej Motul 5W-40 8100 X-cess
- nowy pasek i napinasz rozrządu (pompa wody była zmieniana przy swapie i wygląda jak nowa)

Po płukaniu silnika i zalaniu go świeżym olejem musiałem pomalować białym flamastrem końcówkę bagnetu, bo praktycznie nie widać na nim stanu oleju. Wczoraj kontrolowałem stan i nadal olej jest bardzo przejrzysty.

Kilka dni później, po wyjechaniu z myjki ciśnieniowej silnik zaczął mocno przerywać, praktycznie nie dało się jechać poniżej 3 tys obrotów, szybkie spojrzenie pod maskę, kable zapłonowe wyglądają jakby pogryzło je stado psów, więc kupiłem zestaw nowych kabli Magneti Marelli (z Boschem mam złe doświadczenie jeśli chodzi o kable), po wymianie problem zniknął, a cena zestawu jest dwa razy niższa niż Bosch, zobaczymy jak długo dadzą radę.

W piątek zmieniłem też pasek alternatora, bo nie miał już kilku zębów.

Dziś w końcu odebrałem zarezerwowane w urzędzie blaszki, co widać na zdjęciu niżej :)

Fotorelacji z wymiany uszczelki pod głowicą nie mam, bo było to robione bardzo szybko, zaczęliśmy z mechanikiem w sobotę po południu i po 24h już wszystko było gotowe. Od tego czasu przejechałem około 1500km bezproblemowo :)

Raport spalania: 8,2l/100km (po mieście, w pośpiechu na zajęcia i w korkach)
Załączniki
17430730_1551165004912118_1438345882_o.jpg

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 684
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: szasz » 21 mar wt, 2017 12:06 am

Obróbka "góry" zaliczona. Plus kable. Wystarczy na kilka ładnych kilometrów.

Delikatny OT mieszczący się w temacie Dzisiaj byłem u mojego mechanika, pana Andrzeja. W 206 kumpeli wymieniał łożysko i zauważył wyciek spod głowicy. Oczywiście silnik TU3. Powiedział że w tych silnikach uszczelki pod głowicą wytrzymują ok. 160 tys. km, potem zaczynają puszczać i jest to normalne. Wymiana, planowanie głowicy i jeździmy dalej. Pewnie Filip u Ciebie też tak będzie. Powodzenia.

Ps. Blaszki fachowe

205 xs
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Orfister » 22 mar śr, 2017 12:55 am

Uszczelka pod głowicą w TU wytrzymuje tak krótko, ponieważ jakiś jajogłowy wielbiciel żab zaprojektował kanał olejowy doprowadzający olej do głowicy bardzo blisko krawędzi głowicy. Co za tym idzie, przekrój uszczelki w tym miejscu jest bardzo mały. W końcu się uszczelka przerywa i jest kicha. Kanał ten znajduje się po lewej stronie głowicy, tuz nad alternatorem. W każdej niemalże jednostce TU jest tam mokro i brudno od oleju...takie życie ;-)

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: mlody333 » 22 mar śr, 2017 4:14 pm

Orfister pisze:Uszczelka pod głowicą w TU wytrzymuje tak krótko, ponieważ jakiś jajogłowy wielbiciel żab zaprojektował kanał olejowy doprowadzający olej do głowicy bardzo blisko krawędzi głowicy. Co za tym idzie, przekrój uszczelki w tym miejscu jest bardzo mały. W końcu się uszczelka przerywa i jest kicha. Kanał ten znajduje się po lewej stronie głowicy, tuz nad alternatorem. W każdej niemalże jednostce TU jest tam mokro i brudno od oleju...takie życie ;-)
Zgadza się. Co ciekawe problem nie występuje w TU5, który jest żeliwny.

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1880
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: nowak68 » 07 paź sob, 2017 5:52 pm

Auto wygląda fajnie i fajnie brzmi. Ten GT coś w sobie ma ;)
Załączniki
Obraz 029.jpg
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6817
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: RafGentry » 07 paź sob, 2017 6:14 pm

nowak68 pisze:Auto wygląda fajnie i fajnie brzmi
Zgadzam się. Dlatego namawiałem Filipczaka, żeby nie rozbierał go na części.
nowak68 pisze: Ten GT coś w sobie ma ;)
Na pewno nie klar :lol:

Awatar użytkownika
kylo_k2
Junior
Posty: 363
Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa - Konstancin

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: kylo_k2 » 07 paź sob, 2017 6:19 pm

Mariusz kupujesz wszystkie 205 z forum? :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ