Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Cześć,
Chciałbym przedstawić Wam mojego 205 GTI '88 który w styczniu przyjechał do Polski ze Szwecji.
Jest to wersja Export, która ma silnik 102 kM i z tego, co wiem - fabrycznie montowany był układ hamulcowy od GTI 1.6. Na liczniku ok 224 tys.
Nie jest to wersja, którą chciałem kupić, szczególnie że w ogłoszeniu właściciel pisał, że ma 122 konie :/ ale jest ze mną i bardzo mnie cieszy. Zdecydowałem się na niego ze względu na całkiem niezły stan (w porównaniu do innych sztuk na sprzedaż za rozsądne pieniądze).
Historia
Samochód był w jednych rękach przez 17 lat. Właścicielem był starszy pan po 80-tce pochodzenia portugalskiego. Z tego, co się zorientowałem - przyjechał z właścicielem właśnie z Portugalii.
Nie ma w nim fajerwerków oprócz przednich reflektorów dalekosiężnych Hella Jumbo 220 (działają), niefabryczne ogrzewanie postojowe 220V (prawdopodobnie nie działa) wraz z podgrzewaniem foteli i spryskiwacze przednich reflektorów (też chyba niefabryczne w tym egzemplarzu).
Tak wyglądał w Szwecji: I po sprowadzeniu do Polski: Stan obecny
Samochód przyjechał na kołach z kolcami, więc od razu musiałem kupić nowe opony i przy okazji felgi (sl 299) i Vredestein Quatrac 3 (całoroczne) 195/50 R15 (co powoduje niestety problem, ale o tym za chwilę).
Co zostało zrobione w ostatnim miesiącu:
- uszczelka miski olejowej
- uszczelniacze półosi 2 szt.
- gumy stabilizatora 2 szt.
- olej silnikowy Total 10W40
- wymiana oleju w przekładni (75W80)
- filtr oleju
- oba łączniki stabilizatora
- czyszczenie, smarowanie zacisków + śruby
- naprawa wiązki halogenów
- poduszki belki - wymiana
- wymiana półosi prawej
- regulacja hamulców tył
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec
- belka tylna (pełna regeneracja)
Powyższe naprawy wykonane przez 205Garage (Dzięki! ) Zdjęcia z naprawy: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 177&type=1
W międzyczasie zrobiłem:
- wahacz lewy
- naprawa przycisków podnoszenia szyby kierowcy (ciągle szwankują, więc pewnie i tak pójdą do wymiany)
- wymiana sworzni ograniczników drzwi (już nie strzelają )
- instalacja kostki ISO i nowe radio
Do zrobienia w najbliższym czasie:
- smarowanie dmuchawy (silnik jest nierozbieralny - gdzie wpuścić olej?)
- pranie tapicerki
- wymiana wycieraczek i regulacja dysz
- odnowienie plastików wewnątrz i na zewnątrz
- wymiana gniazda zapalniczki
- wymiana sworzni drzwi
- czyszczenie silników podnośników szyb - ciężko chodzą
- naprawa zamka w tylnej klapie - nie da się włożyć do zamka kluczyka
- montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem
- być może tranzystor dmuchawy - czasem wiatrak działa, czasem nie
- naprawa fotela kierowcy - buja się w górę i w dół
- nowe wygłuszenie wnętrza i bagażnika
Do zrobienia w przyszłości:
- półoś lewa do wymiany
- obszycie kierownicy nową nitką lub nowe poszycie skórzane
- wymiana gąbek w siedzeniach (są już pozapadane) - polecicie tapicera w wawie?
- intensywne pranie wykładziny lub wymiana
- wymiana uszczelek drzwi
Do zrobienia kiedyś:
- blacharka - nie jest tragicznie ale powierzchownie przy tylnych nadkolach i progach pojawia się już rdza.
- lakierowanie z zewnątrz - samochód musiał mieć jakąś przygodę i był przytarty. Poza tym na pewno była malowana klapa tylna i ma inny odcień. Dodatkowo lakier jest poobijany, jakby po gradobiciu.
Silnik, skrzynia, hamulce - wszystko w dobrej kondycji
Problemy - drobne
- nie mogę zdjąć gałki zmiany biegów - w warsztacie też nie dało rady
- dmuchawa hałasuje - jak ją nasmarować?
Problemy - większe
- kupiłem opony 195/50/15 i wydawało się, że wszystko będzie ok , jednak z tyłu odległość między tyłem opony (do środka) a nadkolem to niecały centymetr - nie da się włożyć palca. Myślałem, że po regeneracji belki to się zmieni, ale nic z tego.
Podobny problem jest z przodu - po wymianie półosi między krawędź opony a nadkole nie można włożyć palca. Z lewej strony (gdzie naprawy nie było) mieszczą się prawie 3 palce.
Czy u Was też jest tak ciasno?
Podsumowując - poza ww. pracami można by jeszcze zrobić mnóstwo estetycznych rzeczy. Kupiłem samochód z myślą, żeby poświęcić mu czas w perspektywie 3-4 lat o ile się uda, więc nie spieszę się z naprawami
Zdjęcia z dziś
Chciałbym przedstawić Wam mojego 205 GTI '88 który w styczniu przyjechał do Polski ze Szwecji.
Jest to wersja Export, która ma silnik 102 kM i z tego, co wiem - fabrycznie montowany był układ hamulcowy od GTI 1.6. Na liczniku ok 224 tys.
Nie jest to wersja, którą chciałem kupić, szczególnie że w ogłoszeniu właściciel pisał, że ma 122 konie :/ ale jest ze mną i bardzo mnie cieszy. Zdecydowałem się na niego ze względu na całkiem niezły stan (w porównaniu do innych sztuk na sprzedaż za rozsądne pieniądze).
Historia
Samochód był w jednych rękach przez 17 lat. Właścicielem był starszy pan po 80-tce pochodzenia portugalskiego. Z tego, co się zorientowałem - przyjechał z właścicielem właśnie z Portugalii.
Nie ma w nim fajerwerków oprócz przednich reflektorów dalekosiężnych Hella Jumbo 220 (działają), niefabryczne ogrzewanie postojowe 220V (prawdopodobnie nie działa) wraz z podgrzewaniem foteli i spryskiwacze przednich reflektorów (też chyba niefabryczne w tym egzemplarzu).
Tak wyglądał w Szwecji: I po sprowadzeniu do Polski: Stan obecny
Samochód przyjechał na kołach z kolcami, więc od razu musiałem kupić nowe opony i przy okazji felgi (sl 299) i Vredestein Quatrac 3 (całoroczne) 195/50 R15 (co powoduje niestety problem, ale o tym za chwilę).
Co zostało zrobione w ostatnim miesiącu:
- uszczelka miski olejowej
- uszczelniacze półosi 2 szt.
- gumy stabilizatora 2 szt.
- olej silnikowy Total 10W40
- wymiana oleju w przekładni (75W80)
- filtr oleju
- oba łączniki stabilizatora
- czyszczenie, smarowanie zacisków + śruby
- naprawa wiązki halogenów
- poduszki belki - wymiana
- wymiana półosi prawej
- regulacja hamulców tył
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec
- belka tylna (pełna regeneracja)
Powyższe naprawy wykonane przez 205Garage (Dzięki! ) Zdjęcia z naprawy: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 177&type=1
W międzyczasie zrobiłem:
- wahacz lewy
- naprawa przycisków podnoszenia szyby kierowcy (ciągle szwankują, więc pewnie i tak pójdą do wymiany)
- wymiana sworzni ograniczników drzwi (już nie strzelają )
- instalacja kostki ISO i nowe radio
Do zrobienia w najbliższym czasie:
- smarowanie dmuchawy (silnik jest nierozbieralny - gdzie wpuścić olej?)
- pranie tapicerki
- wymiana wycieraczek i regulacja dysz
- odnowienie plastików wewnątrz i na zewnątrz
- wymiana gniazda zapalniczki
- wymiana sworzni drzwi
- czyszczenie silników podnośników szyb - ciężko chodzą
- naprawa zamka w tylnej klapie - nie da się włożyć do zamka kluczyka
- montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem
- być może tranzystor dmuchawy - czasem wiatrak działa, czasem nie
- naprawa fotela kierowcy - buja się w górę i w dół
- nowe wygłuszenie wnętrza i bagażnika
Do zrobienia w przyszłości:
- półoś lewa do wymiany
- obszycie kierownicy nową nitką lub nowe poszycie skórzane
- wymiana gąbek w siedzeniach (są już pozapadane) - polecicie tapicera w wawie?
- intensywne pranie wykładziny lub wymiana
- wymiana uszczelek drzwi
Do zrobienia kiedyś:
- blacharka - nie jest tragicznie ale powierzchownie przy tylnych nadkolach i progach pojawia się już rdza.
- lakierowanie z zewnątrz - samochód musiał mieć jakąś przygodę i był przytarty. Poza tym na pewno była malowana klapa tylna i ma inny odcień. Dodatkowo lakier jest poobijany, jakby po gradobiciu.
Silnik, skrzynia, hamulce - wszystko w dobrej kondycji
Problemy - drobne
- nie mogę zdjąć gałki zmiany biegów - w warsztacie też nie dało rady
- dmuchawa hałasuje - jak ją nasmarować?
Problemy - większe
- kupiłem opony 195/50/15 i wydawało się, że wszystko będzie ok , jednak z tyłu odległość między tyłem opony (do środka) a nadkolem to niecały centymetr - nie da się włożyć palca. Myślałem, że po regeneracji belki to się zmieni, ale nic z tego.
Podobny problem jest z przodu - po wymianie półosi między krawędź opony a nadkole nie można włożyć palca. Z lewej strony (gdzie naprawy nie było) mieszczą się prawie 3 palce.
Czy u Was też jest tak ciasno?
Podsumowując - poza ww. pracami można by jeszcze zrobić mnóstwo estetycznych rzeczy. Kupiłem samochód z myślą, żeby poświęcić mu czas w perspektywie 3-4 lat o ile się uda, więc nie spieszę się z naprawami
Zdjęcia z dziś
Ostatnio zmieniony 22 mar ndz, 2015 11:46 pm przez teck, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Jako, że się mało znam, to mogę powiedzieć, że bardzo ładna tapicerka
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
piękny samochód
dmuchawa... jak nierozbieralna jak się rozbiera /dawno rozbierałem więc mogę się mylić ale... / sam wentylator dmuchawy jest zabezpieczony segerem albo podkładką sprężynującą - zdjąć, dorwac się to silnika, silnik śmiga na łożyskach ślizgowych niestety /brąż zdajsie/ i jeśli są wywalone to polecam "nową" dmuchawę, jak nie, to wszystko super wyczyścić i dać odpowiedni do takich łożysk smar. będzie cicho
dmuchawa... jak nierozbieralna jak się rozbiera /dawno rozbierałem więc mogę się mylić ale... / sam wentylator dmuchawy jest zabezpieczony segerem albo podkładką sprężynującą - zdjąć, dorwac się to silnika, silnik śmiga na łożyskach ślizgowych niestety /brąż zdajsie/ i jeśli są wywalone to polecam "nową" dmuchawę, jak nie, to wszystko super wyczyścić i dać odpowiedni do takich łożysk smar. będzie cicho
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Junior
- Posty: 123
- Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
ja nic nie poradzę mądrego
widzę ża zamek w tylnej klapie i prawnie wnętrza + plastki + gniazdo zapalniczki - u mnie popękane, to mamy wspólne
jak widziałem w warsztacie to ładna sztuka
widzę ża zamek w tylnej klapie i prawnie wnętrza + plastki + gniazdo zapalniczki - u mnie popękane, to mamy wspólne
jak widziałem w warsztacie to ładna sztuka
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
@woocash
Dzięki
Dziś wyjąłem ten silnik i nie bardzo było się za co złapać, żeby odkręcić od silnika wentylator. W ogóle na całej konstrukcji ani jednej śruby, ani jednego zatrzasku. Może będę musiał jeszcze raz się do tego dobrać.
Załóżmy, że zdejmę ten wentylator, to jak się dobrać do tych łożysk?
@MaciekD
Nie jest tak spektakularny, jak Twój ale daje radę
Dzięki
Dziś wyjąłem ten silnik i nie bardzo było się za co złapać, żeby odkręcić od silnika wentylator. W ogóle na całej konstrukcji ani jednej śruby, ani jednego zatrzasku. Może będę musiał jeszcze raz się do tego dobrać.
Załóżmy, że zdejmę ten wentylator, to jak się dobrać do tych łożysk?
@MaciekD
Nie jest tak spektakularny, jak Twój ale daje radę
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Bardzo ladny, chociaz ja bym zdjal te ogromne halogeny Hella. Zastanawia mnie tez co to za dziwne, srebrne ustrojstwo kolo lewego halogenu w dokladce?
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
to jest wtyczka od
teck pisze: niefabryczne ogrzewanie postojowe 220V (prawdopodobnie nie działa) wraz z podgrzewaniem foteli i spryskiwacze przednich reflektorów (też chyba niefabryczne w tym egzemplarzu).
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Dokładnie. W Szwecji miejsca parkingowe z gniazdem 220V są podobno popularne. Wpinasz i rano silnik rozgrzany a w aucie jest ciepło
@Filipczak
Myślałem o zdjęciu halogenów ale póki co to jedyny element wyróżniający ten samochód Poza tym musiałbym wtedy nowy zderzak i grill kupić, bo mocowania w nich są.
@Filipczak
Myślałem o zdjęciu halogenów ale póki co to jedyny element wyróżniający ten samochód Poza tym musiałbym wtedy nowy zderzak i grill kupić, bo mocowania w nich są.
-
- Junior
- Posty: 123
- Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
zostaw halogeny, będziesz świecił przykładem na spotach
- kubagti
- Junior
- Posty: 143
- Rejestracja: 04 kwie pt, 2008 3:36 pm
- Posiadany PUG: GTI 1.6 i 1.9
- Numer Gadu-gadu: 2332343
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Holageny super . Fotka na śniegu jak z odcinka specjalnego.
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
a na jakiej zasadzie i jak podłączona jest instalacja pod 230V? Chce taki sam patent zrobić u siebie w nivie zeby grzało i silnik i kabine
tylko jak?
tylko jak?
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Nowicjusz
- Posty: 87
- Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 Indiana
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Gratulacje, bardzo fajny!!! Do zobaczenia na ulicy! Mokotów?
-
- Junior
- Posty: 100
- Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
- Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Z przodu to srebrne coś na dokładce to gniazdo 220V - takie normalne z dwoma bolcami. W środku samochodu też jest takie gniazdo. Oprócz tego jest grzałka gdzieś w silniku (podobno w jakimś otworze technologicznym) i sterowanie podgrzewaniem foteli.Martinoo pisze:a na jakiej zasadzie i jak podłączona jest instalacja pod 230V? Chce taki sam patent zrobić u siebie w nivie zeby grzało i silnik i kabine
tylko jak?
Szczegółów niestety nie podam, bo musiałbym zajrzeć pod samochód - przy okazji jak samochód będzie w warsztacie to się zainteresuję
Tak - Sielceadamwet1 pisze:Gratulacje, bardzo fajny!!! Do zobaczenia na ulicy! Mokotów?
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Grzałka powinna być w misce olejowej, ale to pewno różne technologie były. Się odezwać miałeś...
-
- Nowicjusz
- Posty: 87
- Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 Indiana
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88
Ja - Sadyba