Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

Cześć,

Chciałbym przedstawić Wam mojego 205 GTI '88 który w styczniu przyjechał do Polski ze Szwecji.
Jest to wersja Export, która ma silnik 102 kM i z tego, co wiem - fabrycznie montowany był układ hamulcowy od GTI 1.6. Na liczniku ok 224 tys.
Nie jest to wersja, którą chciałem kupić, szczególnie że w ogłoszeniu właściciel pisał, że ma 122 konie :/ ale jest ze mną i bardzo mnie cieszy. Zdecydowałem się na niego ze względu na całkiem niezły stan (w porównaniu do innych sztuk na sprzedaż za rozsądne pieniądze).

Historia
Samochód był w jednych rękach przez 17 lat. Właścicielem był starszy pan po 80-tce pochodzenia portugalskiego. Z tego, co się zorientowałem - przyjechał z właścicielem właśnie z Portugalii.
Nie ma w nim fajerwerków oprócz przednich reflektorów dalekosiężnych Hella Jumbo 220 (działają), niefabryczne ogrzewanie postojowe 220V (prawdopodobnie nie działa) wraz z podgrzewaniem foteli i spryskiwacze przednich reflektorów (też chyba niefabryczne w tym egzemplarzu).

Tak wyglądał w Szwecji:
219367.jpg
219367.jpg (33.08 KiB) Przejrzano 10741 razy
20150113_181633.jpg
20140625_130703.jpg
I po sprowadzeniu do Polski:
IMG_8017.jpeg
DSCF9207.jpg
DSCF9208.jpg
Stan obecny
Samochód przyjechał na kołach z kolcami, więc od razu musiałem kupić nowe opony i przy okazji felgi (sl 299) i Vredestein Quatrac 3 (całoroczne) 195/50 R15 (co powoduje niestety problem, ale o tym za chwilę).

Co zostało zrobione w ostatnim miesiącu:
- uszczelka miski olejowej
- uszczelniacze półosi 2 szt.
- gumy stabilizatora 2 szt.
- olej silnikowy Total 10W40
- wymiana oleju w przekładni (75W80)
- filtr oleju
- oba łączniki stabilizatora
- czyszczenie, smarowanie zacisków + śruby
- naprawa wiązki halogenów
- poduszki belki - wymiana
- wymiana półosi prawej
- regulacja hamulców tył
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec
- belka tylna (pełna regeneracja)
Powyższe naprawy wykonane przez 205Garage (Dzięki! :-) ) Zdjęcia z naprawy: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 177&type=1

W międzyczasie zrobiłem:
- wahacz lewy
- naprawa przycisków podnoszenia szyby kierowcy (ciągle szwankują, więc pewnie i tak pójdą do wymiany)
- wymiana sworzni ograniczników drzwi (już nie strzelają :-) )
- instalacja kostki ISO i nowe radio

Do zrobienia w najbliższym czasie:
- smarowanie dmuchawy (silnik jest nierozbieralny - gdzie wpuścić olej?)
- pranie tapicerki
- wymiana wycieraczek i regulacja dysz
- odnowienie plastików wewnątrz i na zewnątrz
- wymiana gniazda zapalniczki
- wymiana sworzni drzwi
- czyszczenie silników podnośników szyb - ciężko chodzą
- naprawa zamka w tylnej klapie - nie da się włożyć do zamka kluczyka
- montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem
- być może tranzystor dmuchawy - czasem wiatrak działa, czasem nie
- naprawa fotela kierowcy - buja się w górę i w dół
- nowe wygłuszenie wnętrza i bagażnika

Do zrobienia w przyszłości:
- półoś lewa do wymiany
- obszycie kierownicy nową nitką lub nowe poszycie skórzane
- wymiana gąbek w siedzeniach (są już pozapadane) - polecicie tapicera w wawie?
- intensywne pranie wykładziny lub wymiana
- wymiana uszczelek drzwi

Do zrobienia kiedyś:
- blacharka - nie jest tragicznie ale powierzchownie przy tylnych nadkolach i progach pojawia się już rdza.
- lakierowanie z zewnątrz - samochód musiał mieć jakąś przygodę i był przytarty. Poza tym na pewno była malowana klapa tylna i ma inny odcień. Dodatkowo lakier jest poobijany, jakby po gradobiciu.

Silnik, skrzynia, hamulce - wszystko w dobrej kondycji :-)


Problemy - drobne
- nie mogę zdjąć gałki zmiany biegów - w warsztacie też nie dało rady :-)
- dmuchawa hałasuje - jak ją nasmarować?

Problemy - większe
- kupiłem opony 195/50/15 i wydawało się, że wszystko będzie ok , jednak z tyłu odległość między tyłem opony (do środka) a nadkolem to niecały centymetr - nie da się włożyć palca. Myślałem, że po regeneracji belki to się zmieni, ale nic z tego.
Podobny problem jest z przodu - po wymianie półosi między krawędź opony a nadkole nie można włożyć palca. Z lewej strony (gdzie naprawy nie było) mieszczą się prawie 3 palce.

Czy u Was też jest tak ciasno?
Prawy przód
Prawy przód
Podsumowując - poza ww. pracami można by jeszcze zrobić mnóstwo estetycznych rzeczy. Kupiłem samochód z myślą, żeby poświęcić mu czas w perspektywie 3-4 lat o ile się uda, więc nie spieszę się z naprawami :-)

Zdjęcia z dziś
IMG_0402.jpg
IMG_0403.jpg
IMG_0404.jpg
IMG_0405.jpg
IMG_0406.jpg
IMG_0408.jpg
IMG_0409.jpg
IMG_0410.jpg
IMG_0411.jpg
IMG_0412.jpg
IMG_0413.jpg
IMG_0420.jpg
IMG_0421.jpg
Ostatnio zmieniony 22 mar ndz, 2015 11:46 pm przez teck, łącznie zmieniany 1 raz.
Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: Indjana »

Jako, że się mało znam, to mogę powiedzieć, że bardzo ładna tapicerka ;)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: woocash »

piękny samochód :)

dmuchawa... jak nierozbieralna jak się rozbiera :) /dawno rozbierałem więc mogę się mylić ale... / sam wentylator dmuchawy jest zabezpieczony segerem albo podkładką sprężynującą - zdjąć, dorwac się to silnika, silnik śmiga na łożyskach ślizgowych niestety /brąż zdajsie/ i jeśli są wywalone to polecam "nową" dmuchawę, jak nie, to wszystko super wyczyścić i dać odpowiedni do takich łożysk smar. będzie cicho
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: MaciekD »

ja nic nie poradzę mądrego :)
widzę ża zamek w tylnej klapie i prawnie wnętrza + plastki + gniazdo zapalniczki - u mnie popękane, to mamy wspólne :)

jak widziałem w warsztacie to ładna sztuka :)
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

@woocash
Dzięki :-)
Dziś wyjąłem ten silnik i nie bardzo było się za co złapać, żeby odkręcić od silnika wentylator. W ogóle na całej konstrukcji ani jednej śruby, ani jednego zatrzasku. Może będę musiał jeszcze raz się do tego dobrać.
Załóżmy, że zdejmę ten wentylator, to jak się dobrać do tych łożysk?


@MaciekD
Nie jest tak spektakularny, jak Twój ale daje radę :-)
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: Filipczak »

Bardzo ladny, chociaz ja bym zdjal te ogromne halogeny Hella. Zastanawia mnie tez co to za dziwne, srebrne ustrojstwo kolo lewego halogenu w dokladce?
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: Manwe »

to jest wtyczka od
teck pisze: niefabryczne ogrzewanie postojowe 220V (prawdopodobnie nie działa) wraz z podgrzewaniem foteli i spryskiwacze przednich reflektorów (też chyba niefabryczne w tym egzemplarzu).
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

Dokładnie. W Szwecji miejsca parkingowe z gniazdem 220V są podobno popularne. Wpinasz i rano silnik rozgrzany a w aucie jest ciepło :-)

@Filipczak
Myślałem o zdjęciu halogenów ale póki co to jedyny element wyróżniający ten samochód :-) Poza tym musiałbym wtedy nowy zderzak i grill kupić, bo mocowania w nich są.
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: MaciekD »

zostaw halogeny, będziesz świecił przykładem na spotach :)
Awatar użytkownika
kubagti
Junior
Posty: 143
Rejestracja: 04 kwie pt, 2008 3:36 pm
Posiadany PUG: GTI 1.6 i 1.9
Numer Gadu-gadu: 2332343

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: kubagti »

Holageny super . Fotka na śniegu jak z odcinka specjalnego.
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: Martinoo »

a na jakiej zasadzie i jak podłączona jest instalacja pod 230V? Chce taki sam patent zrobić u siebie w nivie zeby grzało i silnik i kabine

tylko jak?
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
adamwet1
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 Indiana
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: adamwet1 »

Gratulacje, bardzo fajny!!! Do zobaczenia na ulicy! Mokotów?
teck
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 06 paź pn, 2014 12:56 am
Posiadany PUG: 205 GTI 1.9 '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: teck »

Martinoo pisze:a na jakiej zasadzie i jak podłączona jest instalacja pod 230V? Chce taki sam patent zrobić u siebie w nivie zeby grzało i silnik i kabine

tylko jak?
Z przodu to srebrne coś na dokładce to gniazdo 220V - takie normalne z dwoma bolcami. W środku samochodu też jest takie gniazdo. Oprócz tego jest grzałka gdzieś w silniku (podobno w jakimś otworze technologicznym) i sterowanie podgrzewaniem foteli.

Szczegółów niestety nie podam, bo musiałbym zajrzeć pod samochód - przy okazji jak samochód będzie w warsztacie to się zainteresuję :-)
adamwet1 pisze:Gratulacje, bardzo fajny!!! Do zobaczenia na ulicy! Mokotów?
Tak - Sielce :-)
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: 2mouse »

Grzałka powinna być w misce olejowej, ale to pewno różne technologie były. Się odezwać miałeś... :W
adamwet1
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 30 maja pt, 2014 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 Indiana
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 GTI 1.9 (Export) '88

Post autor: adamwet1 »

Ja - Sadyba :)
ODPOWIEDZ