Peugeot 205 CTI Rouge Ecarlate 1,9 DT by bananowiec

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Rouge Ecarlate 1,9 DT by bananowiec

Post autor: Pluto » 05 kwie wt, 2016 8:09 pm

Podoba mi się!
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek

Rudi
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 07 mar pn, 2016 8:47 am
Posiadany PUG: 1.8 XLD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Rouge Ecarlate 1,9 DT by bananowiec

Post autor: Rudi » 06 kwie śr, 2016 11:28 am

Piękna czerwień i generalnie bardzo łądnie stroi w całokształcie ten pug! :!:

Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Rouge Ecarlate 1,9 DT by bananowiec

Post autor: bananowiec » 19 cze ndz, 2016 2:45 am

Krótki filmik z dzisiejszego wypadu do Leszna.
https://www.youtube.com/watch?v=sGQmbMOOlEA

2 Bary doładowania w peaku 8)7 8)7 8)7 ale radość z jazdy olbrzymia :)

Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Rouge Ecarlate 1,9 DT by bananowiec

Post autor: bananowiec » 13 lip śr, 2016 12:10 am

Udało się ostatnio wjechać na hamownię.
Oto efekty:
IMAG0727.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Ly_wW52ov1M

108 koni i 250 Nm momentu, to moim zdaniem niezły wynik jak na modyfikacje, które wykonałem i mimo, że spodziewałem się nieco większej mocy, to i tak jestem bardzo zadowolony z rezultatu.
Plany na więcej są, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Od swapa silnika minęło ponad dwa lata, przez które przemierzyłem bezdasznikiem ponad 40 tyś kilometrów :shock: można śmiało powiedzieć, że jest to funcar a zarazem daily w jednym :)

Dzisiaj wymieniony został regulator napięcia, na nowy. Stary płatał figle i przygasały mi światła i kontrolki na desce rozdzielczej.
IMAG0780.jpg
Zająłem się też szpetnymi Siemami w dokładce. Denji + osłonki szkieł robią robotę :)
IMAG0776.jpg
IMAG0773.jpg

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Peugeot 205 CTI Rouge Ecarlate 1,9 DT by bananowiec

Post autor: nowak68 » 13 lip śr, 2016 7:37 am

Wiesz jak używać i jak dbać o auto :)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Rouge Ecarlate 1,9 DT by bananowiec

Post autor: bananowiec » 02 lut sob, 2019 3:15 pm

To już ponad dwa lata od ostatniego posta minęły? :shock:
Przez ten czas przybyło przebiegu ok.40tyś kilometrów (zresztą szczęśliwi przebiegów nie liczą :wink: )
W aucie zmieniło się parę rzeczy jeśli chodzi o sprawy mechaniczne.
Po powrocie z wyjazdu do Grecji na którym awarii uległa uszczelka pod głowicą (spaliny szły w układ chłodzenia, wróciłem na takiej usterce z Peloponezu do Polski bez większych kłopotów _O_ ) zabrałem się za remont. Po zdemontowaniu okazało się, że moja głowica jest popękana więc trzeba było zakupić inną. Głowica po regeneracji oraz nowy zbiornik płynu chłodzenia trafiły na auto. Pod głowicę zamontowana została metalowa uszczelka wzmocniona, by zapobiec już takim sytuacjom.
Na tym zdjęciu Aśka odkręca szpilki głowicy :wink:
IMAG1042.JPG
IMAG1043.jpg
Przed wyjazdem na Tripa 2017, auto zostało zaopatrzone w nowe zawieszenie przednie. Nowe wahacze GTI, tuleje stabilizatora, łączniki stabilizatora, końcówki drążków.Wypiaskowana i pomalowana proszkowo półka akumulatora i nowe poduchy silnika i skrzyni.
IMAG1430.jpg
IMAG1438.jpg
IMAG1433.jpg
IMAG1435.jpg
Oprócz tego założona została skrzynia biegów z wolnossącego diesla z przełożonym 5 biegiem z 306td, oraz wymieniony uszczelniacz na wale korbowym, do tego wjechało nowe sprzegło Valeo oraz Ory półoś lewa zakupiona w Grecji ;) Historię tej półosi niektórzy powinni pamiętać ;)
IMAG0646.JPG
IMAG1122.jpg
IMAG1129.JPG
I kosmetyczne zabiegi w postaci wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów oraz miski olejowej. Oczywiście nowy olej.
IMAG0796.jpg
Zwieńczeniem operacji była wymiana kompletnych hamulców.
W bębny wjechały nowe szczęki hamulcowe oraz tłoczki, a na przód przewidziane zaciski z GTI wraz z klockami Ferodo DS2500 oraz tarczami nacinanymi ATE PowerDisc. Układ Zalany płynem o wyższej temperaturze wrzenia Motul Racing RF660.
IMAG1463.jpg
IMAG1471.jpg
Wszystkie te zmiany pozwoliły na szybszą jazdę po pięknych krętych włoskich drogach :Y
Tutaj zdjęcie z Etną w tle.
IMG_4323.JPG
IMG_4405.JPG
IMG_4381.JPG
c.d.n...

Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON ZR RACE 650B, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Rouge Ecarlate 1,9 DT by bananowiec

Post autor: sekator » 14 mar czw, 2019 6:43 pm

bananowiec pisze:Dokładnie, tak jak napisał Rafik ET13.
DSC_0001_2.JPG
Do wszystkiego dopracowanego na glanc jeszcze dużo brakuje, choć dzisiejszy dzień posunął nieco pracę do przodu.

Załatwiłem od kumpla używany zderzak tylny z CTI :)
Wymagał odświeżenia, ale i tak ma mniej wad niż stary.
Dysponując pakietem spinek do poszerzeń, zestawem śrub montażowych zderzaka oraz nowymi spinkami listewek ozdobnych, postanowiłem je nieco odpicować oraz podmienić zderzak.
DSC_0283.JPG
DSC_0089.JPG
Zaraz po zakupie spinek zauważyłem, że dolne mocowania listew różnią się nieco od tych montowanych fabrycznie.
DSC_0289.JPG
Ale muszę przyznać, że te nowe są dużo lepsze. Mocniej dociskają poszerzenie do karoserii.
Zresztą, każdy kto zakupił ten zestaw będzie miał dużo frajdy przy montażu. Przypomina to składanie klocków lego

Tutaj zamontowane nowe kołeczki i zaczepy:
DSC_0092.JPG
Wszystko szło pięknie, aż do momentu w, którym zrezygnowałem z montażu nowego, lewego sierpa obawiając się o to, że zostanie zniszczony przez mocno wystające koło. No cóż w sobotę planuje wymianę belki więc z tym jednym sierpem się wstrzymuje. Natomiast jutro dalszy ciąg zabawy z przednimi sierpami i listwami na drzwiach.
Które z tych spinek idą do tylnich sierpów?
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej

ODPOWIEDZ