Srebrny Potwór

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Srebrny Potwór

Post autor: fila1223 » 08 maja ndz, 2016 10:54 pm

zrób zdjęcie może

Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Srebrny Potwór

Post autor: FrogsterPL » 10 maja wt, 2016 12:07 am

OK, poniżej parę fot, w tym również fota tego dziwnego zbiorniczka w okolicy filtra powietrza i gaźnika.
Załączniki
DSCN8551_tn.jpg
DSCN8555_tn.jpg
DSCN8557_tn.jpg
DSCN8546_tn.jpg
DSCN8544_tn.jpg

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Srebrny Potwór

Post autor: fila1223 » 10 maja wt, 2016 5:18 pm

To ten mały pojemniczek z napisem solex chyba jest filtrem, wyglada na to ze siedzi tam od nowości. Czy jyz wiesz czemu ci tyle pali ? :p

Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Srebrny Potwór

Post autor: FrogsterPL » 10 maja wt, 2016 6:04 pm

Jeśli to małe dziadostwo to na serio filtr paliwa, to zaje..., bo nie widziałem nigdzie nowego do kupienia o takim wyglądzie... 8)7 :D

2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Srebrny Potwór

Post autor: 2mouse » 10 maja wt, 2016 8:21 pm

FrogsterPL pisze:Jeśli to małe dziadostwo to na serio filtr paliwa, to zaje..., bo nie widziałem nigdzie nowego do kupienia o takim wyglądzie... 8)7 :D
Istnieje coś takiego jak ASO, to raz. A dwa, korzystałeś kiedyś z katalogów dużych hurtowni motoryzacyjnych?...

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html
Niezupełnie identyczny, to prawda. ale powinien pasować...
BHMD.jpg
Polcar.jpg
Szukaj po 1,0, bo dla 1,1 wyrzuca najczęściej ten wielki na końcówki typu banjo
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html,
albo na przewód
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html

Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Srebrny Potwór

Post autor: FrogsterPL » 10 maja wt, 2016 8:59 pm

Dzięki, ale w tych katalogach hurtowni motoryzacyjnych z tego co widzę są takie same filtry jak w zwykłych sklepach internetowych - czyli kompletnie inne od tego co jest u mnie (u mnie przewody paliwowe są z boku filtra, nie na górze i na dole). Zmiana kryteriów wyszukiwania na 1.0 niestety też nic nie dała.

ASO... trzeba by je jeszcze mieć w pobliżu 8)7 Ale bywam w Krakowie czasem to chyba nie pozostaje mi nic innego jak tam zapytać... :|

Jeszcze odkopałem lekturę "Sam naprawiam - Peugeot 205" i spece piszą, że filtr jest przy przegrodzie czołowej. No to kurna jednak nie jest, w każdym razie nie w tym egzemplarzu. Nie ma też słowa o żadnym filtrze który by wyglądał tak jak ten Solexowy pojemnik... Co za bagno.

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Srebrny Potwór

Post autor: nowak68 » 10 maja wt, 2016 9:13 pm

Filtr paliwa jak sama nazwa wskazuje służy do filtrowania tegoż. Wygląd jego nie jest aż tak ważny skoro nie ma jakiejś super obudowy, Ważna jest jego przepustowość. Może dasz radę dobrać coś odpowiedniego i zamontować tak aby spełniał swoja rolę. Poza tym jaką masz gwarancję że ten który masz obecnie jest oryginalnie montowany? Tak tylko myślę... :)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Srebrny Potwór

Post autor: FrogsterPL » 10 maja wt, 2016 9:15 pm

O tym też myślałem, że to może być po prostu jakiś "grzybopatent", choć wygląda to na tyle solidnie, że obstawiałbym tak na 70% że to rozwiązanie fabryczne. No i ten "Solex" na obudowie... jeśli to robota jednego z poprzednich właścicieli to pewnie to wyciągał spod ziemi :D

Pewnie na dniach zdejmę pokrywę filtra powietrza dla lepszego dostępu i zobaczę jak to tam dokładnie wygląda.

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Srebrny Potwór

Post autor: fila1223 » 10 maja wt, 2016 9:31 pm

pociągniesz kawałek przewodu z gaźnika i podłączysz tam ten zwykły filtr paliwa i będzie cacy. Mój sobie dyndał na samym przewodzie paliwowym i było ok, przy silniku tu nie masz przy grodzi wydechu więc filtr może sobie dyndać trochę

Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Srebrny Potwór

Post autor: FrogsterPL » 11 maja śr, 2016 8:37 pm

Obejrzałem dziś to dziadostwo jak tylko się dało, i problem jest znowu. Wszystkie inne filtry jakie widziałem są na 2 przewody - już kij z tym, gdzie umiejscowione. Ten co jest w moim XLu nie dość, że ma wszystkie przewody z boku, to takie przewody są... 3.

Nie wierzę żeby udało mi się dorwać coś takiego, muszę poszperać po innych autach. Nie kojarzy ktoś może, jakie auto mogło mieć filtr paliwa z trzema przewodami paliwowymi?

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Srebrny Potwór

Post autor: fila1223 » 11 maja śr, 2016 8:59 pm

w sumie tak myśląc filtr paliwa powinieneś mieć przed mechaniczną pompą paliwa tam koło rozdzielacza zapłonowego.
Albo ktoś ci go zamontował po amerykancku przy zbiorniku paliwa na podłodze :P

Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Srebrny Potwór

Post autor: FrogsterPL » 12 maja czw, 2016 4:43 pm

Może tak być... pewnie jakoś w weekend to sprawdzę. Póki co mam parę kolejnych newsów:

1) dzwoniłem do ASO (konkretnie do krakowskiego Golemo) - nie mają, nie wiedzą i w ogóle to zarobieni są. Tyle tylko się dowiedziałem, że według ich bazy powinien być zwykły filtr przepływowy, "taki jak w Maluchu". Nie chcieli VINu, bo niby po tym by nie dali rady wyszukać. Nie dowiedziałem się też, czy możliwe jest, żeby fura seryjnie takiego filtra nie miała, albo ewentualnie w jakich miejscach filtr mógł być zamontowany (chciałem to zestawić ze swoim aktualnym stanem wiedzy na ten temat 8)7) - mam szukać po przewodach paliwowych...

2) w necie dalej nie widzę nic choć odrobinę podobnego.

3) na jakiejś rosyjskiej stronie znalazłem schematy gaźników stosowanych w 205. Podobno jedna z wersji Solexa ma wbudowany jakiś wewnętrzny filtr paliwa, numer OE to 1403B4. To się nawet podobno da kupić... tyle że za granicą. Muszę obczaić swój gaźnik, czy to taki model z filtrem, ale osobiście wątpię.

4) odnośnie wycieku oleju - sprawdzałem zapach, generalnie mało intensywny... ale nie czułem w tym nic "słodkiego"... Czyli chyba należałoby obstawiać, że to olej silnikowy?

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Srebrny Potwór

Post autor: Manwe » 21 maja sob, 2016 7:23 pm

a ściągałeś chociaż jeden z tych przewodów z rzekomego filtra paliwa marki Solex czy tam rzeczywiście jest paliwo a nie podciśnienie, w gaźnikowych silnikach filtr zakładasz przed albo za mechaniczna pompką paliwa wpinając go w elastyczny przewód paliwowy i wszystko, ważne jest żeby miał odpowiednią średnicę króćca i był zamontowany zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa, na obudowie jest strzałka, wyciek oleju bierze się najprawdopodobniej z uszczelniacza wału pod kołem zamachowym lub niesie go z pod aparatu zapłonowego
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Srebrny Potwór

Post autor: FrogsterPL » 06 cze pn, 2016 5:07 pm

Udało się rozszyfrować, co to za badziew z tyłu gaźnika. Oczywiście nie ja to rozszyfrowałem, tylko kolega fila1223 - jest to zbiornik wyrównawczy paliwa. :) Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi :)

A idąc dalej... takie coś dzisiaj wyciągnąłem z paczkomatu. Mam nadzieję, że się silnik nie rozsypie :D Jak kupiliśmy furę to nawet nie wiem, co miała w silniku, teraz ma 10W40 (możliwe że też Valvoline, ale nie pamiętam co wtedy było kupowane). Wymiana planowana na lipiec, wraz z paroma innymi kwestiami, m.in. ściągnięcie skrzyni biegów żeby to dziadostwo pouszczelniać. Do skrzyni jeszcze będę zamawiać olej.
Załączniki
olej_Pug.jpg

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Srebrny Potwór

Post autor: fila1223 » 06 cze pn, 2016 7:28 pm

Się pochwalę że nawet pomnik dostałem :D

ODPOWIEDZ