205 Junior w metali kolorze

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Wojt3kk
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze pn, 2016 6:35 pm
Posiadany PUG: Junio 1.0
Numer Gadu-gadu: 0

205 Junior w metali kolorze

Post autor: Wojt3kk » 14 cze wt, 2016 6:37 pm

Witam, kupiłem ostatnio Juniorka z '91 roku, silniczek 1.0 (a dokładnie 950) na gaźnik i zawrotne 45 koni . Szczerze to na autach się nie znam i niestety robić przy nim sam do końca nie będę bo nie potrafię. Po wizycie u znajomego mechanika wiem, że do wymiany jest simering skrzyni biegów i linki hamulca ręcznego, ale to jest chyba najmniejszy problem. Problem jest w tym, że wybija mi dwójeczkę po dodaniu gazu i jedynka zgrzyta przy wrzucaniu. Czytałem w FAQ o wybijających biegach i że czasem wystarczy dokręcić pewną śrubę. U mnie była ścięta, ale zostało to naprawione tylko, że dalej wybija bieg. Pisaliście też, że trzeba wymienić wodziki, a nie wiem czy to na pewno pomoże i jaki byłby koszt zrobienia tego.

Ogólnie jazda dwieściepiątką sprawia mi wielką frajdę mimo małego silniczka i "ubogiego" wnętrza :D
Mam nadzieje, że uda mi się ją odrestaurować.

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: mlody333 » 14 cze wt, 2016 10:15 pm

Może te problemy nie są duże ale wymiana simeringa wału skrzyni do tanich operacji ze względu na robociznę nie należy. Powodzenia w doprowadzeniu auta do dobrego stanu i wrzuć zdjęcia. Nie lubimy tu czytać wolimy paczać :mrgreen:

Wojt3kk
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze pn, 2016 6:35 pm
Posiadany PUG: Junio 1.0
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: Wojt3kk » 15 cze śr, 2016 6:38 pm

Nie spodoba wam się pewnie bo jest 5 dzwiowy :lol:

To chyba taniej wyszłoby wymienić skrzynie biegów na nową niż kombinować z wymianą simeringa i wodzika. Tylko nie wiem jakiego modelu szukać i czy szukać samej skrzyni czy skrzyni z silnikiem? Widziałem jakieś same skrzynie za 100 i skrzynie z silnikami za 200-300 i nie wiem co lepiej. Doradziłby ktoś? :)

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: mlody333 » 15 cze śr, 2016 9:58 pm

Simmering ok 35 zł. Wyjęcie skrzyni = kupa pracy, ewentualnie nie mniej jak 300 w warsztacie. Nowa - stara skrzynia ok. 150 - 200 w sensownym stanie + 300 demontaż starej, montaż nowej, profilaktycznie wymienić simmering, żeby za tydzień, miesiąc lub dwa znowu jej nie wyciągać + 35. Wg. mnie jak stara skrzynia nie haczy, biegi wrzuca bez zgrzytania to wystarczy wymienić simmering i profilaktycznie olej i tak wyjdzie taniej. Jak zgrzyta przy wrzucaniu 1-ki to trochę dziwne bo przecież wrzuca się ją z reguły na postoju więc uwalone synchrozatory nie powinny zgrzytać? Nie wiem co może być. Wodziki wymienisz bez demontowania skrzyni.

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: nowak68 » 15 cze śr, 2016 10:09 pm

Może sprzęgło umarło :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Wojt3kk
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze pn, 2016 6:35 pm
Posiadany PUG: Junio 1.0
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: Wojt3kk » 16 cze czw, 2016 9:47 am

jedynka zgrzyta różnie, ale po redukcji luzów na skrzyni już mniej zgrzyta, ale dalej wybija dwójkę przy dodaniu gazu i nie wiem co to może być. Sprzęgło podobno było wymieniane na nowe.
jutro ide do kolejnego znajomego mechanika, zobacze co powie :?

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: fila1223 » 16 cze czw, 2016 10:17 am

może poduszki silnika i skrzyni ?
jak się mocno majgnie to wypada

Wojt3kk
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze pn, 2016 6:35 pm
Posiadany PUG: Junio 1.0
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: Wojt3kk » 16 cze czw, 2016 10:35 am

Sprawdzę te poduszki, ale wydaje mi się że są dobre.
A co może być przyczyną takiego stuku i lekkiego szarpnięcia przy wciśnięciu gazu? przy odpuszczeniu tez tak jest.
(chciałem wyszukać przez wyszukiwarkę, ale nie mam dostępu jeszcze :( )

Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: Indjana » 16 cze czw, 2016 10:53 am

Wojt3kk pisze:Sprawdzę te poduszki, ale wydaje mi się że są dobre.
A co może być przyczyną takiego stuku i lekkiego szarpnięcia przy wciśnięciu gazu? przy odpuszczeniu tez tak jest.
(chciałem wyszukać przez wyszukiwarkę, ale nie mam dostępu jeszcze :( )
A jak skręcisz koła w którąś stronę i dodasz gazu to też tak jest?

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: fila1223 » 16 cze czw, 2016 11:11 am

jak wciśniesz sprzęgło do zmiany biegów też stuka ?
Ja tak miałam właśnie jak miałem dolną poduchę rozwaloną

Wojt3kk
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze pn, 2016 6:35 pm
Posiadany PUG: Junio 1.0
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: Wojt3kk » 16 cze czw, 2016 11:12 am

tego to nie wiem, ale chyba tak bo to zawsze na samym szczycie pedału gazu tak jest, jak go się lekko dotknie lub puści do końca. jak już jest wciśnięty bardziej to przy dodaniu czy ujęciu gazu tego nie ma.

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: Filipczak » 16 cze czw, 2016 11:50 am

A stuka na dziurach? W bieda zawieszeniu jedyna sila trzymajaca kolo w plaszczyznie przod-tyl jest guma stabilizatora na wahaczu. Jak stuka na dziurach/kamieniach podobnie to na 90% to

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4587
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: woocash » 16 cze czw, 2016 5:05 pm

guma stabilizatora na wahaczu. Jak stuka na dziurach/kamieniach podobnie to na 90% to


do tego jak-się-wie-jak to bez kanału da się wymienić obie za 15 pln. tylko kosztem kilku wiązanek, ale się da ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Wojt3kk
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze pn, 2016 6:35 pm
Posiadany PUG: Junio 1.0
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: Wojt3kk » 17 cze pt, 2016 5:51 pm

tak jak Nowak68 mowił, sprzęgło umarło. Możliwe że oprócz tego skrzynia też. Zastanawiam się czy jest sens pakować w to auto pieniądze. Czy nie okaże się zaraz, że coś z silnikiem jest nie tak :(

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 597
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 Junior w metali kolorze

Post autor: Alimantado » 17 cze pt, 2016 11:30 pm

Nie poddawaj się tak łatwo. Jakiego byś auta nie kupił, zawsze może wyjść coś nie tak. Nawet salonowe :wink:
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

ODPOWIEDZ