CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: Vroobell205 »

Filipczak pisze:Pasuje p&p? Tez bede musial sie porozgladac za silownikiem w najblizszym czasie
Tak. Trzeba tylko zamówić oczka bo standardowo są miseczki.
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: Vroobell205 »

Co prawda sezon na Cabrio już zamknięty ale w temacie CTI drobne ruchy zostały poczynione. Mianowicie za sprawą kolegi nowaka68 padła inicjatywa pomocy z aparatem zapłonowym. Mariusz podesłał mi 3 swoje aparaty na podmianę lub ewentualne podmianki. Z tego miejsca raz jeszcze wielkie dzięki za gest, pamięć i empatyczne podejście do tematu!
Właściwie zaraz po zakupie CTI na liście spraw do zrobienia było zregenerowanie UFO od aparatu. Nie chciałem jednak wyjmować starego przyspieszacza, wysyłać do regeneracji, a później męczyć się z wsadzeniem tego we właściwy sposób. Raz już przechdzilem tą drogą i ciągle mam w pamięci ile było przy tym gimnastyki. Kamkiller podpowiedział żeby spytać w serwisie Bosch jakie inne numery tych aparatów się krosują i tak też zrobiłem. Zapytałem przy okazji o nowy aparat i jego cenę. Dostępne jest nawet nowe urządzenie. Koszt to około 860zł. Ostudziło to mój zapał nieco.
Ciągle jednak problem z dziurawą membraną pozostawał nierozwiązany. Od czego jednak ma się kolegów?!
Grzesiek309 po raz kolejny nie zawodzi. Wyszabrował aparat z 405 w stanie idealnym jak na 27-letnie standardy i poratował tym samym moje zawory.
Temat poszukiwań aparatu uważam za zamknięty (dopóki oczwiscie ten wyżyje). Kolejne czynności będą realizowane na bieżąco, o czym postaram się pisać w wątku.


Edit:
27.04.2017r.
Dziś została wstawiona sekwencyjna instalacja gazowa.
Mam bardzo dobre zdanie na temat instalacji lpg do silnika 1.9 po przejechaniu już blisko 35000km automatic'iem więc jak tylko uzbierala się kwota na instalację, nie zastanawiałem się zbyt wiele.
Tym razem została wstawiona większą butla, mocniejszy reduktor, polskie wtryski ale ten sam komputer i wlew również po staremu.
Jestem przekonany ze posłuży jeszcze lepiej.
Załączniki
IMAG1345.jpg
IMAG0904.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: nowak68 »

Może zapodasz jakieś foty ze słonecznego pleneru? :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: Vroobell205 »

Jako że duża część zdjęć w moim telefonie aktualnie to fotki mojego 4 miesięcznego synka, to też i nie mam w czym przebierać jeśli chodzi o plenery. Są co prawda jakieś ujęcia ale nie nazwał bym ich szczególnie udanymi. Postaram się to odmienić już w ten weekend. Póki co autem jeżdżę na codzień bo takie założenie było, że jak tylko się ociepli to CTI wchodzi do użytku stałego. Rok temu auto trafiło do mnie w stanie zakocurzenia i stąd to opóźnienie w jego eksploatacji. Nie udało się rok temu zbyt wiele nim pojeździć. Dopiero w 2017 autko śmiga jak przystalo na 205. Dostało między innymi nowy zestaw sprężyn JAMEX -40mm + Monroe Reflex olej/gaz.
Załączniki
P_20170627_205712_vHDR_On_1.jpg
IMAG1434.jpg
IMAG1472.jpg
IMAG1445.jpg
IMAG1473.jpg
IMAG1483.jpg
IMAG1494.jpg
IMAG1327.jpg
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: Vroobell205 »

Chodź wydaje się, że tego nie widać na zdjęciach, akrylowy lakier jest już w stanie dosyć nieapetycznym. Na starcie zakładałem, że do zrobienia jest kilka etapów: dach, mechanika, tapicerka, a na szarym końcu lakier. Z akrylem jest tak, że każde mycie gąbka kończy się tak że jest ona czerwona, a lakier matowieje w zastraszającym tempie. Mamy 2020 więc lakierowanie z użyciem bazy nie jest futurystyką. Zdecydowałem że taka technika da lepszy efekt końcowy.
Wrzucam zdjęcia przed operacją z zaznaczonymi wgniotkami. Do końca marca będzie gotowy.
Dziś też odebrałem spinki montażowe do posiedzeń.
O dziwo nie opłaca się aktualnie kupować ich w ASO tylko na ebayu. Potrzebuję jeszcze tylko śruby do zderzaków.
Załączniki
20200213_105652.jpg
20200125_165422.jpg
20200125_165419.jpg
20200125_165346.jpg
20200125_165241.jpg
20200125_165135.jpg
20200125_165124.jpg
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: Vroobell205 »

Vroobell205 pisze:
03 lut pn, 2020 11:38 am
Chodź wydaje się, że tego nie widać na zdjęciach, akrylowy lakier jest już w stanie dosyć nieapetycznym. Na starcie zakładałem, że do zrobienia jest kilka etapów: dach, mechanika, tapicerka, a na szarym końcu lakier. Z akrylem jest tak, że każde mycie gąbka kończy się tak że jest ona czerwona, a lakier matowieje w zastraszającym tempie. Mamy 2020 więc lakierowanie z użyciem bazy nie jest futurystyką. Zdecydowałem że taka technika da lepszy efekt końcowy.
Wrzucam zdjęcia przed operacją z zaznaczonymi wgniotkami. Do końca marca będzie gotowy.
Dziś też odebrałem spinki montażowe do posiedzeń.
O dziwo nie opłaca się aktualnie kupować ich w ASO tylko na ebayu. Potrzebuję jeszcze tylko śruby do zderzaków.
Załączniki
20200218_122100.jpg
20200218_122114.jpg
20200218_122123.jpg
Awatar użytkownika
Krystek
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 29 lut sob, 2020 10:38 pm
Posiadany PUG: Forever
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: Krystek »

Podobno można usunąć zmatowanie z czerwonych, akrylowych lakierów dzięki polerowaniu. Teraz to już za późno, bo i tak już przeszedłeś do etapu malowania, ale czy rozważałeś taką opcję? Jestem ciekawy, ponieważ szukam argumentów, czy w przypadku takiego lakieru warto wykonać polerowanie oraz zabezpieczenie powłoki, czy lakierowanie.
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: Vroobell205 »

Oczywiście, tylko ponad 30 letni lakier nie ma juz nawet tego koloru który nominalnie powinien mieć. Poprostu słońce zrobiło swoje. Na każdym elemencie jest inny odcień. Polerka już była kilka razy. Udalo mi się nawet już dotrzeć do podkładu w niektórych miejscach. Również uważam, że lepiej ratować stary lakier polerką za kilka stówek niż lakierowaniem całości za kilka tysięcy. W tym przypadku było to już przemyślane i wyczekane.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: RafGentry »

Jeśli mogę mieć jakieś życzenie, to niech CTI nie wraca już do tych małych felg MSW ;)

Co jeszcze przy okazji będzie robione? Struktura na zderzakach i poszerzeniach nowa?
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: Vroobell205 »

Z dedykacją 🤩
Generalnie to kolejny skończony projekt za mojej kadencji. Rozciagniety w czasie ale uważam,
że w ten sposob więcej rzeczy dojrzewa w człowieku i ćwiczy się cierpliwość. Mam dużo przemyśleń po takim czasie i w głowie to, że już mineła ponad dekada odkąd zaczeła się moja przygoda z 205.
Wiadomo też, że życie nie stoi w miejscu i pojawiają się coraz to nowe wyzwania. Dlatego zachęcam każdego kto stoi przed wyborem "czy ratowac, czy sprzedawać?" do przemyślenia tej decyzji indywidualnie bez pośpiechu i doradców. Nie warto ratować wszystkiego co wpadnie nam w oko i za pare stówek stanie na naszym podjeździe pod domem (pomimo początkowego zauroczenia). Na przestrzeni dłuższego czasu zawsze pojawiają się okazje, które są nimi z pozoru i takie których nie dostrzegamy od razu. Kalkulujcie budżet z marginesem wielkości podwójnej wartości którą zakładacie. To napewno nie zaszkodzi, a wręcz odstraszy od impulsu do zakupu, a tym samym uchowa przed zapędzeniem się w finansowy dług. Stawki za usługi mechaników, blacharzy, lakierników i ludzi innego rzemiosła co roku się dewaluują, dlatego uważam, że nie można przewidzieć gdzie wylądujęmy z naszym pomysłem po latach. Życzę jednak każdemu tego by udało się doprowadzić do końca albo chociaż do 90% ukończenia rozpoczęty projekt. Satysfakcja jest zawsze ta sama i nie do podrobienia. 205 są tego warte bez wzgledu na to co powie każdy laik motoryzacji, że to francuskie (bo niemieckie to lepsze panie).
Tym sentymentalnym akcentem kończę etap który sobie założyłem i zaczynam zupełnie nowy jakim bedzię DBANIE I UŻYWANIE.
Załączniki
20200319_130428.jpg
20200319_130358.jpg
20200319_130344.jpg
20200319_130331.jpg
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: RafGentry »

Prześliczny jest! _O_ Dobra robota Michał, fajnie że spece się spisali.
Teraz to zupełnie inne auto.
Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: a2legro »

Jest piękny _O_ Jeśli to nie tajemnica to ile teraz kosztuje taka przyjemność?
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: CTI 1.9 z 1989r. ROZGRZANY SZWED

Post autor: jozek »

Świetnie wyglada. Gratuleje!!!
ODPOWIEDZ