GTI Export - grafit w krainie granitu

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Kamil78
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 10 paź pn, 2016 1:58 pm
Posiadany PUG: ColorLine 1.1 '92
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: Kamil78 »

Też mam ten problem - czasami gaśnie na ciepłym, zwłaszcza przy redukcji biegu. Dodatkowo lekko przygasają
(pulsują) podświetlenia zegarów i światła. Kupiłem taki woltomierz w zapalniczkę i wnioski są ciekawe. Niby napięcie prawie cały czas 14,3-14,6V - ale raz na jakiś czas skacze do 15,4-15,6V. Dlatego też stawiam na regulator napięcia.
Awatar użytkownika
helterskelter
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WP

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: helterskelter »

Małe odświeżenie tematu.
W tak zwanym międzyczasie udało się w Exporcie wykonać kilka poprawek:
1) wymiana uszczelniaczy półosi (skrzynia już nie cieknie)
2) założone nowe opony (wymiana w zakładzie Groblika - pozdrawiam :))
3) założony nowy grzybek spryskiwacza tylnej szyby
4) naprawiona pompka tylnego spryskiwacza
5) założony nowy korek wlewu oleju
6) wymienione uszczelki tylnej klapy i drzwi (na mniej sparciałe)
7) naprawione oświetlenie bagażnika
8 ) wymieniony przełącznik świateł
9) wymienione profilaktycznie świece, kable zapłonowe, palec, kopułka
10) wymieniona śruba regulacyjna w przepływomierzu (ze względu na wyrobiony wpust imbusa)
11) wymienione czujniki cieczy chłodzącej
12) wymieniony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego (poprzedni delikatnie przeciekał)
13) naprawione działanie kontrolki stop i kontrolki temperatury płynu chłodniczego (przyczyna usterki: przepalona dioda prostownicza w liczniku)
DSC_2557.jpg
i inne drobiazgi, o których nawet nie warto pisać.

W ostatnim tygodniu zabrałem się wreszcie za wymianę deski rozdzielczej. Stan poprzedniej był opłakany.
DSC_2562.jpg
Bebechy na wierzchu:
DSC_2565.jpg
Przy okazji założyłem wiązki drzwiowe do centralnego zamka i siłowników szyb.
Tu już kokpit nabiera właściwego wyglądu
DSC_2570.jpg
Wczoraj zakończyłem montaż centralnego i elektrycznych szyb. Wszystko zrobione na oryginalnych wiązkach i podzespołach, bezinwazyjnie. Gdyby była potrzeba przywrócenia Exporta do wersji fabrycznej to nic nie stoi na przeszkodzie. Ale póki co udogodnienia zostają.

Zapomniałem dodać, że auto odzyskało brakującą moc po prawidłowym ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu i po regeneracji podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.
DSC_2561.jpg


W planach (myślę, że nie dalej niż do końca roku):
1) wymiana giętkich przewodów hamulcowych
2) poprawienie tylnych hamulców (brak samoregulatora w prawym bębnie), przy okazji wymian szczęk w obu bębnach.
3) odnalezienie przyczyny gaśnięcia ciepłego silnika (objaw ten występuje sporadycznie, był już poruszany w tym wątku - wykorzystałem wszystkie podpowiedzi, ale na razie brak skutecznego rozwiązania tego problemu). Mimo tego drobnego dyskomfortu autem jeździ się całkiem przyjemnie.
Na koniec kilka aktualnych zdjęć.
DSC_2581.jpg
DSC_2582.jpg
DSC_2583.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: nowak68 »

Za każdym razem jak widzę nowe zdjęcie "Tego Eksporta" to dreszczyk przelatuje :)
Auto nie mogło trafić lepiej _O_
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
helterskelter
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WP

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: helterskelter »

Zagadka gaśnięcia auta na ciepłym silniku rozwiązana.
Przyczyną był niewłaściwy "komputer".
DSC_2611.jpg
Po założeniu sterownika dedykowanego do XU9J1 (pozdrawiam 2mouse :W ) Export trzyma obroty książkowe (900) nawet przy obciążeniu.
DSC_2612.jpg
Ze względu na wymianę sterownika konieczne było ponowne ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu.

Przy okazji zniknął problem rozruchu zimnego silnika. Obecnie GTI pali na dotyk, bez wspomagania się pedałem gazu.
DSC_2600.jpg
DSC_2601.jpg
I na koniec, z wizytą u Brata :)
DSC_2592.jpg
DSC_2595.jpg
Awatar użytkownika
helterskelter
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WP

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: helterskelter »

Podziękowania dla Tommy'egoLee _O_ za pomoc w zdobyciu gumowego przewodu dolotu.
Fabrycznie nowy nabytek już na właściwym miejscu.
przewód_gti.jpg
gti.jpg
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: mlody333 »

Jest przepiękny. Mariusz go odzyskał i wypieścił, ale Ty zrobiłeś z niego cudo.
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: nowak68 »

To auto zawsze nosiło wokół siebie sporo emocji. Od pierwszego dnia gdy go zobaczyłem w końcu podworka przez cały czas remontu a potem użytkowania aż do do dnia sprzedaży.... Obecnie za każdym razemu jak widzę to auto mam trochę miękko na sercu. Poprzedni właściciel siedział w nim po remoncie i był dumny że tak wygląda jego dawne gti . Ja mam ten przywilej że mogę auto zobaczyć ale kolegi od którego go kupiłem już nie ma.
Jeszcze raz powiem że bardzo się cieszę że auto trafiło do Ciebie Wojtku ... :)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
helterskelter
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WP

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: helterskelter »

Pora na jakis wpis, bo znów kilka lat minęło. Zafundowałem 205-tce zabiegi poprawiające wygląd zewnętrzny i zabezpieczające lakier. Auto odmłodniało
co najmniej o 10 lat.
200905334_4435378409808253_3180768549499925760_n.jpg
200973352_4435378679808226_1316792611449939611_n.jpg
200855247_4435378709808223_6859713292541734497_n.jpg
Awatar użytkownika
zen81
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: zen81 »

Zajebiscie
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3560
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: cejot »

Świetnie! Wygląda bardzo ładnie. Faktycznie GTI prezentuje się młodziej. :)

@helterskelter, jak często nim jeździsz?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
helterskelter
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WP

Re: GTI Export - grafit w krainie granitu

Post autor: helterskelter »

W okresie wiosenno-letnio-jesiennym auto wozi mnie do pracy 3,4 razy w tygodniu. Trasa ok.100 km dziennie.
ODPOWIEDZ