205 XR Beige Mayfair '91

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Filipczak » 11 mar ndz, 2018 1:46 pm

Cześć wszystkim,

Zabieram się za rozpoczęcie tego wątku od kilku miesięcy, w końcu chyba nadszedł ten moment.

Zacznijmy od początku. Końcem sierpnia zawiozłem swoje GT do mechanika, w celu ogarnięcia pozytywu na przednim kole, wyjechałem wtedy na ponad tygodniową delegację z nadzieją, że samochód będzie już gotowy jak wrócę, tak się jednak nie stało. Nie chciałem wyciągać 5d z warsztatu za wszelką cenę, więc postanowiłem, że kupię inną, tanią 205, żeby pojeździć nią chwilę i sprzedać jak GT będzie gotowe. Na OLX od kilku tygodni wisiał 205 XR, bez szybra, 1.1, z wgniecionymi drzwiami, szczerze nawet nie za bardzo się zastanawiałem nad nim, nie trafiał zupełnie w to, czego szukałem. Jednak za namową Rafała i z braku innych dostępnych egzemplarzy na rynku pojechałem pod Wrocław, żeby obejrzeć tę "biedę". Samochód o dziwo wyglądał lepiej niż w ogłoszeniu, jeździł tragicznie: obijał się wydech o osłonę przy cofaniu, nie działał żaden z hamulców, opony były chyba starsze ode mnie, a tylny tłumik popierdywał zachęcając do kręcenia wściekłych 60KM jak najwyżej. Te wszystkie wady nie miały znaczenia, bo cena samochodu była absurdalnie niska, więc zdecydowałem się na zakup. Powrót do domu okazał się jedną z przyjemniejszych podróży w moim życiu, cały czas autostradą, więc nie przeszkadzał mi brak hamulców, spalanie przy prędkości ok 110-120km/h wyniosło 5,5l/100km, ale przede wszystkim wygoda foteli nieporównywalna do "kubełków" z GT.
29066764_1980082185353729_3837851362591244288_o.jpg
Po powrocie do domu porządnie umyłem XR'ka
29026241_1980082198687061_4267907868163833856_o.jpg
Następnie udałem się na oględziny "zdobyczy" przez Rafała i Józka, gdzie też Raf zrobił kilka dobrych zdjęć ukazujących stan stan samochodu i jego genialne wnętrze
29066747_1980082342020380_5766935502682849280_o.jpg
29066562_1980082722020342_4763954261316861952_o.jpg
29027264_1980082852020329_1430876570934837248_o.jpg
29101541_1980082928686988_2759294029848903680_o.jpg
29101287_1980083072020307_9199862751676071936_o.jpg
29066247_1980082772020337_5737011408969662464_o.jpg
28959334_1980082282020386_467941510147473408_o.jpg
Od kupna samochód wozi mnie wszędzie bezawaryjnie, przeszedł już kilka modyfikacji, na pierwszy ogień poszły hamulce, założyłem zestaw składający się z:
- Nowa pompa LPR z GTI 20,68mm
- Serwo z Partnera
- Zaciski z 206+ z 2012r 247mm pod lite tarcze, ale zupełnie inna konstrukcja niż Bendix, dzięki czemu świetnie działają
- Klocki i Tarcze Ferrodo
- Kompletny zestaw tylnych hamulców (szczęki, cylinderki, wszystkie elementy mocujące) TRW
- Nowy płyn hamulcowy Ferrodo
Zestaw jest aż za dobry, bardzo łatwo zablokować koła, praktycznie przy każdej prędkości

Następną modyfikacją zostały opony i felgi, nie chciałem kupować opon 13, trafiły się okazyjnie na OLX felgi z 405 mi16 ph1, do tego roczne, wielosezonowe opony Goodyear i dystans 5mm na tył (oryginalne et 29 powodowało tarcie tylnych opon o budę)
29066746_1980099432018671_6266674940645212160_o.jpg
29025640_1980099418685339_5467957022412505088_o.jpg
W międzyczasie XR przeszedł bezproblemowo przegląd, wykupiłem też OC, zmieniłem olej, świece, tłumik i kilka innych, małych elementów. Dostał też wosk Fusso, niewidzialną wycieraczkę na wszystkie szyby i wyczyściłem mu w miarę możliwości komorę silnika.
Zająłem się też wnętrzem, przetestowałem dwie drewniane kierownice: dedykowanego Raida z katalogu dodatków i Momo FL35, ostatecznie wybór padł na tę drugą. Jak widać na poniższych zdjęciach założyłem też duży daszek (Jeszcze raz dzięki Rafał za pomoc _O_ )
29026344_1980107148684566_9203740450014363648_o.jpg
28959345_1980107162017898_6872473111309058048_o.jpg
29063379_1980107395351208_5618216174090190848_o.jpg
Plany na ten sezon są spore, nie będę za dużo na razie zdradzać, postaram się opisać wszystkie zmiany, które będą zachodzić w XR'ku. Mimo braku szybra polubiłem się z nim, odpala w największe mrozy, jest bardzo wygodny i całkiem ładny, chociaż nad tym ostatnim jeszcze popracuję. Na koniec kilka zdjęć z dotychczasowego okresu użytkowania
Załączniki
28959341_1980113245350623_3641499038504714240_o.jpg
29025849_1980113025350645_6485618290197528576_o.jpg
28959283_1980112808684000_2653031973395628032_o.jpg
29067312_1980112702017344_7295248436134150144_o.jpg
28959416_1980112332017381_8303317268125712384_o.jpg
29025573_1980112305350717_6580255270339870720_o.jpg

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 685
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: szasz » 11 mar ndz, 2018 4:06 pm

Bardzo ładny wóz, poza tym widać efekt Twoich zabiegów.
Kolor wnętrza koreluje z kolorem nadwozia, co oczywiste, jest to bardzo ładne połączenie.
Powodzenia Filip i przyjemności z użytkowania.

Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: mulec » 12 mar pn, 2018 9:44 am

Super że go uratowałeś i godnie służy, będę kibicował :)

Gdzie dorwałeś ten daszek beżowy? Szukam od 3 lat w tym kolorze i na nic nie trafiłem 8)7

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: nowak68 » 12 mar pn, 2018 9:50 am

Bardzo ładne wnętrze, bardzo ładne auto :Y
Ale Ty i drewno? :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6852
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: RafGentry » 12 mar pn, 2018 11:18 am

Drewno było już w GT. Ale do tego wnętrza pasuje jeszcze lepiej.

Dobrze Filipczak, że się dałeś namówić, bo to naprawdę fajny, zdrowy XR z potencjałem. A w relacji jakość-cena to chyba przebija większość forumowych wozów.

Czekam, co tam dalej się będzie działo. Bo wizualnie i mechanicznie na pewno sporo się tutaj odmieni...

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4569
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: DJPreZes » 12 mar pn, 2018 8:48 pm

Wygodne fotele bieda? Eee? Wygodniejsze niż kubełki? Hyy?? Ja z nich wypadałem jak jeździłem Greenem, każdy zakręt i musiałem się opierać o drzwi albo wpadać na pasażera obok :P Fotele bieda są absurdalnie niewygodne jak dla mnie.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6852
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: RafGentry » 12 mar pn, 2018 8:54 pm

Jeżdżę 7 lat na "biedzie", ponad 100 tysięcy natłuczone i ani razu nie doświadczyłem sytuacji, o której wspomina DJPrezes :roll: Do tego mnóstwo osób wożonych przeze mnie w tym czasie chwaliło wygodę tych taboretów.

Chyba tyczą się nas inne prawa fizyki albo po prostu punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - jak kupiłem dizla, to pamiętam, jak pisałeś, że popełniam ekonomiczne samobójstwo :lol:

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Filipczak » 12 mar pn, 2018 8:58 pm

Moje bieda fotele w Greenie tez byly tragiczne, te sa swietne. Ja nie mam problemu z wypadaniem przez drzwi, gorzej z pasazerami ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4569
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: DJPreZes » 12 mar pn, 2018 9:18 pm

Z moim grubym zadem nadal wole kubełki niż taborety :P Za to w 307 mam niby kubełkowate, ale tam to siedzę jak na taborecie i wszystko mnie gniecie :P
Rafału, a co do diesla, to wiesz - wszystkim niby pali 4,5/100 a mój 7.2/100 (w przypadku 1.6 HDI w 307, choć w 406 to też ludzie płakali, że mają coś nie tak i im jara 4.9 i co jest uszkodzone, a ja miałem ok 6.8 i się cieszyłem ;]). Przy mojej jeździe pewnie sporo taniej by wyszło u mnie lpg, albo najlepiej bilet miesięczny :P
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Indjana » 12 mar pn, 2018 9:47 pm

Taborety FTW :D
Zostawiasz w ory, czy planujesz jakieś modyfikacje?

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: nowak68 » 12 mar pn, 2018 9:47 pm

Kubełki wiadomo, trzymają jak to kubełki. Jednak w całej gamie taboretów, najlepsze są w automatikach. Nie wiem czy to jakość gąbki, czy szerokość siedzidła, ale świetnie się spisują i trzymają dobrze. Faktycznie najgorsze miałem w Greenie :P
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Filipczak » 12 mar pn, 2018 11:02 pm

Indjana pisze:Taborety FTW :D
Zostawiasz w ory, czy planujesz jakieś modyfikacje?
Wymienie tylko, jesli uda mi sie znalezc pewien rodzaj, ktorego poszukuje, jednak nie planuje tej modyfikacji w najblizszym czasie. Jako pierwsze bede robil inne modyfikacje poprawiajace przede wszystkim prowadzenie i przyspieszanie ;)

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 685
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: szasz » 12 mar pn, 2018 11:06 pm

Filipczak pisze: przede wszystkim prowadzenie i przyspieszanie ;)
A więc motor.. Obrazek

Tapatalk z xcovera Obrazek
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Filipczak » 12 mar pn, 2018 11:22 pm

szasz pisze:
Filipczak pisze: przede wszystkim prowadzenie i przyspieszanie ;)
A więc motor.. Obrazek
Tak, 1.1 pali przy mojej jezdzie w miescie tylko 0.5l mniej niz palilo CTI i tyle samo ile palil GT, wiec nie widze ekonomicznego powodu pozostania przy 60KM

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: fila1223 » 13 mar wt, 2018 12:03 am

a ja dorzucę, że popieram felunek :P

ODPOWIEDZ