205 XR Beige Mayfair '91

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 678
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: szasz » 13 mar wt, 2018 6:43 pm

Filip, powiedz co szykujesz. Obstawiam, że nie będzie to TU3M tylko co najmniej TU3S albo ten 1.3 z rally.. chyba że TU5JP coś tam

Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Filipczak » 05 paź pt, 2018 1:17 pm

Od ostatniego postu w tym temacie minęło już ponad pół roku, trochę się pozmieniało w tym czasie.

Jazda miękkim 1.1 była całkiem zabawna i wygodna, nic się nie psuło, nic nie stukało, udało mi się osiągać nawet całkiem zadowalające wyniki spalania, naprawy ograniczały się do wymiany spalonych żarówek, ogólnie nuda :D

Na jednej z grup na facebooku ktoś wystawił rajdową 306 na części wszedłem z ciekawości zobaczyć co tam ciekawego i znalazłem gwint Bilstein B14, długo się nie zastanawiałem i kilka dni później zestaw wylądował w XR'ku, obniżyłem też belkę o jeden ząbek, żeby wyrównać wysokość.

Kiedy przyzwyczaiłem się już do wypadających plomb na każdej dziurze stwierdziłem, że wielosezonowe opony na dużym balonie to jednak nie jest to czego potrzebuję, udało się więc dorwać komplet Rial Mesh w pugowym rozmiarze 15x6 et12, na to założyłem letnie Yokohamy 175/55/15.
43149276_1544990388934038_4392983045309726720_n.jpg
Auto zaczęło się już całkiem dobrze prowadzić, dobrze hamowało, ale nieważne jak mocno wciskałem gaz nie chciało jechać.
Poszukiwania silnika trwały dosyć długo, chciałem mocne TU, ale nie było absolutnie nic ciekawego na sprzedaż, w końcu przełamałem się i kupiłem XU9J1 bez osprzętu, skrzyni, wiązki itd, plany były na remont góry, założenie gaźników, krótkiej skrzyni itd, ale zabrakło czasu, funduszy i motywacji, silnik do dzisiaj leży w garażu na oponie i czeka na lepsze czasy.
Kiedy pogodziłem się już losem kupna zwykłego słupka 1.4 i oddania głowicy do obróbki, w sieci pojawiło się ciekawe ogłoszenie: silnik 1.6 8v z Saxo, ze skrzynią, po remoncie głowicy z portingiem, ze świeżym sprzęgłem, wiązką, komputerem, osprzętem, ogólnie kompletny swap w dobrej cenie. Następnego dnia silnik leżał na kolejnej oponie w garażu, a ja byłem na wycieczce do znajomego po dźwig do silników.

Sam proces wyciągnięcia 1.1 zajął mi jakieś 3-4h
43130970_240803860120596_241776873166602240_n.jpg
43134386_2127472397580644_1428228972704956416_n.jpg
kolejny wieczór poświęciłem na czyszczenie komory(nie mogę sobie wybaczyć, że jednak nie zdecydowałem się na malowanie)
43145710_319817901932283_3725884588841500672_n.jpg
43229084_270644306891332_1592592062543298560_n.jpg
i przekładkę kilku łap, mocowania alternatora, koła pasowego itd z 1.1 do 1.6. Trzeciego dnia silnik wjechał na swoje miejsce
43124212_1989670891330248_610512837869043712_n.jpg
i zaczęła się żmudna praca w podpinanie wszystkiego na nowo.
43180729_360433644497437_882502611234717696_n.jpg
Przez długi czas nie mogłem znaleźć iskry, udało się to po ponad miesiącu (miałem już momenty, kiedy chciałem wystawić samochód na sprzedaż i mieć święty spokój). Przy swapie zmieniłem też całkiem sporo rzeczy:
- nowy czujnik położenia wału
- ściągnięty immobilizer z komputera
- nowe kable zapłonowe
- nowe świece
- nowy króciec wodny (kolektor wodny na pompę)
- nowe przewody paliwowe
- nowy akumulator
- nowy przekaźnik podwójny
- nowa prawa półoś
- nowa rura kolektorowa od wersji gaźnikowej + dospawana tulejka pod sondę w innym miejscu niż fabrycznie
i pewnie kilka rzeczy o których zapomniałem

XR od dwóch dni już jeździ, zrobiłem nim ok 50km, brakuje mu jeszcze dobrego dolotu, sondy lambda i czujnika temperatury powietrza, nie działa też obrotomierz, a wybierak od biegów wadzi o wydech. Mimo tych wad jeździ się super, mocy i momentu nie brakuje, a po podpięciu sondy powinien jeszcze nieco zyskać :twisted:
43047873_2125431514383876_2887971177022619648_n.jpg
Przez najbliższy czas będę pewnie przeprowadzać jeszcze nieco modyfikacji po maską, także postaram się dokumentować to tutaj. Na koniec kilka zdjęć autorstwa Rafała z wczorajszych Krakowskich Klasyków Nocą
Załączniki
43119237_732110713808553_2983437807407595520_n.jpg
43112862_555590384869846_7917540835992797184_n.jpg
dobre.jpg

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 678
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: szasz » 05 paź pt, 2018 1:21 pm



Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1880
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: nowak68 » 05 paź pt, 2018 1:38 pm

Świetne auto, do tego dobrze prowadzone :Y
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6789
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: RafGentry » 05 paź pt, 2018 2:36 pm

Filipczak lubi inwestować w auto wielokrotność ceny zakupu ;)

Ale projekt fajnie się rozwija. Czekam na dopracowanie detali i dokładki w kolorze, które wizualnie przeniosą XR-ka do innej ligi.

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Filipczak » 05 paź pt, 2018 2:45 pm

Jakby ktos mial jakis pomysl na budzetowe kolo zimowe w klimacie, to jestem otwarty na propozycje, na razie mysle o pelnych stalowkach 14” z BX

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 943
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: mlody333 » 06 paź sob, 2018 3:14 pm

Odnośnie koła szukałbym 14 z 305 we wzorze stalowej 13 z XS'a, niestety dostępność prawie żadna. Swap: najlepszy jaki można zrobić w tym aucie, największy zysk mocy w stosunku do wydanych PLN.

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 592
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Alimantado » 06 mar śr, 2019 5:09 pm

To ja dziś nieświadom mocy drzemiącej pod maską XR-ka, postawiłem na sąsiednim pasie moją czekoladę.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Filipczak » 17 sie sob, 2019 8:53 pm

Z okazji zbliżających się 2 lat posiadania XR'ka postanowiłem zrobić mu mały serwis, wpadła nowa lewa polos, hamulce 266mm, nowe wahacze, gumy stabilizatora i łożyska amortyzatorów, od ostatniego postu wpadły też dokładki GTI, pomalowane zderzaki, felgi OZ fittipaldi Aero na oponach Bridgestone RE05A 175/55/15, blenda Hella, ogarnąłem też dolot (z Xsary), wyspawalem nowy środkowy wydech i zrobilem sporo mniejszych rzeczy typu nowa gałka zmiany biegow. Dodaje kilka aktualnych zdjęć. ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: mulec » 19 sie pn, 2019 1:03 pm

Szacun, wygląda rewelacyjnie _O_

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6789
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: RafGentry » 19 sie pn, 2019 5:09 pm

Dorósł XR-ek. Te felgi wyglądają jakby były dalszym stadium rozwoju kołpaka :mrgreen:

Zmiany śledzę na bieżąco. Są przemyślane i w sumie to nawet eksperymenty ze stylówą wychodzą tu na dobre.

Po swapie jeździ się rewelacyjnie. Teraz to gokart, a nie mała kózka.

Filipczakowi życzę zdrowia (do roboty) i dużo pieniędzy (na projekt), a na pewno pozytywnie nas zaskoczy...

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 678
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: szasz » 19 sie pn, 2019 7:09 pm

Filipczak pisze: XR od dwóch dni już jeździ, zrobiłem nim ok 50km, brakuje mu jeszcze dobrego dolotu, sondy lambda i czujnika temperatury powietrza, nie działa też obrotomierz, a wybierak od biegów wadzi o wydech. Mimo tych wad jeździ się super, mocy i momentu nie brakuje
A te rzeczy zrobiłeś?

Wóz wygląda super, beż i ta felga, wszystko inne niż większość 205 z forum. Tak trzeba robić samochody.

ObrazekObrazek

Tapatalk z xcovera Obrazek
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Filipczak » 19 sie pn, 2019 7:16 pm

szasz pisze:
A te rzeczy zrobiłeś?

Wóz wygląda super, beż i ta felga, wszystko inne niż większość 205 z forum. Tak trzeba robić samochody.

ObrazekObrazek

Tapatalk z xcovera Obrazek
Wszystko poza obrotomierzem. Tak mi się spodobała jazda bez niego, że ostatnio odłączyłem też predkosciomierz (oczywiście w celach doswiadczalnych) :D

XR'ka trzymam tylko przez ten beż, dziękuję za miłe słowa

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Daniel.S
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 02 paź śr, 2013 10:18 am
Posiadany PUG: 1.8D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: Daniel.S » 20 sie wt, 2019 5:59 pm

Miałem przyjemność oglądać na ostatnim KKN w Krakowie i na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach :mrgreen:

Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 943
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 XR Beige Mayfair '91

Post autor: mlody333 » 28 sie śr, 2019 1:17 pm

Fajne auto. Od początku na forum twierdziłem, że najlepszy swap to na 1.6 8v. ;). To nie spełnione wizja inżynierów z PSA. Jeździłbym.

ODPOWIEDZ