Forever 1.1 Wrocław

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Indjana » 26 lip czw, 2018 2:30 pm

Stanisław pisze:Dzięki Filipczak sa klarowny przekaz.
mam pytankia dodatkowe:
1. czy aby dać wahacze 3 punktowe od GTI MUSZĘ wymienić najpierw sanki ?? pewnie tak ale chce sie upewnić.
No albo musisz wymienić, albo znaleźć magika, który ci zrobi dodatkowe mocowanie na sankach.

Na resztę Ci nie odpowiem, bo nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4569
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: DJPreZes » 26 lip czw, 2018 3:00 pm

Stanisław pisze:Dzięki Filipczak sa klarowny przekaz.
mam pytankia dodatkowe:
1. czy aby dać wahacze 3 punktowe od GTI MUSZĘ wymienić najpierw sanki ?? pewnie tak ale chce sie upewnić.
Tak.
Stanisław pisze:2. Czy aby wymienić amory przednie ze sprezynami na GTI mogę zostawić 2 punktowy wahacz, dopóki nie dostanę sanek i wahaczy od GTI ? Zakładam, ze tak no i czy trudno taki zestaw amory-spręzyny GTI kupić, bo może występuje np. w Inter carsie jako nowy ???
Możesz zostawić.
Trudno, bo w większości miejsc zostały tylko prawe amortyzatory (albo tylko lewe). Nie pytaj nawet jakim cudem, nie rozumiem tego od lat... Chociaż i tak łatwiej niż sanki :)
Stanisław pisze:3.Czy do czasu skombinowania sanek i wahaczy od GTI mogę zastosować mocniejsze hamulce i zaciski ?. Jeżlei nie od GTI to jakieś może pasują od innego puga o podobnych parametrach hamowania ??
Skoro mój pug nie bedzie i tak oryginalny to nie będę się uganiał za oryginalnymi zaciskami. Mają byc skuteczne i dobre, i aby nie trzeba było potem nic przerabiać z mocowaniem ( poza samymi przewodami ).
Tak - zwrotnica i tak jest taka sama. Pasują od wielu samochodów z koncernu PSA - 306/xsara/206, itd. Było bardzo wiele na temat hamulców na forum - poszukaj.
Stanisław pisze:4. mam tylną belkę do regeneracji, wiec czy mogę ją regenerować i ewentualnie jak? aby pasowała potem do zawiasu GTI ??
Słyszałem o obniżaniu tylnej belki - na czym to polega ??
Zaakładam, ze łączniki i stabilizator potem predzej czy później dorwę od GTI :)
Obniżanie polega na innym ustawieniu drążków. Regeneracja możliwa, a nawet wskazana. Też jest o tym pełno na forum.
Stanisław pisze:5. Czy dając wahacze tylne od 306/Xary pod tarcze nic nie trzeba przerabiać w mocowaniach ?? i... czy tarcze i zaciski też od 306/Xary od razu pasuja ?? czy jakies inne zastosować ?
Zaciski od 306/206/Xsary pasują. Same wahacze są o ile pamiętam identyczne, a problemem są czopy i takie podkładki na końcu wahacza - stąd pewnie łatwiej komplet brać niż przerabiać.
Stanisław pisze: Wychodze z założenia, że skoro musze i tak kupić nowe graty do całego spodu to chcę kupić od razu nowe graty ( np. w inter carsie ) od modeli które dorównają zawiasowi GTI.
Na razie tyle pytań, jeszcze nei mam wyceny nowych gratów oryginalnych do mojego Forever'a, ale szacuję je na 3-4 tysie ( z regeneracja tylnej belki z czopami ), wiec... jak oceniacie ile wyniesie orientacyjnie zastosowanie gratów takich jak opisałem ???
Więcej. Ile więcej? Nie mam pojęcia :) Zależy jaka jakość, itd.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław » 26 lip czw, 2018 3:24 pm

No to ważna informacja :) z przeróbką tych sanek !!!, bo akurat ja takie przeróbki robię w zaprzyjaźnionym warsztacie samochodowym, który zajmuje się budową rajdówek i mnie czesciowo sponsoruje w rajdach, więc to nie powinien być problem :).
Tam wykonaliśmy moje CC 100 kM :) - vide foto.
Skoro zamontowaliśmy tylny stabilizator oraz zrobiliśmy regulację zbieżności kół tylnych w CC a teraz planujemy zamocować przednie wahacze na unibolach i zlecić wykonanie grubszego stabilizatora to akurat "jakies" dorobienie mocowania wahacza mnie nie przeraża :).
WAŻNE pytanie !!! czy te sanki od GTI różnią się TYLKO tym mocowaniem ???, bo jak tak to widze światełko w tunelu.
Sorki, ze Was tak męczę z tymi pytaniami, ale nie miałem okazji ogladac zawieszenia GTI więc nie wiem co i jak.
Natomiast zawias to dla mnie podstawa, silnik może być słaby, ale zawias musi być tip-top.

https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BDC848D

to przykład jak da się przejechać rondo w koło srednicy 20 m z prędkością ok. 100 km/h - cinquecentem :)
chociaż przedni stabilizator najwyraźniej za słaby :( - od sportinga tylko.
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).

Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław » 26 lip czw, 2018 3:37 pm

DJPreZes pisze:
Zaciski od 306/206/Xsary pasują. Same wahacze są o ile pamiętam identyczne, a problemem są czopy i takie podkładki na końcu wahacza - stąd pewnie łatwiej komplet brać niż przerabiać.
Stanisław pisze:
[/quote]
No dobra, a czy te wahacze np. od Xsary montuje się na belce 205 ?? i bedzie pasować ?
bo jak nie, to może odpuścić sobie tylne hamulce tarczowe? W CC niewiele one dają ( o ile nie stosuje sie hydraulicznego korektora siły hamowania ). Przy tak lekkim tyle dobre szczęki spokojnei blokuja tylne koła. Wtedy nowe dobre bebny,, szczeki, cylinderki i cała reszta fabryczna.
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).

Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4569
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/406 Mistral
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: DJPreZes » 26 lip czw, 2018 3:39 pm

Pasują z tego co wiem.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek

Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław » 26 lip czw, 2018 3:57 pm

Oki, dzieki to wazne, bo musze PRZED regeneracją belki dostarczyć do firmy regenerującej te wahacze aby mi to razem złozyli fachowo.
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: fila1223 » 26 lip czw, 2018 6:24 pm

Tak do sanek "wystarczy" tylko dospawać uszy z tyłu, nawet jest tak takie wcięcie w miejscu gdzie powinien byc mocowany wachacz

Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław » 26 lip czw, 2018 6:37 pm

No to super. DObry rysunek techniczny uszu, dobry ślusarz, dobry spawacz i .... problem z głowy :).
Szukanie sanek GTI odpada.
Hmm pewnie w inter-carsie wahaczy 3 punktowych nie mają, ale... jak by ktoś coś wiedział gdzie takie 2 nowe można dostać to prosze o info.
Ja poszukam w branzy rajdowej, bo tylne regulowane amory już namierzyłem.
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).

Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: golas9 » 27 lip pt, 2018 8:17 pm

Siema Stachu! Powiem szczerze i konkretnie. Ogarnij najpierw blachę i solidnie zakonserwuj auto....potem rób sobie belki, zawiasy i wszelkie duperele. Wsadzisz w to auto sporo kasy a potem będziesz na części sprzedawał albo szukał zdrowej budy...Jakby co służę namiarami na blacharzy we Wrocławiu.

Powodzenia!

Awatar użytkownika
kylo_k2
Junior
Posty: 363
Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa - Konstancin

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: kylo_k2 » 27 lip pt, 2018 11:48 pm

golas9 dobrze mowi. Mam takiego samego forevera i z zewnątrz lalka, a pod mistykami zaczątki rudej, chcesz go robić na sztywne mocne auto zajrzyj dokładnie pod wykładzinę łączenie podłogi z progiem i spod kielichów mcpersona.

ObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
golas9
Junior
Posty: 487
Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: golas9 » 28 lip sob, 2018 8:31 am

Dzięki za foto. Nic tak dobrze nie działa na wyobraźnie jak zdjęcie tego co może się czaic w zakamarkach ;-)

Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław » 28 lip sob, 2018 10:45 am

Czy jest opcja aby się forum nie wylogowywało po 20 minutach pisania :(. Pisałem długiego posta i.. przepadł, bo przy wysłaniu go już mnie wylogowało :(:(.
Teraz już mi się nie chce pisac więc bedzie byle jaki skrót :(.
Cała mechanika spodu do wymiany, zaciski - urwane odpowietrzniki, tarcze klocki szrot, amory wylane, łozyska wszystkie out. czop wahacza lużny, więc wahacze nowe pójda, ale 2 punktowe to lipne prowadzenie samochodu :( - lepsze sa 3 punktowe jak w GTI i... od tego sie zaczęło.
Skoro musze wydc ok. 4 tysie na dół od 1.1 to czy nie lepiej dołozyć 2 tysie i mieć duuuużo lepsze prowadzenie ?
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).

Awatar użytkownika
kylo_k2
Junior
Posty: 363
Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa - Konstancin

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: kylo_k2 » 28 lip sob, 2018 10:51 am

Odpowiem Ci tak ja mi kiedyś Mariusz.
„Zadaj sobie jedno, ale to jedno podstawowe pytanie. Czy warto ładować kasę w „zwykłego” forevera próbując go upodobnić (czy wizualnie, czy mechanicznie) do GTi?”

Jak masz możliwości finansowe to wsadź ten cały zapał i power w uratowanie jakiegoś GTi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław » 28 lip sob, 2018 10:55 am

Pod dywaniki nie zgladałem, ale od spodu jest lekka korozja z małymi dziurkami na progach wewnętrznych i nieco zewn. ale wg mnie 2-3 lata wytrzyma.
Kol. Bananowiec go w czwartek oglądał i był mocno zaskoczony jego stanem blacharskim jak na forevera oczywiście . Bagażnik dobry, lekkie powierzchowne ślady pod tylną kanapą, ale dobry epoksyd powienien ją zatrzymać na dłużej.
Zrobienie profesjonalne blacharki z malowaniem zaczyzna się do 10 tysi wzwyż a ja mam zamiar się nim nieco "pobakać z bagietą za oknem" w fajne słoneczne dni.
Natomiast nie lubię hamować przed ostrymi zakrętami :) więc dobry zawias jest wskazany, stąd to parcie na GTI.
Po drugie może kiedyś trafię jakiś silnik od GTI i wtedy zawias będzie "jak znalazł" :) no i wtedy juz nie będzie żał wydac kasy na kompleksową blacharkę.
W przyszłym tygodniu czekam na listę części z cenami i wycena robocizny, bo jak peknie 5 tysi to też się zastanowię czy go czasem nei sprzedac :(. Chociaż auto mi się podoba i chcę się nim trochę nacieszyc i pobakać ale w tym stanie mechanicznym jest to niebezpieczne :(.
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).

Awatar użytkownika
kylo_k2
Junior
Posty: 363
Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa - Konstancin

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: kylo_k2 » 28 lip sob, 2018 11:24 am

Niechciałbym żebyś mnie źle zrozumiał, nie pisze żebyś rezygnował z projektu, ale niestety z tą wersją 205 musisz się liczyć, że ile byś nie wsadził kasy niestety zawsze będzie to forever.
Dobrym tego przykładem jest Haku, który po 10 latach wygrzebał spod płotu kastę swojego GTi z którego wyciągnął wszystkie podzespoły do właśnie takiego forevera i znowu je przekłada go wyremontowanej kasty GTi .

GTi to GTi jeśli jest wszystko zgodne z vin to cenę trzyma.
Pomijam tzw szczepany których swego czasu było sporo, a i teraz zdarzają się cwaniaczki co skupują bardzo słabe GTi lub rallye do tego kupują bieda wersje i robią szarady.

Pomijając powyższe, jak lubisz swojego forevera rób go pod siebie, ale nie spodziewaj się ze odzyskasz znaczna cześć poniesionych kosztów.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ