205 GT 1992 Filipczaka

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Filipczak
Uzalezniony
Posty: 659
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 06 lis czw, 2014 10:24 pm

Witam wszystkich,
chciałem zaprezentować moją 205 GT w kolorze Sorrento green, która jest moim pierwszym samochodem. Przywiozłem ją w połowie września spod Dębicy, po drodze do domu już sprawiła kłopoty zapalając "STOP" i czerwoną diodę przy temperaturze. Silnik jednak nie był przegrzany w żaden sposób a właściciel przez telefon wyjaśnił, że "on tak ma" 8)7
Po przyjeździe do nowego domu auto odwiedziło dwóch mechaników, gdzie zostało zrobione między innymi:
-pakiet startowy
-tuleje wahaczy
-linka ręcznego
-silniczek krokowy
-klocki hamulcowe
-"dyskoteka" na desce

Dodatkowo sam ogarnąłem jeszcze:
-nowy kierunkowskaz
-sprężyny gazowe do klapy
-rdzę na klapie
-nowe radio i głośniki
-kopułkę i palec aparatu zapłonowego
-kable zapłonowe
-rdzę od spodu bagażnika

Jednak mimo tych wszystkich "prezentów" kilka dni temu "lwiątko" odmówiło posłuszeństwa i umarło :( na nic zdały się wymiana części aparatu zapłonowego i kabli zapłonowych, auto raz pali na dwa środkowe cylindry, raz na wszystkie, a raz mu się w ogólne nie chce. Chodzi bardzo nierówno i żłopie ok 15-16l/100km. W przyszłym tygodniu mam nadzieję, że o własnych siłach dojedzie do mechanika, gdzie uda się uratować silnik, albo czeka mnie swap/remont :cry:

Auto widzieli już między innymi Raf, Alimantado, jozek i BartekXS.

W planach poza naprawą silnika są jeszcze:
-halogeny
-felgi na lato (sl189/sl201/exip)
-czarnidło na wszystkie plastiki
-lepsze hamulce
-blacharka (prawy błotnik i maska)

1.JPG
2.JPG
Tak auto prezentowało się kilka tygodni temu na Krakowskich Klasykach Nocą
Tak auto prezentowało się kilka tygodni temu na Krakowskich Klasykach Nocą

Więcej zdjęć zrobię i wstawię jak auto będzie zrobione pod względem mechanicznym

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję tacie za pomoc przy aucie :)

Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 717
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 i Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: szasz » 06 lis czw, 2014 10:58 pm

Dobry łociec zawsze pomoże ;)
3mam kciuki ;)
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..

Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 820
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Alimantado » 07 lis pt, 2014 10:36 am

Auto to naprawdę obiecująca baza na dobrego pug'a. Szkoda, że odmówił palenia ale trzymam kciuki za szybki powrót do zdrowia.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"

Awatar użytkownika
Filipczak
Uzalezniony
Posty: 659
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 21 lis pt, 2014 9:24 pm

Po dwudniowej wizycie u mechanika Pug odzyskal moce, przyczyna problemow byl tylko czujnik temperatury :D nie obylo sie jednak bez problemow, poniewaz odebralem samochod z rozladowanym akumlatorem.
Zajalem sie tez rdza na tylnej klapie, poniewaz udalo mi sie dorwac puszke farby sorrento green, moze nie wyglada to najlepiej, ale z daleka nie widac ze bylo cos robione, a przynajmniej jestem pewien ze przez najblizszy czas nie bedzie tam purchli.
Jutro moze uda mi sie podjechac na myjnie, to wrzuce jakies aktualne zdjecia

Awatar użytkownika
Filipczak
Uzalezniony
Posty: 659
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 08 mar ndz, 2015 8:27 pm

ImageUploadedByTapatalk1425838695.734189.jpg
Silnik na razie po zlej stronie puga, ale miejmy nadzieje ze jeszcze w tym tygodniu wroci z nowym sercem :) nadal bedzie to 1.4 jednak TU3S wyciagniety z AX'a GT, kilka lat temu remontowany w Krakowie w RasArt. Z nowych elementow mam juz felgi na lato, ktore na dniach jada do piaskowania, beda 13" z 306, czyli to samo co w 205 rallye 5,5J et20, pomaluje je na bialo i czekam na komplet kapselkow od Frogkiller'a, jak znajde wolna chwile w cieply dzien to odswieze zderzaki, zeby znow byly czarne. Przynajmniej do konca maja to koniec planow, no chyba ze uda sie zamontowac jakies halogeny

Stay tuned :D

Awatar użytkownika
Filipczak
Uzalezniony
Posty: 659
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 16 mar pn, 2015 11:23 am

Od środy Pug znowu cieszy mnie swoją obecnością :D
Swap przeszedł (podobno) bez większych problemów, pojawiły się tylko dwa następstwa poswapowe: niedziałające światło cofania i niedziałający klakson, ale to pewnie kwestia styków, zajmę się tym niedługo.
GT przyspiesza teraz dużo szybciej, kultura pracy silnika jest nieporównywalnie lepsza, wydech na wolnych obrotach jest bardzo cichy, a po otwarciu drugiej gardzieli wywołuje uśmiech na twarzy :)
Auto odebrałem bez linki ssania, więc z braku ory cięgna, dosyć prowizorycznie zrobiłem go z linki ssania od malucha (3zł) i pancerza od kosiarki 8)7, ale jak na razie spełnia swoje zadanie.

Lista rzeczy które zostały wykonane:
-swap silnika
-wymiana rozrządu
-zalanie silnika nowym olejem
-w skrzyni nie było prawie w ogóle oleju, więc dostał nowy płyn ustrojowy
-zdiagnozowanie braku podciśnienia w panoramie, winowajcą był trójnik, który się rozleciał, muszę dorobić nowy
-nowe łożysko oporowe, na szczęście okazało się, że sprzęgło ma jeszcze dużo mięsa

W planach jest jeszcze pomalowanie pokrywy zaworów, bo nie wygląda zbyt apetycznie :D

Podsumowując:
szacuję, że przyrost mocy jest na poziomie 20-30KM, stary silnik już kończył swój żywot, ten działa idealnie i idzie jak burza, jako że mam teraz aluminiowy blok, auto poszło delikatnie w górę, za to kierownica przy parkowaniu chodzi prawie jak ze wspomaganiem, zakręty bierze się o niebo lepiej, no i mniejsza masa = większa frajda
Załączniki
11072938_992349384127019_710027990_n.jpg
11026559_992349377460353_2084095936_n.jpg

Awatar użytkownika
czargosia
Uzalezniony
Posty: 698
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: czargosia » 16 mar pn, 2015 4:55 pm

Ładna sztuka i oby jak najdłużej cieszył :W
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

Awatar użytkownika
mlody333
Maniak
Posty: 1262
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: mlody333 » 16 mar pn, 2015 8:49 pm

Ten TU3S wrzuciłeś na gaźniku? Bo widzę też elementy instalacji elektryczej od wesji wtryskowej. No chyba, że jakiś miX 8)

Awatar użytkownika
Filipczak
Uzalezniony
Posty: 659
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 16 mar pn, 2015 8:57 pm

mlody333 pisze:Ten TU3S wrzuciłeś na gaźniku? Bo widzę też elementy instalacji elektryczej od wesji wtryskowej. No chyba, że jakiś miX 8)
Tak, jest ory gaźnik Solex'a. Instalacja została, tak "w razie czego", nawet komputer ciągle jest na swoim miejscu, mechanik powiedział, że jakby ją teraz wywalił, to w razie powrotu do wtrysku byłoby sporo zabawy, a instalacja raczej i tak się teraz nikomu nie przyda. Nie protestowałem, nie wadzi mi to pod maską :D

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1394
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: simon3 » 16 mar pn, 2015 9:16 pm

I że niby to ma 100KM +? ;)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

Awatar użytkownika
Filipczak
Uzalezniony
Posty: 659
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 16 mar pn, 2015 9:18 pm

simon3 pisze:I że niby to ma 100KM +? ;)
Nie, strzelam ze ma ich okolo tyle ile dala fabryka, czyli 85, przyrost na poziomie 20-30KM licze od poprzedniego silnika, gdzie tych kucy nie bylo juz wiecej niz 60

Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4892
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Martinoo » 18 mar śr, 2015 5:14 pm

Pokrywa zaworów od saxo??
Nie myślałeś o identyczny silniku tylko na wtrysku??

Można wtedy dać modyfikowany komputer i wtryskiwacze od vtr i idzie to jak burza. Przyspieszenie od 0 do 180 w ax z takimi modami fenomenalne
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek

Awatar użytkownika
Filipczak
Uzalezniony
Posty: 659
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 18 mar śr, 2015 5:35 pm

Martinoo pisze:Pokrywa zaworów od saxo??
Nie myślałeś o identyczny silniku tylko na wtrysku??

Można wtedy dać modyfikowany komputer i wtryskiwacze od vtr i idzie to jak burza. Przyspieszenie od 0 do 180 w ax z takimi modami fenomenalne
Myslalem o wielu silnikach, jednak wygrala ekonomia w postaci sprawdzonego silnika w dobrej cenie, dodatkowo na gazniku, a mocno mysle o "zatruciu" go gazem, wiec instalacja bedzie smiesznie tania i prosta.

Pokrywa zaworow nie mam zielonego ponecia od jakiego auta pochodzi, silnik jezdzil w AX'ie i wiem, ze byla zmieniana, wiec calkiem mozliwe ze to od Saxo.

TU3S tez jest stosunkowo latwy w modyfikacjach, jesli zostanie ze mna na dluzej mozliwe ze wyladuja w nim dwa gazniki, ale to patrzenie mocno w przyszlosc, na razie moc jest odpowiednia. Poza tym prawko mam niecaly rok i zdaje sobie sprawe, ze moje umiejetnosci prowadzenia auta musze jeszcze podszkolic, a 205 potrafi zaskoczyc czasem brakiem przyczepnosci, wiec nie chce wywolywac wilka z lasu :D

Awatar użytkownika
Filipczak
Uzalezniony
Posty: 659
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: Filipczak » 25 mar śr, 2015 2:49 pm

ImageUploadedByTapatalk1427287639.044085.jpg
ImageUploadedByTapatalk1427287621.432804.jpg
Pug dzisiaj otrzymal felunek na lato 2015, jestem zadowolony z efektu, myslalem, ze moze sie to gryzc, ale jednak jet calkiem ladnie :)

Raport spalania: 9-9.5l/100km, ale przy bardzo nieekonomicznej jezdzie

Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 343
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: 205 GT 1992 Filipczaka

Post autor: pyzio_dawca » 25 mar śr, 2015 4:51 pm

Ej co to znaczy nieekonomiczna jazda?? :) Mam nadzieje ze nie miales na mysli krecenia do 6 tysiecy, moje 1.4 przy katowaniu potrafilo zjesc 20 litrow :twisted:
Mi przy lekkiej nodze po mieście udało sie zejść do 8-8,5l/100 :)

Felgi wygląja super ! :W

ODPOWIEDZ