Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Bigmackowski
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 27 wrz czw, 2018 6:15 pm
Posiadany PUG: KUC, BĄK, ROMPEŁ i GOLLAS
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: Bigmackowski » 26 wrz czw, 2019 5:56 pm

D Turbo na dawcę, chłop co robi! :mrgreen:

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 362
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: a2legro » 18 paź pt, 2019 11:45 pm

Dturbo nie miało progów. Na pocieszenie posiadł wszystkie charakterystyczne elementy tego modelu.

W końcu wybrałem się do wydziału komunikacji i przerejestrowałem auto. Niestety nie udało się załatwić 205 w rejestracji.

Wygospodarowałem dwa dni wolne i zabrałem się za demontaż Dturbo. Na złom pojechała buda. Pozostawiłem to co może mi się przydać w przyszłości. Pewnie dużo tych dobrodziejstw trafi do XSD.

Chciałbym dodać trochę wigoru autku. Przy klimatyzacji przydało by się parę koni więcej. Taka modyfikacja w zakresie oryginału.
Silnik Dturbo miał spore przedmuchy dlatego zastanawiam się czy nie lepiej przeszczepić turbo do silnika który jest w aucie. Wygląda, że wszystko będzie pasować. Turbina w Dturbo nie dmucha dużego ciśnienia, silnik jest w genialnym stanie. Ktoś może robił taką modyfikację XUD9? Są jakieś większe różnice w tych silnikach poza osprzętem? _O_ PiotrDiesel :W
Załączniki
WPN.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg
36.jpg
37.jpeg

Awatar użytkownika
forest80
Junior
Posty: 232
Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: forest80 » 26 paź sob, 2019 6:37 pm

Witam, zapytałem się o coś na pw :)

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 362
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: a2legro » 27 paź ndz, 2019 2:42 am

Odpisałem.

188456
Tablice wraz z wnioskiem o wyrejestrowanie wysłane do Kielc. Jedna 205tka z głowy 8)7 . Buda może nie była taka zła tylko te progi. Pierwszy raz widziałem tak skorodowane progi w 205. Przy demontażu silnika zdałem sobie sprawę, że przy tej konstrukcji dolotu jaka została zastosowana w Dturbo nie ma możliwości montażu intercoolera :( Chyba nie będę sobie komplikował.

Póki co dalej jest to moje codzienne auto. Do czasu ogarnięcia Automatica nie mogę pozwolić sobie na dłuższe garażowanie XSD. Chciałbym za jednym razem zrobić wszystko. Na razie kompresor klimatyzacji, turbo pojadą do regeneracji, a sanki do piaskowania.
Załączniki
38.jpg

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: RafGentry » 27 paź ndz, 2019 11:44 am

Bardzo fajny ten XSD, dużo zyskał u Ciebie.
Czyli podsumowując - swapujesz na Dturbo, ale bez intercoolera?

W razie czego uderzaj do Bananowca, on ma doświadczenie z uturbionymi ropniakami. Przerobił już tego trochę...

Awatar użytkownika
forest80
Junior
Posty: 232
Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: forest80 » 27 paź ndz, 2019 9:06 pm

Zgadza się bardzo ładny XSD :) Pozdro

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 362
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: a2legro » 28 paź pn, 2019 9:14 pm

Dzięki. Fajnie, że ktoś podgląda zwykłego klekota.

Korci mnie trochę go zmodyfikować. Myślę, że nie zakłócę tym charakteru auta. W końcu XSD wyposażeniem jest bliźniaczy do Dturbo.

Silnik mam naprawdę zdrowy. Dlatego chciałbym pozostawić mój słupek, a jedynie wymienić osprzęt. O ile komory spalania pomiędzy tymi silnikami się nie różnią. Turbo nie pompuje dużego ciśnienia. Nie wydaje mi się, że jest konieczność odprężenia jednostki.

W Dturbo nie było intercoolera. Montaż wymagałby innego kolektora dolotowego i kombinacji z vacum. W takim przypadku odpadają: większe doładowanie i wtryski z 2.1 TD

Na plus na pewno będzie zmiana zawieszenia.

Z chęcią zaczerpnę więcej informacji.

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip ndz, 2015 1:24 pm
Posiadany PUG: Forever 1.9D, XSD 1.9D, Rekord E1 2.0S, BMW E39 525D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: Grzechu_1990 » 11 lis pn, 2019 4:06 pm

Powinieneś bez problemu wsadzić to turbo do 1.9 bez większych kombinacji pod tytułem odprężania czy robienia czegokolwiek innego.

Nawet małego IC nie idzie nigdzie wsadzić? Ja wiem ile jest miejsca w 205 pod maską, ale może zrobić (niestety) wzorem Subaru i wyciąć kurnik na masce? Wiem że to będzie paskudnie wyglądać, ale z drugiej strony kilka KM więcej.

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 362
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: a2legro » 15 lis pt, 2019 8:30 pm

Nie wiedziałem, że muszelki można przekręcać względem siebie. Jeśli tak to będzie miejsce na dolot z IC :D Turbo to dla mnie coś nowego nawet w takim starym dieselku. Póki nie skończę Automatica (auto zastępsze ) XSD musi czekać.

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 362
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: a2legro » 30 lis sob, 2019 7:14 pm

192125

Przyszedł czas na serwis olejowy. Nie podbiera oleju dlatego zostałem przy ELF 10W40. Oczywiście do tego filtry FILTRON. Skąd macie takie ładne niebieskie z lwem?. Paliwowy niedawno wymieniałem przy okazji wymiany ręcznej pompki, więc darowałem sobie.

Podczas corocznego przeglądu technicznego diagnosta ujawnił jedną usterkę. Lewy tylny amortyzator charakteryzował się niską sprawnością 57%. Zdecydowałem się na amortyzatory MONROE.
Kolejną "poważną" usterką okazał się wylany siłownik klapy. Poddał się po zaledwie 27 latach użytkowania.

Uzupełniłem oświetlenie oraz zadbałem o walory estetyczne. W końcu udało mi się umówić auto na usuwanie wgnieceń metodą PDR. Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
Załączniki
39.jpg
40.jpg
41.jpg
42.jpg
43.jpg
44.jpg
45.jpg

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: RafGentry » 30 lis sob, 2019 11:44 pm

Bagażnik czyściutki, cerata aż się świeci!
Podoba mi się dbałość o detale. Fajnie, jak w 205-tce wszystko działa i pracuje prawidłowo nawet po tylu latach.

Nie wierzę, że nie wiesz, skąd się bierze niebieskie filtry oleju... :lol:
https://allegro.pl/oferta/citroen-peuge ... 7446284713

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 362
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: a2legro » 01 gru ndz, 2019 12:14 am

Dzięki, jest to moje auto codzienne ale staram się go nie zapuścić. Poza nieszczęsnym obrotomierzem nie ma do czego się przyczepić.

Naprawdę nie wpadłem na to. Tworzyłem dziwnej teorie 8)7

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip ndz, 2015 1:24 pm
Posiadany PUG: Forever 1.9D, XSD 1.9D, Rekord E1 2.0S, BMW E39 525D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: Grzechu_1990 » 01 gru ndz, 2019 9:36 pm

a2legro pisze:192125
Przyszedł czas na serwis olejowy. Nie podbiera oleju dlatego zostałem przy ELF 10W40. Oczywiście do tego filtry FILTRON. Skąd macie takie ładne niebieskie z lwem?. Paliwowy niedawno wymieniałem przy okazji wymiany ręcznej pompki, więc darowałem sobie.

Podczas corocznego przeglądu technicznego diagnosta ujawnił jedną usterkę. Lewy tylny amortyzator charakteryzował się niską sprawnością 57%.
Olej mogłeś wlać też 5W40 skoro nie bierze Ci go, ja ten zabieg zastosowałem u siebie i jestem zadowolony - szybciej ciśnienie oleju jest niż na 10W40. I silnik mniej klepie dzięki temu.

Co do testu amortyzatorów - to jest bzdura, po pierwsze nie wykonuje sie go na badaniu technicznym, po drugie jest on niemiarodajny bo wystarczy mieć różne ciśnienie w oponach i już pokaże inne wartości, po trzecie powinny być spełnione pewne warunki żeby przeprowadzić ten test.

Nie ukrywam że chętnie przyjrzę sie mu z bliska jeżeli będzie okazja sie spotkać :)

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: hans » 01 gru ndz, 2019 9:47 pm

diagnosta ma obowiazek sprawdzic cisnienie w oponach wedle tabliczki i dopiero wtedy moze przystapic do przegladu
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 362
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja

Post autor: a2legro » 01 gru ndz, 2019 10:53 pm

Grzechu_1990 pisze:
a2legro pisze:192125
Przyszedł czas na serwis olejowy. Nie podbiera oleju dlatego zostałem przy ELF 10W40. Oczywiście do tego filtry FILTRON. Skąd macie takie ładne niebieskie z lwem?. Paliwowy niedawno wymieniałem przy okazji wymiany ręcznej pompki, więc darowałem sobie.

Podczas corocznego przeglądu technicznego diagnosta ujawnił jedną usterkę. Lewy tylny amortyzator charakteryzował się niską sprawnością 57%.
Olej mogłeś wlać też 5W40 skoro nie bierze Ci go, ja ten zabieg zastosowałem u siebie i jestem zadowolony - szybciej ciśnienie oleju jest niż na 10W40. I silnik mniej klepie dzięki temu.

Co do testu amortyzatorów - to jest bzdura, po pierwsze nie wykonuje sie go na badaniu technicznym, po drugie jest on niemiarodajny bo wystarczy mieć różne ciśnienie w oponach i już pokaże inne wartości, po trzecie powinny być spełnione pewne warunki żeby przeprowadzić ten test.

Nie ukrywam że chętnie przyjrzę sie mu z bliska jeżeli będzie okazja sie spotkać :)
Masz rację, że te wskazania nie są miarodajne ale w tym przypadku całkowicie trafione. Amortyzatory były z pierwszego montażu. Była spora różnica pomiędzy nimi. Lewy praktycznie się rozpadł przy demontażu. Czuje, że auto inaczej się zachowuje. Zmiana jak najbardziej na plus.

Na trzy czerwone 205tki wybieramy się na:
Spotkajmy się pod CPN-em! 15.12.2019
https://www.facebook.com/events/444772289785832/
Możliwe, że namówię kogoś by rozruszał Automatica.
hans pisze:diagnosta ma obowiazek sprawdzic cisnienie w oponach wedle tabliczki i dopiero wtedy moze przystapic do przegladu
Jasna sprawa, tak było. W tej stacji przegląd to sprawa rzeczywista, a nie fikcja.

ODPOWIEDZ