Simba - Peugeot 205 XS '90

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

Post autor: RafGentry » 07 sie pt, 2020 10:29 pm

Wszystkie XS-y to fajne chłopaki!
Podoba mi się kierunek, w jakim zmierza ten wątek i jego główny bohater. Jest coraz lepiej. No a halogeny w dokładce to już w ogóle zrobiły z niego ekstraklasowego zawodnika. Mówiłem, że będzie dobrze 8)

Siergiej
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
Posiadany PUG: 205 XS '90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

Post autor: Siergiej » 08 sie sob, 2020 1:41 am

Tak, jest fajnie) Ale żółte odblaski też będę chciał kupić🙂

Siergiej
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
Posiadany PUG: 205 XS '90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

Post autor: Siergiej » 21 wrz pn, 2020 7:32 pm

Simba dostał nowe półosie, poduszki w podporze półosi, oraz olej w skrzyni z dodatkiem. Do tego ustawienie zbieżności - i w końcu kierownica patrzy prosto :)

Wszystko to ogarniałem sam (oprócz zbieżności, oczywiście) za pomocą znajomych nie mechaników, ale kumatych chłopców. Zrobiłem to bardziej dla uspokojenia ambicji perfekcjonisty niż coś naprawiałem (jedna półoś delikatnie odzywała się ale nie było tragedii).

Niektórych narzędzi nam zabrakło, ale poradziliśmy sobie. Nie mieliśmy kwadratu na 8 do korków spustowego/wlewu olej skrzyni, - dorobiliśmy ze śruby nie mieliśmy nasadki na 30, ale daliśmy radę z 32. Polecam też mieć duży młot.

Nie będę wchodził w szczegóły, ale operacja jak najbardziej wymagająca. Zapiekło się wszystko co się da.

Mam kilka rad dla różnych kategorii osób:
1) jeśli nie jesteś mechanikiem, ale interesujesz się tematem. Rób śmiało, ale zaopatrz się w czas, cierpliwość, narzędzia, pomocnika.
2) jesli nie jesteś mechanikiem i romantyzujesz ten zawód. Nic nie rób, bo cała romantyka rozsypie się w próch.
3) jeśli jesteś mechanikiem. Nie mam rad

Coż, auto ma się dobrze, obecnie w trasie do Krakowa :)
Elo

Awatar użytkownika
Szymoff
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
Posiadany PUG: Green 1.4 `90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

Post autor: Szymoff » 22 wrz wt, 2020 1:12 pm

W teorii taka naprawa jest prosta i przyjemna, ale gdy na drodze stają zapieczone śruby to zaczyna się walka :D
Cieszę się że jednak się udało. Jakie półosie dokładnie dostał XS? Sam przymierzam się do wymiany półosi w Greenie ale w sklepach dostępne tylko półosie firmy GSP (takie wrzuciłeś do XS?)
W Krakowie przejazdem czy na chwilę dłużej? Jestem ciekawy jak XS wygląda na żywo :)

Siergiej
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
Posiadany PUG: 205 XS '90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

Post autor: Siergiej » 24 wrz czw, 2020 10:11 am

Planuję zawitać pod Tauron dziś)
Lewa gsp, prawa jakaś inna - kupowałem gsp ale sprzedawca zadzwonił i zaproponował inną bo nie miał tamtej.

Siergiej
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
Posiadany PUG: 205 XS '90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

Post autor: Siergiej » 07 paź śr, 2020 2:47 pm

Przy przebiegu 150k z haczkiem postanowiłem wymienić olej (czyli po około 7500k przebiegu po poprzedniej wymianie). Znowu został wlany 5W40. Wymieniony został również płyn chłodniczy, bo dolałem jakiegoś syfu tam, i stary pobrązowiał 8)7
Także xs jeździ i cieszy :)
No i żeby post nie był taki biedny, to dodaję zdjęcie z dnia wymiany oleju.
Załączniki
20201006_082631[1].jpg

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

Post autor: RafGentry » 08 paź czw, 2020 12:16 am

Siergiej pisze:
24 wrz czw, 2020 10:11 am
Planuję zawitać pod Tauron dziś)
Lewa gsp, prawa jakaś inna - kupowałem gsp ale sprzedawca zadzwonił i zaproponował inną bo nie miał tamtej.
Potwierdzam - zawitał! Miło było zrobić oldschoolowego spocika. Pojawił się też Kuba z Katowic - właściciel Gutmanna CTI ph1 i Szymon, a także Karolina - nowa kierowniczka Indiany 8)
119892836_609917966367047_2848188538910213116_n.jpg
120021792_1007095099754445_684266345581614116_n.jpg
120034477_646242172991347_8545403613647552697_n.jpg

Siergiej
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
Posiadany PUG: 205 XS '90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

Post autor: Siergiej » 10 paź sob, 2020 5:44 pm

Tak tak, byliśmy :) Byliśmy z urwaną nitą na zawiasie maski, którą sukcesywnie wymieniłem na nakrętkę imbusową oraz śrubkę. A po tygodniu kolega z grupy wystawił zawiasy na sprzedaż :D Jakbym nie zrobił, to bym kupił, a tak szkoda roboty - więc patentów przybywa 8)7
Naprawa zawiasu
Naprawa zawiasu
Dziś jeszcze doszło do paru drobnych napraw. Naprawiony został ogranicznik prawych drzwi. Ostatnio przestał działać i furtka bez opory otwierała się na maksa, trzeba było przytrzymywać cały czas. Przyczyną okazała się tulejka w ograniczniku, która wypadła do środka drzwi - pewnie zgnił bolec albo coś.. (zaznaczona na żółto). Miałem pod ręką śrubkę (na czerwono) tylko że bez nakrętki. Też miałem wkrętarkę z wiertłami, więc zamocowałem improwizowaną zawleczką z gwoździka (na niebiesko) wstępnie wywiercając otwór w śrubce. Wszystko robię w warunkach podwórkowych, więc nie czepiajcie się :) Teraz chodzi elegancko.
Naprawa ogranicznika
Naprawa ogranicznika
Ponad rok temu po zakupie auta wymieniałem tarcze oraz klocki. Nie miałem zawleczek do klinów, więc nie wymyśliłem nic "mądrzejszego" niż wkręty. Bardzo to topornie wyglądało ale technicznie - srał pies - niczemu to nie przeszkadzało. Ale w końcu postanowiłem to ogarnąć i wziąłem uniwersalne zawleczki w budowlanym 8)7 - lepiej bym wkręty zostawił :D Jakoś tam wszystko wsadziłem - zwoje zadania spełnia.
Wymiana wkrętów na zawleczki
Wymiana wkrętów na zawleczki
No i część przyjemniejsza i piękniejsza. Wypolerowałem przednią listewkę chromowaną. Kupiłem zestaw dla polerki w castoramie. W zestawie tarcza filcowa, tarcza bawełniana, adapter do wiertarki oraz dwie pasty: czyszcząca oraz polerska. I od razu chwalę się swoją akumulatorową zabaweczką, dzięki której życie jest prostsze (większość napraw opisanych zrobiona przy użyciu makitki)
Zestaw do polerowania
Zestaw do polerowania
Po zakupie auta nie miałem listewki z tyłu, więc została zamocowana nowa w 205garage. I oczywista była różnica pomiędzy przodem a tyłem. Nawet Michał, jak oddawał po serwisie auto, powiedział, że teraz przednią trzeba polerować. Ale jakoś rok to przekładałem, nie miałem narzędzi akumulatorowych żeby na podwórku bawić się, i w końcu ogarnąłem. Efekty widać na zdjęciach poniżej. Każde zdjęcie podpiszę.
Przód vs tył przed. Dlaczego postanowiłem wypolerować
Przód vs tył przed. Dlaczego postanowiłem wypolerować
Efekt przed i po z przodu. Jestem zadowolony
Efekt przed i po z przodu. Jestem zadowolony
Przód vs tył po. Wygląda świeżo, stan bardzo zbliżony
Przód vs tył po. Wygląda świeżo, stan bardzo zbliżony
Na dziś tyle. 150k na liczniku. Toczymy się dalej. Pozdro

ODPOWIEDZ