Strona 4 z 5

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 07 sie pt, 2020 10:29 pm
autor: RafGentry
Wszystkie XS-y to fajne chłopaki!
Podoba mi się kierunek, w jakim zmierza ten wątek i jego główny bohater. Jest coraz lepiej. No a halogeny w dokładce to już w ogóle zrobiły z niego ekstraklasowego zawodnika. Mówiłem, że będzie dobrze 8)

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 08 sie sob, 2020 1:41 am
autor: Siergiej
Tak, jest fajnie) Ale żółte odblaski też będę chciał kupić🙂

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 21 wrz pn, 2020 7:32 pm
autor: Siergiej
Simba dostał nowe półosie, poduszki w podporze półosi, oraz olej w skrzyni z dodatkiem. Do tego ustawienie zbieżności - i w końcu kierownica patrzy prosto :)

Wszystko to ogarniałem sam (oprócz zbieżności, oczywiście) za pomocą znajomych nie mechaników, ale kumatych chłopców. Zrobiłem to bardziej dla uspokojenia ambicji perfekcjonisty niż coś naprawiałem (jedna półoś delikatnie odzywała się ale nie było tragedii).

Niektórych narzędzi nam zabrakło, ale poradziliśmy sobie. Nie mieliśmy kwadratu na 8 do korków spustowego/wlewu olej skrzyni, - dorobiliśmy ze śruby nie mieliśmy nasadki na 30, ale daliśmy radę z 32. Polecam też mieć duży młot.

Nie będę wchodził w szczegóły, ale operacja jak najbardziej wymagająca. Zapiekło się wszystko co się da.

Mam kilka rad dla różnych kategorii osób:
1) jeśli nie jesteś mechanikiem, ale interesujesz się tematem. Rób śmiało, ale zaopatrz się w czas, cierpliwość, narzędzia, pomocnika.
2) jesli nie jesteś mechanikiem i romantyzujesz ten zawód. Nic nie rób, bo cała romantyka rozsypie się w próch.
3) jeśli jesteś mechanikiem. Nie mam rad

Coż, auto ma się dobrze, obecnie w trasie do Krakowa :)
Elo

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 22 wrz wt, 2020 1:12 pm
autor: Szymoff
W teorii taka naprawa jest prosta i przyjemna, ale gdy na drodze stają zapieczone śruby to zaczyna się walka :D
Cieszę się że jednak się udało. Jakie półosie dokładnie dostał XS? Sam przymierzam się do wymiany półosi w Greenie ale w sklepach dostępne tylko półosie firmy GSP (takie wrzuciłeś do XS?)
W Krakowie przejazdem czy na chwilę dłużej? Jestem ciekawy jak XS wygląda na żywo :)

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 24 wrz czw, 2020 10:11 am
autor: Siergiej
Planuję zawitać pod Tauron dziś)
Lewa gsp, prawa jakaś inna - kupowałem gsp ale sprzedawca zadzwonił i zaproponował inną bo nie miał tamtej.

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 07 paź śr, 2020 2:47 pm
autor: Siergiej
Przy przebiegu 150k z haczkiem postanowiłem wymienić olej (czyli po około 7500k przebiegu po poprzedniej wymianie). Znowu został wlany 5W40. Wymieniony został również płyn chłodniczy, bo dolałem jakiegoś syfu tam, i stary pobrązowiał 8)7
Także xs jeździ i cieszy :)
No i żeby post nie był taki biedny, to dodaję zdjęcie z dnia wymiany oleju.

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 08 paź czw, 2020 12:16 am
autor: RafGentry
Siergiej pisze:
24 wrz czw, 2020 10:11 am
Planuję zawitać pod Tauron dziś)
Lewa gsp, prawa jakaś inna - kupowałem gsp ale sprzedawca zadzwonił i zaproponował inną bo nie miał tamtej.
Potwierdzam - zawitał! Miło było zrobić oldschoolowego spocika. Pojawił się też Kuba z Katowic - właściciel Gutmanna CTI ph1 i Szymon, a także Karolina - nowa kierowniczka Indiany 8)
119892836_609917966367047_2848188538910213116_n.jpg
120021792_1007095099754445_684266345581614116_n.jpg
120034477_646242172991347_8545403613647552697_n.jpg

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 10 paź sob, 2020 5:44 pm
autor: Siergiej
Tak tak, byliśmy :) Byliśmy z urwaną nitą na zawiasie maski, którą sukcesywnie wymieniłem na nakrętkę imbusową oraz śrubkę. A po tygodniu kolega z grupy wystawił zawiasy na sprzedaż :D Jakbym nie zrobił, to bym kupił, a tak szkoda roboty - więc patentów przybywa 8)7
Naprawa zawiasu
Naprawa zawiasu
Dziś jeszcze doszło do paru drobnych napraw. Naprawiony został ogranicznik prawych drzwi. Ostatnio przestał działać i furtka bez opory otwierała się na maksa, trzeba było przytrzymywać cały czas. Przyczyną okazała się tulejka w ograniczniku, która wypadła do środka drzwi - pewnie zgnił bolec albo coś.. (zaznaczona na żółto). Miałem pod ręką śrubkę (na czerwono) tylko że bez nakrętki. Też miałem wkrętarkę z wiertłami, więc zamocowałem improwizowaną zawleczką z gwoździka (na niebiesko) wstępnie wywiercając otwór w śrubce. Wszystko robię w warunkach podwórkowych, więc nie czepiajcie się :) Teraz chodzi elegancko.
Naprawa ogranicznika
Naprawa ogranicznika
Ponad rok temu po zakupie auta wymieniałem tarcze oraz klocki. Nie miałem zawleczek do klinów, więc nie wymyśliłem nic "mądrzejszego" niż wkręty. Bardzo to topornie wyglądało ale technicznie - srał pies - niczemu to nie przeszkadzało. Ale w końcu postanowiłem to ogarnąć i wziąłem uniwersalne zawleczki w budowlanym 8)7 - lepiej bym wkręty zostawił :D Jakoś tam wszystko wsadziłem - zwoje zadania spełnia.
Wymiana wkrętów na zawleczki
Wymiana wkrętów na zawleczki
No i część przyjemniejsza i piękniejsza. Wypolerowałem przednią listewkę chromowaną. Kupiłem zestaw dla polerki w castoramie. W zestawie tarcza filcowa, tarcza bawełniana, adapter do wiertarki oraz dwie pasty: czyszcząca oraz polerska. I od razu chwalę się swoją akumulatorową zabaweczką, dzięki której życie jest prostsze (większość napraw opisanych zrobiona przy użyciu makitki)
Zestaw do polerowania
Zestaw do polerowania
Po zakupie auta nie miałem listewki z tyłu, więc została zamocowana nowa w 205garage. I oczywista była różnica pomiędzy przodem a tyłem. Nawet Michał, jak oddawał po serwisie auto, powiedział, że teraz przednią trzeba polerować. Ale jakoś rok to przekładałem, nie miałem narzędzi akumulatorowych żeby na podwórku bawić się, i w końcu ogarnąłem. Efekty widać na zdjęciach poniżej. Każde zdjęcie podpiszę.
Przód vs tył przed. Dlaczego postanowiłem wypolerować
Przód vs tył przed. Dlaczego postanowiłem wypolerować
Efekt przed i po z przodu. Jestem zadowolony
Efekt przed i po z przodu. Jestem zadowolony
Przód vs tył po. Wygląda świeżo, stan bardzo zbliżony
Przód vs tył po. Wygląda świeżo, stan bardzo zbliżony
Na dziś tyle. 150k na liczniku. Toczymy się dalej. Pozdro

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 02 lis pn, 2020 11:32 am
autor: Siergiej
W międzyczasie weszło domowe regenerowanko zacisków - nowe gumeczki oraz tłoczki na swoim miejscu. Prowadnice są ok. Coś mi skrzypiało, czuć było nawet na pedału niepłynną pracę. Chodzi teraz ładnie. Oddałem auto na odpowietrzenie hamulców, bo samemu nie do końca udało się, pedał zapadał bardziej niż wcześniej. Przy okazji panowie z serwisu rozruszą samoregulatory z tyłu, ponieważ od jakiegoś czasu zacina się po mocniejszym zaciągnięciu ręcznego.

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 02 lis pn, 2020 7:55 pm
autor: forest80
Super robota. Zderzaki odnawiałeś? Jak tak to w jaki sposób?

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 03 lis wt, 2020 4:26 pm
autor: Siergiej
forest80 pisze:
02 lis pn, 2020 7:55 pm
Super robota. Zderzaki odnawiałeś? Jak tak to w jaki sposób?
Zderzaki nie ruszałem, choć w dalszych planach mam :)
Nie zastanawiałem się nad sposobem jeszcze.

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 03 lis wt, 2020 4:31 pm
autor: Siergiej
Dziś zaliczyłem przegląd. Słabe tylne hamulce, o czym w sumie wiem, oraz wskazano na brud pod aparatem zapłonowym. Trzeba było jednak wyczyścić ten brud jak wymieniałem oring. Teraz to nawet nie wiem czy kapie tam czy nie🙂
Reszta bez zastrzeżeń😎

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 10 lis wt, 2020 4:14 pm
autor: Siergiej
Po półtora latach po zakupie auta w końcu zamontowane fabryczne stalówki po renowacji. Nowe zimówki też na miejscu. Kapselki od Pawła dopełniają ogólny wigląd. Z plusów: kiera kręci się lekko, przyśpiesza i hamuje chętniej, nierówności po prostu pochłania. Z minusów to znowu widok - jakoś skromnie i biednie) Ale to tylko zima :D A zima w naszych czasach jest krótka :)

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 15 lis ndz, 2020 2:21 pm
autor: Siergiej
Aparat zapłonowy uszczelniony. Zobaczcie różnicę stary vs nowy simering. Nie dziwię się, że olej dosłownie kapał stamtąd. Jak to robiłem opiszę w jakimś technicznym wątku.

Re: Simba - Peugeot 205 XS '90

: 06 gru ndz, 2020 7:31 pm
autor: Siergiej
Jak już wspomniałem, na przeglądzie zwrócono uwagę na tylne hamulce. Ze 2 tygodnie temu pojechałem do NEO garage. Fajne miejsce, można samemu dłubać w aucie w cieple i z dobrym oświetleniem, też podziwiając klasyki co tam stoją. Ale wtedy udało się wsadzić tylko nowe bębny, ponieważ kupiłem złe szczęki. Dziś ogarnąłem cylinderki oraz szczęki już na podwórku. Bardzo prosta procedura jak się okazało😉
Jakoś na czuja wyregulowałem ręczny, odpowietrzyłem układ sam, podpierając pedał hamulca nogą meblową😀
Hamuje istotnie lepiej. Dla pewności trzeba będzie odwiedzić skp by sprawdzili siłę hamowania.