Peugeot 205 RG 1990r.

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: RafGentry »

Damian, Ty na serio na przegląd w Wigilię chcesz jechać? :lol:

Bardzo fajnie, że już turla się o własnych siłach. Nie wiem, czy dobrze czytam między wierszami, ale dostrzegam spory entuzjazm w poczynaniach...
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: DJPreZes »

Trzymam kciuki za powodzenie. Jest świetny!!
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 »

IMG_0383.JPG
Przegląd zaliczony, z drobnymi uwagami, ale zaliczony :)
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: RafGentry »

Jezu jak się cieszę
Z tych szybciutkich wskrzeszeń! :mrgreen:

Wiesz, że do teraz nie miałem pojęcia, że tam jest lotka GTI na klapie? :lol:

W ogóle, to jakie wrażenia z jazdy? Fajnie się to turla?
Dywaników do Garrosa nie potrzebujesz czasem?
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 »

RafGentry pisze: Wiesz, że do teraz nie miałem pojęcia, że tam jest lotka GTI na klapie? Obrazek

Dywaników do Garrosa nie potrzebujesz czasem?
Lotka super sprawa, taki rarytasik w pakiecie Obrazek
Dywaniki będę zamawiał tam gdzie ostatnio do CTI, chyba że masz takie na sprzedaż.

Pierwsza jazda została wykonana w poniedziałek wieczorem, po załatwieniu wszelkich formalności z rejestracją (tj numery próbne + ubezpieczenie). Było już ciemno więc nie oddalałem się za bardzo, ale 7km wystarczyło aby upewnić się że RG jest w dobrej kondycji. Obserwacje:
- auto jedzie prosto, podczas hamowania nie ściąga go w żadną stronę
- hamulce na początku słabe, ale w miarę zdzierania rdzy z tarcz z przodu poprawiły się
- czasami mignęła kontrolka płynu chłodniczego, ale to ze względu na świeżą wymianę. Po przejechaniu tej trasy układ się odpowietrzał i poziom w zbiorniczku spadł z poziomu połowa między min-max do min. Jak uzupełniłem płyn - kontrolka przestała się pojawiać, a poziom płynu się ustabilizował
- nierówne obroty po rozgrzaniu na biegu jałowym, prawdopodobnie wina silniczka krokowego.
- powyższe powoduje że auto lubi sobie zgasnąć przy zmianie biegu. Łącznie zdarzyło się to z 10 razy na odcinku łącznie 20km. Odpala od razu po przekręceniu kluczykiem.
- w zawieszeniu nie słychać większych hałasów, tak zwane „nic nie stuka nic nie puka”, przeguby nie hałasują
- poza nierówną pracą na biegu jałowym auto ładnie się zbiera, wg mnie osiągi są adekwatne do mocy silnika
- sprzęgło bierze prawie pod sam koniec

Obroty i prędkość wg zegarów na 3 biegu (o ile dobrze pamietam).
IMG_0434.JPG
Ostatnio zmieniony 25 gru śr, 2019 10:24 am przez pilot-84, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
forest80
Junior
Posty: 250
Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: forest80 »

Zdjęcia nie ma...:(
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 »

forest80 pisze:Zdjęcia nie ma...:(
To jeszcze raz:
IMG_0434.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: szysz61 »

Odnośnie falujących obrotów i gaśnięcia, czy nie masz źle podłączone węże gumowe wchodzące w trójnik na pokrywie wtrysku i filtra powietrza?
Załączniki
IMG_0307a.jpg
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 »

szysz61 pisze:Odnośnie falujących obrotów i gaśnięcia, czy nie masz źle podłączone węże gumowe wchodzące w trójnik na pokrywie wtrysku i filtra powietrza?
Coś może być na rzeczy. Miałem pytać forum o wolne końcówki:

Ten wężyk wskazywany śrubokrętem:
IMG_0309.JPG
Ta wtyczka przy akumulatorze:
IMG_0312.JPG
I ta wtyczka:
IMG_0313.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: szysz61 »

Tak, chodzi o ten wężyk, według mnie powinien być podłączony do takiego trójnika, który w chodzi do otworu przy tym grubym wężu idącym od pokrywy zaworów. W drugi otwór wchodzi wężyk z tą pomarańczową zaślepką. Te dwie brązowe wtyczki są wolne, nie mają cd. tak ma być.
Załączniki
trójnik.jpg
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 »

Ok, sprawdzę przy najbliższej okazji. Dzięki za wskazówki :)

Wracając do przeglądu - RG przeszedł go ale została zwrócona uwaga na następujące elementy:
- luz na gumach stabilizatora
- luz na sworzniu lewym
- luz na końcówkach drążków kierowniczych
- hamulce tył wymagają przejrzenia

Badanie stanu amortyzatorów:
Przód: 65% / 64%
Tył: 61% / 60%

Wyżej wymienione elementy zostaną poddane przeglądowi i wymianie jeszcze przed wyjazdem RG na wiosnę.
Mamy pełny obraz auta pod kątem mechanicznym :)
IMG_0425.JPG
IMG_0422.JPG
IMG_0414.JPG
IMG_0409.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Rafał 99
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru pt, 2019 9:54 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: Rafał 99 »

Fajny egzemplarz i fajnie przedstawiony :)
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 »

Było o mechanice, przejdźmy więc do warstwy wizualnej, czyli wyglądu zewnętrznego i wnętrza.

Na początek wnętrze, które jest kompletne i o dziwo (jak na auto 30 letnie) w całości sprawne. Poniżej kilka najważniejszych spostrzeżeń:
- daszek deski pęknięty w standardowym miejscu
- wszystkie kontrolki i wskaźniki (raczej) sprawne, podświetlenie zegarów ładnie świeci (lepiej niż w CTI)
- półki na podszybiu kompletne, łącznie ze sprężynką
- wszystkie przyciski na konsoli środkowej działają i są podświetlone
- sterowanie dmuchawą działa w 100% co mnie bardzo cieszy (w CTI przez 5 lat tego nie naprawiłem 8)7 )
- schowek na bezpieczniki sprawny (nie ma ułamanej blaszki, przez co pokrywa się ładnie zamyka)
- elektryczne szyby działają, jednak od strony pasażera ciężko się zasuwa (trzeba pomóc jej ręką)
- centralny zamek działa we wszystkich zamkach, te same "kluczyki" w każdym z nich
- wycieraczki przód i tył ładnie działają + spryskiwacze również
- oświetlenie kabiny działa
- półka bagażnika w idealnym stanie, łącznie ze sznurkami montowanymi do klapy, bez dziur po głośnikach
IMG_0402.JPG
Elementy tapicerki:
Siedzenia w dosyć dobrym stanie, jednak wymagają renowacji.
- Fotel kierowcy raczej do wymiany, rozeszły się szwy w kilku miejscach, oraz ma rozdarcie skóry na oparciu.
77391097_2772425002824628_431394052877844480_n.jpg
- Fotel pasażera oraz tylne siedzenia wymagają odnowienia skóry, ale pianki w boczkach są w bardzo dobrym stanie.
78532756_2570221423095208_2850498059811422208_n.jpg
79424153_2486200518306040_8420967370234789888_n.jpg
Na zdjęciach nie wyglądają źle, ale wymagają pracy.

Mój plan polega na zdobyciu nowego fotela kierowcy, używanego, ale w lepszym stanie (bez perforacji skóry), a następnie odnowienie ich przy użyciu środków Colourlock: https://sklep.lederzentrum.pl/peugeot.html
Robiłem taką operację przy Lexusie LS400 i efekty były bardzo dobre:
IMG_7195.JPG
IMG_7200.JPG
IMG_6392.JPG
IMG_6348.JPG
IMG_6380.JPG
W zasadzie mam cały komplet materiałów do przeprowadzenia tej operacji, jedynie czego potrzebuję to dobrać farbę pod kolor siedzeń.

Boczki drzwi - w dobrym stanie, wymagają jedynie wyczyszczenia. Jako ciekawostka - są to pełne boczki, zakrywające w całości blachę drzwi:
78385457_795430184231575_2216284269553123328_n.jpg
79192825_2415107068738388_1945222599965409280_n.jpg
Jedyna wada to oberwanie półki od strony pasażera zafundowane przez mojego synka, ale do naprawienia :)

Idąc dalej, podsufitka - niestety jest wilgoć w jej tylnej części. Musi być przeciek w szyberdachu, który muszę zidentyfikować i usunąć.
IMG_0252.JPG
IMG_0254.JPG
Wykładzina - w przeciwieństwie do wilgotnej podsufitki i zniszczonych foteli, wygląda wręcz idealnie. Gdyby nie nalot rdzy od śrub które trzymają fotele - uważałbym że została wymieniona na nową zaraz przed sprzedażą. Żadnych przetarć, jest czyściutka, no jak nowa.
Przy okazji wymontowania foteli, mam zamiar ją ściągnąć i zobaczyć stan podłogi.

Na koniec jednak stwierdzam że są braki. Brakuje dywaników oraz brakuje wykładziny w bagażniku (obu warstw, tej filcowej i tej górnej warstwy). Koniecznie do zakupienia.

Przepraszam, że nie mam dobrych zdjęć, niestety nie było dobrej pogody aby pofocić wnętrze.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 »

szysz61 pisze:Tak, chodzi o ten wężyk, według mnie powinien być podłączony do takiego trójnika, który w chodzi do otworu przy tym grubym wężu idącym od pokrywy zaworów. W drugi otwór wchodzi wężyk z tą pomarańczową zaślepką. Te dwie brązowe wtyczki są wolne, nie mają cd. tak ma być.
Podłączyłem tak:
IMG_0573.JPG
Niestety nic to nie dało. Po rozgrzaniu wciąż nierówno pracuje i gaśnie. Wydaje mi się że nawet jest gorzej niż wcześniej. Teraz za każdym razem gaśnie jeżeli nie dam gazu.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: szysz61 »

Tak powinno wyglądać to połączenie. Jeśli problem nie ustępuje sprawdź, czy dobrze masz połączone dwie wtyczki od sondy lambda. Mi mechanik połączył sugerując się kolorami niebieską z niebieską a miało być odwrotnie.
ODPOWIEDZ