Peugeot 205 RG 1990r.

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 08 lut sob, 2020 9:17 pm

qba223 pisze:Jaki preparat używasz?
Colourlock Strong Cleaner. Widać na zdjęciu ;)
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 08 lut sob, 2020 9:24 pm

Wymieniłem dzisiaj sondę lambda, ale niestety problem z niskimi obrotami po rozgrzaniu nie zniknął :(
IMG_1167.JPG
IMG_1168.JPG
Przy okazji dobierania się do wtyczek, oczyściłem okolice aparatu zapłonowego i przeczyściłem wtyczki.
IMG_1174.JPG
IMG_1182.JPG
Także walka z gasnącym autem wciąż trwa...
Udało się odczytać błędy za pomocą kluczyka!
Dzięki hans i DJPreZes za podpowiedzi.
Jest odczytany jeden błąd:
41 -> Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

qba223
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 30 lis sob, 2019 1:54 pm
Posiadany PUG: 607 2.7 V6 i szukam 205 :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Dąbrowa,WLKP.

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: qba223 » 09 lut ndz, 2020 12:48 pm

_O_

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 09 lut ndz, 2020 11:39 pm

Pozytywne wieści płyną dzisiaj z placu boju, tzn z garażu Obrazek

Może po kolei:

1) Potwierdzam, że odczyt błędów na kluczyk działa. Poniżej film z mojego sprawdzenia:



Udało się odczytać jeden błąd: 41, ale niestety/stety lektura forum mówi, że ten błąd to norma i nie ma się nim co przejmować i nie ma co wyciągać wniosków w oparciu o niego.

2) Idąc tropem podpowiedzi na FB sprawdziłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wykręciłem go, zabrałem do kuchni, wrzuciłem w garnek z wodą i zacząłem gotować - mierzyć. Wyniki pokrywają się z literaturą, także czujnik jest sprawny.
fullsizeoutput_244a.jpeg
3) Kolejny sprawdzany element to "ufo". Korzystając z wątku viewtopic.php?f=26&t=13478 rozbudowałem nieco moją wiedzę na ten temat, sprawdziłem czy samo ufo jest "szczelne" - ściągnąłem wężyk z elektrozaworu i zassałem z niego powietrze. Było szczelne.
Sam elektrozawór mi się nie spodobał, ponieważ jeden króciec jest wolny i nie jestem pewny, czy on czasem nie rozszczelnia układu podciśnienia idącego od przepustnicy.
IMG_1230.JPG
W tym celu - podłączyłem wężyk od ufo bezpośrednio do przepustnicy:
Załącznik fullsizeoutput_244a.jpeg nie jest już dostępny
Efekt - RG przestał gasnąć na rozgrzanym silniku!!! Także jest mały sukces Obrazek
Obroty niestety jeszcze falują po rozgrzaniu, ale już nie spadają na tyle, aby auto zgasło. Mogę już normalnie nim jeździć Obrazek



Tak obecnie pracuje po rozgrzaniu:


Podejrzewam, że trzymanie obrotów wynika z braku elektrozaworu, ale pewności nie mam.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 09 mar pn, 2020 7:43 am

Wracam po miesięcznej przerwie w pracach przy RG. W sobotę zająłem się czyszczeniem elektrozaworu o którym mowa w poprzednim poście. Sprawdziłem, że prąd do niego jest dostarczany na obrotach jałowych. Po dodaniu gazu napięcie spada do 0 co otwiera zawór (wg moich obserwacji domyślnie - bez napięcia jest otwarty, a po podaniu napięcia się zamyka, czyli odcina podciśnienie od ufo).
Przeczyściłem go WD-40 i sprężonym powietrzem i wydaje się że teraz działa. W każdym razie obroty się ustabilizowały. Nie jest jeszcze idealnie, ale już zdecydowanie lepiej.

IMG_1556.JPG
Oprócz tego, oczyściłem komorę silnika z brudu. Poniżej kilka zdjęć do porównania stanu silnika po zakupie i teraz:
18C7FD7B-8347-4061-B37E-919F9F42EBD7.jpg
0178CD4E-6EE4-46FC-85A0-64C6041507E0.jpg
1D785FA4-0A76-4B59-97EE-0B6A626D817E.jpg
5F5F8DAB-BDDA-4DC2-A456-018755BE95E8.jpg
Kratka podszybia:
IMG_1541.JPG
IMG_1542.JPG
IMG_1547.JPG
IMG_1590.JPG
Parę fotek komory silnika:
IMG_1563.JPG
IMG_1577.JPG
IMG_1575.JPG
IMG_1583.JPG
IMG_1581.JPG
IMG_1607.JPG
Ostatnio zmieniony 10 mar wt, 2020 1:26 am przez pilot-84, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6882
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: RafGentry » 09 mar pn, 2020 11:08 am

Zmyłeś też fabryczny napis "A3" :D
Choć w sumie ciekawi mnie koleś, co malował te bohomazy na silnikach. Dziwne, że nie mieli jakiegoś standardowego systemu oznaczania np. szablonem, tylko robili to ręcznie. Na kolektorach w XU też są takie napisy.

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 09 mar pn, 2020 11:50 am

To był fabryczny napis?? :D
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 09 mar pn, 2020 7:51 pm

I jeszcze parę fotek.
IMG_1610.JPG
[atrachment=3]IMG_1611.JPG[/attachment]
IMG_1612.JPG
IMG_1615.JPG
IMG_1616.JPG
Przy wymontowaniu prawego reflektora klosz rozlazł mi się w rękach. Także szukam dwóch reflektorów przednich.
Czy Denji są ok, czy szukać Valeo?
Załączniki
IMG_1611.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6882
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: RafGentry » 09 mar pn, 2020 9:59 pm

Regeneruj swoje Valeo. Można je wyczyścić i skleić z powrotem

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 10 mar wt, 2020 1:05 am

Moje to Denji. Już dogadałem zakup kompletu Valeo z Grześkiem :)
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 10 mar wt, 2020 10:59 am

IMG_1678.JPG
Kończymy formalności związane z rejestracją...
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 15 mar ndz, 2020 3:15 pm

Przyjechały nowe światła od Grześka, zająłem się ich gruntownym czyszczeniem i myciem. Jeden po zalaniu wodą od środka okazał się być nieszczelny, więc rozkleiłem go, dokładnie umyłem od środka, przygotowałem masę uszczelniającą i skleiłem ponownie.
IMG_1718.JPG
Adjustments.JPG
Dzisiaj stwierdziłem że drugiemu przydałaby się podobna operacja:
IMG_1722.JPG
Został również rozklejony, oczyściłem w miarę go z masy uszczelniającej:
IMG_1724.JPG
IMG_1723.JPG
O ile szkło dało się wyczyścić dokładnie, to z ramka było o wiele gorzej.
IMG_1730.JPG
Masa uszczelniająca z odzysku, w formowaniu posiłkowałem się się wrzątkiem.
IMG_1726.JPG
IMG_1727.JPG
IMG_1728.JPG
IMG_1732.JPG
Finalny efekt:
8BBFA1BA-F0BD-42C3-BC0A-43522EF3B6E8.jpg
IMG_1736.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: grzesiek309 » 15 mar ndz, 2020 6:12 pm

Wow :) Teraz wyglądają jak nowe :)

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 405
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: czargosia » 18 mar śr, 2020 2:13 pm

A możesz się podzielić co to za "masa uszczelniająca" ?
na zwykły kit to nie wygląda.
Efekt po myciu - ciut nie fabryka :)
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 21 mar sob, 2020 11:49 am

Wiesz co to jest masa która była oryginalnie. Po prostu ją zerwałem, podgrzałem w gorącej wodzie, ugniotłem jak plastelinę i ponownie nałożyłem.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

ODPOWIEDZ