Peugeot 205 RG 1990r.

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 26 kwie ndz, 2020 7:44 pm

pilot-84 pisze:
Siergiej pisze:Ile pali z tak ustawionym tps? Nie smierdzi paliwem z rury? Mierzyłeś na włączonym zaplonie? Według mnie na zamkniętej przepustnicy powinno pokazywać 0.18 - 0.19v.

Czy odstęp krokowca na zwarcie jest ustawiony tak jak ktoś tu podpowiadał czyli 0.5mm?

Czy śruba regulacyjna fabryczna była ruszana? Tamta którą w swoim poście zaznaczałeś pytając co to za śruba. Czy ogranicza ona teraz przy zamkniętym krokowcu całkowite zamknięcie przepustnicy? Jeśli ogranicza, to w jakim stopniu?

Nie śmierdzi paliwem ani trochę. Spalania nie mierzyłem.

Tak, wiem że powinno być ok 0,18 ale kombinuję ze względu na gasnący silnik na biegu jałowym. Teraz jest lepiej.

Ustawiałem tak żeby było na styk, ale śruba jest dokręcona na max i niestety jest więcej niż 0,5mm do krokowca...
Spalanie na dystansie 302km wyniosło średnio 8,2l/100km.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 26 kwie ndz, 2020 11:21 pm

Relacji ciąg dalszy:

Fotele zostały pomalowane środkami od Colourlock:
Załącznik IMG_2436.JPG nie jest już dostępny
Plan był taki aby jak najmniejszymi kosztami przywrócić fotele do dobrej kondycji. Fotel pasażera był w dobrym stanie, fotel kierowcy w gorszym. Szukałem przez 3 miesiące czegoś w lepszym stanie, ale finalnie się poddałem i pozszywałem to co mam.
Z zaprezentowanego zestawu powyżej tak naprawdę musiałem kupić wyłącznie farbę i benzynę do skóry. Pozostałe produkty pozostały z czasów renowacji foteli w Lexusie LS400. Także koszt dla mnie mógł się zamknąć w kwocie ok 100zł Obrazek

Kolejne etapy renowacji foteli:
1. Czyszczenie skory Strong Cleanerem
2. Odtłuszczenie benzyną do skóry
3. Tam, gdzie była dziura, sklejenie jej klejem do skóry i odczekanie aż wyschnie klej
4. Większe ubytki w licu skory wypełnione sztuczną skórą (szpachlą do skór)
5. Potem szlifowanie i otwieranie porów skóry
6. Oczyszczanie rozpuszczalnikiem
7. Przed malowaniem użycie rozpuszczalnika gld, który ściera nieco starą farbę i powoduje że skóra robi się „klejąca”
8. Nałożenie 2-3 warstw farby za pomocą gąbki
9. Na koniec użycie środka do utrwalenia i zabezpieczenia farby (taki lakier bezbarwny), w 2-3 warstwach.

Efekty? Nie jest to co prawda nowa skóra, ale fotele prezentują się o niebo lepiej. W dużym stopniu zniwelowane zostały ryski i pęknięcia lica skóry. Tam gdzie skóra była rozerwana, lub bardzo popękana - z bliska to widać (niestety nie ma cudów, można oczywiście to próbować zamaskować szpachlą, ale po pewnym czasie będzie i tak pękała), ale ogólny efekt jest bardzo zadowalający Obrazek

O czym trzeba pamiętać dodatkowo, to zabezpieczenie czerwonych nici - taśma malarska dawała radę, ale trzeba uważnie ją odklejać. Tak gdzie została zamalowana - mam patent w postaci czerwonego markera Obrazek

Parę zdjęć z akcji:
Po szlifowaniu:
IMG_2436.JPG
Po benzynie:
IMG_2437.JPG
Klej:
IMG_2439.JPG
IMG_2443.JPG
Szpachla:
IMG_2441.JPG
Rozpuszczalnik:
IMG_2453.JPG
Przygotowanie:
IMG_2466.JPG
Cdn
Załączniki
IMG_2443.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 29 kwie śr, 2020 8:07 pm

Samo malowanie:
IMG_2455.JPG
IMG_2456.JPG
IMG_2457.JPG
IMG_2460.JPG
IMG_2481.JPG
IMG_2478.JPG
W międzyczasie pomalowałem również elementy mocowań:
IMG_2479.JPG
Oraz zająłem się poprowadzeniem nowych kabli do głośników i wygłuszeniem drzwi:
IMG_2418.JPG
IMG_2424.JPG


Potem mocowanie ponowne pasów i składamy wnętrze:
IMG_2483.JPG
IMG_2484.JPG
IMG_2485.JPG
Tam gdzie miałem - dawałem nowe podkładki i śruby.
IMG_2492.JPG

Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 29 kwie śr, 2020 8:32 pm

Efekt końcowy:
IMG_2492.JPG
IMG_2616.JPG
IMG_2593.JPG
IMG_2614.JPG
Do tego zrobiłem porządne czyszczenie wnętrza, uszczelek (każda to było wiadro mega brudnej wody!)
IMG_2514.JPG
Na koniec - wymiana wkładów do halogenów SIEM, które przyjechały razem z RG:
IMG_2513.JPG
Czyszczenie felg Iron X.

Konserwacja plastików zewnętrznych.

I demontaż haka:
IMG_2522.JPG
Można powiedzieć że RG został odszczurzony :)
IMG_2560.JPG
IMG_2585.JPG
IMG_2609.JPG
IMG_2613.JPG
IMG_2601.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
forest80
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: forest80 » 29 kwie śr, 2020 8:35 pm

bravo Ty :) czym odnawiałeś zderzaki?

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 29 kwie śr, 2020 8:50 pm

forest80 pisze:bravo Ty :) czym odnawiałeś zderzaki?
Nie pamietam dokładnie co to. Jakiś środek od Autoland. Używam go od 5 lat, czyli jeszcze od czasów CTI.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 494
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: zen81 » 02 maja sob, 2020 10:23 am

Zapragnołem miec twoje auto
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 03 maja ndz, 2020 11:55 am

zen81 pisze:Zapragnołem miec twoje auto ObrazekObrazek
Haha :) już miałem trzech chętnych „z ulicy” do zakupu RG.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 494
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: zen81 » 03 maja ndz, 2020 12:12 pm

Nic dziwnego, bo bardzo dobrze sie prezentuje. Zreszta do wersji RG mialem od poczatku słabosc.
Gdy ja miałem 1.9D kolega mial wlasnie RG i nie dowiezalem ze 205 moze mi sie tak podobac. Miłosc z młodosci
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 17 maja ndz, 2020 9:53 pm

Dzisiaj wykonałem poprawki przy SIEMach. Ostatnio źle je zmontowałem, włożyłem uszczelkę między klosz i odbłyśnik, zamiast plecki i odbłyśnik.
Teraz zrobiłem to w odpowiedniej kolejności oraz uszczelniłem klosz silikonem do reflektorów.
IMG_3003.JPG
IMG_3002.JPG
Następnie wymieniłem uszczelkę przy szybie z tylu. Stara była mocno skurczona i niestety puszczała wodę do środka. Kupiłem uszczelkę uniwersalną na metry, zbliżoną kształtem (przekrojem) do oryginału i dociąłem pod wymiar.
Próbę szczelności przeszła poprawnie. Teraz trzeba przetestować przy okazji większej ulewy lub myjni.
IMG_3324.JPG
IMG_3325.JPG
IMG_3327.JPG
IMG_3341.JPG
IMG_3334.JPG
IMG_3339.JPG
IMG_3346.JPG
IMG_3350.JPG
IMG_3358.JPG
A tu przekrój oryginału i kupionej uszczelki:
IMG_3356.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

lxuser01rg
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź sob, 2019 6:50 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Paris1
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: lxuser01rg » 18 maja pn, 2020 12:02 am

Powiem krótko. Szacun.Pięknie zrobiłeś swoją 205.A tak przy okazji to jak zamontowałeś żarówki we wkładach?
Bo ja walczę ze swoimi.

Siergiej
Nowicjusz
Posty: 58
Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
Posiadany PUG: 205 XS '90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: Siergiej » 19 maja wt, 2020 4:00 pm

No super! Od początku wątku wpisy cieszą oko, aż radośnie się robi że RG trafił w tak dobre ręce.
Poproszę o link do kupienia uszczelki albo adres sklepu :)

Widzę że ta listewka wewnętrzna na uszczelce która trzyma plastyki nie do końca pasuje?

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 19 maja wt, 2020 9:13 pm

Uszczelka to:

https://www.glasgum.pl/uszczelka-gumowa-uniwersalna-t29

Nie wiem o jaki plastik chodzi, ale jeżeli masz na myśli ten ze słupka C (z maskownicą głośników) to celowo nie jest wsunięty. Będę wymieniał ten plastik.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 500
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: pilot-84 » 20 maja śr, 2020 12:02 am

RG odstawiony do 205garage na zrobienie zawieszenia z przodu, wymianę belki, uszczelnienie silnika i rozwiązanie problemów z gaśnięciem.
IMG_3386.JPG
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech

Siergiej
Nowicjusz
Posty: 58
Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
Posiadany PUG: 205 XS '90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Peugeot 205 RG 1990r.

Post autor: Siergiej » 20 maja śr, 2020 9:25 am

Też dziś odstawiłem do pobliskiego serwisu na pierdoły, bo umówienie się do Michała graniczy z cudem :) Ale nie tracę nadziei, pewnie wrócę też do niego z grubszymi sprawami :)

ODPOWIEDZ