Peugeot 205 Green 1.4 (TU3M). Podejście drugie i ostatnie.
: 31 sty pt, 2020 5:57 pm
Kilka miesięcy temu sprzedałem CTI. Sam nie wiedziałem czy chcę go sprzedać, ale - jak to zwykle z sępami bywa - stało się to zanim utwierdziłem się w swej decyzji. "Stało się" - pomyślałem. Nie poradziłem sobie z odszykowaniem CTI, ale może by tak kupić jakiegoś "cywila". Najchętniej XS-a, to i szyber będzie i namiastka estetyki GTI. Środki ze sprzedaży CTI zostały zabezpieczone, wici rozpuszczone, ogłoszenie na grupie i niespieszne poszukiwania. Z kimś tam rozmawiałem, coś tam oglądałem... Nie to. Nie to. I znów nie to... Pewnego dnia gdy byłem na urlopie napisał do mnie mój zaufany mechanik 205-tkowy z prostym pytaniem: "Czy nadal szukasz 205tki?". Opis był krótki - Green w stanie idealnym. Zdjęcia, kilka pytań i kontakt do sprzedającego (okazało się że właściciel kupił to auto niemal w ciemno i zlecił dostarczenie z Niemiec do Darka na prace serwisowe). Proste pytanie o cenę. Cena poza moim zasięgiem, ale sprzedający nalegał abym pojechał obejrzeć auto. A co mi tam, pojechałem. Najkrótsze oglądanie 205tki jakiego doświadczyłem. Ponowny kontakt ze sprzedającym, kilka dni negocjacji, i "umowa stoi". Kilkanaście dni później przesympatyczne spotkanie w Obornikach Śląskich i podpisanie umowy. Zabawna sytuacja: właściciel wówczas po raz pierwszy widział auto które wcześniej kupił .
Auto zostało u Darka, została splanowana głowica i wymieniona uszczelka, olej, filtry, pasek rozrządu, naprawa aparatu zapłonowego.
Po inspekcji i serwisie Darek wycofał się z wcześniejszej opinii "stan idealny" i zmienił ją na "Stan powalający".
Do zrobienia została polerka, zabezpieczenie lakieru i zawodowa konserwacja podwozia, a także usunięcie niewielkiego ogniska rdzy pod akumulatorem. Jeden nieoryginalny kierunkowskaz zostanie niedługo wymieniony na Valeo, a prawą lampę trzeba skleić, bo klosz odrywa się od korpusu.
Auto ma 85000km przebiegu, pochodzi z 1990 roku, czyli już pełne PH2. Maszynownia to porywcze 1.4 TU3M. NIe ma rdzy. Ani na karoserii, ani w bagażniku, ani pod kanapą - wszystko jest dziewicze. W aucie jest prawie wszystko sprawne. Działa szyber, elektryczne szyby, centralny zamek, wszystkie lampki, licznik dzienny wraz z zerowaniem, zegar wraz z regulacją itd., itp. Tyle, że jeden reflektor nie reaguje na regulacje wysokości.
W tej chwili złożyłem wniosek o wpisanie do rejestru zabytków, auto otrzyma żółte tablice. Nic nie wskazuje na to aby w tym temacie wiele się działo - Green będzie używane wyłącznie przy dobrej pogodzie do krótkich i dłuższych przejażdżek, wyjazdów na zloty i inne youngtimerowe imprezy.
Nie ma też przy nim co naprawiać.
Dzięki wszystkim za pomoc w zakupie auta i za konsultacje. Najprawdopodobniej jest to mój ostatni 205. Zostanie do końca.
Auto zostało u Darka, została splanowana głowica i wymieniona uszczelka, olej, filtry, pasek rozrządu, naprawa aparatu zapłonowego.
Po inspekcji i serwisie Darek wycofał się z wcześniejszej opinii "stan idealny" i zmienił ją na "Stan powalający".
Do zrobienia została polerka, zabezpieczenie lakieru i zawodowa konserwacja podwozia, a także usunięcie niewielkiego ogniska rdzy pod akumulatorem. Jeden nieoryginalny kierunkowskaz zostanie niedługo wymieniony na Valeo, a prawą lampę trzeba skleić, bo klosz odrywa się od korpusu.
Auto ma 85000km przebiegu, pochodzi z 1990 roku, czyli już pełne PH2. Maszynownia to porywcze 1.4 TU3M. NIe ma rdzy. Ani na karoserii, ani w bagażniku, ani pod kanapą - wszystko jest dziewicze. W aucie jest prawie wszystko sprawne. Działa szyber, elektryczne szyby, centralny zamek, wszystkie lampki, licznik dzienny wraz z zerowaniem, zegar wraz z regulacją itd., itp. Tyle, że jeden reflektor nie reaguje na regulacje wysokości.
W tej chwili złożyłem wniosek o wpisanie do rejestru zabytków, auto otrzyma żółte tablice. Nic nie wskazuje na to aby w tym temacie wiele się działo - Green będzie używane wyłącznie przy dobrej pogodzie do krótkich i dłuższych przejażdżek, wyjazdów na zloty i inne youngtimerowe imprezy.
Nie ma też przy nim co naprawiać.
Dzięki wszystkim za pomoc w zakupie auta i za konsultacje. Najprawdopodobniej jest to mój ostatni 205. Zostanie do końca.