Strona 3 z 4

Re: Red MarGit

: 15 maja pt, 2020 6:39 pm
autor: Marcus
bananowiec pisze:
15 maja pt, 2020 8:23 am
Cieszy oko, powodzenia z uruchamianiem ABS, będę śledził wątek _O_
Dzięki Tomek za słowa otuchy, ale nim zabiorę się za ABS muszę znaleźć przyczynę co mi tak pięknie akumulator rozładowuje na postoju. Ubytek jest rzędu 0,8A :( :( :(

Edytowano 22.05.2020
Złodziej się znalazł. Ktoś namieszał w instalacji elektrycznej i grzałka sondy lambda pobierała prąd non stop. Po powrocie z instalacją do stanu fabrycznego problem ustał.
20200516_121312.jpg
99395747_715306702631619_6486290521298829312_n.jpg
Przy okazji walki z instalacją elektryczną i wobec braku dostępu do sprawnej trąbki klaksonu:
20200510_131228.jpg
Jej miejsce zastąpił klakson pneumatyczny typu Horn Nautilus- trzeba przyznać że robi niezły hałas :)))
20200522_150937.jpg

Uszczelkę tylnej klapy wymieniłem na uszczelkę od Forda Focus MK2 3d. Pasuje idealnie rozmiarowo, a że jest grubsza i ciężej się zamyka klapę bagażnika, to połowa hałasów z tyłu auta ustała- aż zacząłem się zastanawiać czy ruszać tą swoją tylną belkę 8)7

Re: Red MarGit

: 01 sie sob, 2020 9:18 pm
autor: Marcus
Wiele wody w Wiśle upłynęło, odkąd ostatnio aktualizowałem stan prac nad moim autem.
Pod koniec czerwca auto trafiło w sprawdzone ręce forumowego kolegi Darka z Obornik Śląskich .
Jego magia na wstępie sprawiła, że po komputerowym resecie systemu - ABS odżył bez jakiejkolwiek dalszej interwencji :) Aż dziwnie się czuję jeżdżąc autem bez tej żółtej kontrolki 8)7

Kolejnym etapem prac była regeneracja tylnej belki na aucie.
belka.jpg
Na sam koniec prace przeniosły się pod maskę z uwagi na niebieski dymek na zimnym silniku sugerujący kończące się uszczelniacze zaworowe.
Po uniesieniu głowicy, okazało się, że uszczelka pod nią trzymała się siłą woli, a nawet nieco przepuszczała między cylindrami.
uszczelka.jpg
20200710_081626.jpg
Głowica trafiła do pełnej regeneracji w profesjonalnej firmie we Wrocławiu. - niestety zapomniałem zrobić zdjęcie odbierajac ją taką śliczną :))

Korzystając z tego że czapka była już zdjęta Darek zweryfikował stan dołu i doszliśmy do wniosku że profilaktycznie zmienimy pierścienie zostawiając stare tłoki i tuleje bo są w bardzo dobrym stanie, podobnie jak sam wał.
wał.jpg
Panewki jednak nosiły ślady zużycia więc też zostały zmienione na nowe
panewka.jpg
tłoki.jpg
Po tych wszystkich zabiegach autko nie puszcza już ani grama dymu, pracuje cicho i równiutko, płynnie rozwijając moc.

Kończąc kurtuazyjnie tylko wspomnę tylko o drobnostkach jak: wymiana lamp dalekosiężnych
siem.jpg
siem got.jpg
czy gałki biegów:
20200730_130005.jpg
Zdecydowałem również o montażu dodatkowej lampy stop, bo uważam że w dzisiejszych czasach to niezbędny element poprawiający bezpieczeństwo na drodze. Udało mi się kupić używaną lampę żarówkową z epoki i po odnowieniu trafiła na podsufitkę dając moim zdaniem zadowalający efekt wizualny.
20200801_134710.jpg

Re: Red MarGit

: 01 sie sob, 2020 10:00 pm
autor: lxuser01rg
Świetna robota. Z tym 3 stopem wygląda super. Skąd żeś je wytrzasnął jak i gałkę i dalekosiężne.?Masz jakieś namiary? Zdrów

Re: Red MarGit

: 02 sie ndz, 2020 8:56 am
autor: Marcus
lxuser01rg pisze:
01 sie sob, 2020 10:00 pm
Świetna robota. Z tym 3 stopem wygląda super. Skąd żeś je wytrzasnął jak i gałkę i dalekosiężne.?Masz jakieś namiary? Zdrów
Dzięki za uznanie. 3 stop z olx - stara polska produkcja Petpol. Wystarczyło odmalować odblask i wypolerować szybkę
Co do gałki to wydruk 3D a SIEM to współczesne repliki. Ogłoszenia sprzedaży szukaj na FB grupie Peugeot 205 Polska.

Re: Red MarGit

: 03 sie pn, 2020 12:06 am
autor: RafGentry
Jak zwykle sporo tu dobrego u Marka. Lista rzeczy do zrobienia przy GTI chyba skurczyła się już do zera, co? :)
Cieszy mnie, że z takim zapałem i zaangażowaniem ten projekt się rozwija.

Re: Red MarGit

: 03 sie pn, 2020 10:19 pm
autor: Marcus
RafGentry pisze:
03 sie pn, 2020 12:06 am
Jak zwykle sporo tu dobrego u Marka. Lista rzeczy do zrobienia przy GTI chyba skurczyła się już do zera, co? :)
Cieszy mnie, że z takim zapałem i zaangażowaniem ten projekt się rozwija.
Zawsze coś tam się znajdzie do pogrzebania ;))) Zegarek, sterowanie zdalne centralnym zamkiem, włożenie 2-giego wentylatora, wymiana zbiornika paliwa etc ;)))

Re: Red MarGit

: 04 paź ndz, 2020 6:30 pm
autor: TommyLee
Trochę się dołożę do przywrócenia idealnego stanu tego pięknego GTI . Nowe części prosto ze sklepu Peugeot'a z Francji już przygotowane do wysłania do Marka

Re: Red MarGit

: 06 paź wt, 2020 12:58 pm
autor: Marcus
dziękować, dziękować :)))

Re: Red MarGit

: 19 gru sob, 2020 7:16 pm
autor: Marcus
Znowu dłuższy czas tu nic nie pisałem, choć wcale to nie znaczy, że nic się nie działo. :N

Nawiązując do przedostatniego postu, zegarek udało się ogarnąć latem, gdy temperatura plastików pozwalała na w miarę bezpieczne rozmontowanie plastików deski rozdzielczej. Summa summarum wystarczyła wymiana żarówki oświetlenie zegarka aby błysnął pełnią kolorów.
20200821_163823a.jpg
W tak zwanym międzyczasie "zmniejszyłem przednią tablicę rejestracyjną aby zmieściła się w fabryczne wycięcie w zderzaku, odsłaniając jednocześnie więcej dolnej kratki.
20201007_173830.jpg
Udało się również przejechać pierwszy mój charytatywny rajd klasyków.
120195837_185572809701475_4083904979565201141_o.jpg
Końcówka lata i jesień upłynęła na docieraniu silnika, aby udało się jeszcze przed zimą zmienić olej po tym fakcie, co też uczyniłem przejechawszy magiczne 1000km od złożenia na nowo silnika.

Końcem listopada auto ostatecznie trafiło do ciepłego garażu na zimę, a fakt ten postanowiłem wykorzystać na zrobienie prac które unieruchamiają auto na dłużej.

Wymontowałem listwę wtryskową, która sama trafiła do galwanizerni, a wtryski pojechały na regenerację do Krosna. Gdy wróciły z wydrukami, okazało się że to był bardzo dobry wybór, bo do pełnej formy sporo im brakowało .
20201211_100511.jpg
Zimowy czas to też dobry moment na odnowienie układu hamulcowego. Z tyłu wjechały nowe przewody elastyczne (z przodu wymienione były przed pierwszym przeglądem). Wszystkie zaciski zostały poddane regeneracji w firmie AJM Auto.

Zgromadziwszy wszystkie "graty" na nowo
129054966_210220370570052_5157665831006896703_o.jpg
pozostał tylko ich montaż
20201212_210523.jpg
20201212_140433.jpg
20201212_145506.jpg
Na koniec układ zalałem płynem Dot 4 Racing firmy K2. Fajnie że ma niebieski kolor, bo dobrze było widać gdy kompresor wypchnął przez poszczególne odpowietrzniki cały stary płyn z układu.
20201212_171010.jpg
Na swoją kolej czeka zestaw podwójnych wentylatorów z nową wiązką przekaźników, ale to już w nowym roku :))

Re: Red MarGit

: 20 gru ndz, 2020 8:15 am
autor: szasz
Napiszę jak blondynka: o, jak ładnie!!
Super robota, widać chęci i zacięcie. Tak właśnie trzeba postępować z 205. I w garażu stoi zimą, też fajnie.
Powodzenia!
_O_

Re: Red MarGit

: 20 gru ndz, 2020 11:55 am
autor: Marcus
szasz pisze:
20 gru ndz, 2020 8:15 am
Napiszę jak blondynka: o, jak ładnie!!
Super robota, widać chęci i zacięcie. Tak właśnie trzeba postępować z 205. I w garażu stoi zimą, też fajnie.
Powodzenia!
_O_
Nic tylko dziękować pozostało :D _O_

Re: Red MarGit

: 21 gru pn, 2020 6:16 pm
autor: czargosia
Wymontowałem listwę wtryskową, która sama trafiła do galwanizerni, a wtryski pojechały na regenerację do Krosna. Gdy wróciły z wydrukami, okazało się że to był bardzo dobry wybór, bo do pełnej formy sporo im brakowało .

Możesz napisać do kogo wysyłałeś te wtryski i coś więcej o robocie i jak to zawsze bywa ile taka przyjemność kosztowała.
Pozdrawiam
Cezary

Re: Red MarGit

: 21 gru pn, 2020 9:30 pm
autor: Marcus
czargosia pisze:
21 gru pn, 2020 6:16 pm
Wymontowałem listwę wtryskową, która sama trafiła do galwanizerni, a wtryski pojechały na regenerację do Krosna. Gdy wróciły z wydrukami, okazało się że to był bardzo dobry wybór, bo do pełnej formy sporo im brakowało .

Możesz napisać do kogo wysyłałeś te wtryski i coś więcej o robocie i jak to zawsze bywa ile taka przyjemność kosztowała.
Pozdrawiam
Cezary
Wtryski wysłałem do Krosna do firmy Top Setup www.regeneracja.wtryskiwaczy.pl .
Wtryskiwacze po "przybyciu: do nich trafiają na maszynę i są robione pomiary wydajności, szczelności i kształtu strugi.
Potem je rozbierają, myją w myjkach elementy, wymieniają sitka które w nich są w środku, uszczelniacze i malują obudowę. Tak zregenerowane znów trafiają na pomiary. Dostajesz wydruki z tego jak było przed i jak jest po. Taka "przyjemność" kosztuje chyba 150zł od sztuki w tym typie wtryskiwacza. Regulamin serwisu jednak maja taki, że za nic nie odpowiadają i nie dają żadnej gwarancji, więc zlecając cokolwiek nim trzeba mieć to na uwadze że to własne ryzyko. Opinie w sieci jednak mają dość dobre. Moje auto tez chodzi póki co bardzo dobrze to robotę chyba nie spierdzielili :)))
20201221_201056.jpg
20201221_201110.jpg

Re: Red MarGit

: 11 sty pn, 2021 10:05 am
autor: czargosia
Dziękuję za zdjęcia i opis

Re: Red MarGit

: 11 sty pn, 2021 4:53 pm
autor: Marcus
Proszę :)