205 Green (1991)

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Wojnar
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 01 mar ndz, 2020 9:00 pm

Witam,

Ten oto Peugeot 205 znalazł się w moich rękach w ostatnich dniach lipca ubiegłego roku. To mój pierwszy 205 i zapewne nie ostatni. Zawsze uważałem 205 za wzór hatchbacka - design tylnego słupka, tylnej szybki (w 3D) jest nie do podrobienia i jest numerem 1 w tym segmencie. Ten model ma jednak urok jako całość.

Wersja Green - nie z wyboru, co bardziej po prostu z przypadku, ale nie żałuję - dymione szyby robią robotę, podobnie szyberdach jak i szyby w prądzie. Aczkolwiek zewnętrznie nie jestem fanem tej wersji - brakuje jej uroku lamp na zderzaku przednim i poszerzeń (tu już wymagam zbyt wiele) - ratuje je biały kolor kojarzący się z Rallye :)

Główną bolączką jest szarpanie przy dodawaniu/puszczaniu gazu i to dość mocne. Wymieniłem poduszki (wszystkie 3) - skala problemu się odczuwalnie zmniejszyła lecz sam w sobie nie zniknął. Przy spokojnej jeździe to nie jest problem, ale gdy jest chęć "depnięcia" - to już co innego. Poza tym tak naprawdę problemów mechanicznych na ten moment nie ma. Problemem są tylne szybki boczne - nieznacznie ciekną. Podobnie jest z bagażnikiem, w którym woda pojawia się po prawej stronie - podobno może być to uszczelka lampy.

Auto prezentuje się nieźle, choć wymaga polerki i ma kilka bardzo drobniutkich ognisk korozji, ma też kilka wgnioteczek. No i mi osobiście bardzo nie leży ten wzór felgi - chętnie kupię 13-calowe felgi stalowe w białym kolorze :) Potrzebuję też dorobić brakująca naklejkę na lewy błotnik, który był kiedyś wymieniany i już jej nie ma.

Nie jest to niestety w pełni oryginalny Green: wstawiony silnik z XS (podobno) wraz z zegarami i skrzynią, dołożony również zegar elektroniczny.
Co najważniejsze sprawdza się w roli auta do wszystkiego, w tym głównie na dojazdy do pracy, w większości drogą lokalną.

Dzięki uprzejmości Pań z Wydziału Komunikacji w UM Gdyni udało mi się zdobyć odpowiednie blaszki :)
IMG_0514.JPG

Na Rajdzie Jesiennym organizowanym przez Automobilklub Morski w Gdyni
Rajd20 (29).JPG

205 i moje 230CE (1987)
IMG_0665.JPG
Ostatnio zmieniony 05 cze pt, 2020 5:36 pm przez Wojnar, łącznie zmieniany 2 razy.

MarcinR
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lis wt, 2017 7:04 pm
Posiadany PUG: Junior
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: MarcinR » 03 mar wt, 2020 2:23 pm

Fajna blacha zawsze dodaje smaczku :-)
Pozdrawiam
Załączniki
IMG_0191.JPG

Wojnar
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 26 kwie ndz, 2020 4:06 pm

Wczoraj było jeżdżone po okolicznych kaszubskich drogach :)

Jezioro w Kamieniu (gm. Szemud)
IMG_1470.JPG

Mój ulubiony typ drogi, w każdym samochodzie :)
IMG_1499.JPG

IMG_1502.JPG

Wojnar
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 11 wrz pt, 2020 10:09 pm

Parę zmian w długim międzyczasie :)

Pod koniec maja poszła polerka auta, która może nie odjęła jego oczywistych mankamentów (ma kilka małych wgnioteczek itp.), ale zdecydowanie odmłodziła "cerę" wcale nie podkreślając tychże mankamentów.
IMG_1713.JPEG

Samochód dostał też nowe felgi (R13 5,5j ET20) pomalowane na RAL 9010 i nowe opony (Hankook Kinergy Eco 2 175/65 R13). Ta relacja wielkości felgi i opony w połączeniu z białym kolorem wygląda nieco agresywnie i powiedzmy... Rajdowo, ale nie przesadnie - to nie pasowałoby do Greena, który jest raczej wersją leniwą niż agresywną :) Według mnie jest to najlepsze rozwiązanie gdy nie sposób dorwać oryginalnych kołpaków do tej wersji. Poprzednie felgi wyglądały na tym aucie... Paskudnie, co widać w postach wyżej.
Pojawiło się też nowe koło zapasowe w miejsce starego, sparciałego "kasztana" z 1991 roku - nie lubię nie mieć dobrego zapasu...
IMG_1874.JPG
IMG_1986.JPEG

W międzyczasie 205-tka zawiozła mnie do Bydgoszczy na oględziny BX-a, który dopiero co pojawił się wówczas na OLX. No ale nie bez powodu trochę jeszcze na nim powisiał (może wisi dalej?) - blacharka naprawdę fajna i niezła praca hydrauliki (ale perfekcyjna też nie), lecz na tym koniec zalet... :(
IMG_2085.JPEG

Pojawiło się w pełni sprawne radio w miejsce nie do końca sprawnego radia z Opla... Taki Blaupunkt nie jest może strzałem 10/10 do tego auta, ale pasuje naprawdę dobrze :)
IMG_2433.JPG
IMG_2438.JPEG

Na koniec jakieś konkrety: po drodze uszczelnienie tylnej klapy, serwis olejowy, filtr paliwa, wymiana wahaczy i końcówek drążków, no i została ustawiona geometria u p. Majchrzaka w Sopocie - cenionego specjalisty starej daty.
Ostatnio zmieniony 14 wrz pn, 2020 1:42 pm przez Wojnar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6880
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Green (1991)

Post autor: RafGentry » 12 wrz sob, 2020 12:39 am

Dużo zmian na plus! Wielkie brawa za podejście do auta i dbałość o detale :)
Ja bym tam tylko jeszcze dekielkom białą lamówkę zrobił - będzie jak w oryginale. Co do samego setupu - sam stosowałem, jak zgubiłem kołpak do Greena. W końcu je skompletowałem, ale teraz z kolei nie mam już Greena :lol:
37357277_10156524474349476_5403937167611265024_n.jpg

Wojnar
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 13 wrz ndz, 2020 11:41 pm

Dzięki :)
Jeszcze kilka detali zostało: czeka drukowany w 3D drążek biegów, no i zmieniłem gumy pedałów na nowe ori PSA, o czym nie pisałem. Gumy na pedał sprzęgła w ogóle nie było i jej założenie znacząco podniosło komfort operowania tym pedałem. Czekają też właśnie dekielki z białą lub srebrną obwódką i lwem, ale jeszcze poczekają. Jak wiadomo nie znoszą wielu zmian kół, ja chyba będę kilka razy je zdejmował w najbliższych miesiącach, bo czeka m. in. nowa skrzynia biegów, podobno bez luzów. Moja obecna ma chyba luz na dyferencjale... W każdym razie nowe dekielki założę raczej dopiero na nowy sezon.
Z drobiazgów - pojawił się ponownie pasek ozdobny do wersji Green na lewym błotniku. Jak widać na wcześniejszych postach - brakowało go, ale udało się go odtworzyć z całkiem niezłym efektem. I to był akurat drobiazg, którego brak strasznie irytował :)

Auto przed tygodniem zrobiło pokaźną trasę i zyskało jeszcze więcej mojego zaufania - byłem nim w Holandii. Był to wyjazd na weekend wyścigowy DTM w Assen. Sprawdził się bez zarzutu. Gdyby nie ta mega krótka skrzynia i to, że pow. 100-110 w 205 robi się straszny szum od wiatru to w ogóle nie brakowałoby mu niczego. Było za to naprawdę wygodnie.
Nie będę rozwodził się na temat DTM i sypał zdjęciami, bo to nie forum o motorsporcie, ale poniżej kilka fotek na dowód, że tam dojechał :)

IMG_2511.JPEG

Tankowanie pod Hamburgiem na "macierzystej" dla Peugeota stacji ESSO.
Tankowanie pod Hamburgiem na "macierzystej" dla Peugeota stacji ESSO.

IMG_2762.JPEG

Stawka DTM przed startem do 1. wyścigu.
Stawka DTM przed startem do 1. wyścigu.

Ścigały się też klasyki z Tourenwagen Classics, w stawce głównie BMW E30 M3.
Ścigały się też klasyki z Tourenwagen Classics, w stawce głównie BMW E30 M3.

Przy wyjeździe z toru w Assen.
Przy wyjeździe z toru w Assen.

Awatar użytkownika
helterskelter
Junior
Posty: 190
Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WP

Re: 205 Green (1991)

Post autor: helterskelter » 14 wrz pn, 2020 1:02 pm

Gratuluję wyjazdu :)

Awatar użytkownika
Szymoff
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
Posiadany PUG: Green 1.4 `90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Szymoff » 14 wrz pn, 2020 2:33 pm

Bardzo ładny Green! No i widzę że spisuje się świetnie na takich wyjazdach ;)
Czy luz na dyferencjale objawia się dość mocnym stukiem i szarpnięciem przy dodawaniu i odpuszczania gazu przy ruszaniu?
U mnie w Greenie, skrzynia biegów nie pracuje już tak gładko jak pewnie kiedyś :roll:
Daj znać jakie wrażenia po zmianie skrzyni ;)

ODPOWIEDZ