205 Green (1991)

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Wojnar
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 01 mar ndz, 2020 9:00 pm

Witam,

Ten oto Peugeot 205 znalazł się w moich rękach w ostatnich dniach lipca ubiegłego roku. To mój pierwszy 205 i zapewne nie ostatni. Zawsze uważałem 205 za wzór hatchbacka - design tylnego słupka, tylnej szybki (w 3D) jest nie do podrobienia i jest numerem 1 w tym segmencie. Ten model ma jednak urok jako całość.

Wersja Green - nie z wyboru, co bardziej po prostu z przypadku, ale nie żałuję - dymione szyby robią robotę, podobnie szyberdach jak i szyby w prądzie. Aczkolwiek zewnętrznie nie jestem fanem tej wersji - brakuje jej uroku lamp na zderzaku przednim i poszerzeń (tu już wymagam zbyt wiele) - ratuje je biały kolor kojarzący się z Rallye :)

Główną bolączką jest szarpanie przy dodawaniu/puszczaniu gazu i to dość mocne. Wymieniłem poduszki (wszystkie 3) - skala problemu się odczuwalnie zmniejszyła lecz sam w sobie nie zniknął. Przy spokojnej jeździe to nie jest problem, ale gdy jest chęć "depnięcia" - to już co innego. Poza tym tak naprawdę problemów mechanicznych na ten moment nie ma. Problemem są tylne szybki boczne - nieznacznie ciekną. Podobnie jest z bagażnikiem, w którym woda pojawia się po prawej stronie - podobno może być to uszczelka lampy.

Auto prezentuje się nieźle, choć wymaga polerki i ma kilka bardzo drobniutkich ognisk korozji, ma też kilka wgnioteczek. No i mi osobiście bardzo nie leży ten wzór felgi - chętnie kupię 13-calowe felgi stalowe w białym kolorze :) Potrzebuję też dorobić brakująca naklejkę na lewy błotnik, który był kiedyś wymieniany i już jej nie ma.

Nie jest to niestety w pełni oryginalny Green: wstawiony silnik z XS (podobno) wraz z zegarami i skrzynią, dołożony również zegar elektroniczny.
Co najważniejsze sprawdza się w roli auta do wszystkiego, w tym głównie na dojazdy do pracy, w większości drogą lokalną.

Dzięki uprzejmości Pań z Wydziału Komunikacji w UM Gdyni udało mi się zdobyć odpowiednie blaszki :)
IMG_0514.JPG

Na Rajdzie Jesiennym organizowanym przez Automobilklub Morski w Gdyni
Rajd20 (29).JPG

205 i moje 230CE (1987)
IMG_0665.JPG
Ostatnio zmieniony 05 cze pt, 2020 5:36 pm przez Wojnar, łącznie zmieniany 2 razy.

MarcinR
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lis wt, 2017 7:04 pm
Posiadany PUG: Junior
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: MarcinR » 03 mar wt, 2020 2:23 pm

Fajna blacha zawsze dodaje smaczku :-)
Pozdrawiam
Załączniki
IMG_0191.JPG

Wojnar
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 26 kwie ndz, 2020 4:06 pm

Wczoraj było jeżdżone po okolicznych kaszubskich drogach :)

Jezioro w Kamieniu (gm. Szemud)
IMG_1470.JPG

Mój ulubiony typ drogi, w każdym samochodzie :)
IMG_1499.JPG

IMG_1502.JPG

Wojnar
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 11 wrz pt, 2020 10:09 pm

Parę zmian w długim międzyczasie :)

Pod koniec maja poszła polerka auta, która może nie odjęła jego oczywistych mankamentów (ma kilka małych wgnioteczek itp.), ale zdecydowanie odmłodziła "cerę" wcale nie podkreślając tychże mankamentów.
IMG_1713.JPEG

Samochód dostał też nowe felgi (R13 5,5j ET20) pomalowane na RAL 9010 i nowe opony (Hankook Kinergy Eco 2 175/65 R13). Ta relacja wielkości felgi i opony w połączeniu z białym kolorem wygląda nieco agresywnie i powiedzmy... Rajdowo, ale nie przesadnie - to nie pasowałoby do Greena, który jest raczej wersją leniwą niż agresywną :) Według mnie jest to najlepsze rozwiązanie gdy nie sposób dorwać oryginalnych kołpaków do tej wersji. Poprzednie felgi wyglądały na tym aucie... Paskudnie, co widać w postach wyżej.
Pojawiło się też nowe koło zapasowe w miejsce starego, sparciałego "kasztana" z 1991 roku - nie lubię nie mieć dobrego zapasu...
IMG_1874.JPG
IMG_1986.JPEG

W międzyczasie 205-tka zawiozła mnie do Bydgoszczy na oględziny BX-a, który dopiero co pojawił się wówczas na OLX. No ale nie bez powodu trochę jeszcze na nim powisiał (może wisi dalej?) - blacharka naprawdę fajna i niezła praca hydrauliki (ale perfekcyjna też nie), lecz na tym koniec zalet... :(
IMG_2085.JPEG

Pojawiło się w pełni sprawne radio w miejsce nie do końca sprawnego radia z Opla... Taki Blaupunkt nie jest może strzałem 10/10 do tego auta, ale pasuje naprawdę dobrze :)
IMG_2433.JPG
IMG_2438.JPEG

Na koniec jakieś konkrety: po drodze uszczelnienie tylnej klapy, serwis olejowy, filtr paliwa, wymiana wahaczy i końcówek drążków, no i została ustawiona geometria u p. Majchrzaka w Sopocie - cenionego specjalisty starej daty.
Ostatnio zmieniony 14 wrz pn, 2020 1:42 pm przez Wojnar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6890
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Green (1991)

Post autor: RafGentry » 12 wrz sob, 2020 12:39 am

Dużo zmian na plus! Wielkie brawa za podejście do auta i dbałość o detale :)
Ja bym tam tylko jeszcze dekielkom białą lamówkę zrobił - będzie jak w oryginale. Co do samego setupu - sam stosowałem, jak zgubiłem kołpak do Greena. W końcu je skompletowałem, ale teraz z kolei nie mam już Greena :lol:
37357277_10156524474349476_5403937167611265024_n.jpg

Wojnar
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 13 wrz ndz, 2020 11:41 pm

Dzięki :)
Jeszcze kilka detali zostało: czeka drukowany w 3D drążek biegów, no i zmieniłem gumy pedałów na nowe ori PSA, o czym nie pisałem. Gumy na pedał sprzęgła w ogóle nie było i jej założenie znacząco podniosło komfort operowania tym pedałem. Czekają też właśnie dekielki z białą lub srebrną obwódką i lwem, ale jeszcze poczekają. Jak wiadomo nie znoszą wielu zmian kół, ja chyba będę kilka razy je zdejmował w najbliższych miesiącach, bo czeka m. in. nowa skrzynia biegów, podobno bez luzów. Moja obecna ma chyba luz na dyferencjale... W każdym razie nowe dekielki założę raczej dopiero na nowy sezon.
Z drobiazgów - pojawił się ponownie pasek ozdobny do wersji Green na lewym błotniku. Jak widać na wcześniejszych postach - brakowało go, ale udało się go odtworzyć z całkiem niezłym efektem. I to był akurat drobiazg, którego brak strasznie irytował :)

Auto przed tygodniem zrobiło pokaźną trasę i zyskało jeszcze więcej mojego zaufania - byłem nim w Holandii. Był to wyjazd na weekend wyścigowy DTM w Assen. Sprawdził się bez zarzutu. Gdyby nie ta mega krótka skrzynia i to, że pow. 100-110 w 205 robi się straszny szum od wiatru to w ogóle nie brakowałoby mu niczego. Było za to naprawdę wygodnie.
Nie będę rozwodził się na temat DTM i sypał zdjęciami, bo to nie forum o motorsporcie, ale poniżej kilka fotek na dowód, że tam dojechał :)

IMG_2511.JPEG

Tankowanie pod Hamburgiem na "macierzystej" dla Peugeota stacji ESSO.
Tankowanie pod Hamburgiem na "macierzystej" dla Peugeota stacji ESSO.

IMG_2762.JPEG

Stawka DTM przed startem do 1. wyścigu.
Stawka DTM przed startem do 1. wyścigu.

Ścigały się też klasyki z Tourenwagen Classics, w stawce głównie BMW E30 M3.
Ścigały się też klasyki z Tourenwagen Classics, w stawce głównie BMW E30 M3.

Przy wyjeździe z toru w Assen.
Przy wyjeździe z toru w Assen.

Awatar użytkownika
helterskelter
Junior
Posty: 190
Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WP

Re: 205 Green (1991)

Post autor: helterskelter » 14 wrz pn, 2020 1:02 pm

Gratuluję wyjazdu :)

Awatar użytkownika
Szymoff
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
Posiadany PUG: Green 1.4 `90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Szymoff » 14 wrz pn, 2020 2:33 pm

Bardzo ładny Green! No i widzę że spisuje się świetnie na takich wyjazdach ;)
Czy luz na dyferencjale objawia się dość mocnym stukiem i szarpnięciem przy dodawaniu i odpuszczania gazu przy ruszaniu?
U mnie w Greenie, skrzynia biegów nie pracuje już tak gładko jak pewnie kiedyś :roll:
Daj znać jakie wrażenia po zmianie skrzyni ;)

Wojnar
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 31 lip śr, 2019 11:07 pm
Posiadany PUG: 205 Green (1991)
Lokalizacja: Gdynia

Re: 205 Green (1991)

Post autor: Wojnar » 23 wrz śr, 2020 2:13 pm

W 100% nie mogę potwierdzić, że to wina dyferencjału, ale wszystko na to wskazuje. Zresztą wymieniłem swojego czasu poduszki silnika co poprawiło zachowanie, ale dalej pozostaje szarpanie, które ma miejsce głównie przy ostrym dodaniu gazu. Najbardziej odczuwalne jest to przy niskich biegach. Przy ruszaniu też, o ile rusza się ostro. Przy bardzo delikatnej jeździe można zapomnieć o tym problemie... Albo to po prostu przyzwyczajenie.
Zanim wymienię skrzynię trochę wody w Wiśle jeszcze upłynie, ale leży i czeka :) Pochodzi chyba z Saxo i podobno nie miała luzu gdy jeszcze w nim jeździła. A już nie jeździ, bo jest ono przerobione na rajdówkę i chyba ma założoną skrzynię BE.

ODPOWIEDZ