Peugeot 205 MITO

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

Cześć wszystkim,
Po prawie 6 latach od założenia konta na forum i ogólnie złapania zajawki na Peugeot 205, w końcu udało mi się zrealizować swoje marzenie. Oto na Polskie drogi dołącza mój nowy nabytek Peugeot 205 MITO, mój równolatek - 1995, silnik 1.8 diesel na pompie lucasa z klimatyzacją i wspomaganiem. Samochód znalazłem na facebooku po 3 miesiącach poszukiwań. W tym miejscu muszę Rafałowi podziękować za wsparcie okiem i wiedzą eksperta. Dzięki!
Zdjęcie z ogłoszenia sprzedaży
Zdjęcie z ogłoszenia sprzedaży
Zdjęcie z ogłoszenia sprzedaży
Zdjęcie z ogłoszenia sprzedaży
Mój peżo przyjechał do Krakowa z Gijon w Hiszpanii, gdzie starszy Pan posiadał go od kilkunastu lat a wcześniej, jak twierdzi, posiadał go jego bliski znajomy. Samochód głównie służył mu na wyjazdy w pobliskie góry, na narty. Stąd też chyba mało spotykane w Hiszpanii zimowe kapcie na pięknych 13 calowych stalówkach tego lwa(oczywiście po obejrzeniu ich w Polsce trzeba było je od razu zmienić na takie które się nadają do jazdy). Samochód rocznie robił po kilka tysięcy kilometrów, wg karty przeglądów, którą dostałem. Ostatnie parę miesięcy jeździła nim jego córka, następnie stwierdzili, że auto należy sprzedać, gdyż jest mało używane i większą część roku stoi.
Mito na przeglądzie
Mito na przeglądzie
Rozmowy nie były łatwe, facet gadał wyłącznie po Hiszpańsku, Kontakt nawiązaliśmy w połowie grudnia, auto udało się sprowadzić początkiem lutego. Auto nie jest w idealnym stanie. Środek wymaga prania, fotele mają trochę uszkodzone siedziska, wyrwany jest regulator kierunku nawiewu oraz sam nawiew nie do końca działa, z zewnątrz idzie poznać, że cały lewy bok kiedyś był malowany(głownie po śladach farby na plastikach). Jednak na jest tylko jedno miejsce gdzie znalazłem korozję, która będzie wymagała zajęcia się nią przed zabezpieczeniem podwozia. Samochód ogólnie jak na 27 lat wygląda bardzo przyzwoicie.
Z robót wykonanych z moim kolegą mechanikiem można wyliczyć: obowiązkowo wszystkie filtry i olej, płyn chłodniczy(było go podejrzanie mało), płyn hamulcowy oraz jeden ze sztywnych przewodów, który był zgnity, płyn od pompy wspomagania(straszny stan już miał). Początkiem marca będziemy robić jeszcze rozrząd.
Komora silnika
Komora silnika
Zużyty płyn z pompy wspomagania
Zużyty płyn z pompy wspomagania
Pierwsze wrażenia z jazdy są super, chociaż jeszcze nie wiem na ile moge sobie pozwolić w tym samochodzie. Jednak całkiem dobrze się zbiera, spokojnie rozwija 120km/h - więcej mi nie trzeba. Pozycja za kierownicą całkiem dobra i super wygodne fotele. Świetna widoczność. No i małe rozmiary. Samochód jak odpala to raczy wszystkich dookoła doniosłym klekotem prawie 30letniego diesla, jednak mam wrażenie, że jest w nim ciszej niż w moim exPolo 1.0 tego samego rocznika :P Mam wrażenie, że wraz z doprowadzaniem go do lepszego stanu, będzie mi się jeszcze przyjemniej jeździć. Do zobaczenia na trasie! :D
Peżo plus poldon w trasie
Peżo plus poldon w trasie
Wnętrze
Wnętrze
Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: a2legro »

Gratuluję fajnej wersji z klekotem. XUD jest nie do zabicia. Będę obserwował.
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

Od ostatniego razu peżo zyskał nową gałkę zmiany biegów od Rafała, uzupełniłem braki w pokrętłach od nawiewu. Przymierzam się do rozebrania zegarów celem wymiany żarówek(strasznie słabo świecą) oraz muszę dorwać się do dmuchawy, bo nawiewy to tak ledwo ledwo chodzą - szczególnie na nogi słabo. W ten weekend mieliśmy wymienić rozrząd. Ale okazało się, że do wymiany są simmeringi na wałkach bo cieknie z nich oraz pasek osprzętu z napinaczem i rolką. Szczególnie to drugie dało się we znaki - brak dostępności - będę szukał.

Jednak diesel to był dobry wybór, przy cenie 7 zł za litr spalanie 5 l/100 km trochę ratuje mój budżet 8)7
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 739
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: szasz »

Jak rozbierzesz nawiewy, to daj znać co tam ustaliłeś, czy można je usprawnić w jakiś sposób.

I ogólnie powodzenia w projekcie!

😃
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

Udało się w końcu przeprowadzić operację wymiany rozrządu. Wymieniony został zestaw paska rozrządu razem z pompą wody, simmeringi na wałkach od strony rozrządu oraz pasek osprzętu razem z rolkami. Poniżej zdjęcie rolki, której nie idzie w normalnych pieniądzach dostać:
oryginalna rolka paska osprzętu wraz ze szpilką
oryginalna rolka paska osprzętu wraz ze szpilką
Ostatecznie dorobiona została nowa szpilka, taka w którą będzie można wkręcić standardową śrubę a do tego dopasowana została standardowa rolka.

Przy okazji okazało się, że pompa wtryskowa się rozszczelniła - pojechała na regenerację do pompiarza. Niestety spędziła u niego prawie półtora tygodnia, co oznaczało, że byłem bez auta dwa tygodnie ponad w sumie 8)7
pompa wtryskowa po regeneracji
pompa wtryskowa po regeneracji
Ostatecznie auto zostało w końcu poskładane do kupy oraz silnik wyczyszczony. Będę obserwował kolejne możliwe miejsca wycieków. Jak się trochę odkuję to będzie trzeba jeszcze sprawdzić wtryski i je doszczelnić też. Ściągnąłem dzisiaj plastiki ze słupka C, żeby je przykleić jak będę miał odpowiedni klej. Większość z nich trzymała się już tylko na jednym zatrzasku.

Mam wrażenie, że samochód po serwisie trochę słabiej się zbiera i wydaje mi się też, że prędkość maksymalna jest niższa niż wcześniej. Przed serwisem dawał się rozbujać do 140 km/h teraz to tak 120 i nie bardzo dalej. Prawdopodobnie będę musiał podjechać do pompiarza na korektę.
mito przód
mito przód
Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: a2legro »

Oby to ogarnął. Nawet te 140 to słabo. Swoim z rowerami na dachu potrafię i 150 jak jest potrzeba.
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

Cóż, okazało się, że coś mi się podwinęło przy pedale gazu i blokowało go. 8)7 Teraz auto jeździ już poprawnie. 150 udało się rozwinąć na autostradzie.

Jeżdżę z gołymi słupkami teraz. Czekam na pogodę, żeby skalać je silikonem(tzw. płynną uszczelką), żeby raz a dobrze przykleić plastiki.
IMG20220425170718.jpg
IMG20220425170727.jpg
Awatar użytkownika
Semmao
Nowicjusz
Posty: 64
Rejestracja: 26 lip wt, 2016 11:55 am
Posiadany PUG: 205 Forever 1.4 80HP 1994r + 308 BlueHDI 1.6 2018r.
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: Semmao »

Pięknie się prezentuje, trzeba to przyznać! :) W cholerkę podobny do mojego!

Czy mogę poprosić Ciebie o zdjęcie środka / tapicerki? Wydaje mi się, że masz to co ja, myślałem, że to leciało tylko w Foreverkach. :)

pozdrawiam!
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

Cześć, to wnętrze można było zobaczyć w MiTo, forever, sacre numero i generation i może jakiś jeszcze wersjach.
Wrzucam fotki. U mnie nie jest w idealnym stanie. Szczególnie boczki z tyłu, które się trochę powyginało no i zamontowano w nich głośniki.
IMG20220511165245.jpg
IMG20220511165251.jpg
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

Plastiki wróciły na słupki C w zeszłym tygodniu, przymocowałem je na czarnym silikonie uniwersalnym, co to ma się nadawać świetnie do klejenia plastików na karoserii. Pierwsze wrażenia są OK, plastiki solidnie trzymają, mimo że nie chwyciły na całym obwodzie idealnie.
20220529113917_IMG_5464.JPG
W ostatnią niedzielę zaliczyłem pierwszy spot z moim MITO, pojawiliśmy się na Niedzielnych Klasykach pod Browarami Tyskimi. Spotkanie spoko zorganizowane, mnóstwo maluchów i polonezów oczywiście, poza tym stało też sporo amerykańskich krążowników szos, dwa fordy z lat 20 XX wieku chyba oraz samochód, który zrobił na mnie największe wrażenie - Peugeot 604 z 1982. Piękne auto super wyposażone(wszystkie okna w prądzie, tempomat). Podsumowując udana niedziela.
20220529125438_IMG_5534.JPG
20220529125456_IMG_5535.JPG
A już w ten czwartek, jeżeli pogoda będzie, jadę na pierwsze KKNy 8)
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

KKNy za nami już dawno, ale wrzucę pamiątkowe foto z Szwedzkim 205 Nouveau Mariusza. Klimatyczna furka. Był jeszcze XS Rafała, Green Szymona i czyjś Look :P
KKN
KKN
Auto na co dzień sprawuje się znakomicie. W nagrodę postanowiłem się nim trochę zająć i wymieniłem żarówki w liczniku, przez co w nocy w końcu nie mam problemów z odczytami :P Dodatkowo metodą pisaka olejowego odświeżyłem lewka oraz używając żelu do plastików od Sonaxa przejechałem wszystkie plastiki z zewnątrz. Dało to całkiem spoko efekt, wszystko jest wyraźniejsze.
Przed rewitalizacją
Przed rewitalizacją
Po rewitalizacji
Po rewitalizacji
Lubię różne kolekcjonerskie szpeje, więc zaoptrzyłem się w katalog 205 MITO oraz katalog akcesoriów Peugeota prosto z Hiszpanii. Ciekawa sprawa. Kilka dodatków będę w przyszłości próbował sobie skołować. Np kufer na bagażnik dachowy (belki do bagażnika dostałem w komplecie do auta), przyda się na przyszły rok na jakieś wyjazdy.

Na liście serwisowej na ten miesiąc jest odpalenie klimatyzacji, szkoda, że nie udało się przed upałami, no ale cóż. Trzymajcie kciuki :W
Awatar użytkownika
Szymoff
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
Posiadany PUG: Green 1.4 `90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: Szymoff »

Masz może zdjęcia belek bagażnika dachowego? Jest to dedykowany bagażnik czy akcesoryjny? Też się rozglądam za bagażnikiem i kufrem, przyda się trochę więcej przestrzeni bagażowej na wyjazdy :) Oczywiście najlepiej zdobyć kufer z epoki, masz już może jakieś propozycje?
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

Bagażnik mam chyba akcesoryjny. Producent to Aerostyl. Jest oznaczony logo Peugeota i ma oznaczenie modelu. A wygląda to tak:
bagażnik
bagażnik
Uchwyty
Uchwyty
Logo Peugeota
Logo Peugeota
Podstawka
Podstawka
Gumowa osłona
Gumowa osłona
Jak chodzi o kufer to widzę, że we Francji sprzedają niedrogo epokowe kufry, ale jeszcze nie wiem na jaki się zdecyduje.
https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/2186599650.htm
https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/2186599650.htm
Z nowości w samochodzie nabiłem klimę, początkowo nie było problemów i działała świetnie. Jednak po tygodniu na sprawdzeniu wyszło, że cieknie czynnik ze sprężarki - więc będzie to do ogarnięcia.
Jednocześnie podjąłem próbę naprawy humorzastej wentylacji. Przelutowałem tranzystor na płytce sterującej. Niestety na chwilę zadziałało. Potem zdechło całkiem. Płytkę całą zamienię i zobaczymy co będzie dalej.
Płytka przed
Płytka przed
Płytka po
Płytka po
No i oczywiście przed weekendowym wyjazdem, alternator stwierdził, że zacznie zdychać. Sprawdziłem czy masy się trzymają, czy bezpieczniki są ok. Wszystko jest ok, jednak kontrolka ładowania się świeci (raz mocniej raz słabiej). Ładowanie jest, jednak niedostateczne przy obciążeniu. Plan na przyszły tydzień: regeneracja alternatora. Co ciekawe nie mam Valeo jak pewnie większość 205 tylko alternator od Mitsubishi. Zobaczymy co wyjdzie z serwisu.
Alternator
Alternator
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: DJPreZes »

Pamiętam, że lepiej pasował tranzystor BDX68C albo MJ10115 (albo jakoś tak) - były mocniejsze, bo ten 66C faktycznie jest delikatny i jak np. wentylator daje większy opór to pali się szybciuuuutko.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Peugeot 205 MITO

Post autor: klimek »

Alternator został zregenerowany. Niestety na "chińszczyźnie", i to wcale nie taniej, ale za to niepewnej xd Generalnie dostałem nakaz dbania o alternator (czyli np brak palenia na kable), to pojeździ dłużej na nim.

W zeszły weekend zrobiłem nim trasę w sumie ponad 1100 km. Dawał radę nawet z odpaloną klimą i czterema osobami na pokładzie. No przy ruszaniu czy mocno pod górę był kłopot i trzeba było włączać nitro dla ubogich (wyłączać klimę). 8)7

W tym tygodniu ostatecznie udało mi się uruchomić dmuchawę i działa jak należy, dmucha kiedy chcę i tak mocno jak chcę. Dla odmiany wentylator zaczął jednak coś hałasować przy dłuższym czasie pracy :N Będzie do ogarnięcia.
Temat ogarnąłem czytając wątki z forum naszego i zagranicznego. Poprzednio wlutowany tranzystor zamieniłem oryginalnym, od innej 205, gdzie wentylator funkcjonował dobrze. Dodatkowo zmostkowałem tą "pastylkę" w płytce.
Zmostkowana pastylka na płytce
Zmostkowana pastylka na płytce
Na liście rzeczy do zrobienia w najbliższym czasie:
- wymiana chłodnicy (ta już dogorywa, tracę też płyn chłodniczy)
- uszczelnienie kompresora klimy (niestety na kompresorze brak informacji, nawet numeru komponentu)
// edit: chyba znalazłem informacje: typ - SD7H15 model - 7870. Co ciekawe w Ferrari F355 montowali kompresory tego samego typu 8)
- ogarniecie najprawdopodobniej hamulców z przodu (na trasie po dłuższej jeździe z prędkością powyżej 90 km/h pojawia się bardzo głośny "buczący" dźwięk, zjechanie na pauzę i parę minut przerwy rozwiązuje problem na jakiś czas)

Na koniec MITO na Powiślu w Warszawie:
MiTo na Powiślu
MiTo na Powiślu
ODPOWIEDZ