Honda CB125T czyly małe R2

Drugie auto w rodzinie ? Zaprezenuj je tutaj. Projekty i prezentacje nie związane z 205.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2084
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 05 gru wt, 2017 11:18 pm

nowak68 pisze:Ile nim rocznie przemierzasz kilometrów?
W tym roku lekko ponad 1000km.
hans pisze:ja kiedys takie robilem ale to pod zamowienie dla grupy rokowej deus czy cos w tym stylu
???
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: hans » 06 gru śr, 2017 12:40 am

juz poprawilem
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

Shadow
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar pt, 2018 12:48 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: Shadow » 23 mar pt, 2018 12:55 pm

Cześć,

Czy mógłbyś szerzej opisać przerobienie instalacji z 6V na 12V? Zmieniałeś cewki zapłonowe czy zostawiłeś te same? Przerabiam ten sam motocykl cb125Twin bez rozrusznika. Może napisz jakie elementy trzeba było przerobić, aby działało to wszystko ok :)

BTW. trochę dziwne, że jak nie jestem zalogowany to mogę oglądać zdjęcia załączone w tym temacie a jak jestem zalogowany to nie mam uprawnień :D

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2084
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 23 mar pt, 2018 10:29 pm

Shadow pisze:BTW. trochę dziwne, że jak nie jestem zalogowany to mogę oglądać zdjęcia załączone w tym temacie a jak jestem zalogowany to nie mam uprawnień :D

Na tym forum to normalne, podobnie jak napisanie pierwszego postu w tym temacie http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... start=1650 jeśli nawet jesteś tu na chwilę ;)

Przy konwersji zawszę wymieniasz WSZYSTKIE odbiorniki w instalacji. W tym modelu wymieniasz aku, regulator napięcia, żarówki, przerywacz kierunkowskazów bo były też elektroniczne na 6V i cewki zapłonowe. Tylko cewki najlepiej wymienić na takie od instalacji z przerywaczami bo pod moduły mają inne parametry, ale na allegro trafiają się od 15 zeta za używki to wiadomo;) Sygnał zostaje 6 woltowy.

Sprawdz też napiecia międzyzwojowe w alternatorze przy odłączonym regulatorze. Powinny być jednakowe.
Regulator wymianiesz na 12V z 6 przewodami. Akumulator p&p max 3ah bo wiekszy bez klepania obudowy filtrów powietrza i ramy nie wchodzi w ory miejsce.

A tak poza tym to chętnie odkupie od Ciebie prawy tłumik jeśli masz jakiś zbędny.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2084
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 17 lut ndz, 2019 8:07 pm

Po chyba 2 latach szukania udało mi się kupić sensowną głowicę z rocznika 78. Ma uszkodzony jeden z gwintów na świecę ale to jest do opanowania. I tak trzeba zrywać czapkę bo zaczyna sączyć się olej. Dodatkowo do zrobienia będzie sprzęgło i przy okazji czyszczenie filtra oleju.
Przedni hamulec, na nowych klockach piszczy przy hamowaniu jak stary tramwaj. Nie pomogły nawet naklejki antywibracyjne.

Trochę zabawy mini wiertłami i cyną.
IMG_20190213_215903.jpg
IMG_20190217_143603.jpg
Po pierwszej dzisiejszej przejażdżce na przezbrojonych gaźnikach jest poprawa w górnym zakresie obrotów, tylko strach oddalać się do garażu bo roczne przewody paliwowe rozpadają się w palcach.

Aktualizacja 11.04.2019r.

Walka z pulsującym hamulcem.
Wymiana łożysk.
Wymiana łożysk.
Walka z piszczącym hamulcem
naklejki antywibracyjne
naklejki antywibracyjne
Nowe klocki i brak poprawy. Piszczą i skuteczność taka sobie, tzn. lepiej niż ory zacisk ale poniżej oczekiwań.
Klocki
Klocki
Zmiana podejścia do tematu hamulców, skutecznie i tanio poprawić przedni hamulec. Pomysł jest ale z braku dostępu do różnych modeli zacisków, zostaje allegro i zakup na oko tego, co może podpasuje. Pada na zacisk z yamahy za całe 12zł. Kompletny, z klockami i dość świeży rocznikiem. Aaa, napis Brembo też jest.
Tutaj już po czyszczeniu i ponownym złożeniu zacisku. Okazuje się, że brud i pył z klocków skutecznie usuwa Tytan do czyszczenia sedesów. Stan zacisku bdb-.
Brembo
Brembo
Wczesna wersja mocowania zacisku. W pierwszej wersji ważyło 1150 gramów, tutaj już okolice 800 gramów.
mocowanie do poprawek
mocowanie do poprawek
Wersja finalna po poprawkach z pozycjonowaniem na tarczy hamulcowej. Waga spadła ostatecznie do ~700 gramów. Aluminum byłoby lżejsze ale wolałem to wykonać ze stali. Stąd przewymiarowanie i w konsekwencji waga.
Poprawione otwory i pozycja.
Poprawione otwory i pozycja.
Wstępny montaż zacisku i upychanie linki prędkościomierza. Przy felgach Comstar jest trochę trudniej z powodu napędu prędkościomierza.
Wstępny montaż.
Wstępny montaż.
Popsikane sprejem do felg.
Popsikane sprejem do felg.
Z kulkowych na stożkowe.
Z kulkowych na stożkowe.
Bieżnia
Bieżnia
Sitko ze zbiornika.
Sitko ze zbiornika.
Finalnie.
Finalnie.
Zacisk z przesyłką kosztował 27zł, gotowy przewód w oplocie z jakiegoś quada + czujnik stopu 38zł (po monetkach), śruby 10.9 jakieś 5zł (do przykręcania zacisku wykorzystałem stare z jarzma od alfy romeo więc kosztowały 0zł), materiał na mocowanie znaleziony w garażu - 0zł, jakieś 8-9 roboczogodzin.
Finalnie spełnione zostały oba warunki, jest skutecznie i tanio.

Aktualizacja 22.05.2019r
Stary zamek trzeba było rozwiercić.
IMG_20190522_192712.jpg
IMG_20190522_194004.jpg
IMG_20190522_194014.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2084
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 13 lip sob, 2019 1:08 pm

Honda służy za daily, dziwne uczucie.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2084
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 17 mar wt, 2020 11:46 pm

W październiku udało mi się w końcu kupić zdrową podstawę siedzenia. Wystarczy zespawać dwa małe pęknięcia i pomalować. Przy okazji wpadła jeszcze tarcza hamulcowa w b.dobrym stanie i kilka oryginalnych śrub i mocowań linek.
Front
Front
Tył
Tył
Czas i woda zrobiły swoje.
Czas i woda zrobiły swoje.
Skuteczność oświetlania drogi na poziomie lampki w rowerze zasilanej starym dynamem.
Skuteczność oświetlania drogi na poziomie lampki w rowerze zasilanej starym dynamem.
IMG_20200317_212345.jpg
Uszczelka
Uszczelka
IMG_20200317_213021.jpg
Trochę zbyt nowocześnie wygląda ale coś za coś.
Trochę zbyt nowocześnie wygląda ale coś za coś.
Żarówkę wymieniłem za zwykłą 40/45W, w nocy ten zestaw oświetla drogę całkiem dobrze.
GTI_Efekt Masy Obrazek

ODPOWIEDZ