WFM M06 1962r.

Drugie auto w rodzinie ? Zaprezenuj je tutaj. Projekty i prezentacje nie związane z 205.
Awatar użytkownika
jarema205
Maniak
Posty: 1065
Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 7:58 pm
Posiadany PUG: 1.6 GTI, CJ, XRD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

WFM M06 1962r.

Post autor: jarema205 » 06 sty ndz, 2013 5:35 am

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych :D
Postanowiłem się pochwalić moją jeszcze nie do końca piękną WFM-ką. :)
Oprócz 205 kocham Polskie zabytkowe motocykle.

WFM-ka pochodzi z 1962r. jest to model M06 o pojemności silnika 123cm3.
WFM-kę dostałem w prezencie od dziadka, który był jej jedynym właścicielem od nowości.
Miałem dostać piękną w 100% sprawną SHL-kę, ale widocznie byłoby mi za dobrze, dlatego dostałem taką oto WFM-kę (fot. 0-3).
Nie powiem, kiedy ją pierwszy raz zobaczyłem kopara mi opadła, ale po namyślę postanowiłem, że prezent przyjmę :D
X razy zabierałem się za rozkręcenie (zawsze w rękawiczkach, żeby się nie ubrudzić), ale zawsze poddawałem się przy pierwszej śrubce, która nie chciała się odkręcić :mrgreen: 8)7
W końcu porządnie zdeterminowany zainwestowałem w WD40 (które naprawdę czyni cuda) i udało mi się rozkręcić motocykl. (fot.4-7) Zajęło mi to w sumie 3 dni.
Po rozkręceniu WFM-ka została wypiaskowana, każdy element, każda śrubka została dokładnie wypiaskowana + poprawki papierem ściernym. Po piaskowaniu WFM-ka zaczęła dużo lepiej wyglądać (fot. 8-11 ).
Następnie kiedy nastał lepszy czas dla mojego portfela, WFM-ka pojechała do malowania, po którym prezentuję się znakomicie. Prawdę mówiąc efekt końcowy przerósł moje oczekiwania. (fot 12-16 ) :Y
Obecnie jestem już na ostatnim etapie remontu, czyli zbieraniu brakujących części. Jak wszystko skompletuję zabieram się za skręcanie WFM-ki. Mam nadzieję (jak finanse pozwolą), że w wakacje będę się już cieszył jazdą w pełni odrestaurowaną WFM-ką.
Pozdrawiam wszystkich ( a w szczególności miłośniów 2 kółek). :W
Załączniki
fot. 0
fot. 0
fot. 1
fot. 1
fot. 2
fot. 2
fot. 3
fot. 3
fot. 4
fot. 4
fot. 5
fot. 5
fot 6
fot 6
fot. 7
fot. 7
fot. 8 i moje 2 psy :)
fot. 8 i moje 2 psy :)
fot. 9
fot. 9
fot. 10
fot. 10
fot. 11
fot. 11
fot. 12
fot. 12
fot.13
fot.13
fot. 14
fot. 14
fot. 15
fot. 15
fot. 16
fot. 16
XR in PROGRESS :D

operatorbazooki
Maniak
Posty: 1061
Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
Posiadany PUG: 205 xs
Lokalizacja: Komorów pod W-wa

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: operatorbazooki » 06 sty ndz, 2013 1:21 pm

Pięknie wygląda pomalowana, złote detale bardzo dokładnie wykonane:) Jaką metodą są wykonane? Pryśnięte od szablony czy ręcznie? A może jakaś "kalkomania"?

Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: Pluto » 06 sty ndz, 2013 2:00 pm

Efekt końcowy na prawdę świetny :shock:
Szkoda, że ja nie mam żadnych takich motoryzacyjnych pamiątek
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek

2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: 2mouse » 06 sty ndz, 2013 2:01 pm

Dobry początek... Z właściwej strony się do tego zabierasz... _O_

Awatar użytkownika
jarema205
Maniak
Posty: 1065
Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 7:58 pm
Posiadany PUG: 1.6 GTI, CJ, XRD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: jarema205 » 06 sty ndz, 2013 8:29 pm

operator- jeżeli chodzi o złote detale to jest to jakaś magiczna(i piekielnie droga) taśma. Zdecydowałem się na taśmę, ponieważ w oryginale WFM-ka nie posiadała żadnych złotych "wstawek", był jedynie napis WFM na baku (taśma daję w każdej chwili możliwość powrotu do oryginału, natomiast przy namalowanych szablonach konieczny byłby respray).

Pluto, 2mouse - Dzięki za słowa uznania _O_
:W
XR in PROGRESS :D

cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: cyborg » 24 lut ndz, 2013 9:18 pm

A ja cie skrytykuje za "szate graficzna". Sam jestem fanatykiem zabytkowych motocykli, zajmuje sie nimi od 19 lat, odrestaurowalem ladnych klka motocykli.. Mogles zostawic ja w oryginalnym granatowym kolorze-byla to wielka rzadkosc, a ty zrobiles kolejna bordowa-a tych wyprodukowano najwiecej.. Poza tym dodales jakichs dziwnych "wstawek" na puszkach i na baku -sorry ale WFM to nie chinski skuter.. Mogles zostawic szparunki jak w oryginale, napis WFM na baku i "M-06" na tylnym blotniku (chociaz te ktore dales na puszce maja za duza czcionke). Ogolnie caloksztalt prac bardzo OK, jednak za malowanie kazdy purysta "zabytkowomotorowy" cie zruga..

P.S. Sama naklejka bardzo szybko ci sie pozadziera na łukach a od benzyny sie poodkleja.. Takie naklejki nalezy prysnac klarem zeby cos takiego sie nie dzialo. A generalnie teraz na topie sa szablony do szparunkow malowanych-umiejetnie polozone wygladaja o niebo lepiej

Awatar użytkownika
jarema205
Maniak
Posty: 1065
Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 7:58 pm
Posiadany PUG: 1.6 GTI, CJ, XRD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: jarema205 » 09 mar sob, 2013 8:13 pm

Cyborg- postaram się, mam nadzieję, skutecznie odeprzeć Twoją krytykę:
cyborg pisze: Mogles zostawic ja w oryginalnym granatowym kolorze-byla to wielka rzadkosc, a ty zrobiles kolejna bordowa-a tych wyprodukowano najwiecej..
Kolor jest zostawiony oryginalny, mój egzemplarz akurat wszedł bordowy, co potwierdza pierwszy i jedyny właściciel- mój dziadek. Więc kolor jest zachowany oryginalny.
cyborg pisze:Poza tym dodales jakichs dziwnych "wstawek" na puszkach i na baku -sorry ale WFM to nie chinski skuter.. Mogles zostawic szparunki jak w oryginale, napis WFM na baku i "M-06" na tylnym blotniku (chociaz te ktore dales na puszce maja za duza czcionke). Ogolnie caloksztalt prac bardzo OK, jednak za malowanie kazdy purysta "zabytkowomotorowy" cie zruga..

P.S. Sama naklejka bardzo szybko ci sie pozadziera na łukach a od benzyny sie poodkleja.. Takie naklejki nalezy prysnac klarem zeby cos takiego sie nie dzialo. A generalnie teraz na topie sa szablony do szparunkow malowanych-umiejetnie polozone wygladaja o niebo lepiej
Co do naklejek, to wszystkie zostaną usunięte - zostanie tylko bak i napis na tylnym błotniku. Naklejki naklejał lakiernik, który jak widać okazał się straszną "ciapą" bo w sumie nakleił je tak jak miał naklejone na kartce. Też mnie to razi w oczy, nie wiem jak można w ogóle wpaść na taki pomysł, żeby nakleić na baku jakieś "coś" i napis WFM WFM, WFM M06 M06, podobnie na schowkach. Zresztą jak ojciec przywiózł mi ten motocykl tak oklejony to nie wiedziałem czy mam się śmiac czy płakać 8)7
Jeżeli chodzi o taśmę to już wyjaśniałem czemu się akurat na nią zdecydowałem:
jarema205 pisze:Zdecydowałem się na taśmę, ponieważ w oryginale WFM-ka nie posiadała żadnych złotych "wstawek", był jedynie napis WFM na baku (taśma daję w każdej chwili możliwość powrotu do oryginału, natomiast przy namalowanych szablonach konieczny byłby respray).


:W
Mam nadzieję, że udało mi się chociaż w małym stopniu odeprzeć Twoją krytykę, za którą również dziękuję _O_

:W
XR in PROGRESS :D

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: pawel » 09 mar sob, 2013 8:25 pm

Bardzo cieszy oczy Twój projekt pilnie śledzę :Y
P205

cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: cyborg » 09 mar sob, 2013 9:12 pm

No ok, to jeszcze troche podyskutuje.. Troche dziwne wydaje ni sie ze mowisz o oryginalnym kolorze bordo-na tych fotkach sprzed remontu jest granatowa a oryginalna kalkomania nie jest zamalowana-sugerowalem sie tym ze tak opuscila fabryke, kiedys nie mozna bylo tak ot kupic sobie takich kalkomanii. No ale jesli tak twierdzisz-pewnie masz racje. Natomiast co do tego ze uwazasz ze WFM-ka w oryginale nie miala jak ty to mowisz "wstawek" czyli szparunkow-to zapewniam cie ze miala, szparunki na zbiorniku paliwa, blotnikach ipuszkach bocznych. Malowane recznie pedzlem z borsuczego wlosia (bardzo dlugiego). Na baku kalkomania W-F-M po obydwu stronach i maly napis M-06 na tylnym blotniku. To cala "szata graficzna" WFM-ki.
Jesli te niepotrzebne naklejki erwiesz to bedzie spoko

Awatar użytkownika
MiceK
Maniak
Posty: 1969
Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
Numer Gadu-gadu: 1295187
Lokalizacja: Warszawa/okolice
Kontakt:

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: MiceK » 10 mar ndz, 2013 1:07 am

Grunt, że doprowadził ją do stanu o niebo lepszego niż była, gdy ją dostał. Za to należy się szacun. Detale można sobie dopracować później. Najważniejsze, żeby podobała się właścicielowi _O_ _O_ _O_
parking lotnisko modlin http://lotnisko-modlin.org/
taxi lotnisko modlin http://taxitransfer24h.pl/

cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: cyborg » 10 mar ndz, 2013 9:54 am

MiceK, nie do konca.. Z weteranami jest tak ze nalezy je doprowadzic maksymalnie do oryginalnego stanu bo jest to jakies "dziedzictwo kutlury" czy cos takiego.. Nie powinno sie robic weterana wg widzimisie. Ale jarema wyrazil juz chec poprawy wiec licze ze beda z niego ludzie;)

PeterNoOne
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 25 lip wt, 2017 8:22 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: WFM M06 1962r.

Post autor: PeterNoOne » 25 lip wt, 2017 8:26 pm

Mam pytanie odnośnie wfm. Jak rozebrać tylną piastę? konkretnie chodzi mi o dekielek łożyska ?http://i1285.photobucket.com/albums/a60 ... snkwzc.jpg

ODPOWIEDZ