Honda CB125T czyly małe R2

Drugie auto w rodzinie ? Zaprezenuj je tutaj. Projekty i prezentacje nie związane z 205.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 17 paź pt, 2014 10:47 pm

Dwa cylindry w rzędzie, całe 124cm i malutkie stado wysokoobrotowych kucyków = CB125T 1978

Przygoda zaczeła się 6 września, kiedy to zamiast zmierzać do Katowic zasuwałem po Honde w okolice Wawy. Negocjacji cenowych nie było, zapakowanie moto do bagażnika mondeo i hejka.
Trzy godziny później otwieram w domu bagażnik i no właśnie, szok domowników:
-A gdzie motor???
-Przecież nie mówiłem że będzie w jednym kawałku!
-Motorynke kupiłeś??? To akurat matula...
-Zamierzasz złożyć ten złom??? Siostra... ale wybaczyłem eksgimbusowi.
27 września już się nie śmiali...

Niemniej w dniu zakupu, jaki i 3285 dni wcześniej honda miała moc jednego pchającego ją człowieka. Z biegiem dni było pewnie lżej bo ubywało części... ostatni przegląd w 2004r.

Kiedy na forum szalała AFERA KIBELGEJT, ja po powrocie z pracy z zapałem podsycanym ostrym podjaraniem maszerowałem do garażu składać honde.
3 tygodnie później, w sobotnie popołudnie nastąpiło zalanie lytrem paliwa baku, potem godzinne czekanie aż ten cholerny 6woltowy aku będzie zdatny do użytku, nawet kawka kijowo wtedy smakowała i silnik zaskoczył od pierwszego kopniaka. A potem bura od tatki bo ... on też chciał przy tym być. Warto nadmienić, że dźwignia zmiany biegów powstała w ciągu 30minut.
Tak, godzina 20sta to dobry czas na przejażdżki po wiosce...

Kolejny tydzień minął na szykowaniu hani do przeglądu tecznicznego i początkiem października przeszła go ze skutkiem pozytywnym. W drodze powrotnej z przeglądu ujawniły się dziwne chochliki instalacji elektrycznej... syndrom SKS 8)7
Warto wspomnieć, że już na parkingu po badaniu technicznym zostałem zaczepiony pytaniami o honde. Ta mina kiedy powiedziałem, że to 125tka a nie 250tka- BEZCENNE. Po uruchomieniu silnika zbierał szczenkę z asfaltu...

Za to dzisiaj na sprzęt trafiły jedynie słuszne blaszki CMG i liczę na chociaż trochę ciepełka, dopiero 100km mineło za mojej kadencji.

Aktualizacja 15.12.2014
No to się niedoczekałem tego ciepełka.
Nie wspomniałem wcześniej o zakresie prac koniecznych do uruchomienia tego pojazdu.
Elementy dokupione:
-przednia lampa wraz z kompletną instalacja elektryczną (najważniejszy regulator napięcia 6V i kondensatory)
-obudowa filtrów powietrza
-gumy/rączki manetek
-nowe linki sprzęgła i obrotomierza
-nowe gażniki
-nowe klosz tylnej lampy i jeden kierunkowskazu, reszta została ory
-nowy włacznik stopu i sprężynka
-nowy aku 6V
-nowe żarówki 6V
- gumy mocowania zbiornika
- napinacz łańcucha rozrządu bo stary był pocięty kątówką i przerobiony na śrubę
-górne mocowanie silnika
-zestaw uszczelek silnika
-fajki, świece NGK

Dorobione własnymi siłami:
- krućce ssące ( kawałek peugeota 205) i łączniki do obudowy filtra powietrza ( dla odmiany ursus)
- składane podnóżki w miejsce brakujących ory
- dźwignia zmiany biegów, wielowpust z naszej kochanej WSK125
-nowe wkłady filtrujące do filtra powietrza
- naprawione przełączniki od kierunkowskazów i sygnału
-dopasowanie stacyjki do ory kluczyka
-mocowanie i regulacja linki sprzęgła
-naprawa prędkościomierza, zacinał się
-nowe okablowanie masowe do tylnych kierunkowskazów, stare skorodowały

Osobny temat to silnik. Rozrzad przeskoczył prawdopodobnie z powodu kombinowanego napinacza. Wg mnie nie napinał własciwie ślizgu łańcucha. Po rozbiórce okazało się że pękła koronka w środkowym łożysku. Zapasowy wał z karterami dostałem od poprzedniego właściciela więć koszty zerowe.

Nie zajrzałem chyba tylko do łożysk główki ramy...
IMG_0148-2400.jpg
IMG_0146-2400.jpg
IMG_0154-2400.jpg
IMG_0145-2400.jpg
IMG_0143-2400.jpg
IMG_0144-2400.jpg
w zasadzie stan z dnia zakupu
w zasadzie stan z dnia zakupu
CAM01047.jpg
CAM01049.jpg
CAM01051.jpg
CAM01052.jpg
CAM01058.jpg
CAM01071.jpg
CAM01075.jpg
chyba najbardziej bolesny zakup do hondy
chyba najbardziej bolesny zakup do hondy
CAM01080.jpg
CAM01105.jpg
CAM01107.jpg
Składane podnózki i dźwignia zmiany biegów by krzyska
Składane podnózki i dźwignia zmiany biegów by krzyska
Załączniki
CAM01069.jpg
Ostatnio zmieniony 20 mar ndz, 2016 9:17 pm przez krzyska, łącznie zmieniany 6 razy.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 19 paź ndz, 2014 4:12 pm

Dalszą część zdjęć z dnia poprzedzającego zakup
IMG_0149-2400.jpg
IMG_0152-2400.jpg
IMG_0153-2400.jpg
IMG_0151-2400.jpg
IMG_0155-2400.jpg
IMG_0157-2400.jpg
Gdzieś w okolicach Przyjezierza

CAM01132.jpg
CAM01135.jpg
CAM01138.jpg
CAM01137.jpg
Ostatnio zmieniony 20 mar ndz, 2016 9:23 pm przez krzyska, łącznie zmieniany 3 razy.
GTI_Efekt Masy Obrazek

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: grzesiek309 » 19 paź ndz, 2014 4:33 pm

Fajna ta Twoja "motorynka" 8)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
DelighT
Junior
Posty: 401
Rejestracja: 06 lut pt, 2009 7:21 pm
Posiadany PUG: 205 Indiana
Numer Gadu-gadu: 3827789
Lokalizacja: Lublin

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: DelighT » 20 paź pn, 2014 9:57 pm

Miałem kiedyś coś podobnego O-) Tylko, że Honda CB 50J :Y Byłem mega zadowolony! Spalanie rzędu 1,5l/100KM robiło wrażenie noo i przebieg który miał 42 000 KM. Jak na 50-tkę bez remontu silnika (ory plomby) uważałem za nie lada wyczyn. Motorek sprzedałem i byłem zadowolony. Służy do dziś! (Mam bdb kontakt z obecnym właścicielem.) Co sezon wymieniaj olej a zobaczysz, że Ci się odwdzięczy.. Kochałem słuchać jak pięknie pracuje to czterosuwowe cudo _O_ 8)
Kiedyś 205 Indiana: http://delight.205.pl/

Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 22 sty czw, 2015 11:17 pm

No właśnie sitko
Sitko
Sitko
Edit 22.01.2015r.
Niewiele sie dzieje ale udało się rozwiązać problem niedziałających przy wyższych obrotach kierunkowskazów.
Idąc dalej, przy obecnej aurze zdarzało się, że silnik pracował na jednym cylindrze. Momentami lepsza iskra była na platynkach niż na świecy. Winna pierdółka ale trochę czasu na tym zeszło. Teraz zimny silnik startuje na kopa.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 27 sty wt, 2015 11:13 pm

Frustracja sąsiadów :twisted:
CAM01249.jpg
CAM01259.jpg
Ostatnio zmieniony 29 sty czw, 2015 12:04 am przez krzyska, łącznie zmieniany 1 raz.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
aeli
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 04 lis śr, 2009 7:19 pm
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 4482578
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: aeli » 28 sty śr, 2015 1:35 am

good :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 22 lut ndz, 2015 3:01 pm

Z braku czasu, temperatur i chęci peugeoty olewam, dłubie sobie za to pomalutku przy motorynce. Z bardziej bezsensownych zakupów to nabyłem ory chlapacz. Taaak, napis honda kosztuje...
Wpadła jeszcze boczna stopka z cm-ki. Trochę ciecia, spawania i ładnie pasuje.
Dodatkowo wyprostowana, pospawana gdzie trzeba stopka centralna, naprawione mocowania w ramie do niej i napawany sworzeń do kompletu.
W zeszłą sobotę trochę się nam z bratem nudziło więc pohałasowaliśmy na wiosce...
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 15 kwie śr, 2015 11:07 pm

Nic się nie zmieniło oprócz temperatur i chęci. Owiewki już są, nawet pomalowane na cordoba red. Blotniki zaczęły się robić.
Tłumiki też sie robią, na razie jeden zrobiony ale to to jakiś horror jest. Z zewnątrz chrom nawet okej ale zespawanie do kupy po dorobieniu wnętrza to wyższa szkoła wypalania dziur.
Wymieniona na inna linka gazu, wmontowałem też nowe platyny.
Załączniki
20150414_201122.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 26 kwie ndz, 2015 8:55 pm

Dziennik pokładowy SiBi, data gwiezdna 26041.5
Po niedzielnych zmaganiach z SiBi udało się zamontować:
-wszystkie brakujące gumki włącznie z osłonkami montowanymi na klamkach i ory spinkami kabli
-pomalowane w cordoba red przedni i tylny błotnik oraz boczne owiewki
-niegrzebaną stacyjkę... która wymagała grzebania 8)7
-przednią tarczę hamulcową mało śmiganą
-nowy włącznik stop w klamce
-ory klosz tylnej lampy
-elektroniczny przerywacz kierunkowskazów
- gumowe trąbki do filtra powietrza
i wisienka na torcie
- nowe, nowo zakupione wyjebane w kosmos lusterka...w których kobieta lekkich obyczajów nic nie widać oprócz kierowcy!

Dodatkowo:
-rozebrane, naprawione, wyczyszczone, nasmarowane wszystkie przełączniki - wszystko świeci&trąbi
- naprawiony ory 6V sygnał dźwiękowy, moczenie w wurthcie pomogło
- uporządkowana w obudowie lampy przedniej instalacja elektryczna, łaczą się tam wszystkie kostki i trudno było ją zamknąć
- finalnie dopasowane do gaźników krućce mojej produkcji
- zamontowany dodatkowy wyłącznik zasilania.

Silnik zaczął pracować poprawnie na 1000 obrotów ale do normalnej jazdy to za mało.

Cenzura na forum??? Edytuje i mam "qurwa", wstawiam i wyskakuje "kobieta lekkich obyczajów". No bez jaj!
zabawy Sonaxem
zabawy Sonaxem
Edit 02.05.2015r.
- wymieniony olej w silniku na Motul 10w40
- nowy olej w przednich lagach, też Motul 10w
-nowa przednia opona, trochę budżetowo bo Sava MC7
przed oczyszczeniem
przed oczyszczeniem
ory dętka starsza ode mnie
ory dętka starsza ode mnie
tyle oleju spuściłem z lag, 2 lag
tyle oleju spuściłem z lag, 2 lag
a tyle wlałem na lagę
a tyle wlałem na lagę
Edit 03.05.2015r.
Wypad na zlot w Kazimierzu Biskupim. Silnik po ustawieniu luzów zaworowych, wymianie platynek i innych pierdółkach ciągnie całkiem fajnie.
CAM01470.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 24 maja ndz, 2015 11:05 pm

Wpadł nowy napęd ale trochę na bakier z oryginałem (ory to 15/39/112 dla tego rocznika).
Jeszcze w planach nowy zapłon ale o tym dopiero w czerwcu
CAM01520.jpg
Wymyty, nasmarowany a i tak się zaciął
Wymyty, nasmarowany a i tak się zaciął
Za to dziś po obiadku udałem się na objazd okolicy. Półwysep Potrzymiech, potem promem z Ostrówka na drugą stronę Gopła. W Kruszwicy wpadłem na pomysł, że warto w końcu przekonać się jak to jeździ w miejskim ruchu i bokiem przez Szymborze do Inowrocławia. Trochę kręcenia się po centrum, wniosek że jak na oszałamiającą moc nawet żwawo to to jedzie, kierunek Solanki i standardowo chyba wszyscy mieszkańcy Inowrocławia już tam byli. No to nawijka do Kruszwicy i na jednym z ostrzejszych dohamowań zablokowało przedni hamulec. Zablokował się w korpusie zacisku wewnętrzny klocek, na szczęście po rozkręceniu zacisku wystarczyło cofnąć mimiośród i wkrętakiem na siłę sam klocek.
Więcej problemów jak na 37letni pojazd nie było.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 10 lip pt, 2015 9:45 pm

Zakupiony nowy łańcuszek rozrządu. Podczas wymiany były chwile grozy, trzeba było wymontować silnik z ramy ale obeszło się bez rozbierania silnika. Po wymianie znaki rozrządu idealnie pasują. Przy pomiarach na stole wyszło, że stary jest dłuższy o jakieś 3-4mm ale jak pożyczę dokładniejszą suwmiarke to zliczę różnice po sworzniach.
Dodatkowo ciąg dalszy zmagań z przednim zaciskiem, tym razem nowa linka plus dodatkowa sprężynka. Może się nie zablokuje 8)7
Wpadła jeszcze serwisówka Haynesa za śmieszne pieniążki.
https://www.youtube.com/channel/UCQWRu8 ... ojECBpkdaA
CAM01655.jpg
CAM01662.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 08 sie sob, 2015 5:41 pm

tak to bedzie wyglądało
20150725_184733.jpg
IMG_20150727_203913.jpg
Aktualizacja na 08.08.2015

Po gruntownym czyszczeniu i polerowaniu wnetrza zacisku ustrojstwo zaczęlo poprawnie pracować. Hamulec niesamowicie mocny w poròwaniu do ory zacisku. Klocek o max średnicy dla tej tarczy hamulcowej. Zostaje pomalować zacisk.
Aaa i zgodnie z tradycja do hondy dołożyłem kawałek peugeota.
IMG_20150801_154315.jpg
IMG_20150808_172212.jpg
zestaw naprawczy
zestaw naprawczy
Drobna różnica;)
Drobna różnica;)
Ostatnio zmieniony 15 wrz wt, 2015 10:09 pm przez krzyska, łącznie zmieniany 1 raz.
GTI_Efekt Masy Obrazek

Awatar użytkownika
aver
Junior
Posty: 275
Rejestracja: 17 sty czw, 2013 12:17 am
Posiadany PUG: XTD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Konin-Poznań

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: aver » 13 sie czw, 2015 4:36 pm

będą stunty :W

Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2085
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, Peugeot 207UjemnieDynamiczny
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska » 13 sie czw, 2015 6:48 pm

Na razie jest efekt tramwaju przy lekki hamowaniu a potem trzeba już uważać na czym hamujesz.
Poza tym sam zestaw hamulcowy jest starszy od tej hondy :wink:

Elektroniczny zapłon już dotarł, temat rozpoczęty jakoś w styczniu/lutym.

Edit 06.09.2015
Zapłon zamontowany, działa.
CAM01717.jpg
A tu naprawa nierozbieralnej cewki
CAM01715.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek

ODPOWIEDZ