Honda CB125T czyly małe R2

Drugie auto w rodzinie ? Zaprezenuj je tutaj. Projekty i prezentacje nie związane z 205.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska »

nowak68 pisze:Ile nim rocznie przemierzasz kilometrów?
W tym roku lekko ponad 1000km.
hans pisze:ja kiedys takie robilem ale to pod zamowienie dla grupy rokowej deus czy cos w tym stylu
???
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: hans »

juz poprawilem
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska »

Shadow pisze:BTW. trochę dziwne, że jak nie jestem zalogowany to mogę oglądać zdjęcia załączone w tym temacie a jak jestem zalogowany to nie mam uprawnień :D

Na tym forum to normalne, podobnie jak napisanie pierwszego postu w tym temacie http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... start=1650 jeśli nawet jesteś tu na chwilę ;)

Przy konwersji zawszę wymieniasz WSZYSTKIE odbiorniki w instalacji. W tym modelu wymieniasz aku, regulator napięcia, żarówki, przerywacz kierunkowskazów bo były też elektroniczne na 6V i cewki zapłonowe. Tylko cewki najlepiej wymienić na takie od instalacji z przerywaczami bo pod moduły mają inne parametry, ale na allegro trafiają się od 15 zeta za używki to wiadomo;) Sygnał zostaje 6 woltowy.

Sprawdz też napiecia międzyzwojowe w alternatorze przy odłączonym regulatorze. Powinny być jednakowe.
Regulator wymianiesz na 12V z 6 przewodami. Akumulator p&p max 3ah bo wiekszy bez klepania obudowy filtrów powietrza i ramy nie wchodzi w ory miejsce.

A tak poza tym to chętnie odkupie od Ciebie prawy tłumik jeśli masz jakiś zbędny.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska »

Po chyba 2 latach szukania udało mi się kupić sensowną głowicę z rocznika 78. Ma uszkodzony jeden z gwintów na świecę ale to jest do opanowania. I tak trzeba zrywać czapkę bo zaczyna sączyć się olej. Dodatkowo do zrobienia będzie sprzęgło i przy okazji czyszczenie filtra oleju.
Przedni hamulec, na nowych klockach piszczy przy hamowaniu jak stary tramwaj. Nie pomogły nawet naklejki antywibracyjne.

Trochę zabawy mini wiertłami i cyną.
IMG_20190213_215903.jpg
IMG_20190217_143603.jpg
Po pierwszej dzisiejszej przejażdżce na przezbrojonych gaźnikach jest poprawa w górnym zakresie obrotów, tylko strach oddalać się do garażu bo roczne przewody paliwowe rozpadają się w palcach.

Aktualizacja 11.04.2019r.

Walka z pulsującym hamulcem.
Wymiana łożysk.
Wymiana łożysk.
Walka z piszczącym hamulcem
naklejki antywibracyjne
naklejki antywibracyjne
Nowe klocki i brak poprawy. Piszczą i skuteczność taka sobie, tzn. lepiej niż ory zacisk ale poniżej oczekiwań.
Klocki
Klocki
Zmiana podejścia do tematu hamulców, skutecznie i tanio poprawić przedni hamulec. Pomysł jest ale z braku dostępu do różnych modeli zacisków, zostaje allegro i zakup na oko tego, co może podpasuje. Pada na zacisk z yamahy za całe 12zł. Kompletny, z klockami i dość świeży rocznikiem. Aaa, napis Brembo też jest.
Tutaj już po czyszczeniu i ponownym złożeniu zacisku. Okazuje się, że brud i pył z klocków skutecznie usuwa Tytan do czyszczenia sedesów. Stan zacisku bdb-.
Brembo
Brembo
Wczesna wersja mocowania zacisku. W pierwszej wersji ważyło 1150 gramów, tutaj już okolice 800 gramów.
mocowanie do poprawek
mocowanie do poprawek
Wersja finalna po poprawkach z pozycjonowaniem na tarczy hamulcowej. Waga spadła ostatecznie do ~700 gramów. Aluminum byłoby lżejsze ale wolałem to wykonać ze stali. Stąd przewymiarowanie i w konsekwencji waga.
Poprawione otwory i pozycja.
Poprawione otwory i pozycja.
Wstępny montaż zacisku i upychanie linki prędkościomierza. Przy felgach Comstar jest trochę trudniej z powodu napędu prędkościomierza.
Wstępny montaż.
Wstępny montaż.
Popsikane sprejem do felg.
Popsikane sprejem do felg.
Z kulkowych na stożkowe.
Z kulkowych na stożkowe.
Bieżnia
Bieżnia
Sitko ze zbiornika.
Sitko ze zbiornika.
Finalnie.
Finalnie.
Zacisk z przesyłką kosztował 27zł, gotowy przewód w oplocie z jakiegoś quada + czujnik stopu 38zł (po monetkach), śruby 10.9 jakieś 5zł (do przykręcania zacisku wykorzystałem stare z jarzma od alfy romeo więc kosztowały 0zł), materiał na mocowanie znaleziony w garażu - 0zł, jakieś 8-9 roboczogodzin.
Finalnie spełnione zostały oba warunki, jest skutecznie i tanio.

Aktualizacja 22.05.2019r
Stary zamek trzeba było rozwiercić.
IMG_20190522_192712.jpg
IMG_20190522_194004.jpg
IMG_20190522_194014.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska »

Honda służy za daily, dziwne uczucie.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska »

W październiku udało mi się w końcu kupić zdrową podstawę siedzenia. Wystarczy zespawać dwa małe pęknięcia i pomalować. Przy okazji wpadła jeszcze tarcza hamulcowa w b.dobrym stanie i kilka oryginalnych śrub i mocowań linek.
Front
Front
Tył
Tył
Czas i woda zrobiły swoje.
Czas i woda zrobiły swoje.
Skuteczność oświetlania drogi na poziomie lampki w rowerze zasilanej starym dynamem.
Skuteczność oświetlania drogi na poziomie lampki w rowerze zasilanej starym dynamem.
IMG_20200317_212345.jpg
Uszczelka
Uszczelka
IMG_20200317_213021.jpg
Trochę zbyt nowocześnie wygląda ale coś za coś.
Trochę zbyt nowocześnie wygląda ale coś za coś.
Żarówkę wymieniłem za zwykłą 40/45W, w nocy ten zestaw oświetla drogę całkiem dobrze.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska »

W październiku 2020 pojawił się w ogłoszeniach kompletny silnik do CB125 TWIN. W opisie rocznik 1980, przebieg nieznany, kompresja na jednym z cylindrów słaba - na poziomie 5 barów, cena w miarę rozsądna.
Zima się zbliżała, w głowię rodził się plan na kompletnie bezsensowny "projekt", który wymagał zakupu silnika więc kupiłem ten silnik. Później okazało się, że mój plan unifikacji podzespołów tj. silników wziął w łeb w powodu wymiarów tego silnika. I masy ale wymówka do zakupu była :D
Po rozpakowaniu okazało się, że to silnik z roczników 77-79, ze wskazaniem na 78 lub 79 rok. Na pierwszy rzut oka wydawał się nie "grzebany" ale sadza w dolocie wskazywała, że jednak coś złego się tu przydarzyło.
Na pierwszy ogień postanowiłem sprawdzić ustawienie rozrządu i niestety bingo! Rozrząd przestawiony był o 1 ząbek ale wał korbowy obracał się bez oporów więc nie było tragicznie. Po odkręceniu klawiatury ustawiłem rozrząd na znaki i wyszedł pierwszy mały problem - rozciągnięty łańcuszek rozrządu, znaki mijały się na wale o jakieś 5mm. Problem mały bo łańcuch można bez problemu kupić nowy w oryginale i nie kosztuje mnóstwa monet ( dla ory łańcucha jest alternatywa ale brakło mi odwagi na eksperymenty).
No to zrywam czapkę z cylindrów, sprawdzam szczelność zaworów na prawym cylindrze i znowu bingo! Nieszczelny zawór dolotowy ale na oko nic nie wskazywało, że jest minimalnie krzywy a był po kontakcie z tłokiem. No to zaczyna się robić drogo :)
Ściągam cylinder i moim oczom ukazuje się tłoki z pierścieniami zabitymi nagarem ale same tłoki wyglądają podejrzanie świeżo. Po wyszarpaniu pierścieni, wyczyszczeniu i pomiarach mikromierzem okazało się, że są to w zasadzie nowe tłoki (oznaczenie 399) bez nawet setki zużycia. WTF? Cylindry na lewe oko też wyglądały dobrze, po pomiarach wyszedł nominał ale z powodu prawdopodobnie długiego postoju silnika tuleje żeliwne dostały wżerów.
Czas mijał i nastał 2021 rok. To tego jeszcze Angole wzięły ostateczny rozwód z Unią i plan zakupu samych pierścieni ostatecznie spalił na panewce.

Wniosek z oględzin części był taki, że ktoś włożył naprawdę sporo Euro w naprawę góry tego silnika a nie wymienił źródła problemu, czyli łańcucha rozrządu. Na pocieszenie najważniejsze części w postaci głowicy(oprócz zaworów), wałka rozrządu i przedniego ślizgu rozrządu były w bardzo dobrym stanie.
Ostatecznie zdecydowałem się na zakup całego zestawu od naszych przyjaciół z Chin dedykowanego do CB125t. Przy okazji zapoznałem się od strony praktycznej z procedurami celnymi i już mogłem ruszać dalej z naprawą "piecyka".
I kiedy tak na wszelki wypadek mierzyłem nowe części i porównywałem ze starymi wyszło coś, czego się nie spodziewałem. Nowy cylinder jest wyższy od starego. Problem o tyle istotny, że stopień sprężania leci w okolice 7,8:1. I tu okazuje się, że to właśnie nowsze silniki z tej rodziny , montowane np. Rebelkach maja ciut wyższy cylinder. Niby wygląda to identycznie i różni się tylko uszczelnieniem kanałów olejowych, nawet pasuje p&p ale jednak stopień sprężania inny. Zaprzyjaźniony tokarz rozwiązał problem.

Kolejny ciekawy temat to uszczelki pod głowicę cylindrów. Mam w sumie 6 czy 7 sztuk używanych i każda ma inna grubość. Dwie nowe ale z różnych zestawów też różniły się grubością. To tego dochodzą jeszcze warstwowe uszczelki metalowe. Wybrałem taka, która rokowała grubością (po dokręceniu głowicy) podobną do oryginalnej używanej uszczelki i trafiłem.

Zawory ssące i wydechowe do głowicy trafiły z moich zapasów. Prawie nowe versah z przebiegiem około 2k km kupione swego czasu w bardzo dobrej cenie.
Dodatkowo zrzucony jeszcze prawy dekiel by zajrzeć do filtra na pompie oleju i kontrola stanu sprzęgła. Zalany nowy olej Valvoline synpower 10w40.

Wymienione zostały: kpl. tłoków z pierścieniami, cylindry, wszystkie zawory w głowicy + docieranie, łańcuch rozrządu, kpl. uszczelek "góry" silnika, świece, olej, sitko + uszczelka smoka pompy oleju.

Po tych wszystkich zabiegach silnik złożyłem ostatecznie pod koniec lutego, wmontowałem do swojej Hondy i uruchomiłem na początku marca.

Pierwsze wiosenne kilometry były przejechane bardzo delikatnie, potem stopniowo coraz szybciej. Po drodze wyszedł problem z regulatorem odśrodkowym zapłonu, praktycznie stał dęba. Więcej przygód nie było, silnik przejechał do tej pory bezproblemowo około 600km.
Versah prawie nówki.
Versah prawie nówki.
IMG_20210227_121509.jpg
IMG_20210227_121519.jpg
IMG_20210227_122314.jpg
Maleństwa
Maleństwa
Porównanie ze starym z innego silnika
Porównanie ze starym z innego silnika
Nowy łańcuch rozrządu
Nowy łańcuch rozrządu
Przeoczona tulejka ale nie ustalająca.
Przeoczona tulejka ale nie ustalająca.
Kanały olejowe
Kanały olejowe
Problem z pasowaniem uszczelki
Problem z pasowaniem uszczelki
O tyle przesunięty otwór.
O tyle przesunięty otwór.
Klawiatura
Klawiatura
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Honda CB125T czyly małe R2

Post autor: krzyska »

Ten tego, możliwości modyfikacji oryginalnego alternatora się wyczerpały. Założenie podobne jak w przypadku przedniego hamulca - możliwie tanio zwiększyć moc alternatora z zachowaniem nie zmienionego wyglądu zewnętrznego. " Możliwie tanio" oznacza zaś te same cyferki co za rozwiązanie Vipe wyrażone w złotówkach czyli na polski dużo taniej.
Przyjęte założenia oznaczają również maksymalne wykorzystanie gotowych podzespołów i ograniczone do minimum wsparcie fachowców od obróbki skrawaniem.

Skok mocy z 86W w okolice 190W
Skok mocy z 86W w okolice 190W
GTI_Efekt Masy Obrazek
ODPOWIEDZ