Prezes niestety nie do konca tak "hop-siup". Parafrazujac pewnego bohatera z polskiego serialu "A co do przygotowania to najlepiej mycie, glinka, korekta, no i cquartz." - wista wio - latwo powiedziec.
Cquartz jest powloka kwarcowa, zabezpieczajaca lakier, to fakt dziala troche jak szklo powiekszajace, wiec bez odpowiedniej korekty auto bedzie po zabiegu zabezpieczenia wygladalo slabo - nie bedzie wet looku ani tym podobnych, co nie oznacza, ze cqurtz nie spelni swojej roli, jasne bedzie chronil.
Korekta lakieru to zmudny i dosc trudny proces - ja jeszcze nie widzialem lakiernika, ktory by sobie z tym poradzil idealnie, ale wszyscy oczywiscie to robia
Mozna wbrew pozorom dobrze, tanio i recznie wykonac korekte ale wymaga to wrecz tytanicznej pracy - zamknac sie w garazu, powiem czym i jak tydzien, moze dwa i bedzie cudo. Nie gwarantuje jednak, ze po paru godzinach nie odpadnie reka, albo po dwoch dniach powiesz "pie.... nie robie"
Nalozenie kwarcu tez wymga umiejetnosci, odpowiedniej techniki i dyscypliny (temperatura, wilgotnosc, brak wody itp)
Wali przy tym dosc wydatnie i lepiej tego nie wdychac
Co do warsztatu, ktory to zrobi - najdrozsza bedzie oczywiscie korekta, polozenie to juz mniejszy % wydatek. Nie ma znaczenia czy to bedzie stara 205 czy nowy Aston Martin Cygnet, nawet cena za Astona moze byc nizsza, bo pewnie przy korekcie mniej sie zejdzie. Nie ma znaczenia czy auto jest za 500zlotych cza za 100tysiecy - liczy sie praca przy nim wykonana, a to powinna byc wzorowa. Co do ceny i firm z tym jest o tyle klopot, ze detailing ostanio w Polsce zrobil sie bardzo modny i firm wyrastajacych jak grzyby po deszczu jest mnostwo. Co to za filozofia kupic paste, polerke i jazda kosic tysiaczki. Dogadaj cene tylko w zaufanej firmie, poleconej lub sprawdzonej. Nie warto oszczedzic 200zlotych dla kiepskiego efektu, bo zeby to skorygowac zaplacisz wiecej.
Tak, oczywiscie mozna woskowac cquartza, jak ktos ma ochote. Firma CarPro ma do niego dedykowanego QD o nazwie CAR PRO RELOAD jest to rodzaj sealentu, ktory co jakis czas naklada sie po myciu na auto w sposob bardzo prosty i szybki.
Glowne zadanie CQurtza to ochrona lakieru przed swirlsami na lakierze i znacznie mniejsze lapanie brudu przez auto. Nalezy pamietac ze powloka kwarcowa dosc szybko stanie sie "tempa" i moze nie miec oblednego odprowadzania wody - to normalne.
W przeciagu miesiace bede pewnie zabezpieczal dwa auta, dwiema roznymi powlokami kwarcowymi, jak zrobie, wrzuce jakas relacje.
Jak cos to pytaj.
Car Valeting, Car Detailing.