"Wyzszy stan detailingu"

Tutaj opisujemy pielęgnację lakieru
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

"Wyzszy stan detailingu"

Post autor: Lord Devil » 30 lip pn, 2012 9:51 pm

W moje hobby wdarla sie rutyna, ktora zaczela meczyc, nuzyc i odbierac entuzjazm temu, czym zajmowalem sie z taka pasja. Dobrym lekarstwem byla Pary 205, bo to zawsze pug, auto, ktore wrecz uwielbiam i nie mialem w swoich dokonaniach, ale 205 pojechala i zaczyna wracac szara codziennosc.
Wszystkie zuta poza tymi super najs maja tzw more, lub skorke pomaranczy - jak kto woli. Wlasnie ta nierownosc powloki powoduje znacznie pogorszenie odbic i szajnu, nawet jezeli lakier jest w 100% wolny od rys. Co z tym zrobic? Zabieg zwie sie wet sanding i polega na idealnym wyrownaniu powloki, przy okazji jakby automatycznie robi sie korekte lakieru. Wbrew pozorom, nie zbiera sie duzo wiecej lakieru jak przy "zwyklej korekcie" poniewaz scina sie pagorki. dochodzac do zaglebien w laierze - zeby nie byc goloslownym korekta przyjmijmy 3-5mikronow, wet sanding 5-8mikronow, sa to oczywiscie ogolne i pogladowe wartosci, ktore moga roznic na innych samochodach. Temat "mokrego piasku" nie jest mi obcy, bo robilem juz w ten sposob maske w swoim audi i dokladnie wszystko mierzylem. W sobote miernika nie mialem, bo stary pozyczylem a nowy przyjechal dzis, poza tym samochod nalezy do mnie, wiec krzywde zrobilbym tylko sobie. RS6 ma fabryczny lakier, niestety dotkniety fabryczna mora, postanowilem sie jej pozbyc, nie moze byc tak, ze "szefc bez butow chodzi" Zrobilem na potrzeby prezentacji kawalek drzwi pasazera, na zajawke dwie fotki, przed i po sadze, ze siwetnie oddaja efekt
Załączniki
mora, skutecznie znieksztalca odbicia, lakier bez rys
mora, skutecznie znieksztalca odbicia, lakier bez rys
Idealna struktura, mozna czytac napisy, golic sie - lustro
Idealna struktura, mozna czytac napisy, golic sie - lustro
Car Valeting, Car Detailing.

Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Wyzszy stan detailingu"

Post autor: Lord Devil » 31 lip wt, 2012 6:16 pm

Dobra Panie i Panowie kilka fotek z tego procesu, zebyscie wiedzieli, ze to nie czary ani czarna magia tylko "normalna sowieckaja rabota" Do zabawy mamy papier wodny o 3 gradacjach, oraz pasty polerskie i cos do inspekcji. More tniemy delikatnie i uwaznie papierem 1000 na klocku aby zrobic to rowno, ten etap jest szczegolnie wazny, aby nie narobic drobinami obcych cial glebokich rys ciezkich lub wrecz niemozliwych do spolerowania. Nastepnie wygladzamy to papierem 1500 i w sumie od tego momentu mozna przechodzic na pasty i polerowac, ale zajmie to sporo czasu, wiec bierzemy ostani papier 2500 i wygladzamy powierzchnie, aby nie korzystac z papierow 3000 czy nawet 4000 matujemy dalej 2500 ale bardzo delikatnie i z duza iloscia wody z szamponem, ktora daje duzy poslizg i zmniejsza tarcie. Czas na mycie, dla pewnosci myjemy po kazdej gradacji. Przechodzimy na pasty, standardowo 3 etapy 3M, zielony korek, inspekcja dla sprawdzenia czy rysy poschodzily, jesli tak to zolty korek, inspekcja i jak jest ok ostatni etap czyli niebieski korek. Na koniec mycie, zbieranie pasty za pomoca plynu inspekcyjnego do usuwania past - to bardzo wazne, bo pasta maskuje rysy i moze ich byc sporo ale nie beda widoczne. Potem odtluszczanie IPA i jak jest dobrze, mozna dawac lsp. Fotki pokazuja czysty jalowy lakier po IPA, bez podkrecania zadnymi cfantykami. Lakier na koniec zostal zabezpieczony moim ulubionym zestawem Zymola czyli HDC + Glasur for Porsche.
Załączniki
swietnie widac z czym bedziemy walczyc - mora
swietnie widac z czym bedziemy walczyc - mora
jak widac drobne swirlse sa, ale tragedii nie ma
jak widac drobne swirlse sa, ale tragedii nie ma
uzywam zwyklych papierow wodnych - ogolno dostepnych
uzywam zwyklych papierow wodnych - ogolno dostepnych
wkraczmy z 1000 na mokro
wkraczmy z 1000 na mokro
spokojnie, bedzie pan zadowolony
spokojnie, bedzie pan zadowolony
po cieciu papierem 100o dokladnie widac scinana more na brzegach
po cieciu papierem 100o dokladnie widac scinana more na brzegach
zmatowione papierem 2500 i umyte drzwi przesychaja i czeka je polerowanie
zmatowione papierem 2500 i umyte drzwi przesychaja i czeka je polerowanie
na zmatowiona powierzchnie kladziemy "zielony korek" i do dziela
na zmatowiona powierzchnie kladziemy "zielony korek" i do dziela
wyglada to dobrze, zielony korek spolerowal zmatowienia po papierze 2500
wyglada to dobrze, zielony korek spolerowal zmatowienia po papierze 2500
zostaly tylko mikro rysy po pascie tnacej
zostaly tylko mikro rysy po pascie tnacej
zolty korek wkracza do akcji
zolty korek wkracza do akcji
czas na niebieski korek
czas na niebieski korek
po skonczonym polerowaniu dokladnie myjemy, ale ostroznie, zeby nie zadrapac;)
po skonczonym polerowaniu dokladnie myjemy, ale ostroznie, zeby nie zadrapac;)
auto umyte, widac, ze cos jednak siedzi bo kropelkuje
auto umyte, widac, ze cos jednak siedzi bo kropelkuje
plyn inspekcyjny CarPro do usuwania resztek pasty
plyn inspekcyjny CarPro do usuwania resztek pasty
odtluszczanie za pomoca IPA 1:1 z woda destylowana
odtluszczanie za pomoca IPA 1:1 z woda destylowana
pomagala nam Bystra. choc nie chciala byc sponsorem relacji
pomagala nam Bystra. choc nie chciala byc sponsorem relacji
jest dobrze
jest dobrze
teraz to wyglada:)
teraz to wyglada:)
Ostatnio zmieniony 09 kwie wt, 2013 6:45 pm przez Lord Devil, łącznie zmieniany 2 razy.
Car Valeting, Car Detailing.

Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Wyzszy stan detailingu"

Post autor: Lord Devil » 31 lip wt, 2012 6:29 pm

Wszystko nie zmiescilo sie poprzednio kilka fotek dla porownania odbic z mora i bez
Załączniki
blotnik - jeszcze naznaczony pietnem mory
blotnik - jeszcze naznaczony pietnem mory
odbicie w drzwiach, po wet sandingu
odbicie w drzwiach, po wet sandingu
to samo tylko w blotniku, mora robi swoje
to samo tylko w blotniku, mora robi swoje
na koniec takie tam odbicia - jalowy lakier, bez politury czy wosku
na koniec takie tam odbicia - jalowy lakier, bez politury czy wosku
Car Valeting, Car Detailing.

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: "Wyzszy stan detailingu"

Post autor: grzesiek309 » 31 lip wt, 2012 6:29 pm

Lordzie, kolejna świetna relacja, z której można się wiele nauczyć _O_ Powiedz jeszcze czego użyć wraz z eraser'em? Mikrofibr?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Wyzszy stan detailingu"

Post autor: Lord Devil » 31 lip wt, 2012 6:33 pm

Tak, dokladnie najlepiej o krotkim wlosiu. Zasadniczo uzywamy tylko mf, bawelniany, tradydyjne szmatki no chinska podkuszulka - leci do scierania powlok typu magiczna wycieraczka z szyby, mf nie, bo za duzo by zebrala.
Car Valeting, Car Detailing.

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: "Wyzszy stan detailingu"

Post autor: Manwe » 31 lip wt, 2012 7:35 pm

też to zrobiłem swego czasu na masce po probie polerki wiertarka pewnego kolegi (ja siedziałem pod autem jak wyszedłem było już po '"robocie") i niestety skoczyło się to tak, że mam maskę do lakierowania bo w niektórych miejscach dalej są mega zarysowania (to pewnie dlatego ze autko nie było myte przed felerna polerka) a na przetłoczeniach klakier był tak cienki, że ledwo po 2500 uległ przetarciu :cry:

u ciebie jak zwykle profi i gratz :D
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: "Wyzszy stan detailingu"

Post autor: Munne » 01 sie śr, 2012 11:57 am

Huuuuk!!!!
Kazda morda pasuje do Forda!

Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3537
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Wyzszy stan detailingu"

Post autor: cejot » 12 sie ndz, 2012 7:16 pm

O kurde! To już się nie świeci... to jest lustro! Efekt powala! :shock:
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure

Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: "Wyzszy stan detailingu"

Post autor: gti&green » 13 sie pn, 2012 10:39 pm

Good job 8)
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p

ODPOWIEDZ