MITY

Tutaj opisujemy pielęgnację lakieru
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: MITY

Post autor: Lord Devil » 29 cze sob, 2013 10:12 pm

Forum Audi i taka oto odpowiedz w dyskusji na moje pytanie. Rozmowca jest lakiernikiem a detailing uwaza ze mega scieme:

Lord Devil napisał/a:
...morka robiona specjalnie w celu przedluzenia polysku lakieru wierzchniego - mozesz to wytlumaczyc?
Najwieksza ma alfa romeo. Popatrz kiedys np na Bentleya gwarantuje ze nie ma najmniejszej mory o ile lakier ma oryginalny.


Oczywiście <luzik> Morka, czyli delikatne zafalowania lakieru wyglądające jak dołki i górki. Lakier na górkach szybciej się ściera przez co traci połysk, lakier w dołkach ściera się wolniej przez co dłużej się błyszczy. Ogólnie rzecz biorąc dzeki morce lakier na samochodzie dłużej pozostaje błyszczący. Ot cała filozofia :> Teraz widzisz z jakimi fachowymi lakiernikami współpracujesz. Jeżeli byli by profesjonalistami to zapewne jezdzili by na szkolenia organizowane przez koncerny lakiernicze typu Dupont, Standox, Spieck hecker czy PPG i wiedzieli by jak to jest z tą morką. A tak, dowiadujesz się o tym od jakiegoś prostego ushera z forum :)
Car Valeting, Car Detailing.

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: MITY

Post autor: Manwe » 29 cze sob, 2013 11:02 pm

marketing to potęga, ale żeby takie rzeczy na szkoleniach ludziom wmawiać :lol:
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MITY

Post autor: grzesiek309 » 30 cze ndz, 2013 7:22 pm

Akurat jest w tym trochę racji. Patent ten stosują producenci tańszych aut, bo wiedzą, że mało kto będzie profesjonalnie dbał o lakier, a taki trochę dłużej zachowuje blask. Widziałem nówkę fiata, który miał morę jak piłeczka golfowa :lol:

Super samochody to inna liga. Nie wiem czy jest ktoś, kto kupił taką furę i nie oddał do profi detailerów :?

Choć prawda jest taka, że lakiernicy(nawet profesjonalni) maja nikłe pojęcie o polerowaniu i zabezpieczaniu lakieru. Szkolenia można o kant doopy pobić 8)7
Kiedyś ojciec miał "szkolenie" z produktów 3M. Mówił, że takie głupoty gość pieprzył, jakby pojęcia nie miał o lakiernictwie 8)7
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: MITY

Post autor: Lord Devil » 30 cze ndz, 2013 9:00 pm

Grzesiu tak tez twierdzil forumowicz ze te z morka dluzej zachowuja blask. Niestety nie ma to zadnego pokrycia z rzeczywistoscia. Jestescie w temacie wyedukowani, wiecie co to Swearlsy, przypatrzcie sie dobrze na samochodach sa i w dolkach i na gorkach jednakowe bo powstaja od gabki, szczotki, szmatki itd - rzeczy miekkich ktore niosa ze soba twarde zanieczyszczenia powodujace zniszczenia na lakierze.
Car Valeting, Car Detailing.

Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: MITY

Post autor: Lord Devil » 29 lip pn, 2013 5:32 pm

Ok nowa porcja bedzie grubo. Kilka postow pytanie i dobre rady:

witam koledzy pomóżcie zachciało mi sie pastowania samochodu pasta tepo i niewyszlo mi to na dobre poniewaz powstaly drobne rysy na lakierze wygladajace jak smugi czym najlepiej to usunac jaka pasta i czy da rade zrobic to samemu kolor grwfitowy metalik

Sprubuj pasta polerska G3 ale z woda bo to jest pasta scierna zalezy jak mocne sa to zarysowania . Ale jesli sa to tylko takie delikatne to pasta G3 na pewno pomoze jesli glembokie to trzeba z matowac i spolerowac pasta G3 i polerka ale zrob tak naloz troche pasty G3 na miekka szmatke na mocz szmatke woda i wcieraj tylko nie przyciskaj za mocno a potem mleczko i joz po rysach a pasty tempo nie uzywam joz od dawna ale takiego przypadku jak ty nie mialem jeszcze nigdy . Powodzenia bo to bedzie trochę zmudnej pracy

A wrzuc moze fotke jak to wyglada bo pasta G3 jest mocno scierna jesli sa to takie drobne ryski jak od szmatki to jest jeszcze taka pasta 'Ultra Cut' ktora usuwa drobne zarysowania takie jak np. Pod klamkami troche bawilem sie w polerowanie no i prubowalem roznych specyfikow i akurat pasta tempo mi nie podchodzi niewiem jakie sa opinie na temat tej pasty ale dla mnie szalu nie robi. Ja na ogol odnawialem na samochodach wyplowialy lakier uzywalem na ogol pasty 'Ultra Cut' i mleczko lub wosk dla polysku i ochrony lakieru i zadnych rys nie bylo.


kolego ARAS920 troche sie boje pasta g3 poniewaz ona jest scierna a to nawet niesa takie ryski jak pod klamkami te ryski sa jeszcze drobniejsze auto wyglada jakby mialo smugi delikatne miejscowe przematowienia takze moze lepiej jakas inna pasta ktora niejest scierna bo niechcem narobic wiekszej biedy

Śmiało możesz użyć g3 już tym trępo sobie narobiłeś , jeżeli będziesz polerował ręcznie polecam kupić sobie watę zrobić z kawałka niej kłębek , żeby dobrze było go trzymać nałożyć pastę dodawać wody jak będzie zasychać i polerować . Miękką szmatką przecieram na koniec. Polecam po tym użyć g10 tą samą metodą tylko bez wody.
Car Valeting, Car Detailing.

ODPOWIEDZ