z czymś takim?
problemy z zapalaniem
- 
				heinz
 
problemy z zapalaniem
na zimnym silniku pali od razu,a na ciepłym około 90 stopni gdy załączy się wentylator chłodnicy nie zapali aż do wystygnięcia. Spotkaliscie się już 
z czymś takim?
			
			
									
						
										
						z czymś takim?
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Szykuj kase na aparat zaplonowy!
Spalil ci sie czujnik halla. Niedlugo zacznie gasnac samochod sam jak bedzie cieply, i bedzie dawal sie odpalic dopiero jak ostygnie.
Nie wykluczone takze ze siada modul badz cewka zaplonowa - objawy beda podobne.
			
			
									
						
							Spalil ci sie czujnik halla. Niedlugo zacznie gasnac samochod sam jak bedzie cieply, i bedzie dawal sie odpalic dopiero jak ostygnie.
Nie wykluczone takze ze siada modul badz cewka zaplonowa - objawy beda podobne.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Hej!
Ten czujnik znajduje sie w aparacie zaplonowym, i potocznie nazywany jest cewka aparatu zaplonowego.
Nowy aparat zaplonowy okolo 800zl, a uzywke mozna wyrwac za 150zl.
Samego czujnika raczej nie dostaniesz, a jak dostaniesz to z wymiana nie ma najmniejszego problemu.
			
			
									
						
							Ten czujnik znajduje sie w aparacie zaplonowym, i potocznie nazywany jest cewka aparatu zaplonowego.
Nowy aparat zaplonowy okolo 800zl, a uzywke mozna wyrwac za 150zl.
Samego czujnika raczej nie dostaniesz, a jak dostaniesz to z wymiana nie ma najmniejszego problemu.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- 
				axelus
 
czujnik halla inaczej jest to cewka aparatu zaplonowego tak ?
wiec pytanie
co to jest dokladnie wyzej przytoczona cewka zaplonowa czy jest to jeszcze inna cewka takze w aparacie zaplonowym
iii modul wyzej wspomniany tzn. inaczej tzw.komputer montowany w samochodzie czy tak
w ksiazce etzolda wyczytalem ze zaplon sklada sie z:cewki zap. swiec rozdzielacza i elektronicznego sterownika
ten elektroniczny sterownik jest to ten komputer wlasnie tak ?
wlasciwie domyslam sie juz z samej ksiazki co to jest -- ale prosze potwierdzic osoby ktore praktycznie zajmowaly/uja sie ---
bo z samej ksiazki to ja sobie moge
 --- poczytac
			
			
									
						
										
						wiec pytanie
co to jest dokladnie wyzej przytoczona cewka zaplonowa czy jest to jeszcze inna cewka takze w aparacie zaplonowym
iii modul wyzej wspomniany tzn. inaczej tzw.komputer montowany w samochodzie czy tak
w ksiazce etzolda wyczytalem ze zaplon sklada sie z:cewki zap. swiec rozdzielacza i elektronicznego sterownika
ten elektroniczny sterownik jest to ten komputer wlasnie tak ?
wlasciwie domyslam sie juz z samej ksiazki co to jest -- ale prosze potwierdzic osoby ktore praktycznie zajmowaly/uja sie ---
bo z samej ksiazki to ja sobie moge
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
ECU - To jest tzw. Komputer sterujacy, czy tez sterownik silnika - roznie ludzie na to mowia.
Cewka zaplonowa, jest to takie cos z czego wychodzi jeden przewod wysokiego napiecia i pociagniety jest do kopulki, ktora nalozona jest na aparat zaplonowy.
Modul zaplonowy, jest to kostka podobna do procesora, i odpowiada ona za sterowanie iska, czy tez jak kto woli sterowanie cewka zaplonowa.
Aparat zaplonowy odpowiada za rozdzielanie iskry na poszczegolne kable.
W srodku aparatu zaplonowego jest jego serc, czyli czujnik halla - zwany takze cewka aparatu zaplonowego.
			
			
									
						
							Cewka zaplonowa, jest to takie cos z czego wychodzi jeden przewod wysokiego napiecia i pociagniety jest do kopulki, ktora nalozona jest na aparat zaplonowy.
Modul zaplonowy, jest to kostka podobna do procesora, i odpowiada ona za sterowanie iska, czy tez jak kto woli sterowanie cewka zaplonowa.
Aparat zaplonowy odpowiada za rozdzielanie iskry na poszczegolne kable.
W srodku aparatu zaplonowego jest jego serc, czyli czujnik halla - zwany takze cewka aparatu zaplonowego.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- 
				axelus
 
czyli uogolniajac 
1. modul zaplonowy
steruje
2. cewka zaplonowa
a ona / jeden przewod wysokiego napiecia zasuwa do
3. aparatu zaplonowego
rozdziwla iskry na okreslone kable i w nim jest
4. czujnik halla zwany cewka aparatu zaplonowego
czy dobrze zrozumialem jezeli tak to:
aparat zaplonowy zwie sie inaczej rozdzielaczem zaplonu ?
i jaka role pelni przerywacz
oczywiscie to jest tylko w silnikach benzynowych -- prawda
			
			
									
						
										
						1. modul zaplonowy
steruje
2. cewka zaplonowa
a ona / jeden przewod wysokiego napiecia zasuwa do
3. aparatu zaplonowego
rozdziwla iskry na okreslone kable i w nim jest
4. czujnik halla zwany cewka aparatu zaplonowego
czy dobrze zrozumialem jezeli tak to:
aparat zaplonowy zwie sie inaczej rozdzielaczem zaplonu ?
i jaka role pelni przerywacz
oczywiscie to jest tylko w silnikach benzynowych -- prawda
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
W aparacie zaplonowym nie ma przerywacza zaplonu! Aparat zaplonowy wlasnie zajmuje sie "rozdzialem zaplonu" 
To jest dosc skomplikowane, poniewaz od aparatu zaplonowego do modulu idzie kabelek, i teraz jezeli ten kabelek bys przerwal to autko ci automatycznie zgasnie.
Dziala to na takiej zasadzie, ze z czujnika halla poprzez ten kabelek idzie sygnal do modulu zaplonowego, ktory wie ze silnik sie kreci, i modul zaczyna dawac sygnal do cewki zaplonowej, cewka wytwarza prad o wysokim voltarzu, i z cewki prad leci sobie do kopulki ktora nalozona jest na aparat zaplonowy, w aparacie zaplonowym na tej samej osi na ktorej jest czujnik halla, znajduje sie palec rozdzialacza, i przez ten palec jest rozdzielany prad po kopulce, a z kopulki juz 4 kablami prad leci sobie do swiec.
Czyli aparat zaplonowy tak naprawde wykonuje 2 funkce! A calosc ukladu zaplonu, czyli aparat, cewka, modul sa od siebie uzaleznione, awaria jednego z tych 3 elementow oznacza jednoczesnie brak dzialania pozostalych elementow.
Dodatkowo aparat zaplonowy posiada podcisnieniowy wyprzedzacz zaplonu. Czyli wraz ze wzrostem obrotow, stopien wyprzedzenia zaplony sie zmienia!
Tak bynajmniej sprawa wyglada w silniku GTI
			
			
									
						
							To jest dosc skomplikowane, poniewaz od aparatu zaplonowego do modulu idzie kabelek, i teraz jezeli ten kabelek bys przerwal to autko ci automatycznie zgasnie.
Dziala to na takiej zasadzie, ze z czujnika halla poprzez ten kabelek idzie sygnal do modulu zaplonowego, ktory wie ze silnik sie kreci, i modul zaczyna dawac sygnal do cewki zaplonowej, cewka wytwarza prad o wysokim voltarzu, i z cewki prad leci sobie do kopulki ktora nalozona jest na aparat zaplonowy, w aparacie zaplonowym na tej samej osi na ktorej jest czujnik halla, znajduje sie palec rozdzialacza, i przez ten palec jest rozdzielany prad po kopulce, a z kopulki juz 4 kablami prad leci sobie do swiec.
Czyli aparat zaplonowy tak naprawde wykonuje 2 funkce! A calosc ukladu zaplonu, czyli aparat, cewka, modul sa od siebie uzaleznione, awaria jednego z tych 3 elementow oznacza jednoczesnie brak dzialania pozostalych elementow.
Dodatkowo aparat zaplonowy posiada podcisnieniowy wyprzedzacz zaplonu. Czyli wraz ze wzrostem obrotow, stopien wyprzedzenia zaplony sie zmienia!
Tak bynajmniej sprawa wyglada w silniku GTI
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora