Kontrolki - dlaczego mnie denerwują?...

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
czecho
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze śr, 2005 10:21 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: .:wrocław:.
Kontakt:

Kontrolki - dlaczego mnie denerwują?...

Post autor: czecho »

witam!
prosze o sugestie dlaczego gdy jadę z prędkością ok. 100km/h zapalają mi się czerwone kontrolki STOP i TEMPERATURY (pierwsza po lewej od STOP)
dodam że ilość płynu jest odpowiednia, a wiatrak włącza się zanim płyn osiągnie temperaturę wrzenia....
nigdy tez nie "udało" mi się go zagotować mimo jazdy z zaświeconymi obiema kontrolkami.
jesli potrzeba ujawnię więcej szczegółów :)

P.S. może ktoś ma skan książki z opisanymi kwszystkimi kontrolkami?

___
Peugeot 205 look (1124cm 1991r.)
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Jeżeli masz wszystko w porządku w instalacji to jedyne co mi do głowy przychodzi to to że termostat ma wyższą temperaturę otwarcia niż czujnik temperatury zapalenia kontrolki. Z tego co mi wiadomo stop zaświeca się razem z zapaleniem się temperatury lub ciśnienia oleju. Jeszcze jedno - możliwe że termostat częściowo się przycina i to powoduje że kontrolka się zaświeca a auto nie gotuje.
Ja bym wyjął termostat i przetestował bez
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

albo wyjmij czujnik od kontrolki temp. wluz do gara z woda, podlacz miernik i gotuj... zauwazysz kiedy czujnik zadziala, powinien zadzialac chwile przed wrzeniem.
JAk masz termometr ktory przezyje gotowanie to sie przyda...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Sprawdz termostat! U mnie tak sie dzialo, ale jezdzilem mimo wszystko, bo plyn sie nie gotowal i wszystko sie wlaczalo jak trzeba... Po czym niespodziewanie w jednym z korkow Krakowa wskazowka temperatury poszla dalej i zaczelo wywalac plyn... Przyczyna -> termostat...
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
czecho
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze śr, 2005 10:21 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: .:wrocław:.
Kontakt:

Post autor: czecho »

Michal pisze:Przyczyna -> termostat...
i po wymianie termostatu jak rozumiem kontrolka się już nie zapala?
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

tez tak miałem, przepałowałem na trasie i sie paliło. i u mnie tez był stary, nie dokońca otwierajacy sie termostat. POZDRO!!
Obrazek
czecho
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze śr, 2005 10:21 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: .:wrocław:.
Kontakt:

Post autor: czecho »

Hmmm.. no i mnie Pug zaskoczył...

wymieniłem termostat i niestety na niewiele sie to zdało... kontrolki nadal się zapalają w trasie (powyżej 90 km/h - dodam że w mieście, czy w garażu jak go gazuję to wiatrak się włącza a kontrolki nic...)

powiedzcie mi który czujnik odpowiada za zapalenie tych kontrolek? ten w obudowie termostatu? bo ciekawa sprawa u mnie się dzieje... nieważne czy założona jest wsówka czy nie, kontrolki się zapalają po przegazowaniu go w trasie. dziwne...

P.S. jutro jeszcze pojeżdżę wogóle bez termostatu... może ten nowy też popsuty!? :shock:
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Podejrzewam ciśnienie oleju
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
czecho
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze śr, 2005 10:21 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: .:wrocław:.
Kontakt:

Post autor: czecho »

no chyba nie... nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju tylko temperatury i stop...

Obrazek

ta na lewo od stop + stop (nie zwracać uwagi na zaznoczoną kółeczkiem kontrolkę lambda/katalizator)

P.S. JoT_JoT mam nadzieję że po sądach mnie nie będziesz ciągał za "podlinkowanie" zdjęcia :)
1.1 monowtrysk '91 + LPG
Awatar użytkownika
zawodowiecleon81
Junior
Posty: 120
Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am

Post autor: zawodowiecleon81 »

Sprawdz sisnienie oleju wykrecajac czujnik i wkrecajac manomert! Bardzo mozliwe ze Ci cisnienia pompa nie daje odpowiedzniego.
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
czecho
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze śr, 2005 10:21 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: .:wrocław:.
Kontakt:

Post autor: czecho »

czy ktoś mnie tutaj słucha!?!? nie pali mi się kontrolka ciśnienia oleju tylko temperatury!
na lewo od Stop
1.1 monowtrysk '91 + LPG
invictus

Post autor: invictus »

a do czego poza poza smarowaniem sluzy olej??
jak nie ma cisnienia -silnik sie przegrzewa
czecho
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze śr, 2005 10:21 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: .:wrocław:.
Kontakt:

Post autor: czecho »

i pali się tez kontrolka ciśnienia oleju... do tego służy
a u mnie się nie pali... ale żeby dodatkowo rozwiać wszelkie wątpliwości pompa oleju jet O.K. ciśnienie też...
może jednak ktoś odpowie na pytanie już wcześniej przeze mnie postawione:
który czujnik odpowiada za zapalenie tych kontrolek? ten w obudowie termostatu? bo ciekawa sprawa u mnie się dzieje... nieważne czy założona jest wsuwka czy nie, kontrolki się zapalają po przegazowaniu go w trasie. dziwne...
1.1 monowtrysk '91 + LPG
invictus

Post autor: invictus »

czecho pisze:i pali się tez kontrolka ciśnienia oleju... do tego służy
a u mnie się nie pali... ale żeby dodatkowo rozwiać wszelkie wątpliwości pompa oleju jet O.K. ciśnienie też...
może jednak ktoś odpowie na pytanie już wcześniej przeze mnie postawione:
który czujnik odpowiada za zapalenie tych kontrolek? ten w obudowie termostatu? bo ciekawa sprawa u mnie się dzieje... nieważne czy założona jest wsuwka czy nie, kontrolki się zapalają po przegazowaniu go w trasie. dziwne...
to ze pompa jest ok nie oznacza, ze cisnienie jest ok. Kontrolka zapala sie ponizej 0,08 Bara :wink: moze sie nie zaswiecic wogole i korbowod wyskoczy bokiem :evil:

nie mowie, ze to olej, ale to MOZE BYC OLEJ
czecho
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze śr, 2005 10:21 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: .:wrocław:.
Kontakt:

Post autor: czecho »

_O_ i czekam na odpowiedź na moje pytanie :)
1.1 monowtrysk '91 + LPG
ODPOWIEDZ