ZAWIESZENIE TYŁ!!! WAŻNE!!!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

Kaktus pisze:Zonnk - albo | \ lub / | - rozne rzeczy widzialem hehe... u mnie na szczescie (odpukac w niemalowane) stoja kola jeszcze tak | |


ja na pierwszej belce miałem lewe koło wygiete w 2 płaszczyznach tzn patrząc z tyłu samochodu wygladało / a patrząsc z gury samochodu lub z dołu gdy samochod na podnosniku tez wyglądało / a przyczyna było to ze krawedz belki była tak zardzewiała ze az odpadła :) normalnie hardcore
1.6 GTI 85 BIELUTeńkI ;]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Też mi się belka swojego czasu zatarła i z prawej strony wahacz przestał pracować-nie dało się z tym jeździć! Zależało mi na czasie i na kasie i nabyłem naprawdę elegancką belke od 309 i moge powiedzieć tyle że mocowania są ok tylko trzeba poduszki przekręcić 180 stopni i pasuje w sam raz.Druga rzecz to szerokość kół, oczywiście 309 jest szersze ale jest to uzyskane na dwa sposoby zarówno belka jest szersza jakieś 4cm ale też bębny są bardziej odsadzone.ja zamontowałem stare bębny i nie ma żadnych problemów z miejscem w nadkolach zarówno na alu(troche bardziej odsadzone) jak i na zwykłych 165 więc czemu by takiej belki nie wsadzić:)205 będzie stała troche wyżej-nie ma kufra.
krynio
Junior
Posty: 135
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 12:19 am
Posiadany PUG: 205 Junior/ Peugeot 406
Numer Gadu-gadu: 1023304
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: krynio »

tomek długo już tak jeździsz na takiej belce, nie ma żadnych niespodzianek, bo ja zamieżam wymienić swoją i jeżeli pasuje od 309 to by było super, a o jakich poduszkach mówiłeś i czy to belka do gti czy do zwykłej wersji ?
Zmiana 205 na 406 :) ALE KOLOR BEZ ZMIAN ;)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

krynio pisze:tomek długo już tak jeździsz na takiej belce, nie ma żadnych niespodzianek, bo ja zamieżam wymienić swoją i jeżeli pasuje od 309 to by było super, a o jakich poduszkach mówiłeś i czy to belka do gti czy do zwykłej wersji ?
Może nie tak długo-od lipca ale jakie to ma znaczenie jak wszystko pasuje to z czasem najwyżej się zużyje jak każda inna!!!Belka z wahaczami jest taka sama tylko ciut szersza i jak już pisałem bębny 309 też są bardziej odsadzone i nie próbowałem jakby było z nimi ale z bębnami 205 na standartową felge ze 165 z miejscem w nadkolu nie ma problemu. Belka jest mocowana do nadwozia w 4 punktach: 2 pod oparciem kanapy i 2 bardziej z tyłu (w bagażniku) i tam są takie poduszki czyli gumy ze śrubą w góre(tą od strony bagażnika) i ze śrubą w dół (do podpory belki) problem w tym że te śruby nie są zrobione współosiowo czyli inaczej odległość od śrub w bagażniku jest inna niż od śrub tych samych poduszek w belce!!! Jak w belce 309 przełożysz 180 stopni to będzie odwrotnie i uzyskasz dokładnie ten wymiar jaki ma 205 i po sprawie:) Belka którą montowałem to było zwykłe 309 bez stabilizatora ale w świetnym stanie:)Gti może być szersze więc nie wiem...??
Teraz nabyłem belke 205GTi i niedługo znów podmianka:)
Mam nadzieje że wyczerpałem temat podmiany belki w pugu:))
Pozdrawiam
krynio
Junior
Posty: 135
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 12:19 am
Posiadany PUG: 205 Junior/ Peugeot 406
Numer Gadu-gadu: 1023304
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: krynio »

a belka od 309 1.8 D będzie pasiła jak myślisz ?
Zmiana 205 na 406 :) ALE KOLOR BEZ ZMIAN ;)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Od diesela powinna być taka sama, jeśli chodzi o twardość to nie mam pojęcia czy prócz gti były jakieś różnice?? Warto trafić na belke ze stabilizatorem albo obniżyć bo jak założysz serie od 309 to będzie stał troche wyżej niż seria 205 i w zakręt jak szybciej wejdziesz to będzie się chciał przewrócić:). Myślałem że 309 będzie delikatnie twardsze ale chyba jest na odwrót...To co pisze to są moje spostrzeżenia dotyczące tylko mojego jednego przypadku takiej podmianki, śruby na bank będą pasić a czy koła zmieścisz najlepiej chyba pomierzyć ile masz jeszcze wolnego miejsca, zmierzyć szerokość obu belek i będziesz pewny. I przemyśl czy np nie będziesz chciał potem zmieniać felg, opon...:) Nie mogę powiedziec że na 100% jak wsadzisz to będzie ok bo jak kupisz,zamontujesz i nie będzie pasiło to przecież mi łeb urwiesz:) Mówie tylko że u mnie działa!!! Powodzenia:)
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

PYTANKO MAM :)

przy obniżeniu belki z seryjnej wysokości o 1 ząbek ile cofa sie koło w strone tylnego zderzaka?? i ile obniza sie tylny prześwit
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam!
Koszty części przy kpl. regeneracji belki to:

- Czopy wałów nowe 210-250 /szt.
- kpl - łożyska, uszczelniacz, bierznia uszczelniacza, gniazdo uszczelniacza 80/kpl na stronę
- amorki 110 / szt.
- tuleje stalowo-gumowe przedniego mocowania 11/szt (idą 4szt na belkę)
- poduszka tylnego mocowania 40/szt
i tyle z cześci.
a może być jeszcze gumowa tulejka stabilizatora 20/szt (oryginał)
i zaślepka na klucz trox 2 /szt
do tego robocizna.
Czasami trzeba wymienić przewody hamulcowe sztywne - ten odcinek na belce, ale nie wiem ile biorą za dorobienie za cm (łatwiej przeciąć niż odkręcić).

Pozdro

Tomek
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

ZoNNk pisze:PYTANKO MAM :)

przy obniżeniu belki z seryjnej wysokości o 1 ząbek ile cofa sie koło w strone tylnego zderzaka?? i ile obniza sie tylny prześwit
strasznych wartosci nie odnotowalem...
nie wiem...minimalnie...ale roznica odleglosci z przodu kola a z tylu...jest :(
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
ODPOWIEDZ