Olej w skrzyni

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
niuszka

Olej w skrzyni

Post autor: niuszka »

Mam następujące pytanie, jak to jest z olejem w skrzyni w 1.6 GTi, wczesniej mialem 1,4 i tam było to zintegrowane z olejem w silniku(podobno) a tu jak jest i jak sie go wymienia, sprawdza poziom itd??? (Mam nadzieje ze zadnej gafy nie palnąłem :lol: )
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

W silnikach XU (GTi, diesel) oraz późniejszych TU skrzynia ma swój "własny" olej. Zlewa się go po odkręceniu takiego 6-kątnego korka z obudowy dyfra (na samym dole skrzyni - ciężko go nie znaleźć). W starszych skrzyniach były dwa osobne spusty dla skrzyni i dyferencjału, w nowszych jest tylko jeden. Co do wlewania, to jest taka jedna większa śruba (z łbem bodajże 19 mm) w pokrywie bocznej skrzyni, od strony lewego koła - jest to jakby jedna ze śrub, które tą pokrywę trzymają na miejscu. W starszych skrzyniach nalewało się jakoś od góry, ale nie sądzę, żebyś miał to rozwiązanie.

Co do samego oleju: po co w ogóle chcesz go wymienić? Peugeot twierdzi, że ten olej jest do końca życia samochodu i się go nie zmienia. Jeśli jednak bardzo Ci zależy na pozbyciu się tych 50 PLN na dwie bańki nowego oleju, to koniecznie wlej taki jak zaleca producent - minerał 75W-80, API GL-4 (na olejach tej klasy jest nawet często napisane, że nadają się specjalnie do skrzyń Peugeotów i Citroenów). Nie wlewaj tylko żadnego syntetyku, bo raz że rozszczelni Ci skrzynię (przetestowane :wink: ), dwa że chyba szybciej mogą paść synchronizatory.

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
niuszka

Post autor: niuszka »

:shock: :shock: :shock: no to jestem pod wrażeniem, wielkie dzięki za rady 8)
ps narazie nie bede wymieniał, bo myslałem że od czasu do czasu ten też sie wymienia 8)
ODPOWIEDZ