
Olej w skrzyni
Olej w skrzyni
Mam następujące pytanie, jak to jest z olejem w skrzyni w 1.6 GTi, wczesniej mialem 1,4 i tam było to zintegrowane z olejem w silniku(podobno) a tu jak jest i jak sie go wymienia, sprawdza poziom itd??? (Mam nadzieje ze zadnej gafy nie palnąłem
)

W silnikach XU (GTi, diesel) oraz późniejszych TU skrzynia ma swój "własny" olej. Zlewa się go po odkręceniu takiego 6-kątnego korka z obudowy dyfra (na samym dole skrzyni - ciężko go nie znaleźć). W starszych skrzyniach były dwa osobne spusty dla skrzyni i dyferencjału, w nowszych jest tylko jeden. Co do wlewania, to jest taka jedna większa śruba (z łbem bodajże 19 mm) w pokrywie bocznej skrzyni, od strony lewego koła - jest to jakby jedna ze śrub, które tą pokrywę trzymają na miejscu. W starszych skrzyniach nalewało się jakoś od góry, ale nie sądzę, żebyś miał to rozwiązanie.
Co do samego oleju: po co w ogóle chcesz go wymienić? Peugeot twierdzi, że ten olej jest do końca życia samochodu i się go nie zmienia. Jeśli jednak bardzo Ci zależy na pozbyciu się tych 50 PLN na dwie bańki nowego oleju, to koniecznie wlej taki jak zaleca producent - minerał 75W-80, API GL-4 (na olejach tej klasy jest nawet często napisane, że nadają się specjalnie do skrzyń Peugeotów i Citroenów). Nie wlewaj tylko żadnego syntetyku, bo raz że rozszczelni Ci skrzynię (przetestowane
), dwa że chyba szybciej mogą paść synchronizatory.
Pozdr
Piweł
Co do samego oleju: po co w ogóle chcesz go wymienić? Peugeot twierdzi, że ten olej jest do końca życia samochodu i się go nie zmienia. Jeśli jednak bardzo Ci zależy na pozbyciu się tych 50 PLN na dwie bańki nowego oleju, to koniecznie wlej taki jak zaleca producent - minerał 75W-80, API GL-4 (na olejach tej klasy jest nawet często napisane, że nadają się specjalnie do skrzyń Peugeotów i Citroenów). Nie wlewaj tylko żadnego syntetyku, bo raz że rozszczelni Ci skrzynię (przetestowane

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...